abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143333352
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:19 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Het ergste lijkt me nog die aftakeling. Het moment dat je voelt dat je achterop begint te raken en dus aan het aftellen bent.
Ben je zelf bij.

Ik ken er een die sinds haar 50ste bepaalde dingen niet meer doet 'want daar ben ik te oud voor'. Ja, als je niet meer actief bent raakt je lijf ook in de versukkeling, natuurlijk. Zo maakt die voorspelling zichzelf waar. Ze heeft dan nu ook al allerlei kwaaltjes, terwijl sommigen op70-jarige leeftijd nog gewoon de oceaan over zeilen of een berg beklimmen.

Ik ben vast en zeker van plan actief te blijven, en niet zo'n schuifelende bejaarde te worden :Y)
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:25:51 #127
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_143333386
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:24 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Ben je zelf bij. Ik ken er een en die doet sinds haar 50ste bepaalde dingen niet meer 'want daar ben ik te oud voor'. Ja, als je niet meer actief bent raakt je lijf ook in de versukkeling, natuurlijk. Zo maakt die voorspelling zichzelf waar. Ze heeft dan nu ook al allerlei kwaaltjes, terwijl sommigen op70-jarige leeftijd nog gewoon de oceaan over zeilen of een berg beklimmen.
True-true, maar uiteindelijk zal je achterop raken. Neemt niet weg dat je dit zo lang mogelijk moet zien uit te stellen, inderdaad.
pi_143333416
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:25 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

True-true, maar uiteindelijk zal je achterop raken.
Daar wacht ik het liefst mee tot ik voorbij de 80 ben :)
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:33:41 #129
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_143333566
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:00 schreef jantjevertonghen het volgende:
Het leven als twintiger geeft enorm veel stress.. Je wordt ouder en het zijn de jaren waarin het MOET gebeuren: vriendschappen, stages, studie afronden, werk, relatie, netwerk, cv en ook nog even genieten nu je nog jong bent. En og ja, reizen en sporten. Dit maakt mij al 22 jarige constant gestresst, geen zorgeloos moment for some reason :( altijd maar vergelijkeb
Studie ja, de rest kan ook wel als je 30 of 40 bent hoor, rustig aan. Bovendien MOET er niks, je kiest zelf voor dingen. En bepaalde dingen hebben bepaalde consequenties. Koop je een huis? Dan moet je blijven werken om het hok te betalen. Rij je een auto? Dan betaal je je blauw etc. Alles heeft gevolgen maar je kiest er allemaal zelf voor uiteindelijk. Als je geen stress wil: Zorg dat je weinig waarde hecht aan materiele zaken.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_143333710
Herkenbaar. Was zelf in de periode 20-24 ook redelijk gestresst altijd.
pi_143334251
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:10 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Vertel.
In de twintig kun je veel meer feesten, veel vrije tijd, financieel niet veel gebondenheid, je kunt nog makkelijk fouten maken (verkeerde studie, werk, verkeerde relatie keuze), etc.

Als je in de dertig bent, worden veranderingen steeds lastiger. Je hebt veel meer verplichtingen, veel minder tijd. Financieel vaak afhankelijk (huis, auto, kinderen, e.d.). Werk slokt veel tijd op en wel een stuk serieuzer dan studeren. Contacten onderhouden is lastiger want het is gewoon heel druk. Relaties zijn veel serieuzer, veel vrouwen in die leeftijd willen vaak wel settelen. Ga zo maar door.

Kortom na je dertigste word je veel meer geleefd.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:20:33 #132
406136 Le_Professeur
pi_143335097
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:55 schreef ssebass het volgende:

[..]

In de twintig kun je veel meer feesten, veel vrije tijd, financieel niet veel gebondenheid, je kunt nog makkelijk fouten maken (verkeerde studie, werk, verkeerde relatie keuze), etc.

Als je in de dertig bent, worden veranderingen steeds lastiger. Je hebt veel meer verplichtingen, veel minder tijd. Financieel vaak afhankelijk (huis, auto, kinderen, e.d.). Werk slokt veel tijd op en wel een stuk serieuzer dan studeren. Contacten onderhouden is lastiger want het is gewoon heel druk. Relaties zijn veel serieuzer, veel vrouwen in die leeftijd willen vaak wel settelen. Ga zo maar door.

Kortom na je dertigste word je veel meer geleefd.
Over het algemeen, ja. Blijkt maar weer dat alles weer neerkomt op geld. Immers, als je dat hebt kan je fouten blijven begaan en behoud je veel meer vrijheid.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:21:32 #133
406136 Le_Professeur
pi_143335127
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:33 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Studie ja, de rest kan ook wel als je 30 of 40 bent hoor, rustig aan. Bovendien MOET er niks, je kiest zelf voor dingen. En bepaalde dingen hebben bepaalde consequenties. Koop je een huis? Dan moet je blijven werken om het hok te betalen. Rij je een auto? Dan betaal je je blauw etc. Alles heeft gevolgen maar je kiest er allemaal zelf voor uiteindelijk. Als je geen stress wil: Zorg dat je weinig waarde hecht aan materiele zaken.
Studie kan ook later? Er zijn zat oudere die nog een keer een studie gaan volgen of een switch maken.. een mens moet tegen die tijd tot zijn 70e werken, tijd zat.

Echter is daar geld voor nodig, en daar stopt het dan ook vaak.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:23:40 #134
406136 Le_Professeur
pi_143335195
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:27 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Daar wacht ik het liefst mee tot ik voorbij de 80 ben :)
Dat hoop je, en dat willen we allemaal. Maar als je gewoon serieus blijft sporten (niet dat laffe gedoe op een tennisbaan met wat maten en dan een paar uur buizen in de kantine) beetje hardlopen, beetje fietsen, beetje voetballen etc, dan kan je inderdaad lang vitaal blijven.
pi_143335321
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:23 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Dat hoop je, en dat willen we allemaal. Maar als je gewoon serieus blijft sporten (niet dat laffe gedoe op een tennisbaan met wat maten en dan een paar uur buizen in de kantine) beetje hardlopen, beetje fietsen, beetje voetballen etc, dan kan je inderdaad lang vitaal blijven.
Dat was ik ook van plan. En niet teveel aan mijn innerlijke Herman Brood toegeven. :)
pi_143335378
Nog 8 jaar te gaan, dan is je stres voorbij.
pi_143335692
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:29 schreef appelepent het volgende:
Nog 8 jaar te gaan, dan is je stres voorbij.
Hij kan er ook gewoon nu een einde aan maken...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143335743
Blijf je nou van die janktopics openen? Niet zo aanstellen en minder neuken geven. :{w
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_143336696
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:20 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Over het algemeen, ja. Blijkt maar weer dat alles weer neerkomt op geld. Immers, als je dat hebt kan je fouten blijven begaan en behoud je veel meer vrijheid.
Als je veel geld hebt dan heb je ook veel vrijheid. Voor mij is geld een manier van vrijheid creëren en niet gericht op materialistische zaken. Dit laatste geeft meer stress naar mijn idee. Korte voldoening en daarna alleen nog maar meer stress en kosten (onderhoud, verzekeringen, angst voor diefstal etc).
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:13:05 #140
406136 Le_Professeur
pi_143336859
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:07 schreef ssebass het volgende:

[..]

Als je veel geld hebt dan heb je ook veel vrijheid. Voor mij is geld een manier van vrijheid creëren en niet gericht op materialistische zaken. Dit laatste geeft meer stress naar mijn idee. Korte voldoening en daarna alleen nog maar meer stress en kosten (onderhoud, verzekeringen, angst voor diefstal etc).
Klopt. Het is net waar jij het aan uit geeft. In principe kan ieder mens een grotere vrijheid te creëren door materialistiche zaken te laten liggen en vervolgens minder te gaan werken.

Als je echter de nieuwste tv, een mooie auto, een groot huis, een deftig telefoon inclusief abonnement, een duur televisieabonnement etc wil hebben, tja, dan sta je gewoon 40 uur te zwoegen en heb je amper nog tijd om echt te genieten van het leven.

Tenzij je echt doet wat je ontzettend leuk vindt, maar in de praktijk is dit velen niet gegund.
pi_143337481
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:13 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Klopt. Het is net waar jij het aan uit geeft. In principe kan ieder mens een grotere vrijheid te creëren door materialistiche zaken te laten liggen en vervolgens minder te gaan werken.

Als je echter de nieuwste tv, een mooie auto, een groot huis, een deftig telefoon inclusief abonnement, een duur televisieabonnement etc wil hebben, tja, dan sta je gewoon 40 uur te zwoegen en heb je amper nog tijd om echt te genieten van het leven.

Tenzij je echt doet wat je ontzettend leuk vindt, maar in de praktijk is dit velen niet gegund.
Toch knap hoe de commercie dit voor elkaar heeft gekregen dat velen hun vrijheid inleveren om dure producten te kopen die ze niet nodig hebben en eigenlijk niet eens willen ;)

Ik vind Apple hier altijd een goed voorbeeld van.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:53:14 #142
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_143340517
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:30 schreef ssebass het volgende:

[..]

Toch knap hoe de commercie dit voor elkaar heeft gekregen dat velen hun vrijheid inleveren om dure producten te kopen die ze niet nodig hebben en eigenlijk niet eens willen ;)

Ik vind Apple hier altijd een goed voorbeeld van.
Hoezo is Apple daar een goed voorbeeld van? Onderbouw eens?
[b]Op zondag 22 juni 2014 01:49 schreef voederbietel het volgende:[/b]
Niet aan de verwachtingen van Zaktabak voldoen, wat een afgang bega je dan.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:00:21 #143
406136 Le_Professeur
pi_143340786
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:53 schreef Zaktabak het volgende:

[..]

Hebbuh! Hebbuh! Hebbuh! MAAKTNEITOFIKNODIGHEBMOETGEWOONHEBBEHEBBEHEBBEH
pi_143341875
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:53 schreef Zaktabak het volgende:

[..]

Dat is bijna een religie man. Bij de introductie van de tablet hadden ze zelf ook door dat het niet echt een doel diende met de opmerking "Het vind zijn weg op de markt wel...". Steeds kleine wijzigingen waardoor iedereen weer de "nieuwe" wil hebben. Wordt een statusobject dat mensen moeten hebben en wel de nieuwste, anders hoor je er niet bij. Check de opening van de stores eens. Of de start van de verkoop voor een nieuw product. Het schoolvoorbeeld van marketing, waar zij bijzonder bedreven in zijn.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:58:19 #145
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_143347168
Hebzucht zit in de mens eh
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
  zondag 17 augustus 2014 @ 11:55:40 #146
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_143504331
DE STRESS DIE IK MOMENTEEL VOEL IS BIZAR
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
  zondag 17 augustus 2014 @ 11:56:53 #147
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_143504368
Dat blijft je hele leven zo.
Persoonlijk adviseer ik yoga en meditatie-oefeningen.
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  zondag 17 augustus 2014 @ 12:01:50 #148
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_143504549
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 11:55 schreef jantjevertonghen het volgende:
DE STRESS DIE IK MOMENTEEL VOEL IS BIZAR
Blijf sterk Jantje, laat het los het materialisme, je maakt jezelf kapot van de stres zodat je een gouden wc bril kan kopen. Wat kun je met een wc bril? Al die stress verkort je leven met jaren, stop ermee man.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  zondag 17 augustus 2014 @ 12:03:12 #149
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_143504610
ga sporten ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')