Ik denk dat de Koerden eerst alle hens aan dek moeten gaan spelen want ISIS lijkt een groter gevaar voor ook de Koerden te worden.quote:Op maandag 11 augustus 2014 00:38 schreef kurd0w het volgende:
Driedeling van Iraq wordt hiermee in feit nogmaals bevestigd. Vraag is wat de Koerden nu gaan doen...
Beetje zuiveringen hier en daar.quote:Op maandag 11 augustus 2014 00:48 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik denk dat de Koerden eerst alle hens aan dek moeten gaan spelen want ISIS lijkt een groter gevaar voor ook de Koerden te worden.
ISIS gaat niet snel meer weg blijkt keer op keer en daarmee is Irak gewoon dood. Iraakse leger gaat niet met bloemetjes onthaalt worden in de gebieden waar ISIS regeert en blijkbaar soennieten liever hen dan Maliki hebben. Dat is gewoon een bezettingsoorlog die ze aan moeten gaan waarbij ze veel weerstand van de bevolking kunnen verwachten. Dat is bijna onmogelijk zou ik zeggen om de hele soennitische provincies en steden terug te winnen.
Lijkt met de dag erger te worden inderdaadquote:Op maandag 11 augustus 2014 00:47 schreef theunderdog het volgende:
Irak...![]()
![]()
Als VS niets te maken heeft met deze chaos, dan moeten ze per direct kappen met die luchtsteun.
Dat doe ik niet meer hoorquote:Op maandag 11 augustus 2014 00:49 schreef theunderdog het volgende:
Ik weet nog wel dat er een beetje denigrerend over ISIS werd gedaan..
quote:The helicopter dropped water and food from its open gun bays to them as they waited below. General Ahmed Ithwany, who led the mission, told me: It is death valley. Up to 70 per cent of them are dead.
Kijk... VS opgerot uit dit conflict.quote:Op maandag 11 augustus 2014 00:50 schreef Nintex het volgende:
Nog meer nieuws uit Irak, volgens dit artikel zijn 70% van de mensen die vast zaten in de bergen van Sinjar al dood:
http://www.telegraph.co.u(...)f-them-are-dead.html
Voorlopig wel. En de VS houdt het bij raketaanvallen. Maar als de faalhazen in Bagdad verder onderling blijven doorvechten en zichzelf verzwakken kan je wel een moment hebben dat ook de VS zich gedwongen voelt er toch meer in te stappen. ISIS gaat voorlopig niet meer weg, dat kan een blinde nog wel zien en begrijpen.quote:
Obama zal dat niet (meer) doen en pertinent weigeren. Maar ik geef je gelijk dat de lokale allianties - Iraakse leger en Koerden - totaal falen en ook het scenario van "VS geeft voorzet en lokale partners maken het op de grond af" niet lijkt te gaan lukken.quote:Op maandag 11 augustus 2014 00:44 schreef Ryan3 het volgende:
Ze kunnen het niet oplossen, want ze stellen niets voor, en dus moet de VS met een coalitie weer teruggaan, denk ik, ISIS elimineren en dan gaan voor drie staten in een bond oid.
Maar zoals het er nu uit ziet zijn die partijen daar toch niet sterk genoeg om is te stoppen ?quote:Op maandag 11 augustus 2014 00:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kijk... VS opgerot uit dit conflict.
Laat het ze lekker zelf oplossen.
70 procent van wat? Het is niet zo dat alle 40000 op 1 plek zitten. Ze zijn allemaal verdeeld. Hij zegt dat 70% van zijn groep overleden zijn. Nog steeds -r erg hoor.quote:Op maandag 11 augustus 2014 00:50 schreef Nintex het volgende:
Nog meer nieuws uit Irak, volgens dit artikel zijn 70% van de mensen die vast zaten in de bergen van Sinjar al dood:
[..]
Maar het ondertussen wel vreselijk vinden voor de mensen in die bergen?quote:Op maandag 11 augustus 2014 00:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kijk... VS opgerot uit dit conflict.
Laat het ze lekker zelf oplossen.
Het waren toch 40 duizend op die berg ?quote:Op maandag 11 augustus 2014 00:52 schreef mrstylo het volgende:
[..]
70 procent van wat? Het is niet zo dat alle 40000 op 1 plek zitten. Ze zijn allemaal verdeeld. Hij zegt dat 70% van zijn groep overleden zijn. Nog steeds -r erg hoor.
Exact. Mosul, Raqqa en Fallujah de Carthago-behandeling geven. Misschien realiseren de Salafisten dan dat God niet aan hun kant staat.quote:Op maandag 11 augustus 2014 00:52 schreef oksel12 het volgende:
Gewoon continu bommen op soennitische steden gooien, de bevolking steunt ISIS toch.
Ditquote:Op maandag 11 augustus 2014 00:52 schreef oksel12 het volgende:
Gewoon continu bommen op soennitische steden gooien, de bevolking steunt ISIS toch.
Het heeft niets met sterk genoeg te maken. VS kan ISIS makkelijk verdrijven, maar dan moeten ze wel grondtroepen inzetten.quote:Op maandag 11 augustus 2014 00:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar zoals het er nu uit ziet zijn die partijen daar toch niet sterk genoeg om is te stoppen ?
Wellicht. In feite heb je al drie staten gewoon natuurlijk; Koerdistan, soennitische ISIS-stan en sjitistan. Grof gezegd. Het Iraakse leger gaat echt niet meer de soennitische provincies en steden terugkrijgen zonder slag of stoot. Dat wordt een bezettingsoorlog die je niet gaat winnen. Geef Irak gewoon op en laat er staten uit ontstaan. Dit gaat niet werken zo. En bij de soennieten heb je dan de strijd tussen de baathisten en ISIS die beiden zo'n staat willen regeren.quote:
Uiteraard, alleen over een paar dagen zijn ze toch allemaal dood.quote:Op maandag 11 augustus 2014 00:52 schreef Che_ het volgende:
[..]
Maar het ondertussen wel vreselijk vinden voor de mensen in die bergen?
Oh ja hoor, door zijn speech zijn ze weer een stad verlorenquote:Op maandag 11 augustus 2014 00:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het heeft niets met sterk genoeg te maken. VS kan ISIS makkelijk verdrijven, maar dan moeten ze wel grondtroepen inzetten.
En daar heeft de VS vooralsnog geen zin in. Het plan was dat VS luchtsteun zou geven en Koerdische strijdgroepen de rest zouden doen. Maar toen kwam de speech van Maliki...............
Vreselijke beeldenquote:Op maandag 11 augustus 2014 00:50 schreef Nintex het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |