abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 12:36:48 #51
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_6461488
Tekst 2

Beetje bij beetje begin ik te ontdekken bij mezelf dat ik steeds minder geshockeerd raak van de prestaties van dit elftal. Waar voorheen nog sprake was van woede en onbesef maakt dit steeds meer plaats voor realiteitszin. Afstomping heet zoiets geloof ik ...

Er is iets mis bij Feyenoord... iets echt goed mis.

En anders dan de tweede seizoenshelft van vorig jaar gaat het nu zowel op Europees niveau als op nationaal niveau dramatisch. Wanneer het slecht gaat met een club wordt de vinger onmiddelijk in de richting van een trainer gestoken en dat is logisch want alleen hij is de eindverantwoordelijke voor de prestaties van het eerste elftal. Waar sommigen de schuld leggen bij de trainer zoeken anderen echter weer de oorzaak bij de spelers. Een gebrek aan de juiste wedstrijdmentaliteit, tactisch en technisch onvermogen, gedrag buiten het veld en andere redenen worden aangewend om zo de slechte prestaties van een team te verklaren, zoals de prestaties van Feyenoord.

Hoewel ook ik innerlijk verbolgen was met de prestatie van gisteren, heb ik tijdens de wedstrijd getracht om de emotionele knop uit te draaien om de objectiviteit een kans te geven, wat overigens nooit helemaal zal lukken. Waar ik me nog het meest aan geërgerd heb gisteren was dat wederom Feyenoord geen duidelijk strijdplan klaar had liggen en dat slecht nagedacht was over de volgen tactiek. Iets wat alleen de trainer te verwijten valt. Na de UEFA-cup winst leek het er op dat ook Bert van Marwijk gegroeid was en niet alleen het team. Er volgden "grote" en veelbelovende aankopen en aan het begin van de competitie leek het er op dat dit Feyenoord alleen maar sterker was geworden. Echter de laatste tijd komt Bert steeds vaker met spelers in conflict: het begon ooit met Van Vossen, maar uiteindelijk heeft BvM met Leonardo, Van Persie, Kalou, Emerton en PvH en misschien wel met nog anderen wel één of ander conflict gehad. Op het oog lijkt alles bij Feyenoord pais en vree, maar ondertussen vermoed ik dat de "magie van BvM" voor zover die er binnen Feyenoord ooit geweest is, aan het verdwijnen is. Op dit moment kan BvM rekenen op de steun van de routiniers, maar zodra een trainer het functioneren van het gehele elftal weet te verpesten dan houdt het bij mij op en kan ik ook geen excuses verzinnen dat de trainer niet medeschuldig zou zijn. Natuurlijk moeten Ono en Emerton zichzelf een schop voor hun flikker geven, maar als er meerdere spelers met feitelijk hetzelfde probleem kampen, dan moet er toch iets aan de hand zijn met de begeleiding ? Zeker als deze spelers in het verleden wel fatsoenlijk gepresteerd hebben. En dat geldt niet alleen voor Ono en Emerton, maar ook bijvoorbeeldvoor Leonardo, Van Persie en Kalou. Ik geloof ook niet dat Bert een oplossing heeft voor de wanprestaties van dit team. In alles is het een draaikont: Geen duidelijkheid geven aan spelers, switchen met posities, angsthazenvoetbal zoals gisteren en nog een paar rare trainerscapriolen maken voor mij dat Bert nog steeds geen topcoach is, maar eerder een modale clubtrainer, die oog heeft voor leuk verzorgd voetbal, maar die het oog voor detail mist en die moeite heeft om:

- spelers, met meer talent dan hij als voetballer te verbeteren
- op de juiste wijze spelers (blijvend) weten te motiveren
- tactisch geen genie is

Verder is het natuurlijk droevenis dat er door BvM en Feyenoordstaf de defensie een beetje verslonst is en dat men in de scouting kennelijk geen oog heeft voor fatsoenlijke verdedigers.

Op zich vind ik het een goede zaak dat nu eindelijk eens Loovens gebracht wordt en niet Ferry. Ok, gisteren maakte Loovens een kapitale dekkingsfout, iets wat Ferry ook zou doen, maar het positieve wat je eruit kunt halen is dat hij in ieder geval wel leert van deze blunder. Overigens gaat dit dus wel ten koste van dure CL-punten en moet je je afvragen of het verstandig is om Loovens opnieuw in het diepe te gooien, zeker nu het team zo slecht draait. De mogelijkheid bestaat namelijk dat hij verzuipt ... zoals gisteren. Laat hem eerst eens pootje baden ! De vaderlandse competitie is een ideaal podium om te oefenen, of het nou bij Feyenoord is of bij een andere club zou zijn. Het is eigenlijk te triest voor woorden dat een jongen met zoveel talent als Loovens noodgedwongen moet spelen in de CL, omdat er verder bij Feyenoord geen fatsoenlijke alternatieven zijn. Als we de rest van het elftal nog eens bekijken dan was gisteren wéér duidelijk dat je op Van Haaren niet kunt bouwen. Hij is té blessuregevoelig en zijn wisselende af- en aanwezigheid is geen goede factor voor de ontwikkeling van het elftal. Daarbij komt ook nog eens dat er noodgedwongen teruggevallen moet worden op de zwakke Rzasa. Het hart van het team met Paauwe, Van Wonderen, Emerton en Ono presteerde gisteren ook ondermaats.Van Wonderen was inspiratieloos en zeker wanneer je de constant presterende Bosvelt moet missen, is dit een aderlating voor de ploeg. Ono, Emerton, Van Persie en in mindere mate Kalou zakten als een baksteen. Wat is er aan de hand met die jongens ? Als één speler aan een vormcrisis leidt, ligt dat meestal aan de speler zelf, als het gehele elftal een wanprestatie levert dan kan het maar aan één ding liggen: de trainer. Op de één of andere manier verspreidt het slechte spel zich over de selectie zoals een virus in een lichaam, langzamerhand wordt het hele lichaam aangetast. Song en Lurling worden automatisch meegezogen in de negatieve spiraal van het elftal, alhoewel Lurling en Bombarda nog enige vechtlust toonden hoewel zonder tastbaar resultaat. Zoetebier presteerde samen met Buffel als enige naar behoren.

Maar even terugkomend op de tactiek; gisteravond waren het weer dezelfde patronen die sinds de aanstelling van BvM terug te vinden zijn. Balletje breed in de verdediging, allemaal vooral lekker stil blijven staan, vooral niet vrijlopen, slechte passing, duels niet ingaan want anders blesseer je jezelf nog etc.etc.etc. Verder gaat alles door et volle centrum en helemaal niemand gaat er meer fatsoenlijk buitenom. Komt ook omdat de buitenspelers door BvM allemaal zijn volgestouwd met verdedigende taken en allerlei opdrachten, waardoor geen enkele speler meer een fatsoenlijke en effectieve actie maakt. Terecht werd door velen aangegeven dat gisteravond eigenlijk alleen Buffel zich het apezuur werkte. Constant storen, duels opzoeken, lopen op onmogelijke ballen, vrijlopen.

Feyenoord is ziek en goed ziek ook. Dit is geen griepje of een verkoudheid meer, maar een slepende chronische aandoening waarvoor de beste remedie is om de oorzaak weg te nemen, de ziektehaard te bestrijden, danwel het gezwel weg te snijden ...

A.M.A.B
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 12:48:50 #52
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_6461658
Toch raar, vorig jaar een gevierd man en nu na een mindere periode (die altijd voorkomt imo) moet ie de laan uit ?

Feyenoord komt wel weer op de rails, alleen jammer voor hun dat ze zo afhankelijk zijn van bepaalde spelers en de vorm van die betreffende spelers.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_6462037
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 12:48 schreef popolon het volgende:

Feyenoord komt wel weer op de rails

Tuurlijk, maar begin van het seizoen had ik zo'n bang vermoeden dat Feyenoord dit seizoen voor de winterstop al overal voor is uitgeschakeld en het begint er nu wel naar te lijken, want het spel lijkt echt nergens meer naar.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 13:15:28 #54
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_6462132
quote:
Toch raar, vorig jaar een gevierd man en nu na een mindere periode (die altijd voorkomt imo) moet ie de laan uit ?

Feyenoord komt wel weer op de rails, alleen jammer voor hun dat ze zo afhankelijk zijn van bepaalde spelers en de vorm van die betreffende spelers.

Hij is al drie jaar geen gevierd man bij een klein deel van het legioen...

Feijenoord komt pas weer op de rails wanneer Bert weg is...

A.M.A.B
pi_6463838
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 13:10 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar begin van het seizoen had ik zo'n bang vermoeden dat Feyenoord dit seizoen voor de winterstop al overal voor is uitgeschakeld en het begint er nu wel naar te lijken, want het spel lijkt echt nergens meer naar.

effect van MArwijk is op..
pi_6464823
Ik begin er steeds meer in te geloven dat geen enkele trainer met Feyenoord goed kan presteren, als in kampioen worden en volgend seizoen weer zo goed spelen en een grote kans maken op kampioenschap. Ik snap het ook maar niet, vorig jaar sterkte selectie, nou nog sterker, en dan zo spelen. Moedeloos word ik ervan.

Maar ik geloof niet dat Bertje ontslaan iets oplevert, de enige die ik nog wel 's daar zou willen zien is Stevens. Maar goed, die is net begonnen in Berlijn en is er duidelijk de man niet naar om zomaar weg te gaan weer.
Misschien iets zoals bij de Hagenezen. Dat schijnt wel te werken. Daar dan...

Ik heb ook vandaag uitgerekend hoeveel dit jaar me heeft gekost aan Feyenoord... Als ik dan die jongens zo zie spelen in Kiev, dan vraag ik me echt af of ze wel weten hoeveel ik daarvoor heb moeten werken om bijna overal bij te zijn.

Zucht, ik ga maar een oproepje plaatsen.
Gezocht, wonderdokter die chronisch zieke reus permanent beter kan maken.

hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 15:58:49 #57
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_6465196
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 15:39 schreef mister_popcorn het volgende:Maar ik geloof niet dat Bertje ontslaan iets oplevert, de enige die ik nog wel 's daar zou willen zien is Stevens. Maar goed, die is net begonnen in Berlijn en is er duidelijk de man niet naar om zomaar weg te gaan weer.
Misschien iets zoals bij de Hagenezen. Dat schijnt wel te werken. Daar dan...

Ik heb ook vandaag uitgerekend hoeveel dit jaar me heeft gekost aan Feyenoord... Als ik dan die jongens zo zie spelen in Kiev, dan vraag ik me echt af of ze wel weten hoeveel ik daarvoor heb moeten werken om bijna overal bij te zijn.

Zucht, ik ga maar een oproepje plaatsen.
Gezocht, wonderdokter die chronisch zieke reus permanent beter kan maken.

Wat jij al een beetje aangeeft is dat het gewoon moeilijk is om een nieuwe trainer te plaatsen daar.Ik zou echt bij god niet weten er als vervanger moet komen voor van Marwijk. Hij is echt niet geschikt voor de positie van trainer. Staat hierboven allemaal wel aangegeven.

Een heleboel noemen Gullit, maar die zie ik niet zitten!

A.M.A.B
pi_6465809
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 15:58 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Wat jij al een beetje aangeeft is dat het gewoon moeilijk is om een nieuwe trainer te plaatsen daar.Ik zou echt bij god niet weten er als vervanger moet komen voor van Marwijk. Hij is echt niet geschikt voor de positie van trainer. Staat hierboven allemaal wel aangegeven.

Een heleboel noemen Gullit, maar die zie ik niet zitten!

METGOD.. lees mijn post er maar op na..
pi_6466235
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 09:54 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

goed plan, gaat die kakkerlak eindelijk terug naar waar ie thuishoord, DOEG Don CameLEOn

Precies,Rotterdam is het thuis van Leo. Assistent trainer wordt dan Richard Witschge, die hem op termijn ook moet gaan opvolgen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 17:03:38 #60
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_6466241
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 13:15 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Hij is al drie jaar geen gevierd man bij een klein deel van het legioen...

