1 2 3 4 5 6 7 | o------------------------o / \ -----o o----- o------------------------o S1 S2 |
Ligt er maar net aan hoe de rest van de bedrading zit of je dan klaar bent. Als je bij de dimmer twee zwarte en één bruine draad hebt, dan geef ik je 99,9% kans dat het een zeer simpel klusje is.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:08 schreef bern het volgende:
Bedankt voor jullie antwoorden.
ik denk dat inderdaad de vorige bewoner er een dimmer tussen heeft gezet. Ik kan hier dus het beste een normale schakelaar plaatsen zodat ik de hotelschakeling weer terug heb?
Zoals Ivo aangeeft vind ik teveel gedoe, die dimmer hoeft van mij niet.
Bij de dimmer zitten waarschijnlijk 3 zwarte draden, gezien de schakelaar bij de voordeur al is voorzien van een bruine en 2 zwarte draden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:23 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan hoe de rest van de bedrading zit of je dan klaar bent. Als je bij de dimmer twee zwarte en één bruine draad hebt, dan geef ik je 99,9% kans dat het een zeer simpel klusje is.
Klopt. Maar waarschijnlijk is geen 100%quote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:04 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Bij de dimmer zitten waarschijnlijk 3 zwarte draden, gezien de schakelaar bij de voordeur al is voorzien van een bruine en 2 zwarte draden.
Haal dan eerst een andere schakelaar uit je muur om het te testen voordat je een nieuwe gaat kopen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:08 schreef bern het volgende:
Bedankt voor jullie antwoorden.
ik denk dat inderdaad de vorige bewoner er een dimmer tussen heeft gezet. Ik kan hier dus het beste een normale schakelaar plaatsen zodat ik de hotelschakeling weer terug heb?
Zoals Ivo aangeeft vind ik teveel gedoe, die dimmer hoeft van mij niet.
Ja daarom had ik de hotelschakelsnoeren eruit gerukt. helaas had ik niet alle snoeren eruit gerukt en vervangen. Maarja, next timequote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:06 schreef hottentot het volgende:
[..]
Klopt. Maar waarschijnlijk is geen 100%
Het zou wel logisch zijn, maar zeker weten doe je het nooit bij een hoop thuisklussers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |