Whut... geen auto gehuurd in LA? Das niet heel verstandig. Alles is bereikbaar, maar het duur 2 tot 3 keer zo lang.quote:Op maandag 25 augustus 2014 10:06 schreef Diconnected het volgende:
[..]
Thanks!
Echt specifiek LA zelf of ook nog andere delen van California?
[..]
Ah das ook primahoop dat ik er een beetje goed met het ov kan komen.. we gaan het zien
Vriend en ik hebben beiden geen rijbewijs dus dan moet je welquote:Op maandag 25 augustus 2014 10:09 schreef Retarded het volgende:
[..]
Whut... geen auto gehuurd in LA? Das niet heel verstandig. Alles is bereikbaar, maar het duur 2 tot 3 keer zo lang.
Ik heb zo'n soort reis ook met mijn vriendin gedaan. Allemaal Nationale parken bezoeken, flink wat miles op de teller gezet, alleen reden wij van San Francisco en zijn uiteindelijk in Salt Lake City geeindigd.quote:Op zondag 24 augustus 2014 23:05 schreef UncleFunk het volgende:
Ik ben in april/mei van dit jaar geweest. Het was m'n mooiste vakantie ooit! De reis ging van LA naar LA over zo'n 6000 km en mijn toenmalige vriendin en ik hebben zo veel als we konden bezocht en gezien. De nadruk lag daarbij op de national parks. Ik ga volgend jaar terug als het aan mij ligt. Waarschijnlijk alleen, en dat vind ik enigszins spannend, vooral vanwege de lange stukken rijden.
we zijn na 16 uur dan eindelijk op de plek van bestemming, helemaal kapotquote:Op maandag 25 augustus 2014 10:06 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Nope, dat staat los van elkaar!
Jullie zitten dus net in het vliegtuig. Veeeel plezier!
Veel plezier!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 03:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
we zijn na 16 uur dan eindelijk op de plek van bestemming, helemaal kapotmaar door de fantastische suite in Aria en prachtig uitzicht op de strip krijg ik ook wel weer zin om dingen te gaan doen
Jackson Hole is leuk! 1 nacht gebleven na een hikedag in Teton, wat een waanzinnig mooie omgeving is dat he?!quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:30 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
[..]
Je gaat van Yellowstone NP -> Grand Teton -> Garden City in 1 dag?
Grand Teton is niet zo'n groot park, maar ik vind het wel een park dat zeker 1 hele dag verdiend.
Erg mooi.
[ afbeelding ]
En dan ook ff het leuke cowboy stadje Jackson Hole meepakken
[ afbeelding ]
Heel veel plezier!!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 03:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
we zijn na 16 uur dan eindelijk op de plek van bestemming, helemaal kapotmaar door de fantastische suite in Aria en prachtig uitzicht op de strip krijg ik ook wel weer zin om dingen te gaan doen
Ga je naast Las Vegas ook nog naar andere steden/gebieden?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 03:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jazekerquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ga je naast Las Vegas ook nog naar andere steden/gebieden?
Klinkt goed! En dan dacht ik dat wij met 27 dagen veel gezien hebben in de US! Al werd dat gecompenseerd met ook veel zien aan de oostkust.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:45 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jazekerhierna komen Zion, Bryce, Capitol Reef, Moab, Salt Lake City, Monument Valley, Page, Grand Canyon, Laughlin, LA, kustroute, San Francisco, Yosemite en Death Valley nog aan de beurt
![]()
Bedankt allemaal!!
Sarah, Aria is echt ziek mooi! Wij hebben een fantastische suite, denk 100m2 wat bestaat uit drie kamers en nog een luxe badkamer. Ben benieuwd wat voor kamer jullie krijgen!
Ja echt heel mooi.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:43 schreef exode het volgende:
[..]
Jackson Hole is leuk! 1 nacht gebleven na een hikedag in Teton, wat een waanzinnig mooie omgeving is dat he?!
Oeh ja ook al, Kolob, maar dat is voor de standaard route redelijk om, toch? Wij hebben het in ons Yellowstone-MOAB-Denver etc rondje gedaan niet het California rondje. Sowieso vond ik Zion geweldig.quote:
Wij werden in Teton voornamelijk door Amerikanen aangesproken waarom we geen bearspray en zo'n bel aan onze rugtas hadden hangen. Laatste 10 meter tot onze auto kwamen we inderdaad een beer tegen, nou ja tegen, we zagen van een paar meter afstand zijn kont, hij liep net weg van het pad.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 08:01 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
[..]
Ja echt heel mooi.
Lijkt wel alsof het een van de meest ondergewaardeerde parken is.
We hebben daar echt een paar hele mooie hikes gelopen.
Oa rondom Phelps Lake
[ afbeelding ]
Ah op die manierquote:Op maandag 25 augustus 2014 11:16 schreef Diconnected het volgende:
[..]
Vriend en ik hebben beiden geen rijbewijs dus dan moet je welen ben wel eerder met ov naar LA gegaan, dat ging ook prima. En tjah, dan duurt het wat langer, zie je nog wat van de stad
En terechtquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 03:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dit klinkt als een heel mooie route! Ik heb niet alles hiervan gezien, maar het meeste wel en het was om te smullen. Ik wil ook terugquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:45 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jazekerhierna komen Zion, Bryce, Capitol Reef, Moab, Salt Lake City, Monument Valley, Page, Grand Canyon, Laughlin, LA, kustroute, San Francisco, Yosemite en Death Valley nog aan de beurt
![]()
Bedankt allemaal!!
Sarah, Aria is echt ziek mooi! Wij hebben een fantastische suite, denk 100m2 wat bestaat uit drie kamers en nog een luxe badkamer. Ben benieuwd wat voor kamer jullie krijgen!
Lower lijkt me zo gaaf! Wij hebben Upper gedaan omdat Lower gesloten was.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:18 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Dit klinkt als een heel mooie route! Ik heb niet alles hiervan gezien, maar het meeste wel en het was om te smullen. Ik wil ook terugVergeet bij Page niet Horsehoe Bend en/of Antelope Canyon. Wij hebben indertijd de lower canyon gedaan, en die was al prachtig genoeg. In Page kun je trouwens heerlijk en goedkoop eten bij Blue Bakery & Wine Bar.
Been there done thatquote:Op woensdag 27 augustus 2014 08:57 schreef Retarded het volgende:
[..]
Ah op die manierwel jammer, want persoonlijk vind ik rondrijden in Los Angeles in een mooie auto één van de gavere dingen op te doen
raampje open, muziekje aan, de Strip afrijden... daarna door naar Griffith Park en vervolgens Mulholland Drive afrijden
Dat klinkt super!! Ik ben ook heel benieuwd, lolquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:45 schreef MaJo het volgende:
[..]
Horseshoe Bend en Antelope Canyon staan op de planningquote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:18 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Dit klinkt als een heel mooie route! Ik heb niet alles hiervan gezien, maar het meeste wel en het was om te smullen. Ik wil ook terugVergeet bij Page niet Horsehoe Bend en/of Antelope Canyon. Wij hebben indertijd de lower canyon gedaan, en die was al prachtig genoeg. In Page kun je trouwens heerlijk en goedkoop eten bij Blue Bakery & Wine Bar.
Valley of Fire was mooi om te zien, maar niet heel bijzonder in mijn optiek. Herinner me het vooral van het wespennest in een van die toilethuisjes!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 18:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
Horseshoe Bend en Antelope Canyon staan op de planningWij hebben voor de upper gekozen, ben benieuwd!
We vertrekken zo richting Zion, via Valley of Fire
we zijn er helaas niet meer aan toegekomen omdat we te lang in de outlet bij Vegas zijn blijven hangenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 18:20 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Valley of Fire was mooi om te zien, maar niet heel bijzonder in mijn optiek. Herinner me het vooral van het wespennest in een van die toilethuisjes!Enjoy!
Wij hadden wel uitgeschreven waar we wanneer waren zodat we een realistisch schema hadden wat betreft rijden en dingen zien. Wij gaan altijd midden hoogseizoen op vakantie...en doen veel op bonnefooi. Toen (2008) ook het standaard rondje gedaan en alleen de overnachtingen in de parken vastgelegd zoals Grand Canyon. Aantal andere hotels wel geboekt maar annuleerbaar en daar ook gebruik van gemaakt.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 12:58 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
Wij gaan komende winter een "standaard" rondje doen. Zijn er ook mensen die een globale route op de bonnefooi rijden of heeft iedereen elke dag ingepland? Ik heb roadmaps gelezen waarin mensen zelfs opschreven dat ze om 9:10 boodschappen gaan doen bij Wallmart. Of achteraf reisverslagen waarin staat beschreven welk beleg ze op hun brood doen.
Ik heb wel diverse overnachtingen geboekt, maar dat is meer omdat het goede deals zijn/lijken (bv Aria) en alles is annuleerbaar
.
Wachten duurt wel langliefst vertrek ik morgen
Ik kan alleen aangeven: Het wordt vroeg donker in Grand Canyon. Daar hadden wij ons op verkeken...quote:Op donderdag 28 augustus 2014 17:41 schreef Saarah het volgende:
Opnieuw een vraagje. Op dag 13 zullen wij een jeeptour in Monument Valley doen en daarna overnachten in Mexican Hat. Dag 14 ziet er oorspronkelijk zo uit:
- Van Mexican Hat naar Gooseneck State Park
- Naar Monument Valley (daar een uurtje paardrijden)
- Naar de Grand Canyon
We zouden rond 11u in MV willen zijn, zodat we rond 13.00u naar de Grand Canyon kunnen vertrekken.
Is het haalbaar/aangeraden om Muley Point te gaan bekijken? Dus dan zou het zo worden:
- Van Mexican Hat naar Muley Point (Moki Dugway)
- Naar Gooseneck State Park
- Naar Monument Valley (daar een uurtje paardrijden)
- Naar de Grand Canyon
Vroeg opstaan is uiteraard geen probleem, maar ik wil ook niet dat het een race tegen de tijd wordt. We moeten niet per se vroeg in de Grand Canyon zijn (we blijven daar toch twee nachten) maar we zouden daar wel graag nog een paar viewpoints zien aan de east-rim. Dus: zouden jullie Muley Point toevoegen?
En laatste vraag: is de Moki Dugway goed berijdbaar met een gewone personenwagen (geen SUV)?
Fijn! Zo hadden wij het inderdaad ook gedaan, al hadden wij een paar must sees en must do's maar die waren op 2 handen te tellen voor onze reis van 4 weken. Je bent of afhankelijk van verschillende factoren...weer, hoe voel je je, waar heb je zin in.quote:Op woensdag 3 september 2014 03:43 schreef MaJo het volgende:
Ik heb het niet zo uitgebreid vastgelegd als Saraah. Alleen de overnachtingen zijn bekend en verder heb ik in een roadbook opgeschreven wat ik zou willen zien. Zo zijn we nu 3 nachten in Moab maar heb ik niet van tevoren bedacht wat we wilden gaan doen, de spontaniteit gaat er dan ook wel wat vanaf vind ik. Maar ieder zijn ding natuurlijk
het enige wat we vast hebben liggen is een show van Cirque du Soleil, een concert in Salt Lake City en een tour door Antelope Canyon. Verder wel aantekeningen van wat ik graag wilde zien. Zo ben ik blij dat we naar Dead Horse Point SP zijn geweest hier, dat had ik niet gekend als ik me niet van tevoren had ingelezenquote:Op woensdag 3 september 2014 09:31 schreef exode het volgende:
[..]
Fijn! Zo hadden wij het inderdaad ook gedaan, al hadden wij een paar must sees en must do's maar die waren op 2 handen te tellen voor onze reis van 4 weken. Je bent of afhankelijk van verschillende factoren...weer, hoe voel je je, waar heb je zin in.
Maar veel plezier daar! Moab is een leuk stadje (en een geweldige omgeving natuurlijk).
Dat vond mijn vriend ook alquote:Op woensdag 3 september 2014 09:33 schreef UncleFunk het volgende:
Fantastisch lokaal bier hadden ze in Moab
dat heb ik ook gedaan hoor, per plek opgeschreven wat de must sees zijnquote:Op woensdag 3 september 2014 10:03 schreef Saarah het volgende:
Ik heb heel veel opgezocht omdat ik simpelweg niets kende in de USAdus ja, als ik op de bonnefooi vertrokken was of alleen de overnachtingen had vastgelegd, had ik sowieso veel plekken gemist, waar ik niets vanaf geweten had.
Nu weet ik van alle plaatsen wat daar ongeveer is en heb ik een goed zicht op wat de "must-see's" zijn voor ons. Natuurlijk kunnen we tijdens de reis van onze planning afwijken als we dat willen. Soms zijn er ook gewoon meerdere opties per dag, dan zal het er van af hangen waar we het meeste zin in hebben.
Voor mij geeft het wel een aangenaam gevoel dat ik van alles goed op de hoogte ben in elk geval. Maar zo is iedereen verschillend natuurlijk.
Aaah, ja maar die tijden heb ik eigenlijk alleen voor die dag "berekend", omdat ik niet wist of het haalbaar was of niet. De rest is niet zo "strak" gepland.quote:Op woensdag 3 september 2014 16:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
dat heb ik ook gedaan hoor, per plek opgeschreven wat de must sees zijnmaar denk dat exode meer doelt op dat je echt tijden enzo hebt opgeschreven
Wij kijken hier per dag wat we willen zien en laten ook wel wat dingen vallen. Zo wilden we gisteren eigenlijk naar The needles in canyonlands maar ik voelde me niet echt lekker. Dat hebben we toen laten vallen en alleen Arches gedaan. Het probleem met teveel plannen is dat je ook teleurgesteld raakt als het niet lukt.
Wanneer vertrekken jullie, ook al bijna toch? Je gaat het echt fantastisch vinden hier
Was dat het bier met de fiets op het blikje?quote:Op woensdag 3 september 2014 16:55 schreef MaJo het volgende:
(...)
Dat vond mijn vriend ook alik vond het niet zo lekker maar ben ook niet echt een liefhebber. Geef mij maar de wijn die ze in Torrey hadden
(...)
Wij kijken hier per dag wat we willen zien en laten ook wel wat dingen vallen. Zo wilden we gisteren eigenlijk naar The needles in canyonlands maar ik voelde me niet echt lekker. Dat hebben we toen laten vallen en alleen Arches gedaan. Het probleem met teveel plannen is dat je ook teleurgesteld raakt als het niet lukt.
Wat leuk dat je ons blog volgtquote:Op woensdag 3 september 2014 17:17 schreef Saarah het volgende:
[..]
Aaah, ja maar die tijden heb ik eigenlijk alleen voor die dag "berekend", omdat ik niet wist of het haalbaar was of niet. De rest is niet zo "strak" gepland.
Wij vertrekken binnen 10 dagen, toch nog even dus, pfffmaar ik ben blij dat jullie er al zijn, zo kan ik jullie blog volgen
Geen flauw idee, het zat in een glasquote:Op woensdag 3 september 2014 18:14 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Was dat het bier met de fiets op het blikje?
Jammer dat jullie Needles overgeslagen hebben. Dat was echt heel mooi. Wij waren daar op een avond dat er níemand was.
Gaaf allemaal hoor, nu ben je vast ook verslaafd aan de US of A.quote:Op woensdag 3 september 2014 16:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
het enige wat we vast hebben liggen is een show van Cirque du Soleil, een concert in Salt Lake City en een tour door Antelope Canyon. Verder wel aantekeningen van wat ik graag wilde zien. Zo ben ik blij dat we naar Dead Horse Point SP zijn geweest hier, dat had ik niet gekend als ik me niet van tevoren had ingelezen
[..]
Dat vond mijn vriend ook alik vond het niet zo lekker maar ben ook niet echt een liefhebber. Geef mij maar de wijn die ze in Torrey hadden
[..]
dat heb ik ook gedaan hoor, per plek opgeschreven wat de must sees zijnmaar denk dat exode meer doelt op dat je echt tijden enzo hebt opgeschreven
Wanneer vertrekken jullie, ook al bijna toch? Je gaat het echt fantastisch vinden hier
dat was ik na eerdere bezoeken alquote:Op vrijdag 5 september 2014 14:50 schreef exode het volgende:
[..]
Gaaf allemaal hoor, nu ben je vast ook verslaafd aan de US of A.
California heeft alles.. woestijnen, berglandschap, hagelwitte stranden, palmbomen en de mooiste kustweg ter wereld.quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
California was voor mij ook bij verre het mooiste deel van de USA van wat we hebben gezien. Echt super tof. Nu iets meer dan een maand terug, maar ik mis het nog steeds. Wil zo graag terug!
Santa Barbaraquote:Op zaterdag 6 september 2014 02:42 schreef nelisb het volgende:
6 dagen onderweg.
Alleen maar strand en zwembad geweest en vandaag naar Carlsbad voor een outlet.
Verder strand van Laguna Beach en Dana Point.
Morgen naar newport Beach.
Vanaf maandag een weekje Santa Barbara. Hopelijk blijft het weer zo lekker.
[ afbeelding ]
ik ben nog niet eens in Californië geweestquote:Op vrijdag 5 september 2014 18:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
California was voor mij ook bij verre het mooiste deel van de USA van wat we hebben gezien. Echt super tof. Nu iets meer dan een maand terug, maar ik mis het nog steeds. Wil zo graag terug!
Arizona en Nevada waren inderdaad ook erg indrukwekkend!quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
ik ben nog niet eens in Californië geweestna 11 dagen Utah zijn we nu Arizona en ik vind het nu al allemaal oogverblindend mooi
Niet in Utah geweest?quote:Op zondag 7 september 2014 00:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Arizona en Nevada waren inderdaad ook erg indrukwekkend!
Nop. 9 dagen aan de oostkust ( New York, met 2 dagtripjes naar Washington en Boston/Harvard ) en toen nog 18 dagen in Californie, waarbij we LA uitgebreid hebben gezien, net als San Francisco. Ook Yosemite gezien voor 2 dagen, en een 3 dagen trip gehad vanuit LA naar Las Vegas en de Grand Canyon. Dus ook maar heel kort in Arizona geweest. Was onze eerste keer in de USA en we wouden echt alle dingen zien waar we al jaren van droomden zeg maarquote:
Klinkt ook als een hele toffe reis! En ach je kunt niet alles combineren hequote:Op zondag 7 september 2014 10:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nop. 9 dagen aan de oostkust ( New York, met 2 dagtripjes naar Washington en Boston/Harvard ) en toen nog 18 dagen in Californie, waarbij we LA uitgebreid hebben gezien, net als San Francisco. Ook Yosemite gezien voor 2 dagen, en een 3 dagen trip gehad vanuit LA naar Las Vegas en de Grand Canyon. Dus ook maar heel kort in Arizona geweest. Was onze eerste keer in de USA en we wouden echt alle dingen zien waar we al jaren van droomden zeg maarWouden wel de westkust doen in iets meer detail ( dus nog meer parken , etc ) maar NY en de andere steden daar wouden we ook erg graag zien. Maar bij toekomstige vakanties wordt het alleen maar de westkust, omdat we de oostkust nu wel gezien hebben
Was ook erg leuk ( vooral Washington ), maar niet echt een gevoel van : '' daar moeten we nog een keer heen! ''. Hadden we bij de westkust wel. Hopelijk binnen 2-3 jaar weer een keer terug! We hebben toch niks met Afrika, Azie, of Zuid Amerika, dus de vakanties die wij hebben zullen waarschijnlijk altijd in Europa of USA/Canada worden gevierd.
Heel veel plezier nog!
Als je wat te eten zoekt in LA...HardRock Cafe bij Hollywood is heel erg aan te raden! Leuke sfeer, niet al te duur en niet eens altijd echte rock muziek. Het is best wel rustig eten nog. Daarnaast organiseert Starline leuke tours in LA, zoals de WB tour, de Universal tour, en een rondrit in LA.quote:Op woensdag 10 september 2014 19:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Klinkt ook als een hele toffe reis! En ach je kunt niet alles combineren heWij hebben bewust alleen voor de Westkust gekozen deze keer, om daar een goede indruk van te krijgen. Nadeel is dat wij nu wel weer de oostkust los moeten checken
Wij willen ook om de paar jaar naar de VS, dit land heeft ons beiden hart gestolen
Nu in LA, ben benieuwd!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |