Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen deel 16 . Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op de Streamverslagen van woensdag 23 oktober 2002

Jeanette: Er zat ook een Ting tussen met een hele hoop haar, dat vond ik helemaal niks. En Mustapha zou ik niet graag in een steegje tegen komen.
Stefan vond een foto van een vrouw in een auto met haar hand op een man intrigerend.
Iemand zegt dat Arthur de dranger van de deur heeft gehaald tegen het klapperen. Geesje merkt op dat Laurens er op tegen was.
Stefan: Laurens is overal op tegen, hij is te bang. Mus zat hem lekker te stangen.
Stefan merkt op dat Laurens hem altijd af zit te zeiken, dat hij teveel drinkt enzo.
Jeanette lijkt zich trouwens prima thuis te voelen tussen de bungalowbewoners. Geesje oppert dat Jeanette op vakantie is en dat ze net terug komen van een feestje.
Stefan: Dan moeten we nog even naar de parenclub.
Jeanette: Nee, brr, ik moet er niet aan denken, aan mijn lijf geen polonaise, brrr.
0.07 Mustapha beweert dat Laurens schoonmaken leuk vindt. Mustapha : Je wordt er helemaal blij van. Laurens : Het is niet leuk, het is normaal. Je komt er wel achter als je een eigen huis hebt. Laurens vertelt over zijn broers.
Stream 5
0.14 In het bubbelbad buiten. Stefan : Lau zeikt mij altijd af. Ik heb geen zin daar op in te gaan.
Stream 3
0.15 Margriet : Ik heb mijn computer niet opgeschoond. Ik heb alles achter me gelaten. Judith : Ik heb mijn koelkast leeg gemaakt. Margriet : Ik heb geen afscheid genomen van de man waar ik voor gewerkt heb. Daniela : Ik hoef niet meer terug te komen (op haar werk). Het gesprek gaat vervolgens over uitzendbureaus. Daniela heeft gewerkt op de sportschool van Barry aan de Lijnbaansgracht. Margriet is er wel eens geweest. Vervolgens gaat het er over hoe de euro- en guldenbiljetten er uitzien.
0.23 Margriet : Ik voel me nu wel weer goed maar toen ik er uit kwam. Ik heb niet expres gekeken. Daniela : Jawel kreng (niet serieus). Judith : Je kan ook jezelf intoetsen. Margriet : Dat heb ik ook wel gedaan. Margriet : Als het om nomineren gaat heb je wel iemand in je achterhoofd. Ik vond alles moeilijk. Ting : Het is niet voor niks zo mooi gemaakt, prikkeldraad. Margriet : Ik hou er gewoon niet van. Mensen wel of niet een knop in te drukken. Judith : Er zitten zeven mensen die niet willen maar we moeten. Het is misschien voorbereiden op het nomineren. Je kan niet altijd de leukste zijn voor iedereen. Margriet : Ik vind het gewoon niet leuk. Klaar. Ting : Het wordt alleen maar zwaarder. Daniela : Ik ruik af en toe kattepis, heb jij dat ook ? Margriet lacht. Ting : Zou het Quincy zijn ? Margriet : Misschien in die mand. Daniela : Het zal wel. Ik heb geen zin het nog een keer te ruiken.
A: De rol van de Europese Unie bij het bestrijden van CO2 uitstoot en de gevolgen daarvan voor de Duitste economie.
of
B: De nominaties.

Ting gaat even weg en als ze terug komt begint Quincy hard te blaffen.
Margriet: Quincy! Niet doen! Dat is Ting!
Judith: Ze is waarschijnlijk een beetje van slag van die mensen vanmiddag, hoewel ze met Peter van Vossen wel relaxed was.
Even later begint Quincy weer hard te blaffen en te grommen als Jeanette even binnen komt.
Judith: Ik ga echt huilen als Quince wegmoet. Jeanetteke, gaat het lekker? Je hoeft niet op te ruimen hoor, je bent te gast hier.
[Dit bericht is gewijzigd door APK op 24-10-2002 02:05]
0.36 Quincy blaft zonder aanwijsbare reden. Judith : Ik ga echt huilen als Quins weg moet. Ting : Niet leuk. Margriet : Voor de jongens is het weer spannend. Daniela : Ik heb nog helemaal niet gedacht, ik denk dat die of die gaat. Ik ben meer met mezelf bezig. Judith : Jeanetteke, was het lekker ? Jeanette : Ja. Judith zegt dat Jeanette gast is en niet op hoeft te ruimen. Margriet : Nou moeten we op dat driebed.
0.40 Stream naar de rijke keuken waar Jeanette en Laurens zacht zingen. Een minuut later gaat Laurens weer op de bank zitten. Mustapha : Ik heb zin een video te kijken. Wat is er zo boeiend aan Janneke ? Laurens : Ze heb HEAO gedaan. Appartementje, alles goed voor elkaar, auto, ze is lief, keihard, niet op haar mondje gevallen. Mustapha : Dus twee maanden. Je hebt haar in de kroeg ontmoet ? Laurens : Meer een plek waar mensen elkaar ontmoeten na het werk. Ze kwam op mij af. Laurens : Zal ik vertellen hoe het ging ? Laurens vertelt dat ze allebei nog op vakantie wilden. Zij is twee keer alleen op vakantie gegaan. Laurens heeft haar een keer van Schiphol gehaald en ze belden erg vaak. Mustapha : Volgend jaar moet je getrouwd zijn. Laurens : Jij mag komen. Mustapha : Als ik uitgenodigd word kom ik.
0.48 Laurens : Wat is jouw type ? Mustapha : Uitstraling. Laurens : Wil jij een dikke vrouw ? In Marokko hebben ze allemaal dikke vrouwen. Mustapha : Ikke niet. Laurens : Wat staat er in die bijbel van jou ? Mustapha : De koran. Er staat niet in dat vrouwen slaafs moeten zijn.
De streams stoppen.
Laurens: Wat is jouw type?
Mustapha: Niet een bepaald type, gewoon uitstraling.
Laurens: Ook een dikke vrouw?
Mustapha: Zo dik als Margriet?
Laurens: In Marokko heb je toch ook allemaal dikke vrouwen? Maar je wilt dus zo iemand als vanmiddag, donker haar, donkere ogen...
Mustapha: Ik heb niet echt een type. Iedereen denkt dat ik op een onderdanige vrouw val, maar wat heb je daar nou aan?
Laurens: Wat staat er dan in die bijbel van jou?
Mustapha: De koran.
(Hierna gaat het over hoofddoekjes.)
Mustapha: Dat is een keuze van de vrouw, dat beslist de man niet.
Laurens: En staat daar ook in dat je je schoenen uit moet doen?
Mustapha: Dat doe je gewoon uit respect.
Laurens: Nou, ik vind het maar raar, stel, je komt op mijn trouwerij en jij doet je schoenen uit dan hoor ik de hele avond, hé Lau, er staan een paar schoenen voor de deur.
Mustapha: Nou, dan hou ik ze wel aan. Waar woon jij, in een boerderij?
Ze gaan nog even verder over de trouwerij.
Mustapha: Volgens mij ben jij er klaar voor hoor, dat zie je gewoon. Je hebt het ook verdiend, je hebt de boel hier zo mooi schoongehouden.

Hierna bespreken ze nog even de rookgewoontes van de bewoners.
Mustapha: Dat jij rookt, dat snap ik niet, dat past niet in het plaatje.
Laurens: Nee, het is een vieze gewoonte, soms vind ik het lekker soms niet. We moesten er maar eens een eind aan maken.
Mustapha: ja we hebben wel weer genoeg gepraat. Genoeg voor een lange tijd. Ik moet wel uit kijken voor mijn rep, ik heb vandaag al met twee mensen gesproken.
Laurens: Je hebt met maar met twee mensen gesproken?
Mustapha: Ja, met jou en met dinges, hoe heet 'ie?
Laurens: Hoe heet 'ie?
Mustapha: Ja, euh, dinges, Marc.
[Dit bericht is gewijzigd door APK op 24-10-2002 02:04]

Judith: Het gaat niet om dingen die je krijgt, je kunt niet een gevoel kopen. Als jij denkt die persoon was er toen voor mij, of die persoon is zo gegroeid.... Het is gewoon heel moeilijk, echt. Ik heb ook mensen ingedrukt waar ik mee wil over blijven. Ik vind het niet erg als mensen een keer iets doorvertellen, dat is menselijk.
Jeanette: Dat is ook zo, maar we hebben een vraag gekregen en daar heb ik op geantwoord.... iemand die ik ook...... Van dat gevoel ben ik ook geschrokken en dat bevestigt wel weer wat ik van die persoon dacht. Ik kan wel met haar opschieten, maar er is iets.... Ursula is misschien makkelijk omdat ik die niet goed ken, maar daar heb ik misschien later nog wat aan.
Judith: Je maakt je veel te druk, er zijn 15 mensen, jij hebt maar een stem.
Jeanette: Maar ik ben bang voor de gevolgen daarna.
Judith: Misschien is het wel goed om die dingen vooraf te zeggen.
Jeanette: Dat heb ik ook wel geprobeerd.... Maar het is een gevoel, ik weet het niet.....
Judith: Als je nou begint met wie je leuk vind, dan blijft er iemand over en dan kun je dat gaan analyseren. Als iemand mij heeft genomineerd daar ga ik nog steeds gewoon mee om, daar ga ik nog gewoon thee mee drinken. Maar, een andere vraag, hoe zie je het zelf als iemand jou nomineert?
Jeanette: Ja, dat moet ik dus nog ondervinden.
Judith: Ik wist van te voren al dat er twee mensen moeite hebben als ze genomineerd staan. Dat zijn jij en Margriet.
Jeanette: Ja, dat is gewoon onzekerheid.
Judith: Denk je nou echt dat iemand écht een hekel aan jou heeft als je genomineerd staat?
Jeanette: Ik moet nog kijken of ik dat werkelijk zo zal doorleven, of hun niet werkelijk een hekel aan mij hebben.
(Laurens komt binnen en Judith en Jeanette verlaten de slaapkamer omdat hij gaat slapen.)
[Dit bericht is gewijzigd door APK op 24-10-2002 02:11]

Na enige tijd komt Ursula er achter dat er allemaal troep op het water drijft, volgens Stefan zijn het huidschilfers.
Ursula: Huuu (gil) Baaaah (gil) Oeh jakkes (gil). Moes, kun jij even mijn badjas halen?
Mustapha haalt ieders badjas.
Ursula: Oeh, dat is een pluspuntje. Het komt niet in de uitzending, maar het staat genoteerd.
Ursula en Geesje gaan uit bad. Stefan noemt Ursula 'Claudia Schilfer'.
Nu de dames weg zijn gaat Mustapha ook een beetje in het bubbelbad.

Stefan: Wat ik hoorde van Sjojs, wat mij pijn deed...
Marc: Wij hebben hem gezien dat hij heel erg vrolijk was, maar toen mot kreeg met Bram. (Het gaat over Dennis). Sjojs wilde iets met hem, dat wilde hij dus niet voor de camera. En toen kreeg hij ruzie. Vanaf dat moment ging hij de hele dag liggen slapen en bleef hij 'snachts tot vier uur op, had weinig contact met mensen. Hij heeft zich hier goed aangepast, maar ik vind dat hij uiterst overdreven reageert. Als hij een keer een blauwe teen heeft dan kan hij dat ook gewoon zeggen in plaats van met overdreven stem te roepen, Oooooh, ik heb een blauwe teen. Hij doet erg overdreven, dat hoeft van mij niet.
Ze vinden de andere kant maar een duffe bende. Ze vertellen Marc dat ze een paar weken geleden de hele dag zaten te kaarten.
Mustapha en Stefan zijn het er over eens dat het een kleffe zooi zou zijn als Arthur er niet tussen zou zitten.
Ze bespreken nog even de financiele gevolgen van hun verblijf in het huis. Mustapha denkt dat hij zijn studiefinanciering op moet zeggen, Stefan vindt het lekker dat hij bij thuiskomst wat geld op de bank heeft en Marc.....
....Marc is blij dat hij 'toch een stukje vaste lasten overhoudt'.

![]()
[Dit bericht is gewijzigd door APK op 24-10-2002 02:12]
Stream 5: beeld 1 Judith die waarschijnlijk klaar is met sporten zit op het keukenblad en drinkt wat.
De rest van de beelden staan op de slapende bewoners gericht.
Wouter is met ontbloot bovenlijf oefeningen aan het doen in de kooi.
De rest ligt nog in bed.
Bungalow.
Laurens zit in zijn badjas aan tafel en vertelt Marc dat hij heeft gesnurkt.
Laurens vertelt Marc van hun vondst in de bunker van de oude vrachtbrief, die daar in een kist lag.
Hij geniet van een kopje koffie.
Slaapkamer.
Hier praten Jeanette en Margriet heel zachtjes.
Het gaat over de vragen van gisteren. Zij vertelt dat ze ergens de naam van Margriet heeft ingevuld.
"Maar dat is niet negatief, hoor, Margriet".
Dat ging over de vraag over mond voorbij praten. Jeanette heeft niet gekeken op wie iedereen stemde.
Margriet: "Nou ja ik zie het wel, ik kan me er niet druk ommaken"
Ze mompelen zo dat het niet goed te verstaan is.
Bungalow.
Stefan en Ursula staan te geinen in de keuken. Arthur zit voor het hek naar ze te kijken.
Ursula over Arthur:" Hij lacht wel maar als een boer die kiespijn heeft" Zij zegt dit wel zo dat Arthur het hoort. Dit alles gaat heel gemoedelijk.
Ursila gaat nu aan het hek bij Arthur zitten. Zij vraagt hem hoelaat hij op was. "10 uur"antwoordt Arthur.
Wouter staat onder de koude douche.
Badkamer.
Hier staan Judith, Marc en Laurens onder de douche. Dus vanwege het stromende water zijn de gesprekken niet verstaanbaar. Beelden trouwens ook slecht te zien omdat de camera's beslaan. Te zien is dat iedereen wat kleding aan heeft.
Bunker.
Dennis informeert toch bij Jeanette of zij meende wat zij zei. Jeanette zegt dat zij het echt meende, maar dat hij misschien een off-day had. Dat ontkent Dennis echter.
Jeanette gaat terug naar Margriet waar nu ook Wouter op bed ligt.
Dennis gaat er ook weer achteraan en doet nu gewild vrolijk.
Slaapkamer bungalow.
Geesje ligt met een kopje drinken nog op bed. Ze ziet er oud en grijs uit.
Marc is zich aan het omkleden en dat ligt ze te bekijken.
Als hij de kamer verlaat gaat ze haar voeten maar eens bekijken en masseren.
Nu komt Laurens de slaapkamer binnen, hij heeft goed geslapen, vertelt hij Geesje. Verder wordt hier weinig gezegd.
(Even kijken of er ergens anders een luchtiger gesprek gaande is)
Daniela is nog steeds in de kooi bezig met oefeningen.
Laurens is was op gaan halen in het washok.
Er wordt overlegd wat ze vanavond in de bungalow eten. Geesje wil aardappelen, vlees en groenten.
Marc wil wel cordon bleu, Geesje denkt aan een runderlapje.
Toch maar terug naar de cursus van Wouter.
Hij vertelt nu hoe snel oogoperatie's kunnen gaan.
Het kost 15 biljoen guldens als met twee ogen perfect na wil maken, maar de techniek bestaat nog niet om het te doen.
Ook verklaart hij de kegeltjes en de staafjes die in je oog zitten.
De streamverslag lezers moeten maar even een site opzoeken waar dit allemaal in staat, want het is toch wel erg technisch wat hij vertelt.
Bungalow.
Hier gaan ze ontbijten. ( Mus nog niet gesignaleerd)
Laurens vouwt de was op.
Stefan zegt tegen Martijn dat hij zijn deodorant op heeft gemaakt dus dat Martijn als hij weer in de bungalow zit, nieuwe moet bestellen.
Laurens vraagt of iedereen zijn eigen bed af wil halen.
Bunker.
Onderwerp: luie ogen. Ook dit legt Wouter op een begrijpelijke wijze uit.
Heel herkenbaar legt hij uit dat mensen denken dat hun armen korter worden maar dat dan blijkt dat ze een leesbril nodig hebben.
Judith is met haar bakje yoghurt (of zo iets) naar buiten gegaan en aait Quincy die op haar schoot is gaan liggen.
Martijn meldt dat hij nog 10 broodjes heeft.
Judith: "Zo, Tinus heeft een hamstersyndroom".
Bunker.
Wouter denkt dat hij de eerste keer bij een oogmeting daar wel langer over zal doen. Hij is namenlijk al 11 weken niet meer in de winkel geweest.
(stukje gemist want ik kreeg de derde bekeuring in twee weken onder mijn neus geschoven
. Kentekens gecontroleerd, ik was het niet
)
Bungalow.
Yes, Mus is uit bed. Hij heeft geen last van ochtendhumeur want hij is meteen vrolijk bezig.
Hij grapt dat hij de mensen gaat bedreigen die op hem stemmen. Stefan doet meteen met hem mee. De anderen lachen om hem.
Bunker
Glas is dunner te bestellen dan plastic, maar glas is zwaarder. Daarom willen de mensen toch liever plastic.
"Een gram in je hand is lichter dan een gram op je neus". uitspraak Wouter.
Verder over...... brekingsindex. Hij legt het zo goed uit dat Jeanette het snapt.
Jeanette: "Wat vervelend is dat er allemaal mascara deeltjes tussen de glazen en montuur komt te zitten".
Wouter bekijkt Jeanette's bril en ziet meteen hoeveel ze kwijt is geweest aan de bril. Ook weet hij dat ze er een zonnebril bij cadeau kreeg. Hij vindt dat hij goed staat, want Jeanette heeft een breed gezicht dus mag ze ook een breed model mag hebben.
Bunker
Wouter heeft een eind gemaakt aan zijn cursus .
Martijn heeft zijn plaats ingenomen.
Er wordt hem gevraagd of hij al zenuwachtig is en waarom hij een pet op heeft.
Hij antwoordt dat hij zijn haar heeft gewassen en er nog geen gel in heeft.
Jeanette vindt dat Martijn grote handen heeft, echte werkhanden.
Margriet vindt dat Martijn's hoofd een hoog knuffel gehalte heeft.
Wouter is daar wat jaloers om en wordt nu door Jeanette geknuffeld.
( Schuift nu vol leedvermaak manlief de bekeuring onder zijn neus die meteen ontkent
)
Kooi.
Arthur en Dennis zitten buiten in de zon en hebben het over mensen die niet zichzelf zijn.
Jeanette komt erbij en de mannen houden hun mond dicht waarop jeanette zegt: "Praat maar gewoon door, hoor".
De sfeer tussen Dennis en Jeanette is niet optimaal, ze katten elkaar behoorlijk af.
Ze gaat weg en Dennis gaat tegen Arthur door. Hij is negatief over Jeanette tegen Arthur.
Hij zeikt Jeanette af; "Zij komt uit een dorpje en dan tegen mij zeggen; ik kan het aan je zien..... Kom op zeg....."
Arthur geeft hem gelijk.
Dennis: "Dit is al de tweede keer dat Jeanette tegen mij begint"
Arthur: "Ik kan toch beter over jou oordelen dan Jeanette. Ik ken jou al van het buitenland.
Dennis "Ik heb er moeite mee, met dat reageren op mij. Komt dat omdat ik een donkere jongen ben? En dan al die vrouwen die praten alleen over nomineren. Wij hebben eerst nog een exit".
Ondertussen veegt Dennis constant zijn neus af met zijn handen.
Dennis: "Jeanette ging uitleggen dat zij zichzelf bleef ondanks de nominatie, ja sorry......Reageer je niet op mij af en alleen maar op mij af"
Het is al met al een grote klaagzang van Dennis over Jeanette.
Ik dacht dat mijn streams eruit klapten, maar de twee uur zijn om.
13.00 Arthur en Dennis buiten. Arthur : Bram heb me ook wel een knak gegeven. Daar ben ik nu wel overheen. Marc : Een mooie dag. Dennis : Je kreeg er weinig respons van. Marc : Ik vind het jammer dat ik hem hier niet gezien heb. Het zijn allerlei factoren bij elkaar. Verliefdigheid en het bunkertje is toch anders dan je denkt. In het buitenland was hij flexibeler maar daar was het ook makkelijker. Je kon weglopen. Hier is de druk veel hoger. Ervaar jij dat niet ook ? Dennis : Ja. Marc : Niet vergelijkbaar. Misschien als hij langer in de bunker had gezeten dat het anders was gegaan. Sommige mensen kunnen er weken niet zijn en dan knallen, uitgroeien tot man of the match.
13.05 In de arme slaapkamer. Jeanette : Ik zit zo moeilijk in elkaar. Ik kan het allemaal uit gaan leggen maar jullie snappen het toch niet. Wouter : Ik krijg heel klein beetje een tegenstrijdig gevoel bij je. Jeanette : Dat weet ik. Wouter : Het is verwarrend voor jou. Je hebt best wel in een parket gezeten waar je ouders niet blij mee waren (etaleert hij zijn paranormale vermogens ?). Jeanette : Klopt. Wouter : Je bent nu de Jeanette van nu. Jeanette : Ik ben nu niet meer zo en ik kies er niet meer voor. Martijn zit er ook bij. Ze zijn allemaal aangekleed en het licht is aan. Jeanette : Ik hoef geen boerenpotsukkel. Bram leek op mijn eerste vriendje, jij op de jongen die ik nu leuk vind, Laurens lijkt op mijn laatste ex. Ze kletsen nu over kleren. Martijn : Ik ga koffie drinken of thee of zo. Jeanette : O ja, dat ga ik ook doen.
13.12 Rijk buiten. Stefan en Mustapha op de ligstoelen, Marc op een stoel.
13.13 Arm buiten. Dennis vraagt Stefan over het bubbelbad of het zwembad. Stefan zegt dat het stinkt. Wouter zegt tegen Marc dat die alles nu wel meegemaakt heeft als hij moet vertrekken. Wouter : Ga ik dan ga ik met een lach, ik zweer het. Ik verheug me om te gaan en ik vind het prima als ik blijf. Als ik mag kiezen tussen nu gaan en volgende week gaan dan kies ik nu. Wouter begint over de vragen van gisteren. De eerste vraag heeft hij onbewust beantwoord, de andere vier bewust. Marc zegt dat hij hetzelfde heeft gedaan. Marc : Je mocht maar één antwoord geven. De vragen leken ook wel een beetje op elkaar. Wouter : Die eerste was een beetje een dwaler. Als ik nu terugdenk had ik de vraag aan iemand anders gespeeld. Marc denkt dat de test misschien gebruikt wordt om te beslissen als mensen even veel stemmen krijgen. Wouter : Als ik vanavond in een auto stap is het na een kwartier weer zoals het was. Het terug gaan naar het normale leven is omdat het maar een week is geweest voor mij heel erg makkelijk. Stefan gooit nu iets in het zwembad. Wouter : Dat is voor de piranha's. Marc : Die hond is er nog niet ingedonderd ? Daniela : Hij is er wel ingevallen. Hij is niet echt bang. Hij vindt het niet fijn het water maar hij vindt het spannend, het beweegt het water. Wouter vraagt of Marc goed eet. Marc zegt dat hij goed eet. Marc : Die week lijkt voor mij twee drie dagen. Wouter : Ik heb het gevoel dat ik hier drie vier dagen zit. Marc : Wat kijk je bedenkelijk Dennis. Ik versta Dennis niet.
13.27 Er vliegt een vliegtuig over. Er worden grappen en opmerkingen over gemaakt.
13.29 De uitzending stopt.
Daan en Dennis zitten samen onder een deken buiten. Ting bevindt zich daar ook ergens en heeft een gesprek met Dennis. Ting drentelt wat heen en weer, het gesprek is niet echt verslagenswaardig. Daan zegt met een Brabants accent: "'k Voel me keigoed man!". Dennis zegt dat dit de laatste zonnestraaltjes zijn. "Niet van hier in het huis, maar wel van deze dag!" En zo zijn we weer bij het oude vertrouwde onderwerp: de exit en de nominaties. Judith zit aan de andere kant van de tralies en bemoeit zich er ook mee.
Wanneer ik switch naar een andere stream wordt mijn oor getrakteerd op een harde snurk van deen of dander. Martijn kletst met carmen en maakt geluidjes tegen haar. Carmen kwettert gezellig terug. "De dag kruipt voorbij" gaapt Martijn. Ursula zit wat te zingen en antwoordt: "Vind je?". Dan valt Arthur ook maar eens in: "Ik heb de hele dag van jou gedroomd". En zo is het weer razend gezellig in ons eigen Big Brother huis.
15.43 uur
Margriet maakt zich nog steeds zorgen over de vragen van gisteravond. "Als ik het rondje rondkijk, dan dacht ik steeds: dat ben ik, dat ben ik, dat ben ik. En dan kan ik ook wel op tien vingers natellen dat anderen dat ook denken." Jeanette vindt dat ze dat niet moet zeggen, want ze kan niet in andermansd hoofd kijken. Geesje valt haar daarbij bij. "Margriet: "Ik ben echt zo'n muts die meteen onzeker wordt" "Ik ook" roept Jeanette meteen. En ook Geesje bevestigt dat ze onzeker wordt van dit soort dingen en graag door iedereen aardig gevonden wil worden. Margriet moet d'r zender checken (ik kan haar overigens prima verstaan). Geesje gaat verder analyseren hoe mensen antwoorden, dat je dan nog aan een bepaald voorval denkt wat op zich allang is uitgesproken maar bij z'n vraag weer in je herinnering boven komt.
Marc knoopt daarna een gesprek aan met Geesje. Ze spelen winkeltje. "Wat wil je kopen?" Marc wil wel rust kopen. "Wil je innerlijke of uiterlijke rust?" Marc wil wel beginnen met uiterlijke rust. Dan moet hij van Geesje buiten gaat zitten. Dat advies kost hem vier geschilde partjes appels. Geesje wil meteen boter bij de vis: "Ik wil meteen geld zien". Quincy blaft er maar weer 'ns lustig op los.
15.48 uur
Ursula en Arthur zitten inmiddels samen buiten bij het hek. Ursula vertelt dat er net weer iets werd opgerakeld dat al dagen geleden gebeurd is. Dennis en Daan zitten ook nog buiten maar zeggen niks. Ting probeert foto's te slijten. Margriet wil wel een foto van haar kopen als ze straks uit het huis is: "Ik wil wel echte Tingen aan de muur". Maar Ting blijkt te duur. Ze maakt van alle series tien exemplaren, ingelijst en wel compleet met passe partout. En als ik het goed heb gehoord kosten die dan 1450 euro, maar ik kan mij vergissen. Ze vertelt nu waar ze allemaal foto's van heeft. Margriet vraagt waar die dan hangen. "In galleries, in Flatland
, in Utrecht". Margriet vraagt haar verder uit, met het doel PR voor haar te maken. Ze zet haar reclamestemmetje op. Ting: "Ja, ik ben heel slecht in PR". Ze bespreken vervolgens welke onderwerpen uit het BB-huis leuk zouden zijn voor een serie.
Vervolgens wordt er gevraagd of Ting wel eens geskied heeft. Dat heeft ze niet: ze zou twee keer meegaan maar dat ging allebei op het laatste moment niet door. Het lijkt haar heel erg leuk. Snowboarden ook. Ze bedenken wat er allemaal leuk is aan skiën: lekker met een drankje, bij het vuur, filmpje, kletsen, overdag lekker bezig zijn.
Arthur is bezig met het fornuis: het water kookt. Het is een boel lawaai omdat de metalen kap eraf en weer erop gedaan wordt.
En ja hoor, bingo! De nominaties zijn wederom onderwerp van gesprek... Dat het moeilijk is om te kiezen, dat ze niet weten of ze er nou een of twee moeten noemen, dat ze bang zijn om dingen te zeggen en nou ja, jullie kunnen het rijtje zelf vast ook wel invullen. Ursula denkt dat het nomineren elk jaar op dezelfde manier gaat, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Ze heeft ook nog niet echt met iedereen goed kennis gemaakt dus dat maakt het weer lastiger. Ting: "En je mag het niet met elkaar bespreken, hoe lief je elkaar ook vindt". ![]()
16.04 uur
Ursula begrijpt opeens waarom iedereen zo moeilijk doet. "Als ik er inderdaad maar eentje mag kiezen, dan komt dat harder aan dan wanneer je twee namen noemt!". Toch blijven er nog vragen hangen. Arthur zegt dat ze het aan laurens kan vragen, die kent het boek uit zijn hoofd. "Nee", zegt Ursula "Ik wil niks aan Lau vragen, ik wil het zelf ontdekken". Dan is het tijd voor koffie en thee, want het water kookt.
16.06 uur
Binnen is een gespek gaande tussen Geesje en Marc over wat er wel en niet gestreken wordt.
Martijn heeft nog nooit in een ongestreken spijkerbroek rondgelopen. Marc juist nog nooit in een gestreken. Hij slaat de natte was uit en hangt het zo op en dat is het. "Ik heb zeven jaar geleden een strijkbout gekocht en die meiden zullen 'm vast wel eens gebruikt hebben, maar ik zelf nog nooit". (Welke meiden, Marc?). Wouter strijkt ook niks, zelfs de bloezen voor zijn werk niet. Als hij een paar minuten in de trein zit, is toch alles alweer gekreukeld. Nu gaat het gesprek over het strijken van theedoeken en of dat juist wel of niet goed is voor het vochtopnemendvermogen.
Geesje heeft ene vriednje gehad wiens moeder ook de pyjama's strijkt. Iedereen vertelt nu wat hij wel en niet strijkt. Ik zal er maar geen statische tabelletjes van maken.
Het volgende onderwerp is het al dan niet in de droger stoppen van bepaalde spullen. Margriet is inmiddels binnen en bemoeit zich er ook mee. Marc en Geesje gaan door over de innerlijke en uiterlijke rust.
Marc staat met zijn handen op zijn rug. Zo staat hij waarschijnlijk ook op zijn werk, als hij bij de deur staat, zegt Geesje. ze moeten om hem lachen. Dan heeft Geesje het gevonden: "Ik weet het al, die kleren van jou zitten natuurlijk zo strak, dat je niet anders kunt staan!" Jeanette snapt niet hoe ze dat volhouden die baan. Staan, slap ouwehoeren, mensen kijken, dingetje in je oor.
Nog even off topic: ik heb sinds gisteren nieuwe overburen die druk aan het klussen zijn en die hebben echt een geweldige auto, met koeienprint! Ik moet steeds lachen als ik naar buiten kijk.
Intussen heb ik een stukje gesprek gehoord over de verschillende vouwtechnieken bij de was. Echt, jullie willen het niet weten... Wouter legt uit hoe je moet vouwen, zo deden ze het ook in de winkel. Geesje vindt het 'zo gaaf'.
16.19 uur
Dennis en Daan hebben het over een vakantie van Daan in Zwitserland. Ik geloof als ik het goed begrijp dat dit de vakantie is dat het uit ging met haar man en ze besloten heeft te gaan scheiden. Haar vader was woedend toen ze vertelde dat ze wilde gaan samenwonen. Diezelfde avond meost ze haar spullen pakken en heeft hij haar weggebracht. Ze is dus zo vanuit huis gaan samenwonen, zonder dat ze eerst wat meer over zichzelf wist. Daan vertelt dat ze hem nog wel eens ziet, die ex, dat ze dan een hapje gaan eten of lunchen ofzo. "Zwitserland was zo'n mooi land, groen en bergen en schoon." Dennis vindt het ook mooi. Ze bespreken verschillende plekken in Zwitserland. Daan heeft er ook vijf maanden gewoond: "schattig huisje. Maar na vijf maanden wilde ik naar huis, ik ben zo gek op thuis." Toen heeft ze kort in Druten gewoond bij een meisje en daarna in Amsterdam, bij een vriend van haar man. Maar dat was echt een drama "dus toen zei ik jij eruit of ik eruit, en toen kreeg hij ook wel door dat het niet werkte" Ze vonden eht heel moeilijk om elkaar los te laten. Dennis kent dat wel. In 1995 is Daan opnieuw met hem begonnen in Amsterdam tot twee jaar geleden, de zomer. Toen werd Daan knetterverliefd op "een goser van de sportschool, echt hyper gewoon, echt zo erg. Toen ben ik goed na gaan denken. Ja, da's leuk zo'n jongen maar daar kan ik niet oud mee worden. Thuis ging het gewoon niet meer. Toen ben ik alleen op vakantie gegaan met de tent, even eruit. Naar Mallorca, met mensen die ik niet kende". Ze deden in die vakantie ook veel aan tai-chi. "Toen ben ik een dag gaan klimmen en toen kreeg ik echt inzhct. Waarom ben ik nou zo bang om alleen achter gelaten te worden? Ik wil gewoon niet meer bang zijn. Ik ga alleen, ik ga scheiden, ik ga weg."
Na een paar maanden is ze weg gegaan, bij verschillende mensen gewoond, en toen via haar baas een kamertje gevonden. Daarna heeft ze nog wat scharrels gehad. Onder andere een dj, met wie ze het in februari heeft uitgemaakt. Ze had af en toe nog wel behoefte ana een knuffel en lekker samen op de bank, maar hij kon dat niet los zien van een relatie. Dennis: "En nu ben je dus vrijgezel". Daan: "Ja helemaal".
Grappig: op de achtergrond hoor ik Martijn en af en toe vang ik stukjes op: "Marga Bult, ken je die?" "Met de hele familie" "Hartstikke gezellig".
Dennis en Daan liggen eventjes stil met de ogen dicht in de zon. Dennis zou eigenlijk wel in bad willen liggen. Maar ja, ze zitten in de bunker. Daan vraagt aan Dennis of hij toe is aan een relatie. Dennis denkt van wel, en ook dat zijn beeld van een relatie anders is dan dat van Daan. Waarop Daan natuurlijk meteen vraagt wat zijn beeld dan is. En dan komt er zo'n brij aan vaagheid uit, dat ik even de boot mis. "Ik heb het, ik ben het. Op een gezonde manier jaloers. Als dit geen verzetje meer is dan weet ik het ook niet".
Dan wordt het gesprek onderbroken door een vliegtuig. Hij maakt helaas geen rondje. Dan gaan we maar weer zingen. Het vliegtuig heeft een flikkerend lampje en iemand denkt dat ze foto's maken met flits.
Die wordt er vervolgens flink doorheen gehaald: "Kijk ze maken foto's, op de vleugels. Hop, rolletje vol, nieuw rolletje erin. En ja hoor, hij flitst weer". Een hoop geschreeuw, iets met Stefan en iedereen roept en juicht. Mijn boxen worden gek (en ik ook). Iedereen staat op de banken. Het vliegtuigje is aan het stunten. "Ja daar komt ie weer... jaaaaahhh! Joehioeeehoee! Oh my god! Yes baby! Ohhh! Woeeehoeeh!" en dat soort dingen dus. "Hij is lekker bezig, achties aan het draaien" (Marc).
Jongens jongens wat een consternatie. * Joef wist zweet van voorhoofd.
In de bungalowtuin hebben Marc en Geesje van een tuinbank en heel veel kussens en wat dekbedden en erg knus bankje gemaakt. Ze zitten daar samen te kletsen. Geesje eet een bakje glutenvrije rechtsdraaiende biologische veganistische onbespoten yoghurt. Ze zitten in het zonnetje aan het zwembad. Geesje vraagt aan Marc of hij wel genoeg met iedereen gepraat heeft enzo, dat hij een goed gevoel heeft mocht hij vanavond weggaan. Marc heeft er wel een goed gevoel bij. "Het is helemaal goed. Jammer dat het misschien nu al gaat gebeuren, maar..." Geesje: "maar wat voel je dan?" Daar moet hij even over nadenken. Er zijn nog zoveel leuke dingen te zien en te ontdekken hier. Geesje vindt november gewen leuke maand, december weer wel. Geesje: "Ja, november is nooit zo'n leuke maand in Almere". Marc: "Waar heb je het nou over? Ik begrijp er niks van, van jou. We praten helemaal langs elkaar heen". Ze moeten er samen om lachen.
16.54 uur
Oh damn it, nee!!!!! In de bungalow wordt weer geblackjackt! Judith heeft haar Holland Casino stemmetje weer opgezet en spreekt iedereen weer aan met meneer en mevrouw. Ik hoor Wouter meedoen, Margriet, Martijn, Jeanette, Ting... beeld heb ik er niet van. En dus maar weer naar Geesje en Marc want dit is helemaal niet te verslaan...
Even aan de telefoon...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |