Ben je zelf bij.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:19 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Het ergste lijkt me nog die aftakeling. Het moment dat je voelt dat je achterop begint te raken en dus aan het aftellen bent.
True-true, maar uiteindelijk zal je achterop raken. Neemt niet weg dat je dit zo lang mogelijk moet zien uit te stellen, inderdaad.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:24 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Ben je zelf bij. Ik ken er een en die doet sinds haar 50ste bepaalde dingen niet meer 'want daar ben ik te oud voor'. Ja, als je niet meer actief bent raakt je lijf ook in de versukkeling, natuurlijk. Zo maakt die voorspelling zichzelf waar. Ze heeft dan nu ook al allerlei kwaaltjes, terwijl sommigen op70-jarige leeftijd nog gewoon de oceaan over zeilen of een berg beklimmen.
Daar wacht ik het liefst mee tot ik voorbij de 80 benquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:25 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
True-true, maar uiteindelijk zal je achterop raken.
Studie ja, de rest kan ook wel als je 30 of 40 bent hoor, rustig aan. Bovendien MOET er niks, je kiest zelf voor dingen. En bepaalde dingen hebben bepaalde consequenties. Koop je een huis? Dan moet je blijven werken om het hok te betalen. Rij je een auto? Dan betaal je je blauw etc. Alles heeft gevolgen maar je kiest er allemaal zelf voor uiteindelijk. Als je geen stress wil: Zorg dat je weinig waarde hecht aan materiele zaken.quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:00 schreef jantjevertonghen het volgende:
Het leven als twintiger geeft enorm veel stress.. Je wordt ouder en het zijn de jaren waarin het MOET gebeuren: vriendschappen, stages, studie afronden, werk, relatie, netwerk, cv en ook nog even genieten nu je nog jong bent. En og ja, reizen en sporten. Dit maakt mij al 22 jarige constant gestresst, geen zorgeloos moment for some reasonaltijd maar vergelijkeb
In de twintig kun je veel meer feesten, veel vrije tijd, financieel niet veel gebondenheid, je kunt nog makkelijk fouten maken (verkeerde studie, werk, verkeerde relatie keuze), etc.quote:
Over het algemeen, ja. Blijkt maar weer dat alles weer neerkomt op geld. Immers, als je dat hebt kan je fouten blijven begaan en behoud je veel meer vrijheid.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:55 schreef ssebass het volgende:
[..]
In de twintig kun je veel meer feesten, veel vrije tijd, financieel niet veel gebondenheid, je kunt nog makkelijk fouten maken (verkeerde studie, werk, verkeerde relatie keuze), etc.
Als je in de dertig bent, worden veranderingen steeds lastiger. Je hebt veel meer verplichtingen, veel minder tijd. Financieel vaak afhankelijk (huis, auto, kinderen, e.d.). Werk slokt veel tijd op en wel een stuk serieuzer dan studeren. Contacten onderhouden is lastiger want het is gewoon heel druk. Relaties zijn veel serieuzer, veel vrouwen in die leeftijd willen vaak wel settelen. Ga zo maar door.
Kortom na je dertigste word je veel meer geleefd.
Studie kan ook later? Er zijn zat oudere die nog een keer een studie gaan volgen of een switch maken.. een mens moet tegen die tijd tot zijn 70e werken, tijd zat.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:33 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Studie ja, de rest kan ook wel als je 30 of 40 bent hoor, rustig aan. Bovendien MOET er niks, je kiest zelf voor dingen. En bepaalde dingen hebben bepaalde consequenties. Koop je een huis? Dan moet je blijven werken om het hok te betalen. Rij je een auto? Dan betaal je je blauw etc. Alles heeft gevolgen maar je kiest er allemaal zelf voor uiteindelijk. Als je geen stress wil: Zorg dat je weinig waarde hecht aan materiele zaken.
Dat hoop je, en dat willen we allemaal. Maar als je gewoon serieus blijft sporten (niet dat laffe gedoe op een tennisbaan met wat maten en dan een paar uur buizen in de kantine) beetje hardlopen, beetje fietsen, beetje voetballen etc, dan kan je inderdaad lang vitaal blijven.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:27 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Daar wacht ik het liefst mee tot ik voorbij de 80 ben
Dat was ik ook van plan. En niet teveel aan mijn innerlijke Herman Brood toegeven.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:23 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Dat hoop je, en dat willen we allemaal. Maar als je gewoon serieus blijft sporten (niet dat laffe gedoe op een tennisbaan met wat maten en dan een paar uur buizen in de kantine) beetje hardlopen, beetje fietsen, beetje voetballen etc, dan kan je inderdaad lang vitaal blijven.
Hij kan er ook gewoon nu een einde aan maken...quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:29 schreef appelepent het volgende:
Nog 8 jaar te gaan, dan is je stres voorbij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
Als je veel geld hebt dan heb je ook veel vrijheid. Voor mij is geld een manier van vrijheid creëren en niet gericht op materialistische zaken. Dit laatste geeft meer stress naar mijn idee. Korte voldoening en daarna alleen nog maar meer stress en kosten (onderhoud, verzekeringen, angst voor diefstal etc).quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:20 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Over het algemeen, ja. Blijkt maar weer dat alles weer neerkomt op geld. Immers, als je dat hebt kan je fouten blijven begaan en behoud je veel meer vrijheid.
Klopt. Het is net waar jij het aan uit geeft. In principe kan ieder mens een grotere vrijheid te creëren door materialistiche zaken te laten liggen en vervolgens minder te gaan werken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:07 schreef ssebass het volgende:
[..]
Als je veel geld hebt dan heb je ook veel vrijheid. Voor mij is geld een manier van vrijheid creëren en niet gericht op materialistische zaken. Dit laatste geeft meer stress naar mijn idee. Korte voldoening en daarna alleen nog maar meer stress en kosten (onderhoud, verzekeringen, angst voor diefstal etc).
Toch knap hoe de commercie dit voor elkaar heeft gekregen dat velen hun vrijheid inleveren om dure producten te kopen die ze niet nodig hebben en eigenlijk niet eens willenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:13 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Klopt. Het is net waar jij het aan uit geeft. In principe kan ieder mens een grotere vrijheid te creëren door materialistiche zaken te laten liggen en vervolgens minder te gaan werken.
Als je echter de nieuwste tv, een mooie auto, een groot huis, een deftig telefoon inclusief abonnement, een duur televisieabonnement etc wil hebben, tja, dan sta je gewoon 40 uur te zwoegen en heb je amper nog tijd om echt te genieten van het leven.
Tenzij je echt doet wat je ontzettend leuk vindt, maar in de praktijk is dit velen niet gegund.
Hoezo is Apple daar een goed voorbeeld van? Onderbouw eens?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:30 schreef ssebass het volgende:
[..]
Toch knap hoe de commercie dit voor elkaar heeft gekregen dat velen hun vrijheid inleveren om dure producten te kopen die ze niet nodig hebben en eigenlijk niet eens willen
Ik vind Apple hier altijd een goed voorbeeld van.
Hebbuh! Hebbuh! Hebbuh! MAAKTNEITOFIKNODIGHEBMOETGEWOONHEBBEHEBBEHEBBEHquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:53 schreef Zaktabak het volgende:
[..]
Hoezo is Apple daar een goed voorbeeld van? Onderbouw eens?
Dat is bijna een religie man. Bij de introductie van de tablet hadden ze zelf ook door dat het niet echt een doel diende met de opmerking "Het vind zijn weg op de markt wel...". Steeds kleine wijzigingen waardoor iedereen weer de "nieuwe" wil hebben. Wordt een statusobject dat mensen moeten hebben en wel de nieuwste, anders hoor je er niet bij. Check de opening van de stores eens. Of de start van de verkoop voor een nieuw product. Het schoolvoorbeeld van marketing, waar zij bijzonder bedreven in zijn.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:53 schreef Zaktabak het volgende:
[..]
Hoezo is Apple daar een goed voorbeeld van? Onderbouw eens?
Blijf sterk Jantje, laat het los het materialisme, je maakt jezelf kapot van de stres zodat je een gouden wc bril kan kopen. Wat kun je met een wc bril? Al die stress verkort je leven met jaren, stop ermee man.quote:Op zondag 17 augustus 2014 11:55 schreef jantjevertonghen het volgende:
DE STRESS DIE IK MOMENTEEL VOEL IS BIZAR
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |