Heeft er wel voor gezorgd dat ik na 15 jaar ISS/PES moest overstappen op FIFA. En heb daar geen seconde spijt van gehad.quote:Op maandag 11 augustus 2014 21:05 schreef Tassendief het volgende:
PES 2014 was ook niet af heb ik gehoord.
whyquote:Op maandag 11 augustus 2014 21:08 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Heeft er wel voor gezorgd dat ik na 15 jaar ISS/PES moest overstappen op FIFA. En heb daar geen seconde spijt van gehad.
Omdat íedereen in mijn omgeving is overgestapt op FIFA. En ik speel het liefst offline tegen maten.quote:
PES 6 is de grandmeister van alle voetbalspellen en die beleving is onevenaarbaar.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:43 schreef BB-King het volgende:
Las dat ze terug wilden naar de PES 5 en 6 beleving. Werd eens tijd.
Dat heb ik met PES 11. Ik denk dat ik wel 10.000 potjes heb gespeeld. Werd op een gegeven moment zo goed, dat ik iedereen (behalve mijn sparringpartner) ieder potje met minimaal 8-0 versloeg.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:47 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
PES 6 is de grandmeister van alle voetbalspellen en die beleving is onevenaarbaar.
Zeker wetenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:33 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Tot PES 2013 waren alle soundtracks geweldig
Laatste jaren geen van beide.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:10 schreef Fokker101 het volgende:
[..]
Ja allemaal wel leuk etc. Maar welke koop jij dan? PES of FIFA
FIFA natuurlijkquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:10 schreef Fokker101 het volgende:
[..]
Ja allemaal wel leuk etc. Maar welke koop jij dan? PES of FIFA
PES is voor 12 jarigen en FIFA voor de eckte eckten.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:24 schreef Fokker101 het volgende:
[..]
Mee eens. Vind PES zo lelijk hé.
Nja speel geen shooters eigenlijk. Maar BF is dan wel beter ja.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:29 schreef Sodapoppin het volgende:
[..]
PES is voor 12 jarigen en FIFA voor de eckte eckten.
Net zoals COD voor kleine kinderen is en BF4 voor de die-hards
Het is juist andersom klapjosti.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:29 schreef Sodapoppin het volgende:
Wat een onzin om dat voor de release te verkondigen. Iedereen heeft zijn periodes. FIFA was in 98 baas. Maar vanaf PES3 is dat gewoon helemaal omgeslagen. Met als hoogtepunt PES5. Dat is misschien nog steeds het beste voetbalspel ooit. Vanaf FIFA09 namen EA weer de leiding, en dat was vorig jaar nog steeds zo. Het leek wel alsof Konami het gewoon niet lukte om mee te gaan met de next-gen. Op de PS2 echt prima games, PS3 zakte het helemaal in.quote:
Aiiidsssssssssquote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:31 schreef satecl het volgende:
[..]
Wat een onzin om dat voor de release te verkondigen. Iedereen heeft zijn periodes. FIFA was in 98 baas. Maar vanaf PES3 is dat gewoon helemaal omgeslagen. Met als hoogtepunt PES5. Dat is misschien nog steeds het beste voetbalspel ooit. Vanaf FIFA09 namen EA weer de leiding, en dat was vorig jaar nog steeds zo. Het leek wel alsof Konami het gewoon niet lukte om mee te gaan met de next-gen. Op de PS2 echt prima games, PS3 zakte het helemaal in.
Maar EA laat aardig zijn kop hangen de afgelopen jaren. FIFA10 was echt top. Voor mij het hoogtepunt van EA. Voor sommige is dat FIFA11. Maar vanaf 12 is het echt dramatisch geworden. Totaal geen vooruitgang. Ik speel nog met meer plezier FIFA10(en PES5) dan FIFA14.
Dat PES2015 deze prijs heeft gewonnen heeft, geeft misschien wel aan dat PES terug komt. Ik zou het ze gunnen.
Tja en fanboys mogen lullen wat ze willen, en vooraf gaan roepen dat de ene aids is. Maar ik kies voor kwaliteit. Het zou in ieder geval leuk zijn als EA weer concurrentie krijgt. Want arroganter dan hun bestaan ze niet op deze aardbodem. Die hebben werkelijk nog nooit naar hun feedback gekeken.
Precies andersom.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:29 schreef Sodapoppin het volgende:
[..]
volgens mij ook ja. Als je zelf voetbalt of hebt gevoetbald, dan is PES interessanter qua tactiek, realisme, etcquote:
Hopelijk wel dit jaar.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:28 schreef Ciscus het volgende:
[..]
volgens mij ook ja. Als je zelf voetbalt of hebt gevoetbald, dan is PES interessanter qua tactiek, realisme, etc
Tsja ik speel het liefste online, en als ik dan manual ga spelen win ik natuurlijk nooit aangezien het gros van de online spelers alles op assisted laat staan.quote:Op woensdag 3 september 2014 16:05 schreef louter_genieten het volgende:
Eerst eens voelen, jaren terug (Pes5&6&7) was ik ook PES&ISS adept.
Wat me opvalt uit de gameplay video's is de beperkte richtingen waarin je kan lopen. De 8 hoeken van de thumbstick zou op de nextgen wel tot het verleden moeten horen..?
Over de FIFA&PES discussie: FIFA is in veel opzichten een kinderspelletje natuurlijk, maar wat vaak vergeten wordt is dat je dit zelf moet en kan veranderen!
Op manual tegen legendary is het echt een ander spel dan op assisted button-bash REAL-BARCA op semi pro. Op manual versus legendary komt er wel veel tactiek bij kijken en worden de wedstrijden veel realistischer. Als ze de beloften over de tactieken en formatiemethoden waarmaken voor FIFA15 en je tactische opdrachten aan individuen kan geven in FIFA15, dan zet ik mijn geld op FIFA15 (manual)
eerst uitgebreid testen
Als we m allebei hebben daag ik je een keer online uit....en dan spelen we zoveel als mogelijk op manual.quote:Op woensdag 3 september 2014 16:09 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Tsja ik speel het liefste online, en als ik dan manual ga spelen win ik natuurlijk nooit aangezien het gros van de online spelers alles op assisted laat staan.
Volgens mij had EA een paar edities terug de optie ''manual only'' toegevoegd bij online games zoeken maar dan vond ik dus echt nooit een game.
Maar goed, PES is ook afwachten natuurlijk, elk jaar wordt er vooraf geroepen ''The king is back'' en dan blijkt het toch weer teleurstellend te zijn.
Voor mij wordt het PES 2015 of niets iig, qua voetbalgames.
Wat? Fifa? Die haal ik dus niet.quote:Op woensdag 3 september 2014 16:22 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Als we m allebei hebben daag ik je een keer online uit....en dan spelen we zoveel als mogelijk op manual.
Tsja, Fifa wordt ook weer minder na een kleine opleving.quote:Op woensdag 3 september 2014 16:30 schreef BDIL het volgende:
PES is na 4/5/6 alleen maar achteruit gegaan. De gameplay was vroeger heel goed nu speelt het voor geen meter meer.
Het is misschien ook een tijdsgeest in de spelindustrie. Veel games proberen zoveel mogelijk makkelijk speelbaar te zijn voor iedereen en kinderen incluis. Daarmee vergeten ze om diepgang aan te brengen.quote:Op woensdag 3 september 2014 16:36 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Tsja, Fifa wordt ook weer minder na een kleine opleving.
Eigenlijk is het gewoon erg jammer dat we als voetbalfans maar 2 keuzes hebben tegenwoordig.
De interne concurrentie is gewoon niet aanwezig binnen hun sector. Konami kan geen vuist maken tegen FIFA. Er komen van hun kant geen nieuwe gamemodes die populair zijn, kijk maar hoeveel omzet FIFA alleen op Ultimate Team maakt. Servers van FIFA waren online altijd beter geweest dan bij Konami ( dat is ook al trending sinds FIFA 9-10 ). Naar mijn gevoel lijkt het alsof Konami het allemaal maar goed vindt want progressie als geheel naar een beter spel is er gewoon niet.quote:Op woensdag 3 september 2014 16:36 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Tsja, Fifa wordt ook weer minder na een kleine opleving.
Eigenlijk is het gewoon erg jammer dat we als voetbalfans maar 2 keuzes hebben tegenwoordig.
Nee, ik bedoel PES15. Ik speel ook af en toe online, en altijd weer tegen barca...quote:Op woensdag 3 september 2014 16:29 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Wat? Fifa? Die haal ik dus niet.
De komende PES belooft veel goeds imo, gebaseerd op previews en beelden van gameplay.quote:Op woensdag 3 september 2014 18:20 schreef BDIL het volgende:
[..]
De interne concurrentie is gewoon niet aanwezig binnen hun sector. Konami kan geen vuist maken tegen FIFA. Er komen van hun kant geen nieuwe gamemodes die populair zijn, kijk maar hoeveel omzet FIFA alleen op Ultimate Team maakt. Servers van FIFA waren online altijd beter geweest dan bij Konami ( dat is ook al trending sinds FIFA 9-10 ). Naar mijn gevoel lijkt het alsof Konami het allemaal maar goed vindt want progressie als geheel naar een beter spel is er gewoon niet.
Ik hoop dat er ooit weer een fatsoenlijke PES uitkomt maar vooralsnog ziet het er gewoon niet naar uit.
Ah! Nou ik speel vrijwel alleen maar met Utrecht dus dat komt goed.quote:Op woensdag 3 september 2014 18:23 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel PES15. Ik speel ook af en toe online, en altijd weer tegen barca...
Beste games everquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:43 schreef BB-King het volgende:
Las dat ze terug wilden naar de PES 5 en 6 beleving. Werd eens tijd.
Ik heb bij FIFA eigenlijk nooit een idee hoe goed ik ben. Mooie goal gemaakt? Zal wel, is toch allemaal zo geprogrammeerd. Terwijl ik dat bij PES 6 niet had, daar kon ik echt genieten van een mooie aanval of goal.quote:Op donderdag 4 september 2014 15:11 schreef Lastpost het volgende:
Inderdaad, gewoon PES 4-6 als basis gebruiken qua gameplay en van daaruit de boel weer opbouwen en verder verbeteren.
Veruit de beste voetbalgame, als je dan goed was won je ook daadwerkelijk de meeste potjes, kan ik bij FIFA helaas niet zeggen.
Juist dat bedoel ik. Bij PES heb ik tegenstanders echt kapot gespeeld op tactisch gebied en kon ik echt genieten als hetgeen lukte dat ik vooraf voor ogen had.quote:Op donderdag 4 september 2014 15:16 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik heb bij FIFA eigenlijk nooit een idee hoe goed ik ben. Mooie goal gemaakt? Zal wel, is toch allemaal zo geprogrammeerd. Terwijl ik dat bij PES 6 niet had, daar kon ik echt genieten van een mooie aanval of goal.
Wat heb je daar aan als het voor geen meter speelt...?quote:
Het is een gameplay compilatie.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:58 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wat heb je daar aan als het voor geen meter speelt...?
Heb jij het al gespeeld dan? Ik heb zojuist FIFA 15 demo gespeeld. Dat is pas saai(van hetzelfde). Bij EA veranderen ze echt helemaal niks. Totaal geen vernieuwing. De fouten halen ze er niet uit. Luie gasten daar.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:58 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wat heb je daar aan als het voor geen meter speelt...?
PES 2014 was minder houterig dan big budget game Fifa 14?quote:Op dinsdag 16 september 2014 09:16 schreef Confetti het volgende:
Zolang een sleoeber bedrijf als Konami dit spel ontwikkeld verwacht ik weinig van. Je ziet aan alles dat er geen budget is voor ontwikkeling.
Toch even proberen vandaag maar het zal wel weel enorm houterig zijn.
quote:
Vroegaaaahhh met ISS en daarna PES was je echt blij als je mooie goals maakte , bal in de kruising van afstand etc.quote:Op donderdag 4 september 2014 15:16 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik heb bij FIFA eigenlijk nooit een idee hoe goed ik ben. Mooie goal gemaakt? Zal wel, is toch allemaal zo geprogrammeerd. Terwijl ik dat bij PES 6 niet had, daar kon ik echt genieten van een mooie aanval of goal.
Ja ik heb precies hetzelfde. PES 2008 t/m 2014 is één grote bagger en 2015 zal wel veel van hetzelfde zijn. Ik slinger af en toe nog steeds PES 6 aan.quote:Op dinsdag 16 september 2014 12:00 schreef Altron het volgende:
[..]
Vroegaaaahhh met ISS en daarna PES was je echt blij als je mooie goals maakte , bal in de kruising van afstand etc.
Bij Fifa is het altijd al geweest , randje zestien , schieten...hoppa bal in de kruising...yay!
Maar eerlijk is eerlijk , PES is de laatste jaren niet best meer..
Fifa vind ik overigens ook weing aan , weet niet wat het is.
Terwijl ik toch altijd wel een fan was van dat soort games.
Antwoord heb je zelf al gegeven, denk ik. Fifa is gewoon zo nep. Ene wereldgoal na de andere, prutsers als Kieftenbeld geven achter elkaar wereldpasses ala Xavi. Hoge diepteballen die bijna altijd aankomen, bal in de kruising rammen is een eitje. En dan heb ik het nog niet eens over het tactische verhaal, middenveld doet er bijna niet toe in Fifa, het is aanval of verdediging, terwijl voetbal zich voornamelijk op het middenveld afspeelt. Ach, zo kan ik nog wel even doorgaan.quote:Op dinsdag 16 september 2014 12:00 schreef Altron het volgende:
[..]
Fifa vind ik overigens ook weing aan , weet niet wat het is.
Yep , volledig mee eens.quote:Op dinsdag 16 september 2014 12:45 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Antwoord heb je zelf al gegeven, denk ik. Fifa is gewoon zo nep. Ene wereldgoal na de andere, prutsers als Kieftenbeld geven achter elkaar wereldpasses ala Xavi. Hoge diepteballen die bijna altijd aankomen, bal in de kruising rammen is een eitje. En dan heb ik het nog niet eens over het tactische verhaal, middenveld doet er bijna niet toe in Fifa, het is aanval of verdediging, terwijl voetbal zicht voornamelijk op het middenveld afspeelt. Ach, zo kan ik nog wel even doorgaan.
Maar Fifa ziet er gewoon fantastisch uit, zeker op ps4, grafisch net echt soms. Maar met echt voetbal heeft het imo weinig te maken.
Niet mee eens, als je Fifa 15 vergelijkt met een NBA 2k15 heeft EA nog een hele lange weg te gaan.quote:Op dinsdag 16 september 2014 12:45 schreef venomsnake het volgende:
Maar Fifa ziet er gewoon fantastisch uit, zeker op ps4, grafisch net echt soms.
Dat sowieso, maar ik vind ook Fifa 15 nog geen echte ''nextgen'' game qua graphics.quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:01 schreef venomsnake het volgende:
Oke, die zijn misschien nog wat verder.
Maar boeit mij opzich ook niet zo heel erg veel, ik wil goede gameplay
Ziet er goed uit!quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:03 schreef venomsnake het volgende:
http://winningelevenblog.com/blog/category/featured/
Tempo van de game ziet er wel goed uit deze keer. Alleen de wat 'houterige' bewegingen van spelers, keepers en hoe makkelijk spelers bijvoorbeeld vanuit alle hoeken op goal schieten kan mij nog niet echt bekoren.quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:03 schreef venomsnake het volgende:
http://winningelevenblog.com/blog/category/featured/
Ik vind de animaties veel beter dan in de Fifa 15 demo.quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:14 schreef Matedeor het volgende:
[..]
Tempo van de game ziet er wel goed uit deze keer. Alleen de wat 'houterige' bewegingen van spelers, keepers en hoe makkelijk spelers bijvoorbeeld vanuit alle hoeken op goal schieten kan mij nog niet echt bekoren.
quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:14 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik vind de animaties veel beter dan in de Fifa 15 demo.
Dat niet nee, maar ik moet zeggen. Kan niet wachten op de demo want wat ik tot nu toe zie in die gameplay beelden bevalt me wel.quote:
Het rennen ziet er wat houterig uit maar aannames, kappen, schieten, allemaal mooiere animaties dan in Fifa imo.quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:25 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat niet nee, maar ik moet zeggen. Kan niet wachten op de demo want wat ik tot nu toe zie in die gameplay beelden bevalt me wel.
Bij Fifa voelen alle spelers hetzelfde aan. Bij PES zie je en merk je welke speler de bal heeft, door de betere bewegingen en animaties.quote:
Zet de controls op manual...quote:Op dinsdag 16 september 2014 12:45 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Antwoord heb je zelf al gegeven, denk ik. Fifa is gewoon zo nep. Ene wereldgoal na de andere, prutsers als Kieftenbeld geven achter elkaar wereldpasses ala Xavi. Hoge diepteballen die bijna altijd aankomen, bal in de kruising rammen is een eitje. En dan heb ik het nog niet eens over het tactische verhaal, middenveld doet er bijna niet toe in Fifa, het is aanval of verdediging, terwijl voetbal zich voornamelijk op het middenveld afspeelt. Ach, zo kan ik nog wel even doorgaan.
Maar Fifa ziet er gewoon fantastisch uit, zeker op ps4, grafisch net echt soms. Maar met echt voetbal heeft het imo weinig te maken.
Oké man.quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:26 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Bij Fifa voelen alle spelers hetzelfde aan. Bij PES zie je en merk je welke speler de bal heeft, door de betere bewegingen en animaties.
Dan stel je in dat die alleen tegenstanders pakt die dat wel hebben.quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:30 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
99% van de spelers online doet dat niet.
Ja en dan zit je 3 uur te wachten voordat je je console maar afsluit.quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:31 schreef Herqules het volgende:
[..]
Dan stel je in dat die alleen tegenstanders pakt die dat wel hebben.
Bij Fifa is dat echter ook wel het geval. In de demo dan in ieder geval. Zelfs Joe Hart heeft rollertjes niet altijd vast.quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:29 schreef venomsnake het volgende:
Valt me wel op dat die keepers de bal niet vaak klem hebben, dat mag wel verbeterd worden. Of ze hebben Padt als voorbeeld genomen.
Ja, maar is dit op semi-pro tegen de CPU of wat?quote:
Geen flauw idee.quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:36 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ja, maar is dit op semi-pro tegen de CPU of wat?
Beetje context is wel nodig.
Ziet er goed uit... je kan weer een beetje pielen en een mannetje voorbij spelen... dat heb ik zo gemist. Demo staat nog niet in de US store hier....quote:
Jaren niks gehad met PES omdat Fifa gewoon 10x beter was.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:24 schreef PBateman1978 het volgende:
Demo trailer, gemaakt door Weeden.
Dit niet dan?quote:Op dinsdag 16 september 2014 21:55 schreef ForzaMilan het volgende:
Moet echter wel zeggen dat dit er best strak uitziet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |