Group of 20 armed men enter Moscow theatre and hold audience hostage, Russia's Interfax news agency reports.
[Dit bericht is gewijzigd door kjbpeeters op 23-10-2002 20:19]
quote:Ze hebben het nu weer over de sniper, daarvoor was het breaking news.
Op woensdag 23 oktober 2002 20:16 schreef MarkzMan_X het volgende:
Ligt het aan mij, of zie ik hier niets over op CNN (TV) of hun site (www.cnn.com)
Er staat een klein berichtje op CNN Europe, Interfax meldde het incident.
Ik ga er vanuit dat CNN zo weer overschakelt naar Moskou.
quote:ochjee, is het weer zover...
Op woensdag 23 oktober 2002 20:23 schreef ghettoman het volgende:
Het was een biosscoop en moslim-kijkers mochten vertrekken, als ik het goed had verstaan.
The theater was holding a performance of the musical Nord-Ost, one of the Russian capital's most popular productions.
The Interfax news agency said one of its reporters was inside the theater at the time of the raid. She told them in a telephone call that the men fired into the air and were preventing the audience from leaving, the agency said.
Police units were on their way to the scene, as well as an Alpha special forces unit.
quote:Bron: BBC News
About 20 gunmen have entered a Moscow theatre, firing into the air and holding the audience hostage.
The theatre was holding a performance of the most popular Russian musical Nord-Ost.Chechen separatists said they were behind the operation and had planted bombs in the theatre.
Children and Muslim members of the audience are understood to have been released.
Police units were reported to be on their way to the scene, as well as a special forces unit.
quote:Mensen genoeg voor deze klus, lijkt me zo.
Smaller armed formations exist in the Federal Security Service. The matter concerns primarily the Special Assignment Center of the Counter-Terrorist Department of the Federal Security Service. The Center includes two special assignment units, Alpha and Vympel, and numbers between 1,500 and 2,000 men.
Dit gaat slecht aflopen....
CNN vindt nu reclame even belanrijker
quote:Russische special forces zijn ook geen lieverdjes hoor
Op woensdag 23 oktober 2002 20:32 schreef ButcherBird het volgende:
600 gijzelaars....en die Tsjetjenen zijn geen lieverdjes zoals bekend.Dit gaat slecht aflopen....
CNN vindt nu reclame even belanrijker
quote:Lees de huisregels van OOG even zou ik zeggen.
Op woensdag 23 oktober 2002 20:37 schreef eRR_ het volgende:
zucht. Waarom is dit nu weer niet nieuwswaardig genoeg voor OOG? Rare jongens, die mods
quote:Met die gasten wil je echt geen ruzie nee
Op woensdag 23 oktober 2002 20:36 schreef Spina1 het volgende:[..]
Russische special forces zijn ook geen lieverdjes hoor
quote:Ik ken je Heilige Regeltjes wel hoor. Echter dit is geen "kat geslagen" topic, maar het gaat om een terroristische daad met een diepe politieke achtergrond, maar blijkbaar moet daar vrolijk over gekeuveld worden in het BreeZah forum. Schaf OOG dan gewoon af, prutsers
Op woensdag 23 oktober 2002 20:38 schreef golfer het volgende:[..]
Lees de huisregels van OOG even zou ik zeggen.
Kost dan wel 620 mensenlevens maar ja.
quote:Met alle respect, golfer, er zit wel iets in vind ik.
Op woensdag 23 oktober 2002 20:41 schreef eRR_ het volgende:
Schaf OOG dan gewoon af, prutsers
quote:Stel je niet zo aan!
Op woensdag 23 oktober 2002 20:41 schreef eRR_ het volgende:[..]
Ik ken je Heilige Regeltjes wel hoor. Echter dit is geen "kat geslagen" topic, maar het gaat om een terroristische daad met een diepe politieke achtergrond, maar blijkbaar moet daar vrolijk over gekeuveld worden in het BreeZah forum. Schaf OOG dan gewoon af, prutsers
quote:Vind ik ook vreemd, genoeg stof tot discussieren lijkt mij.
Op woensdag 23 oktober 2002 20:37 schreef eRR_ het volgende:
zucht. Waarom is dit nu weer niet nieuwswaardig genoeg voor OOG? Rare jongens, die mods
quote:Blaat geen onzin, hij heeft gewoon gelijk !
Op woensdag 23 oktober 2002 20:50 schreef schatje het volgende:
Stel je niet zo aan!
Dit is nieuws en hoort zeer zeker niet hier thuis.
quote:
Rond 600 mensen gegijzeld in Moskou
MOSKOU Een groep van twintig gewapende
mannen houdt in een theater in Moskou
ongeveer 600 mensen in gijzeling.De
groep zou uit de Kaukasus afkomstig
zijn.De gijzelnemers hebben enkele
keren in het plafond geschoten.
De gijzelingsactie begon tijdens een
musicalvoorstelling.Kinderen en moslims
mochten van de gijzelnemers het theater
verlaten.De andere bezoekers mochten
via hun mobiele telefoon familie of
anderen bellen.
De politie heeft het pand omsingeld en
de omgeving ontruimd.De autoriteiten
gaan er vanuit dat de actie het werk is
van Tsjetsjeense rebellen.
quote:Ik zou me niet zo moeten opwinden, daar heb je gelijk in. Alleen heb ik het idee dat de mods de draad kwijt zijn met wat wel en geen discussiewaarde heeft, wat duidelij blijkt uit de schop naar GC van dit topic. Als er straks weer 2 vliegtuigen een gebouw inknallen, post ik het ook vast in GENERAL CHAT
Op woensdag 23 oktober 2002 20:50 schreef schatje het volgende:[..]
Stel je niet zo aan!
quote:Rofl, gewoon meelopen met de stoet en "Allaaahahh!!" roepen.
Op woensdag 23 oktober 2002 20:23 schreef ghettoman het volgende:
Het was een biosscoop en moslim-kijkers mochten vertrekken, als ik het goed had verstaan.
quote:En je ff snel besnijden met je nagelknippertje
Op woensdag 23 oktober 2002 20:58 schreef Disorder het volgende:
Rofl, gewoon meelopen met de stoet en "Allaaahahh!!" roepen.
quote:Ik denk toch echt dat je dan in feedback moet zijn met dit gezeur.
Op woensdag 23 oktober 2002 20:55 schreef eRR_ het volgende:[..]
Ik zou me niet zo moeten opwinden, daar heb je gelijk in. Alleen heb ik het idee dat de mods de draad kwijt zijn met wat wel en geen discussiewaarde heeft, wat duidelij blijkt uit de schop naar GC van dit topic.
[Dit bericht is gewijzigd door eRR_ op 23-10-2002 21:14]
quote:bron?
Op woensdag 23 oktober 2002 21:17 schreef kjbpeeters het volgende:
Is het puur toeval dat er op het vliegveld JFK in New York een vliegtuig dat afkomstig was uit Moskou en via NY naar Washington zou vliegen aan de grond is gehouden op verzoek van de Russische autoriteiten of kan dit iets met de gijzeling in Moskou te maken hebben?
quote:klinkt als een groot opgezette actie, wellicht zou daar een kaping bijhoren. Het lijkt me dan ook dat ze geen lullige eisen zullen stellen aangezien ze 600 man in gijzeling houden. Waar weer geen gehoor aan zal worden gegeven met een bloedbad tot het gevolg
Op woensdag 23 oktober 2002 21:20 schreef kjbpeeters het volgende:
Staat op de website van de BBC (in het balkje met het laatste nieuws bovenaan) en was ongeveer een half uur geleden op CNN.
quote:Bron:CBS NY
(CBS) (New York) Federal agents met an airliner from Moscow at John F. Kennedy International Airport on Wednesday after receiving a tip that it may have radioactive material on board, law enforcement officials said.A law enforcement official, speaking on condition of anonymity, told The Associated Press that the Aeroflot plane, a Boeing 767 arriving from Moscow, was ordered to keep its distance from the passenger terminals.
'They had advance information of possible radioactive materials for us to be looking at this flight,' the official said. The official would not elaborate on the information.
Investigators were allowing the plane's 176 passengers off the flight in small groups.
'The only thing I can tell you is that it's because we're intending to interview one of the passengers on the plane,' FBI spokesman Joe Valiquette said.
Lijkt mij niks met de gijzeling in Moskou te maken hebben. Ik snap de link tussen radio-actief materiaal en een gijzeling namelijk niet. Het lijken mij 2 afzonderlijke incidenten.
Hm tsja. Leuk ideaal, ws zijn ze ook voorbereid op een inval van de russen, en zullen ze zichzelf opblazen als het zover komt. Denk ik althans, met zulke grootse idealen.
edit: Volgens teletext zijn ze al explosieven aan het plaatsen in de kelders
quote:Ja, die gasten weten toch niet wie wel en wie niet moslim is.
Op woensdag 23 oktober 2002 20:58 schreef Disorder het volgende:[..]
Rofl, gewoon meelopen met de stoet en "Allaaahahh!!" roepen.
quote:Jee, wat een toestand...er zouden idd rebellen in het gebouw zijn met explosieven aan hun lichaam gebonden. Ik mag dus hopen dat die alpha-lui niet in het wilde weg gaan schieten.
Op woensdag 23 oktober 2002 22:09 schreef Disorder het volgende:
Net op het NOS-Journaal kwam de mededeling dat er op de website van de Tjetjeense rebellen een boodschap staat dat de gewapende mannen en vrouwen een zelfmoordbrigade vormen en hun doel zullen uitvoeren.. Volgens kinderen die hun verhaal vertelden aan de Russische media waren er inderdaad explosieven in het gebouw
Het CNN-euronews zei trouwens niet dat het moslims waren die waren vrijgelaten, zij hielden het op 'voornamelijk vrouwen en kinderen'
[edit] Net was de herhaling, ik had het verkeerd gehoord, ze zeiden: voornamelijk kinderen en niet-Russen. Dat zijn dan misschien die moslims waar iemand het over had
[Dit bericht is gewijzigd door Fogerty op 23-10-2002 23:03]
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 23-10-2002 23:41]
quote:Het is idd heel eng, grote kans dat ze dat theater opblazen.
Op woensdag 23 oktober 2002 23:34 schreef Jantje171282 het volgende:
waar zijn ze mee bezig............
quote:Aangezien dit valt onder een luchtige conversatie.
en waarom in GC?????????
quote:nu op NOS.....
Aangezien dit valt onder een luchtige conversatie.
Balen man, van die terroristen!
Je zal er maar tussen zitten
quote:Inderdaad, daarbij is een topic over 600 gegijzelde mensen door een terroristische organisatie die bewezen over lijken gaat enkel bedoelt om een bevolkingsgroep te stigmatiseren.
Op woensdag 23 oktober 2002 23:40 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Aangezien dit valt onder een luchtige conversatie.
quote:-edit: NET OP TIJD -
Op woensdag 23 oktober 2002 23:53 schreef eRR_ het volgende:
-edit: serieus discusieren doe je maar ergens anders -Je zal er maar tussen zitten
![]()
Hopelijk ziet Joker niet dat ik zojuist een inhoudelijke posting deed. Gelukkig op tijd weg kunnen halen.
quote:Rusland(Poetin) is zo eigenwijs als de pest..
Op donderdag 24 oktober 2002 00:24 schreef BAZZA het volgende:
Het ziet er somber voor die gegijzelden uit, Rusland gaat denk ik niet in op de eisen dus...
Ze eisen dat de Russische troepen zich terugtrekken uit de deelrepubliek Tsjetsjenië. De actie in het theater staat volgens de BBC onder leiding van een neef van de gesneuvelde Tsjetsjeense krijgsheer Arbi Barajev. De laatste zou contact hebben gehad met Osama bin Laden
quote:Toeval?
Op woensdag 23 oktober 2002 21:17 schreef kjbpeeters het volgende:
Is het puur toeval dat er op het vliegveld JFK in New York een vliegtuig dat afkomstig was uit Moskou en via NY naar Washington zou vliegen aan de grond is gehouden op verzoek van de Russische autoriteiten of kan dit iets met de gijzeling in Moskou te maken hebben?
quote:Dat van dat vliegtuig uit Moskou bleek loos alarm.
Op donderdag 24 oktober 2002 00:51 schreef Loedertje het volgende:[..]
Toeval?
Hm..
http://www.daanspeak.com/USAUnderAttack07d.html
False Alarm At JFK:
http://cbsnewyork.com/topstories/topstories_story_296150121.html
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 24-10-2002 00:58]
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 00:58 schreef Joker1977 het volgende:
OK, ik kijk het even aan. Dan gaan we es kijken of het een discussie wordt.Goed compromis ?
Ik copieer de zinnige berichten uit dit topic door naar dat topic.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |