hou toch op. Ze handelen alleen maar uit eigenbelang.quote:Op maandag 11 augustus 2014 11:43 schreef Schurkenstaat het volgende:
Uitstekend dat de VS lef tonen en tegen deze boevenbende optreedt.
Hiermee wil ik ook aantonen dat het leven niet alleen bestaat uit het afzeiken van de VS. Ze kunnen het heus, het voortouw nemen op militair gebied.
Goh wat vreemd. Het lijken wel mensen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 11:49 schreef Happel het volgende:
[..]
hou toch op. Ze handelen alleen maar uit eigenbelang.
We must stop the terrorists now. With air support and military equipment, we can.quote:Op maandag 11 augustus 2014 04:51 schreef Charismatisch het volgende:
Kurds need more U.S. help to defeat Islamic State
By Masoud Barzani
Read his article
http://www.washingtonpost(...)34b334390_story.html
quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:21 schreef Charismatisch het volgende:
twitter:zalali twitterde op maandag 11-08-2014 om 01:07:02Pro Maliki forces in control over state of law Facebook page but opponents now have control over twitter feed. split is painfully obvious reageer retweet
quote:Op maandag 11 augustus 2014 10:07 schreef nokialumia het volgende:
Wat een grote blunder van de Metro Krant!!
https://www.facebook.com/(...)0908/?type=1&theater
Que?quote:Op maandag 11 augustus 2014 10:25 schreef El_jefe07 het volgende:
Oh jee, stand.nl op radio 1 nu over ISIS.
Meningen van het volk! Het komt nu toch wel erg dichtbij..
Ten eerste, heel goedquote:Op maandag 11 augustus 2014 11:22 schreef Peunage het volgende:
Irakese luchtmacht redt Yezidis;
https://m.facebook.com/st(...)1&id=417694835035721
Tja, met die afrekening gaat het al fout h. Enerzijds zijn moslims overtuigd van een predestinatieleer, anderzijds als je dan vraagt waar het kwaad vandaan komt, dan wordt gesteld dat na de dood met Allah wordt afgerekend. Echter als er predestinatie bestaat dan is een afrekening ook niet nodig, en dan bestaat er dus gepredestineerd kwaad op de wereld, waaronder het kwaad dat door heel wat moslims wordt bedreven nu.quote:Op maandag 11 augustus 2014 08:02 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het heeft geen zin met hem te redeneren. De taal van logica is eentje die hij niet spreekt. Hij is gendoctrineerd om aan te nemen dat Allah achter alle wonderen op de wereld steekt, terwijl wij hebben geleerd om die wonderen ter discussie te stellen en van heel veel dingen al weten hoe ze echt in elkaar steken.
Als hij ook maar enig benul had gehad van de stand van de wetenschap, dan had hij niet zo'n vreemde signature gekozen. Dan had hij zijn woorden direct ingeslikt. Maar het bewijst maar weer dat hij niet verder kijkt dan wat de voorgangers hem voorschrijven, wat ook maar weer aantoont wat voor een achterlijke cultuur vol met onwetende mensen het is.
Laat hem. Als hij thuis lijdzaam af wil wachten wat Allah met hem voor heeft als de dag des oordeels is gekomen, dan is dat zijn keuze. Wij zijn voor de kwaliteit van ons leven gelukkig niet afhankelijk van zijn mening. Het enige spijtige aan weten dat er geen god is, is dat hij nooit zal ervaren dat hij zijn hele leven in een leugen heeft geleefd. De afrekening zou namelijk pas na je dood komen.
Iraakse, het is Iraakse.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:09 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ten eerste, heel goedTen tweede, het wordt wel treurig als Irakezen zelf nu Irakese gaan zeggen
Ik lees dat ook te vaak in het nieuws. Het volk: Irakezen. Bijvoeglijk naamwoord: Iraaks. Irakese is zo fout en lelijk.
Dat is hetzelfde. Hangt ervan af of het woord onzijdig is of niet. "Het is een Iraaks volk". En "Dit is een Iraakse tafel".quote:
quote:Isis suicide bombing instructor accidentally blows up his own class, amusing locals
An Isis commander at a terrorist training camp north of Baghdad accidentally detonated a belt packed with explosives during a demonstration in front of a group militants on Monday, killing himself and 21 nearby trainees.
The accident was a source of dark humour for locals, with suicide attacks in public spaces having become an almost daily occurrence in Iraq.
A bomber struck a falafel shop near the Ministry of Foreign Affairs in Baghdad last week, and when told of the bungled training demonstration by the New York Times, Raad Hashim, who works at a liquor store near the site of the bombing, burst out laughing.
"This is so funny," he said. "It shows how stupid they are, those dogs and sons of dogs."
Read more: Iraq crisis: Islamic militants 'buried alive Yazidi women and children in attack that killed 500'
On a more serious note, he added: "It also gives me pain, as I remember all the innocent people that were killed here.”
"This is God showing justice. This is God sending a message to the bad people and the criminals in the world, to tell them to stop the injustice and to bring peace. Evil will not win in the end. It’s always life that wins over death."
Another local told the newspaper: "I heard this today when my friend rang me in the afternoon to tell me about it. He was so happy as if he was getting married, which made me happy as well.
Bron:http://www.independent.co(...)-locals-9660998.html
quote:ma 11 aug 2014, 12:31
Australi in shock door jihadkind
SYDNEY - Australi heeft geschokt gereageerd op een maandag gepubliceerde foto van een 7-jarige jongen die lachend poseert met een afgehakt hoofd.
De Australische jongen is met zijn twee broertjes en geradicaliseerde vader in het oorlogsgebied in Syri, waar de man vecht voor ISIS.
De trotse vader zette de foto van zijn zoontje zelf op Twitter. "Dat is mjn zoon", meldde hij daarbij trots. De foto zou zijn genomen in de noordelijke stad Raqqa,.
De Australische premier Abbott heeft in de Australian Times verafschuwd gereageerd op het nieuws. Hij ziet de foto als bewijs voor "de gruwelijkheden waartoe de ISIS in staat is."
Khaled Sharrouf reisde eind vorig jaar met zijn vrouw en drie zoons naar Syri om zich daar te mengen in de strijd. Hij zou voor de reis het paspoort van zijn broer hebben gebruikt. Justitie legde hem eerder een reisverbod op om zijn extremistische ideen. In 2009 veroordeelde een rechtbank hem tot vier jaar gevangenisstraf vanwege 'terroristische misdrijven'.
quote:An RAF aid drop in Iraq had to be abandoned overnight due to fears people may have been injured by the cargo.
The crew aborted the emergency delivery to a mountain in the north of the country at the last moment.
quote:Sjiitische coalitie passeert Maliki
Toegevoegd: maandag 11 aug 2014, 13:49
Update: maandag 11 aug 2014, 13:53
De belangrijkste sjiitische coalitie in het Iraakse parlement heeft plaatsvervangend parlementsvoorzitter Haider al-Abadi voorgedragen als premier. Daarmee wordt zittend premier Nuri al-Maliki gepasseerd, die graag een derde termijn wil.
Het besluit van de coalitie zal naar verwachting de politieke spanningen verder vergroten. De sjiiet Maliki is sinds 2006 aan de macht, maar hij krijgt steeds meer kritiek omdat hij andere bevolkingsgroepen zou achterstellen. De Amerikanen hebben hem daarop aangesproken en ook veel sjiieten willen van Maliki af.
Rechter
Vanochtend werd bekend dat de hoogste rechter in het land vindt dat de sjiitische coalitie als grootste blok in het parlement een nieuwe regering mag vormen.
Dat werd opgevat als het verlenen van goedkeuring aan Maliki om aan de slag te gaan als formateur. Maar later ontstond verwarring over wat het oordeel van het federale gerechtshof in Bagdad precies inhoudt.
De sjiitische coalitie greep de uitspraak aan om plaatsvervangend parlementsvoorzitter Abadi naar voren te schuiven.
Ik weet niet veel van de sjiitische partijen maar klopt het dat Al-Abadi nog meer tot de sjiitische blok hoort dan Maliki en steun heeft van Sadr? Dan worden de soennieten toch helemaal gek of begrijp ik het verkeerd?quote:
Hij wordt door de sjiitische coalitie voorgedragen, dus ja, hij representeert het grootste deel van de sjiieten.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:04 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ik weet niet veel van de sjiitische partijen maar klopt het dat Al-Abadi nog meer tot de sjiitische blok hoort dan Maliki en steun heeft van Sadr? Dan worden de soennieten toch helemaal gek of begrijp ik het verkeerd?
En waarom worden al die ingenieurs, artsen enzo politici in IrakOveral in de wereld worden alfa's vooral politici en gaan bet's aan het werk, behalve in Irak
http://www.thedailybeast.com/articles/2014/08/11/why-liberals-should-back-iraq-intervention.htmlquote:Yes, the United States helped create ISIS. But that hardly means we shouldn’t try to correct the error. In fact, it means just the opposite.
Ze laten ze een contract tekenen. Of voorwaarden opnemen in het contract dat de Koerden de wapens levert.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:07 schreef Nintex het volgende:
Volgens mij gaat dit een grote clusterfuck blijven. Ik bedoel, welke garantie heeft de VS dat de Koerden die wapens niet gaan gebruiken om onafhankelijk Kurdistan verder te versterken. Straks een oorlog tussen het Iraakse regeringsleger en de Koerden, let maar op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |