Alweer terug johquote:Op zondag 10 augustus 2014 21:40 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Even weg voor een powerbreak, kom terug: een topicdeel helemaal vol
Helaas zie ik regelmatig ongewenst zwangere 10+ oude honden! Tienerzwangerschappen zijn blijkbaar ook een probleem bij honden...quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:55 schreef LittleLady het volgende:
Dan heb ik een vraag, wij zitten hier beetje in dilemma, onze oudste hond Sari-kiz(teefje) is nu 10, zij heeft versleten heupen, heeft wel eens periodes hier last van, de dierenarts heeft ook al gezegd, ze is gewoon op, ze zal geen jaren en jaren meer meegaan
Nu is er een jonge Kangal bijgekomen, Jicho (reutje) van 8 weekjes oud, uiteraard zal Jicho een grote sterke reu worden en daarna geholpen worden zodra hij helemaal uitgegroeid is, dit is zo met 2,5 jaar.
Nu is onze Sari niet geholpen, zelf heb ik zoiets, ze is oud en ze is versleten, haar nog voor een operatie heen te brengen vind ik beetje sneu, ook hoorde ik al dat dit ras vrij gevoelig is voor narcose, maar zit natuurlijk niet te wachten op pups, dus had zoiets wil haar dan aan de prikpil hebben.
Ook kreeg ik te horen dat oude teefjes minder loops gaan worden of zelfs helemaal stoppen met loops worden.
Nu is de vraag wat is wijsheid? En wat doet eventueel chemisch castreren bij de ontwikkeling van Jicho?
Dikke buik en veel drinken zijn typische bijwerkingen van Dexoral, maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn. En ook als dat de bijwerkingen van Dexoral zijn (Cushing-achtige verschijnselen), dan klinkt het ernstig genoeg om je dierenarts na te laten kijken.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:23 schreef knoblaucha6 het volgende:
Afijn, HHH heeft een dikke buik hoewel ze al een flink poosje op het ADH dieet zit. Maar die Dexoral.... ze doet het er geweldig op, weer helemaal HHH, in alles dat dan weer wel). Maar ze drinkt erg veel (en ja, het is wel een paar weken erg warm) zo tegen een 3/4 tot een liter per dag, minstens
Ik overweeg haar mee te sleuren naar de da om bloed te laten prikken, om haar nierwaardes te laten checken vooral ivm de Dex en verder te laten onderzoeken mbt diabetes en zulks.
Wijs of ben ik een beetje erg paranoia ?
We maken ons een beetje zorgen te meer daar ze hielenplakt als nooit te voren, plakdoos she is Verder speelt ze, knaagt en eet prima maar toch bevalt ze ons niet helemaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je heb al goede adviezen gekregen!quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 10:44 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Is onze hamster zo kieskeurig of is er iets anders aan de hand? Hij vind vrij snel dat er weer voer bij moet komen. Zoals net ook weer, heb een foto gemaakt van zijn voerbakje.
Oh, sorry, een prikpil vergeten. Een prikpil mag je niet toedienen als de teef loops is of in de periode na de loopsheid. Het beste is minimaal 2-3 maanden na de loopsheid. Eerlijk gezegd gebruiken wij het bijna niet. Volgens mij had ik nog 1 patiënt erop staan... Er zijn 2 soorten prikpil en een heeft een ingewikkelde toedieningsschema (die gebruikt DDA dan ook nietquote:Op zondag 10 augustus 2014 22:05 schreef LittleLady het volgende:
[..]
En de prikpil bij Sari, werkt dat meteen? En wanneer zou zoiets gegeven mogen worden?
Niet direct spoedgeval, maar wel een keer laten nakijken als je bij de dierenarts ben. Eerder als zij het vaker/meer gaat doen!quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 10:32 schreef DjinN het volgende:
Hoi
Mijn kattendametje is nu 13 jaar oud maar speelt nog steeds volop. Het viel me laatst op dat ze heel erg aan het hijgen was na het spelen. Voor de rest doet ze alles prima. Kattenbakken gaat goed, eten en drinken ook.
Moet ik me zorgen maken?
Tja weet dat kanker verwekkend is, daarom doen mensen het niet, maar Sari is oud en als ze nog een jaar of twee rond keuvelt is het mooi.quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:19 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Oh, sorry, een prikpil vergeten. Een prikpil mag je niet toedienen als de teef loops is of in de periode na de loopsheid. Het beste is minimaal 2-3 maanden na de loopsheid. Eerlijk gezegd gebruiken wij het bijna niet. Volgens mij had ik nog 1 patiënt erop staan... Er zijn 2 soorten prikpil en een heeft een ingewikkelde toedieningsschema (die gebruikt DDA dan ook niet), dus je moet goed bij je praktijk informeren welke zijn gebruiken!
Nope, de nagels horen "ingestoken" te zijn. Een kat heeft speciale elastische banden aan hun teenkootjes (zowel voor- als achterpoten) die de nagels altijd teruggetrokken houden. Tenzij hij de nagels gaat gebruiken om iets te krabbenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 09:46 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Horen de nagels op de achterpoten van katten altijd uitgestoken te zijn? Dat is het geval bij onze kitten.
Het kan iets meer kans geven op borstkanker. Alleen, gezien haar leeftijd en de feit dat zij al 10 jaar hormonen meegemaakt heeft, heeft zij sowieso wat meer kans op een kwaadaardige borstgezwel. Dus dat is geen pro- of tegenargument meer bij Sari. Als je dat wil voorkomen, moet je eigenlijk al voor de tweede loopsheid laten steriliseren.quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:26 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Tja weet dat kanker verwekkend is, daarom doen mensen het niet, maar Sari is oud en als ze nog een jaar of twee rond keuvelt is het mooi.
Ze zou binnenkort loops moeten worden, dan is Jicho nog niet vruchtbaar, dus dan even snel rekenend zou dat net mooi uitkomen.
quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:39 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Het kan iets meer kans geven op borstkanker. Alleen, gezien haar leeftijd en de feit dat zij al 10 jaar hormonen meegemaakt heeft, heeft zij sowieso wat meer kans op een kwaadaardige borstgezwel. Dus dat is geen pro- of tegenargument meer bij Sari. Als je dat wil voorkomen, moet je eigenlijk al voor de tweede loopsheid laten steriliseren.
Prikpil geeft meer kans op baarmoederontsteking, het maakt baarmoederslijmvlies wat gevoeliger voor infecties. Dus dat moet je even extra in de gaten houden.
Oh, en helaas geeft de prikpil geen 100% garantie. Een teef kan "doorbreken" en alsnog loops worden. Tja, er zijn ook vrouwen die zwanger worden met de prikpil...
Heb je Jincho al? Foto's van Sari en Jincho?
Zij willen niet op de fotoquote:Op zondag 10 augustus 2014 22:45 schreef LittleLady het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tadaa
Nee niet echt.quote:Op maandag 11 augustus 2014 09:57 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Zij willen niet op de foto
Foto's van kittens helpen altijdquote:Op zondag 10 augustus 2014 22:28 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Nope, de nagels horen "ingestoken" te zijn. Een kat heeft speciale elastische banden aan hun teenkootjes (zowel voor- als achterpoten) die de nagels altijd teruggetrokken houden. Tenzij hij de nagels gaat gebruiken om iets te krabben. Bij een oudere katten worden die elastische banden slapper, waardoor de nagels wat kunnen uitsteken. Bij een kitten kan het zijn dat zijn poot nog niet volgroeid is, waardoor de nagels er nog goed in passen. Een foto van een kitten zou helpen om dit mysterie op te lossen.
Helaas realiseren heel veel mensen dat niet.quote:
Okay dankjewelquote:Op zondag 10 augustus 2014 22:23 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Niet direct spoedgeval, maar wel een keer laten nakijken als je bij de dierenarts ben. Eerder als zij het vaker/meer gaat doen!
Katten horen niet te hijgen. Kat kan bijv. hijgen als het extreem warm is, maar zelfs dat doen zij minder snel dan honden. Toch even longen en het hart laten controleren als je bij de dierenarts ben.
quote:Op maandag 11 augustus 2014 10:33 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Helaas realiseren heel veel mensen dat niet.![]()
Er moet eigenlijk een landelijke voorlichtingscampagne over het belang van kittenfoto's komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[/quote]
Yhanx dear.
Bloed- en nierwaardes waren een half jaar geleden uitstekend én ze is gesterilidingesd. We twijfelen nog steeds om de Dex nu een halfje om de dag te geven maar we aarzelen omdat ze 1,5 mnd geleden na een terugval toen de om de dag Dex kreeg weer een poosje nodig had weer HHH te worden. Nu gaat het op zich prima met haar, ze huppelt ook weer. In principe wil ik haar niet onnodig meeslepen naar de da voor bloedprikken en man wil eerst even afwachten hoe het met drinken gaat als het niet meer zo vies smerig benauwd is. Ze is verder prima hoor maar noch zij noch ons vorig viervoetertje hebben ooit medicatie gehad op pijnstlling en ab na na een ingreep dus ik heb dus totaal geen ervaring met een hond op welke medicatie ook. Vandaar dat ik misschien nogal snel in de stress raak.
(overigens is ze beledigd dat ze steeds maar voor ouwe doos wordt uitgemaakt)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door knoblaucha6 op 11-08-2014 12:00:53 ]Waar het stinkt is het warm.
Dosering aanpassen alleen in overleg met je dierenarts he!quote:Op maandag 11 augustus 2014 11:52 schreef knoblaucha6 het volgende:
We twijfelen nog steeds om de Dex nu een halfje om de dag te geven maar we aarzelen omdat ze 1,5 mnd geleden na een terugval toen de om de dag Dex kreeg weer een poosje nodig had weer HHH te worden.
Cute kittensquote:Op maandag 11 augustus 2014 11:03 schreef Lonaa het volgende:
[..]![]()
[ afbeelding ]
(Voordat je denkt: Goh, wat een bijzonder nest! Het waren 3 opvangweesjes die niet uit hetzelfde nest kwamen.Inmiddels groot en opgegroeid. De cypers was verwilderd en is na 2 jaar bij mij zitten uitgevlogen naar een grote boerderij waar hij heer en meester is van de schuur met muizen. Rooie liet helaas het leven door een alles-opvretende-bacterie in z'n longen, en die witte dondersteen woont nog steeds bij mijn ex.
)
Liever hoe kittens te voorkomenquote:Op maandag 11 augustus 2014 10:33 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Helaas realiseren heel veel mensen dat niet.![]()
Er moet eigenlijk een landelijke voorlichtingscampagne over het belang van kittenfoto's komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |