Vind ik jammer om te lezen. Jammer dat je niet begrijpt dat zulke brieven niet constructief zijn.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:47 schreef Het_fijtje het volgende:
[..]
Ze moeten nog op de post, tenminste de eerste brief. De tweede brief, het emigratie verzoek heb ik al wel verstuurd.![]()
Maar beide worden ze gepost. Ik ben een man van principes en sta als een vent achter mijn eigen woorden. En believe me, ik weet wat ik doe ook als kan het anders, onnozel, overkomen.
De geniaalste mensen doen altijd of ze gek zijn. Einstein trouwde met zijn eigen minderjarige nichtje maar ondertussen de geniaalste mens uit de wereldgeschiedenis.
Nu wil ik mijzelf niet geniaal of gek noemen, of vergelijk met Einstein, maar er zijn wel overeenkomsten
Je bent echt helemaal los van de realiteit Brembo.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:47 schreef Het_fijtje het volgende:
[..]
Ze moeten nog op de post, tenminste de eerste brief. De tweede brief, het emigratie verzoek heb ik al wel verstuurd.![]()
Maar beide worden ze gepost. Ik ben een man van principes en sta als een vent achter mijn eigen woorden. En believe me, ik weet wat ik doe ook als kan het anders, onnozel, overkomen.
De geniaalste mensen doen altijd of ze gek zijn. Einstein trouwde met zijn eigen minderjarige nichtje maar ondertussen de geniaalste mens uit de wereldgeschiedenis.
Nu wil ik mijzelf niet geniaal of gek noemen, of vergelijk met Einstein, maar er zijn wel overeenkomsten
Aan het werk, en normaal mijn taakstraf kunnen voldoen zodat ik die periode van ellende met het volbrengen van de taakstraf achter me kan laten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:47 schreef Queller het volgende:
Volgens mij is het óf vandaag de dag van de topics waarvan het doel me ontgaat, óf ik ben tegen een verbroken verbinding in mijn hersenpan aangelopen.
TS, wat wil je nou eigenlijk écht?
Doe het niet, het zou mij niks verbazen als ze hierdoor je uitkering intrekkenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:47 schreef Het_fijtje het volgende:
[..]
Jij weet het toch? Je werkt er toch aan om dit zelfstandig voor elkaar te krijgen?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:49 schreef Het_fijtje het volgende:
[..]
Aan het werk, en normaal mijn taakstraf kunnen voldoen zodat ik die periode van ellende met het volbrengen van de taakstraf achter me kan laten.
Maar UWV laat me barsten, terwijl ik door de overheid juist afhankelijk ben van het UWV. En daar zou ik best omheen willen werken, maar hoe?
Dus vandaar het Topic, hoe kan ik goed en medisch verantwoord weer aan het werk, terwijl momenteel het UWV en justitie, dus de overheid, mij daarin tegenwerkt en mij ervan weerhoud.
weet jij het?
Joh ik heb alles geprobeerd. Gewoon melden, smeken, zeuren, pleitten, niets is constructief gebleken. Wat moet ik nu anders nog? Ik weet het niet meer en dit is dan ook zeker mijn laatste wanhoopsdaad wat dat betreft.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Vind ik jammer om te lezen. Jammer dat je niet begrijpt dat zulke brieven niet constructief zijn.
Ik heb al genoemd dat je goede juridische ondersteuning moet zoeken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:51 schreef Het_fijtje het volgende:
[..]
Joh ik heb alles geprobeerd. Gewoon melden, smeken, zeuren, pleitten, niets is constructief gebleken. Wat moet ik nu anders nog? Ik weet het niet meer en dit is dan ook zeker mijn laatste wanhoopsdaad wat dat betreft.
Is er dan een constructieve oplossing? welke?
Dan mag ik toch wel iemand anders zijn mening vragen. Twee paardenkoppen weten meer dan 1.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij weet het toch? Je werkt er toch aan om dit zelfstandig voor elkaar te krijgen?
Je begint nou een beetje te wouwelen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:52 schreef Het_fijtje het volgende:
[..]
Dan mag ik toch wel iemand anders zijn mening vragen. Twee paardenkoppen weten meer dan 1.
En van vragen is nog nooit iemand slechter geworden, want vragen staat immers vrij.
Ik zou die lui van de taakstraf bellen en zeggen wat je hebt gekregen. Vragen of ze daar genoegen mee nemen en zo niet: of ze een mogelijkheid hebben zelf bij het UWV een lijst van toegestane shit op te vragen. Hebben ze dat niet, dan zou ik eens vragen wat ze dan voorstellen. Bevalt dat je niet, dan ga je naar een advocaat en laat die het oplossen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:49 schreef Het_fijtje het volgende:
Aan het werk, en normaal mijn taakstraf kunnen voldoen zodat ik die periode van ellende met het volbrengen van de taakstraf achter me kan laten.
Maar UWV laat me barsten, terwijl ik door de overheid juist afhankelijk ben van het UWV. En daar zou ik best omheen willen werken, maar hoe?
Dus vandaar het Topic, hoe kan ik goed en medisch verantwoord weer aan het werk, terwijl momenteel het UWV en justitie, dus de overheid, mij daarin tegenwerkt en mij ervan weerhoud.
weet jij het?
Als de tijd daar is. Want alleen tegen een beslissing van UWV moet ik eerst in beroep gaan en pas daarna kan ik gerechtelijke stappen ondernemen. Maar dat wil ik juist liever vermijden, of voorkomen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb al genoemd dat je goede juridische ondersteuning moet zoeken.
Misschien niet vanzelfsprekend, maar de kans dat je het via die weg bereikt acht ik wel groter dan de kans dat je met je frustobrieven je doel haalt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:54 schreef Het_fijtje het volgende:
[..]
Als de tijd daar is. Want alleen tegen een beslissing van UWV moet ik eerst in beroep gaan en pas daarna kan ik gerechtelijke stappen ondernemen. Maar dat wil ik juist liever vermijden, of voorkomen.
Want ook dat lijkt me geen constructieve oplossing gezien gelijk hebben en gelijk krijgen in de rechtspraak van Nederland geen vanzelfsprekendheid is.
Precies wat ik gedaan heb. Ik heb op verzoek van de reclassering een lijst gevraagd van toegestane werkzaamheden aan het UWV. Die heb ik niet gekregen, en dat is mijn probleem en niet van de Reclassering. De Reclassering gaat hier ook echt niet bij helpen, want dat is hun taakstelling niet.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:53 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik zou die lui van de taakstraf bellen en zeggen wat je hebt gekregen. Vragen of ze daar genoegen mee nemen en zo niet: of ze een mogelijkheid hebben zelf bij het UWV een lijst van toegestane shit op te vragen. Hebben ze dat niet, dan zou ik eens vragen wat ze dan voorstellen. Bevalt dat je niet, dan ga je naar een advocaat en laat die het oplossen.
Lijkt me ook, maar wat als hetgeen zoals lijkt niet gebeurt? Wat dan? Ik sta met me rug tegen de muur tegenover het vuurpeleton, ik kan geen kant op. En huillie doe ik niet, ik ga vechtend en strijdend ten onder, niet jankend.quote:Al die opwinding en eindeloze brieven zijn volgens mij niet zo nodig. Als de rechter een taakstraf heeft opgelegd, dan moeten hullie die dat mogelijk moeten maken daar ook aan meewerken lijkt me.
Er zijn wel degelijk instanties die jouw belangen kunnen behartigen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:58 schreef Het_fijtje het volgende:
[..]
Precies wat ik gedaan heb. Ik heb op verzoek van de reclassering een lijst gevraagd van toegestane werkzaamheden aan het UWV. Die heb ik niet gekregen, en dat is mijn probleem en niet van de Reclassering. De Reclassering gaat hier ook echt niet bij helpen, want dat is hun taakstelling niet.
Tegenwoordig moet je het als mens alleen opnemen tegen de overheid, het is echt niet meer zo dat de ene instantie gaat helpen als je het met een andere instantie aan de stok hebt. Je staat er alleen voor.
[..]
Lijkt me ook, maar wat als hetgeen zoals lijkt niet gebeurt? Wat dan? Ik sta met me rug tegen de muur tegenover het vuurpeleton, ik kan geen kant op. En huillie doe ik niet, ik ga vechtend en strijdend ten onder, niet jankend.
En wat moet je dan nu volgens de reclassering?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:58 schreef Het_fijtje het volgende:
Precies wat ik gedaan heb. Ik heb op verzoek van de reclassering een lijst gevraagd van toegestane werkzaamheden aan het UWV. Die heb ik niet gekregen, en dat is mijn probleem en niet van de Reclassering. De Reclassering gaat hier ook echt niet bij helpen, want dat is hun taakstelling niet.
Tegenwoordig moet je het als mens alleen opnemen tegen de overheid, het is echt niet meer zo dat de ene instantie gaat helpen als je het met een andere instantie aan de stok hebt. Je staat er alleen voor.
Doe wat minder dramaqueen, dan wordt het leuker om met je te praten...quote:Lijkt me ook, maar wat als hetgeen zoals lijkt niet gebeurt? Wat dan? Ik sta met me rug tegen de muur tegenover het vuurpeleton, ik kan geen kant op. En huillie doe ik niet, ik ga vechtend en strijdend ten onder, niet jankend.
Dat zeggen ze niet. Het is mijn probleem en zij helpen daar niet bij. Het antwoord was dus, zoek het zelf maar uit, het zal ons een rotzorg zijn.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:01 schreef Queller het volgende:
[..]
En wat moet je dan nu volgens de reclassering?
haha, was niet mijn bedoeling om drama queen te zijn. Maar aan de andere kant het gaat wel ergens over, namelijk de kwaliteit van mijn leven en wijze van voortzetting. Daar kan ik niet lichtzinnig mee omgaan want ook ik ben een sterveling en al over de helft van mijn leven heen.quote:[..]
Doe wat minder dramaqueen, dan wordt het leuker om met je te praten...
Nagekomen bericht: of heb je de doodstraf gekregen?
Was dat het officiele antwoord, of maak jij dat ervan?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:09 schreef Het_fijtje het volgende:
Dat zeggen ze niet. Het is mijn probleem en zij helpen daar niet bij. Het antwoord was dus, zoek het zelf maar uit, het zal ons een rotzorg zijn.
Het is wat moeilijk om door alle frustratie heen te lezen en nog fatsoenlijk mee te doen. Ik heb namelijk geen zin om mee te huilen met de wolven in het bos...quote:haha, was niet mijn bedoeling om drama queen te zijn. Maar aan de andere kant het gaat wel ergens over, namelijk de kwaliteit van mijn leven en wijze van voortzetting. Daar kan ik niet lichtzinnig mee omgaan want ook ik ben een sterveling en al over de helft van mijn leven heen.
Heb dit topic ook geopend omdat het allemaal erg hoog zat, en ik mijn ergenis en frustratie kwijt wilde, en tevens benieuwd was of iemand anders met een oplossing zou komen waar ikzelf nog niet aan had gedacht.
En begrijpelijk dat niemand op FOK! zomaar even een kant en klare oplossing heeft, want dit topic gaat voornamelijk over het specificeren van het probleem en de wijze waarop ikzelf ermee omga. En iedereen reageert wel dat is verkeerd, of doe het anders. Maar hoe het dan wel moet valt nergens te lezen.
Het is net Nederlands voetbal, iedereen is bondscoach en weet hoe het moet, en toch winnen we nooit.Hoe kan een voetbalteam met 16 miljoen coaches ooit verliezen, iedereen weet het toch hoe je moet winnen? Waarom lukt het dan alleen niet?
Hallo zeg. Ik doe moeite om constructieve vragen te stellen zodat het verhaal een beetje duidelijk wordt en ik geef je bij herhaling een oprecht advies om betere ondersteuning te zoeken.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:09 schreef Het_fijtje het volgende:
[..]
Dat zeggen ze niet. Het is mijn probleem en zij helpen daar niet bij. Het antwoord was dus, zoek het zelf maar uit, het zal ons een rotzorg zijn.
[..]
haha, was niet mijn bedoeling om drama queen te zijn. Maar aan de andere kant het gaat wel ergens over, namelijk de kwaliteit van mijn leven en wijze van voortzetting. Daar kan ik niet lichtzinnig mee omgaan want ook ik ben een sterveling en al over de helft van mijn leven heen.
Heb dit topic ook geopend omdat het allemaal erg hoog zat, en ik mijn ergenis en frustratie kwijt wilde, en tevens benieuwd was of iemand anders met een oplossing zou komen waar ikzelf nog niet aan had gedacht.
En begrijpelijk dat niemand op FOK! zomaar even een kant en klare oplossing heeft, want dit topic gaat voornamelijk over het specificeren van het probleem en de wijze waarop ikzelf ermee omga. En iedereen reageert wel dat is verkeerd, of doe het anders. Maar hoe het dan wel moet valt nergens te lezen.
Het is net Nederlands voetbal, iedereen is bondscoach en weet hoe het moet, en toch winnen we nooit.Hoe kan een voetbalteam met 16 miljoen coaches ooit verliezen, iedereen weet het toch hoe je moet winnen? Waarom lukt het dan alleen niet?
Telefonisch antwoord, dus niet officieel. Want achteraf heeft reclassering dat nooit gezegd natuurlijk.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:11 schreef Queller het volgende:
[..]
Was dat het officiele antwoord, of maak jij dat ervan?
Dat vraag ik je ook niet, vind het juist wel fijn als iemand niet gaat meehuilen, maar even ferm mij toespreekt en mij op me plek zet. Liever oprecht kritiek dan vals sentiment.quote:[..]
Het is wat moeilijk om door alle frustratie heen te lezen en nog fatsoenlijk mee te doen. Ik heb namelijk geen zin om mee te huilen met de wolven in het bos...
Nee, dat lijkt me ook niet zo te horen. Ombudsman al eens overwogen?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:17 schreef Het_fijtje het volgende:
Telefonisch antwoord, dus niet officieel. Want achteraf heeft reclassering dat nooit gezegd natuurlijk.
Zelfde voor het UWV, telefonisch;
UWV; Meneer de Graaf, we hebben uw verzoek voor een lijst van toegestane werkzaamheden, maar u bent volledig arbeidsongeschikt dus er zijn geen toegestane werkzaamheden.
Ik; daar kan ik mee leven als het antwoord is, kunt u mij dat schriftelijk bevestigen?
UWV; nee dat bevestig ik niet schriftelijk, daarom bel ik u.
Nou toen heb ik na dat gesprek maar de brief in de OP geschreven, want een schriftelijke bevestiging krijg ik geeneens. UWV wilt daarmee geen verantwoordelijkheid nemen voor de apekool die mij wel mondeling word verkocht. Kinderachtig toch? Zo hoort het toch niet?
Mooi.quote:Dat vraag ik je ook niet, vind het juist wel fijn als iemand niet gaat meehuilen, maar even ferm mij toespreekt en mij op me plek zet. Liever oprecht kritiek dan vals sentiment.
Klopt, maar 100% arbeidsongeschikt is wel uitsluiten van toegestane werkzaamheden. Het gaat er niet om wat ik wel of niet kan, maar wat ik wel of niet mag.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:31 schreef Leandra het volgende:
De ombudsman is er juist voor wanneer instanties falen, dus het niet sturen van een beslissing valt daar ook onder.
Ik probeer eerst zelf, en daarna kan ik altijd nog via de ombudsman. Maar ik vraag toch gewoon aan UWV een schriftelijke beslissing omtrent toegestane werkzaamheden, hoezo heb ik daar de ombudsman voor nodig? Ik zou het gewoon linea direct van UWV moeten verkrijgen, zonder nonsens.
[quote]
En nee, 100% arbeidsongeschikt is niet hetzelfde als geen mogelijke werkzaamheden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |