In vier weken tijd heb ik dat informatienummer zeker 12 keer geprobeerd te bellen (kan alleen tussen 09.00 en 16.00 uur), en ik ben er geen enkele keer doorheen gekomen. Zelfs nog een keer de receptie van het ministerie in Den Haag gebeld, maar die mochten niet doorverbinden. Verder heb ik een e-mail gestuurd, maar geen reactie. Uiteindelijk toch maar een kopie van die voorlopige aanslag opgestuurd, wel 1 dag te laat.
Nu krijg ik een beslissing in de bus waarin staat dat ik geen recht op huursubsidie meer heb over de maand juli, omdat ze mijn aanvullende gegevens te laat gekregen hebben! Stelletje naaiers
Mijn vraag is nu of ik in mijn bezwaar sterk sta met mijn argument dat VROM onbereikbaar was voor vragen (het is algemeen bekend dat de huursubsidie 2002/2003 een puinhoop is, zijn zelfs kamervragen over gesteld). Zou ik me bijvoorbeeld kunnen beroepen op het fair-play beginsel? Of heeft bezwaar maken sowieso geen zin omdat ik de termijn overschreden heb?
Wat ik wel kan aanraden voor eventuele toekomstige zaken: stuur het desnoods wel op tijd op als je niet zeker weet of het wel klopt. Mocht het niet duidelijk zijn dan kunnen ze je verzoeken om het alsnog correct op te sturen, maar dan heb je in ieder geval binnen de termijn gereageerd en is de kans groter dat je je geld alsnog krijgt.
Dat bellen ken ik ook, heb ook uren geprobeerd ze aan lijn te krijgen, krijg ik de medeling dat ik zou worden teruggebeld binnen een week!
Maar je kan altijd bezwaar tekenen tegen zoiets. Staat ook erbij op de brief, wanneer je het niet eens bent met de beslissing blablabla.... leg gewoon uit dat je hun geprobeerd het te bereiken etc. misschien lukt het wel
quote:Dat dat nummer slecht bereikbaar is, is natuurlijk niet netjes, maar als je weken hebt gebeld, heb je 20 werkdagen en je zou ook 's vaker dan 1 keer per dag kunnen proberen te bellen natuurlijk...
In vier weken tijd heb ik dat informatienummer zeker 12 keer geprobeerd te bellen (kan alleen tussen 09.00 en 16.00 uur), en ik ben er geen enkele keer doorheen gekomen.
Ook had je dat voorlopige formulier ook *niet* een dag te laat in kunnen sturen, maar een dag *voor* de deadline...
Lijkt misschien wat zeikerig van me, maar in mijn ogen is dit niet (alleen?) de schuld van VROM...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |