quote:
Op zaterdag 16 augustus 2014 19:28 schreef Majoraan het volgende:Mijn boosheid zit vooral in onfatsoenlijke en kwetsende reacties zoals op nu.nl
Zonder dat er feiten zijn die in die richting wijzen, zijn de kinderen slechte kinderen, de ouders zijn slechte ouders die hun kind nooit gecorrigeerd hebben, waar niet mee te praten is. En eigenlijk zijn het al geen kinderen meer die grootbekken die dieren mishandelen en ze zijn potentiėle seriemoordenaars die hun verdiende straf hebben gekregen.
Daar schrik ik van en het betreft niet allemaal anonieme trollen, er wordt ook zo met facebook accounts gereageerd, door moeders, thuiszorgmedewerkers, bankmedewerkers etc.
Ja, daar krijg ik dus niets van mee en dan is het makkelijker om objectief te blijven.
Sterker nog, als ik op Facebook een hetze tegekom, ga ik daar ook op in door voor te stelen dat het misschien ook wel eens heel anders in elkaar kan zitten dan door de boze, uit emotie reagerende poster. En zoek als het lukt de feiten er ook bij om dat aan te tonen.
Het is zo makkelijk om mensen aan te vallen of zwart te maken via zo´n medium zelfs als het ongegrond is.
En ik vat niet snel dingen als boos bedoeld op hoor, ik snap dat anderen wel vaak vanuit emotie reageren en dat het zo´n post dan ook kleurt.
Maar het is wel fijn dat je er nog even op terug komt, dat het zo duidelijk is voor iedereen.
Maar ik vind eerlijk gezegd tieners ook geen kinderen meer, maar dit moet je individueel bekijken. De een is nog echt kind en hangt aan haar/zijn moeder, de ander al seksueel actief en "wil nog niet dood met zijn ouders gezien worden".
Wel is het zo dat, net als kinderen, tieners de gevolgen van hun daden nog niet geheel kunnen overzien tot ze een jaar of zestien zijn (meen ik). Er is in hun hersenen iets nog niet ontwikkeld dat daar verantwoordelijk voor is.
Als ze al kattekwaad uithalen, is dat voor een thrill, een kick voor henzelf, ze denken meestal niet na wat ze de ander aan doen.
Dit zie je ook duidelijk bij bullying. Op het moment dat beide partijen met elkaar in gesprek gaan, blijkt dat de pesters het niet zo bedoeld hebben en ook niet wisten dat het de ander zo kwetste.
Ze vinden het lachen als een leraar overspannen raakt, maar als ze zelf zo oud zijn snappen ze pas wat het inhoudt en waar ze schuldig aan waren.
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2014 20:14 schreef deedeetee het volgende:Is het niet mogelijk dat deze vrouw in haar blinde woede de macht over het stuur is kwijt geraakt en in paniek op het gas heeft getrapt ipv de rem ? Ze zal toch niet met opzet met een rotvaart tegen die lantaarnpaal zijn geknald ?
Kan. Er zijn zoveel dingen mogelijk. Reden waarom we het best afwachten wat er nog naar buiten komt aan feiten.