abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143404955
Hallo,
Ik ben op zoek naar een goede badkamer ventilator of buisventilator.
Wie kan mij een goede aanraden die zowel voldoende afzuigt als ook ,heel belangrijk, geluidarm is.
pi_143405084
Niet. Buisventilatoren zuigen niet goed genoeg af voor een badkamer. Beter koop je een ventilatiebox, bijvoorbeeld eentje van itho.
http://www.ventilatieland(...)lator-box-randaarde/
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_143405304
Ik zou Hier even kijken
pi_143405322
Dat ligt er net aan, als je geen box kan plaatsen, dan kom je toch op een buisding uit. Eentje met een timer zou ik doen. Ik heb meer betaald voor een vochtsensor. Dat zou ik niet meer doen. Het werkt maar half.
pi_143405343
bij de praxis de duurste van sencys gehaald en in de muur gestopt.
geluidsarmer dan de overigen in het schap, maar geluidloos krijg je het natuurlijk nooit.
aangesloten op de lichtschakelaar en hij blijft na het uitschakelen van het licht nog even doorgaan, of wanneer de ruimte nog een bepaalde (instelbare) luchtvochtigheid heeft.
dude here
pi_143406855
Ik gebruik een itho eco ventilatiebox. Voordeel: gelijkspanning dus laag energieverbruik en die staat dag en nacht aan op de laagste stand. Wil je tijdens het douchen wat meer circulatie simpelweg de draadloze afstandsbediening aanzetten op hoge stand 1 klik is 10 min hoog.

werkt perfect. geen geluid en geen overtollig vocht in huis.
Advanced SIM Application Transport Protocol
pi_143416360
Ik heb dit destijds onderzocht en een solar&palau aangeschaft type silent 100 criz.
Deze is redelijk stil en zuigt redelijk wat weg.... maar ik stap binnenkort over naar een ventilatieunit, want het raam moet perse open staan (anders is na een paar minuten de hele ruimte vol met wasem).
pi_143422688
Omdat jij je raam open zet, tobsie, staat jouw badkamer vol met damp.

Badkamer moet zijn WARME lucht uit het huis trekken middels de ventilator. Niet van buiten.

Waarom zou een buisventilator niet goed zijn?

Ik heb zelf een box gekocht, maar die moet je maar net kwijt kunnen.
Laat die handjes wapperen!
pi_143439107
Een box is wel een goede opteie maar deze komt in mijn geval dan op de zolder te staan. een afstandbediening gaat dan niet werken. ben bang dat die het bereik niet heeft
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:39:21 #10
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_143441259
Bereik van die itho afstandbeding is prima hoor. Ik kan vanaf mijn woonkamer zonder probleem de box op zolder aansturen
pi_143547819
Ik heb een buisventilator van het merk ... geen merk :P
In plaats van hem direct boven het plafond van de badkamer te monteren, heb ik een buis lopen naar de naastgelegen hal, en daar zit de ventilator die vervolgens met een buis weer naar buiten gaat.
Dit werkt naar mijn mening heel goed. De badkamer is in no-time weer droog.
Het ventilatiepunt zit boven de douche.

In de badkamer hoor je de ventilator minimaal, en in de hal al bijna helemaal niet. Opgehangen met stukken tochtband tussen de schroeven zodat de trillingen niet worden overgebracht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')