Feijenoord komt pas weer op de rails wanneer Bert weg is...

Of Feyenoiord ooit op de rails heeft gestaan
May the seed of your loins be fruitfull in the belly of your woman
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 17:06:54 #61
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_6466269
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 22:44 schreef golfer het volgende:
Ik denk echt niet dat Van Marwijk op grond van deze wedstrijd en de vorige 2 wedstrijden ontslagen zal worden.

Beetje erg speculatief topic.

behoorlijk
852002IWASTHERE
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 17:12:28 #62
21066 Potter
At your service
pi_6466327
v. Marwijk moet blijven, hij heeft een mooi elftal bij elkaar gezet. Begin van het seizoen ging het uitstekend, Feyenoord zit gewoon in een diep dal.
Ligt aan de spelers zelf.
"Will the ones who speak their mind, be the first to hold their peace? "
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 20:39:05 #63
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_6468894
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 17:03 schreef CAZZO het volgende:

[..]

Of Feyenoiord ooit op de rails heeft gestaan

Die tukkers gaan lekker ja
A.M.A.B
pi_6469303
quote:
feyenoord is m.i. toch te afhankelijk van de heer van Hooijdonk die er op de beslissende momenten wel weer ff een vrije trap in rost.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_6469907
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 21:05 schreef keeper het volgende:

[..]

feyenoord is m.i. toch te afhankelijk van de heer van Hooijdonk die er op de beslissende momenten wel weer ff een vrije trap in rost.

dat is het sterke en gelijk het zwakke punt van Feijenoord. Want Van Hooijdonck speelde de laatste tijd erg zwak,maar kan niet gewisseld worden omdat er altijd de kan swas dat hij nog even een vrije trap en in zou rossen.
En nu speelt van Marwijk zonder spits. Onbegrijpelijk. Hij moet Bombarda laten starten. Die kaneen bal vasthouden en gewoon scoren.
Kalou en Buffel is te veel van hetzelfde.
pi_6470062
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 21:48 schreef Frenkie het volgende:
dat is het sterke en gelijk het zwakke punt van Feijenoord. Want Van Hooijdonck speelde de laatste tijd erg zwak,maar kan niet gewisseld worden omdat er altijd de kan swas dat hij nog even een vrije trap en in zou rossen.
Ja en zo heeft feyenoord die beker gepakt. Ok, dat is niet helemaal eerlijk. Want er staat toch wel een goed team natuurlijk, want anders houd je Dortmund en Inter niet zo maar tegen. Maar die beker is zeker niet een verdienste geweest van van Marwijk's geniale tactische momenten. Terwijl je bijvoorbeeld kan zeggen dat Ajax vorig jaar kampioen werd door de manier waarop Koeman Ajax aanpaste aan de mogelijkheden en zo het optimale resultaat wist te boeken.
feyenoord is gewoon te afhankelijk van die vrije trappen. Zonder die dingen is de afronding meteen matiger. En wat je tegen Ajax zag, er mist vooral in de verdediging breedte. Want van Wonderen was er niet en meteen was het achterin chaotisch.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_6470244
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 21:58 schreef keeper het volgende:

[..]

Ja en zo heeft feyenoord die beker gepakt. Ok, dat is niet helemaal eerlijk. Want er staat toch wel een goed team natuurlijk, want anders houd je Dortmund en Inter niet zo maar tegen. Maar die beker is zeker niet een verdienste geweest van van Marwijk's geniale tactische momenten. Terwijl je bijvoorbeeld kan zeggen dat Ajax vorig jaar kampioen werd door de manier waarop Koeman Ajax aanpaste aan de mogelijkheden en zo het optimale resultaat wist te boeken.
feyenoord is gewoon te afhankelijk van die vrije trappen. Zonder die dingen is de afronding meteen matiger. En wat je tegen Ajax zag, er mist vooral in de verdediging breedte. Want van Wonderen was er niet en meteen was het achterin chaotisch.

en dat is dus de reden waarom ik Van Marwijk weg zou willen hebben als ik Feyenoordfan zou zijn.
En dan Johnie Metgod op zijn plek!
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 22:55:47 #68
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_6470800
Ik vind Van Marwijk een goede trainer, en zie ook geen reden hem te ontslaan...ok ik ben geen feyenoord-supporter en ben er ook niet zoveel mee bezig, maar hij is tenminste geen trainer die nederlagen/gelijke spelen afdoet met : jaa maar we hadden zoveel blessures/het veld was slecht blabla..ook het handelen omtrent Van Persie vond ik zeer goed,
dat feyenoord nu minder presteert ligt niet echt aan hem..als ik kijk naar de laatste CL wedstrijd tegen kiev, nou Ono en Song ( ik noem er maar een paar..je kunt zo ook allemaal noemen) liepen er echt bij als een stel zoutzakken, totaal ongemotiveerd, op het WK was dat wel aanders...of een nieuwe trainer dat zal veranderen betwijfel ik..v.Marwijk heeft toch al heel wat prestaties weten neer te zetten met Feyenoord (persoonlijke aanvulling: ok NAC heeft ze thuis al 2x achtereen verslagen )
Misschien als Feyenoord nog wat meer in de breedte achterin zou investeren het tot betere resultaten zou leiden, maar voorlopig zou ik nog vertrouwen houden in de ploeg/trainer
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 23:02:07 #69
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_6470881
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 21:58 schreef keeper het volgende:

[..]

ja en als bosvelt er niet was had je geen organisatie op het middenveld en als die er niet was dan had je dit niet. blablabla het is toch een elftal, logisch dat er wanneer er spelers wegvallen de kans aanwezig is dat het minder gaat met een elftal. onzinverhaal
852002IWASTHERE
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 17:57:39 #70
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_6478549
Bert nog een jaartje extra bij Feyenoord (bron: Voetbal insite)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_6789261
Nou, wie wordt z'n opvolger?
  woensdag 13 november 2002 @ 22:39:05 #72
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_6789287
Ik ga voor LoekB, de man met inzicht die Feyenoord nodig heeft.
.
The Most Incredible, Baby
  woensdag 13 november 2002 @ 22:39:43 #73
30563 Pimterminus
De Tao van de Fysica
pi_6789307
quote:
Op woensdag 13 november 2002 22:38 schreef LoekB het volgende:
Tjeu La Ling
of
John de Wolf

of Jozef Kiprich (die zal blij zijn)

[Dit bericht is gewijzigd door Pimterminus op 13-11-2002 22:39]

Bonkveenfetisjist uit het waldviehbauerentum
  woensdag 13 november 2002 @ 22:39:49 #74
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_6789313
quote:
Op woensdag 13 november 2002 22:38 schreef LoekB het volgende:
Adelaar is net vrij gekomen
en Korbach is ook nog steeds zoekende
May the seed of your loins be fruitfull in the belly of your woman
pi_6789347
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 17:32 schreef Frenkie het volgende:
Volgens mij is het effect van Van Marwijk een beetje uitgewerkt. Als je in de 38e minuut je jonge talent moet wisselen om je te laten gelden, dan betekend dat imo dat je te weinig grip op de groep hebt.
Persoonlijk vind ik Van Marwijk een goede trainer en een hartverwarmende persoonlijkheid, maar wellicht is het tijd voor een andere trainer. En met John Metgod als hoofdtrainer, verandert er net dat beetje dat Feijenoord nodig heeft.
Ik ken een jongen die Metgod als trainer heeft gehad, en die was er zeer tevreden over. De discipline stond hoog in het vaandel, en hij had boeiende oefenstof. Maar bovenal was hij geinteresseerd in zijn spelers. Bovendien spreekt Metgod door zijn buitenlandse avonturen vloeiend Engels en Spaans.

Kortom, Van Marwijk maakt dit seizoen af en maakt dan plaats voor Metgod.

nogmaals.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')