Ik zou nog wat meer met schaduwpartijen en hooglichten gaan werken, dan krijgt je beeld iets meer dynamiek. Tevens kan het ervoor zorgen dat iets echt in het landschap staat.quote:
Dankje voor de tips. Ga er nog eens naar kijken.quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:37 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Ik zou nog wat meer met schaduwpartijen en hooglichten gaan werken, dan krijgt je beeld iets meer dynamiek. Tevens kan het ervoor zorgen dat iets echt in het landschap staat.
Daarbij vind ik het licht niet kloppen van die schuine rots.
Vet concept en scene wel
quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:37 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Ik zou nog wat meer met schaduwpartijen en hooglichten gaan werken, dan krijgt je beeld iets meer dynamiek. Tevens kan het ervoor zorgen dat iets echt in het landschap staat.
Daarbij vind ik het licht niet kloppen van die schuine rots.
Vet concept en scene wel
Ja beter, misschien kan je nog wat schaduw aan de onderkant van het flatcomplex doen, zodat die er wat beter in staat (je kan hier best mee overdrijven, tegen het donkere aan). Met name het linker gedeelte. Ik zou de oorsprong van de waterval ook donkerder maken, dan lijkt het meer op een grot waar het uit komt. De rand onder het plateau kan ook wat donkerder, aangezien dat een soort schaduwrand is. Tevens kan je met dodge/burn de linker en rechter zijde van een object in je tekening meer highlighten/donkerder maken. Zo zie je nog meer de zon oriėntatie. Bijv. bij een toren, of een boom, of een bergwand etc.quote:Op woensdag 9 september 2015 11:28 schreef over_hedge het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heb het licht nu van links laten komen. Klopt wel al beter zoAl nog niet helemaal klaar er mee. heb het mij zelf alleen moeilijk gemaakt door niet goed met groups te werken.
Waterval stond idd nog op mijn lijstje wat ik moest aanpassen.quote:Op woensdag 9 september 2015 12:59 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Ja beter, misschien kan je nog wat schaduw aan de onderkant van het flatcomplex doen, zodat die er wat beter in staat (je kan hier best mee overdrijven, tegen het donkere aan). Met name het linker gedeelte. Ik zou de oorsprong van de waterval ook donkerder maken, dan lijkt het meer op een grot waar het uit komt. De rand onder het plateau kan ook wat donkerder, aangezien dat een soort schaduwrand is. Tevens kan je met dodge/burn de linker en rechter zijde van een object in je tekening meer highlighten/donkerder maken. Zo zie je nog meer de zon oriėntatie. Bijv. bij een toren, of een boom, of een bergwand etc.
Ik bedoelde meer zoiets±quote:Op donderdag 10 september 2015 11:33 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Waterval stond idd nog op mijn lijstje wat ik moest aanpassen.Heb nu dit:
[ afbeelding ]
Ik vind het voor nu wel ff goed zo denk ikBest tevreden mee.
Weet niet of ik het zo een verbetering vind.quote:Op donderdag 10 september 2015 12:09 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer zoiets±
[ afbeelding ]
Ik heb geen lagen en qua perspectief had er wat veranderd moeten worden. Maar het idee is dat je met hooglichten en schaduwen eigenlijk de hele tekening goed kan belichten, en kan laten spreken. Het gebouw is nu echt verneukt zie ik nu
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |