Verklaar je nader?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:34 schreef UpsideDown het volgende:
Wel een interessant verhaal wat die Aza te vertellen heeft, vooral het laatste deel. Vooral de link die hij legt tussen ronselaars in westerse landen en de praktijk op het slagveld in Irak.
Ah, ik zie het !quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:35 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het telefooninterview in de link.
Dat is nogal overdreven he..quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:48 schreef waht het volgende:
Eigenlijk rekruteert gewoon iedereen in Europa.
Klopt, maar het idee van Koerden die nu daar willen vechten lijkt erg veel op de Europese jongelui die eerder in Syrië tegen Assad wilden vechten. Misschien komen die nu tegenover elkaar te staan, het kan raar lopen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is nogal overdreven he..
Laten we het hopen, mogen veel van die ISIS-slangen afgeslacht worden.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:13 schreef waht het volgende:
[..]
Klopt, maar het idee van Koerden die nu daar willen vechten lijkt erg veel op de Europese jongelui die eerder in Syrië tegen Assad wilden vechten. Misschien komen die nu tegenover elkaar te staan, het kan raar lopen.
Hij weet waar hij het over heeft en doet dit niet om aandacht te krijgen of om stoer te doen, dat wat bij die Chamoetal en Cathy (Israël) wel het geval is.quote:
Belangrijk verschil is dat de Koerden hier niet geronseld worden met valse beloftes om in een vreemd land te komen vechten tegen de lokale bevolking, maar dat hun eigen familie daar in moeilijkheden zit.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:13 schreef waht het volgende:
[..]
Klopt, maar het idee van Koerden die nu daar willen vechten lijkt erg veel op de Europese jongelui die eerder in Syrië tegen Assad wilden vechten. Misschien komen die nu tegenover elkaar te staan, het kan raar lopen.
Ik denk dat er wel enige structuur aanwezig is, de grootste idioten zullen aan het front staan en als kanonnenvoer dienen. Dat zijn de personen die je treft in de gevechten aan de frontlinie. De wat slimmere jihadisten met een hoger aanzien bedenken de tactiek en zullen niet in de voorhoede op het slagveld te vinden zijn.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:19 schreef theunderdog het volgende:
Die Aza zegt dat er valse beloftes worden gedaan in moskeeën om met ISIS te vechten. Maar ik vraag mij dan af: dan moeten er bij ISIS heel veel mensen zitten die erg teleurgesteld zijn en in principe niet meer willen. Een terreurgroep vol met zeer teleurgestelde mensen, die zijn toch makkelijk te breken?
Want als ik die Aza moet geloven dan stelt ISIS helemaal geen moer voor, ze zijn alleen rijk en hebben goede wapens. Maar voor de rest hebben ze geen tacktiek, en zijn het slechts wilde beesten.
En de Jihadisten die het allemaal niet meer zien zitten?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:25 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel enige structuur aanwezig is, de grootste idioten zullen aan het front staan en als kanonnenvoer dienen. Dat zijn de personen die je treft in de gevechten aan de frontlinie. De wat slimmere jihadisten met een hoger aanzien bedenken de tactiek en zullen niet in de voorhoede op het slagveld te vinden zijn.
Als je die lui een wapen in de handen duwt krijgen ze al een stijve plasser. Als je ze dan ook nog met mede jihadisten laat vechten, komen ze spontaan klaar. Omdat ze daar verder niks meer hebben behalve een wapen, hebben ze ook weinig meer te verliezen. Dus ja, daar maar vechten tot de dood in naam van Allah.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En de Jihadisten die het allemaal niet meer zien zitten?
Want volgens die Aza zijn dat er vrij veel, kut leven in Nederland, valse beloftes, je komt er achter dat die beloftes vals zijn en de dood is het enige dat op je te wachten staat.
Dat maakt een mens mentaal kapot.
Ik heb het gevoel dat dat ook voor hun nog steeds een kutleven is. Hoe zeer je ook in God gelooft, het is niet dat je dood wil ofzo.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:31 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Als je die lui een wapen in de handen duwt krijgen ze al een stijve plasser. Als je ze dan ook nog met mede jihadisten laat vechten, komen ze spontaan klaar. Omdat ze daar verder niks meer hebben behalve een wapen, hebben ze ook weinig meer te verliezen. Dus ja, daar maar vechten tot de dood in naam van Allah.
Voor ieder rationeel denkend persoon is dat inderdaad een kutleven.
Een fijn leven hebben en gelukkig zijn is voor hun misschien wel dat wat ze nu doen? Het vechten voor iets waarvan zij denken dat het zo hoort/moet.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat dat ook voor hun nog steeds een kutleven is. Hoe zeer je ook in God gelooft, het is niet dat je dood wil ofzo.
Ook een gelovige wil gewoon hier op aarde een fijn leven hebben, gelukkig zijn enz.
Welnee, ze ronselen in Europa alleen mensen die het moeilijk hebben, straat leven, slechte thuissituatie enz.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:35 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Een fijn leven hebben en gelukkig zijn is voor hun misschien wel dat wat ze nu doen? Het vechten voor iets waarvan zij denken dat het zo hoort/moet.
Die Belgian_Kurd lijkt anders geen problemen te hebben met internet en post gemakkelijk zijn 'flimi hindi' verhalen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |