Veruit de grootste?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 14:48 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ik vraag me af of die ook echt gehandhaafd wordt. En wat de achterliggende gedachte is.
[..]
Wisten zij veel.
[..]
PKK heeft nog oudere wapens dan de KDP en hebben dus zeker niet wat ISIS heeft. Maar dit gaat toch niet gebeuren.
[..]
Het interesseert me echt allemaal geen zak wie wint, maar KDP is nog veruit de grootste. Het mag van mij wel redelijk gedeeld zijn zodat iedereen kritisch op elkaar wordt.
Zoiets is erg lastig onafhankelijk vast te stellen, beide partijen overdrijven hun overwinningen vaak.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 14:53 schreef primakov het volgende:
Zijn er al cijfers bekend hoeveel ISISjes er heen zijn gegaan sinds hun opmars in Irak?
Ik zie vaak op die foto's van die lange konvooien ISIS figuren. Je zou toch zeggen dat het een eitje is om die met een paar bombing runs richting het hiernamaals te sturen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 14:26 schreef Reki het volgende:
IS verovert een Koerdisch dorp (nsfw):
http://www.liveleak.com/view?i=848_1407439161
Niet permanent, zal hij wel bedoelen. Het is een informele uitspraak uit een interview, dan worden niet altijd alle woorden op een goudschaaltje gewogen. (Hij heeft het zelfs over "één of ander kalifaat".)quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 14:39 schreef Reki het volgende:
[..]
Het "kalifaat" is inderdaad al een tijdje geleden "estabilished". Wel vreemd dat Obama er nu mee komt.
quote:We’re not going to let them create some caliphate through Syria and Iraq
http://www.nytimes.com/20(...)ld-affairs.html?_r=0
1. Hij wordt gehandhaafd anders gingen ze Rabia(checkpoint) ook niet beschermen. Daarnaast hebben ze het al meer dan een jaar waarom in een keer opheffen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 14:48 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ik vraag me af of die ook echt gehandhaafd wordt. En wat de achterliggende gedachte is.
[..]
Wisten zij veel.
[..]
PKK heeft nog oudere wapens dan de KDP en hebben dus zeker niet wat ISIS heeft. Maar dit gaat toch niet gebeuren.
[..]
Het interesseert me echt allemaal geen zak wie wint, maar KDP is nog veruit de grootste. Het mag van mij wel redelijk gedeeld zijn zodat iedereen kritisch op elkaar wordt.
Koerdische volk had ook al een appeltje met hem te schillen in 1995 maar toen werd hij beschermd door buitenlandse invloeden en nu nog steeds.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 14:43 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Nu is het moment om verenigd te zijn tegen die slagers van IS. Daarna kunnen we onze ''rekeningen'' verheffen met Barzani. Het koerdisch volk heeft wel een appeltje te schilllen met hem denk ik zo.
1. Daar heb ik te weinig kennis van.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 15:01 schreef Djibril het volgende:
[..]
1. Hij wordt gehandhaafd anders gingen ze Rabia(checkpoint) ook niet beschermen. Daarnaast hebben ze het al meer dan een jaar waarom in een keer opheffen.
2. Mosul is al sinds de veraraberisering een Baath stad, Baath=isis. Niet zo moeilijk om dat niet te weten. Iraakse leger met luchtmacht en landmacht dat beter bewapend is dan de Koerdische strijders kon het al jaren niet onder controle houden daar. "Wisten zij veel" is dus ook een onzin argument.
3. YPG heeft ook niet de wapens die isis heeft en toch houden ze stand. PKK heeft niks vergeleken met de Turkse leger en toch houden ze al 30 jaar de Turkse leger bezig. pdk, heeft zoals ik al zei, met saddams hulp hewler in genomen anders konden zij het ook niet.
4. pdk is niet het grootste. En ze moeten zeker politieke partijen hebben, maar geen corrupte partijen die zich democratisch noemen maar waar de familie elkaar opvolgt. pdk beschuldigt maliki van alles maar zij zijn geen haar beter dan maliki integendeel. pdk heeft in het verleden meerdere malen met vijanden van Koerden gewerkt.
Man rechts: "We zijn in de steek gelaten. ISIS kwam met zeer geavanceerde wapens en wij hebben alleen deze (AK). De peshmerga hadden ook geavanceerde wapens maar vluchtten. (Gisteren zeiden de Koerdische ministers dus dat ISIS ook betere wapens dan zij hebben en de peshmerga zo niet kunnen winnen.) Ze hadden hun wapens aan ons moeten geven en dan hadden wij tot de dood gestreden."quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 14:58 schreef UpsideDown het volgende:
Iemand die Koerdisch kan? Waar gaat het gesprek aan het eind van het filmpje over?
Ik vermoede al iets in die trant, dank voor de vertaling.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 15:13 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Man rechts: "We zijn in de steek gelaten. ISIS kwam met zeer geavanceerde wapens en wij hebben alleen deze (AK). De peshmerga hadden ook geavanceerde wapens maar vluchtten. (Gisteren zeiden de Koerdische ministers dus dat ISIS ook betere wapens dan zij hebben en de peshmerga zo niet kunnen winnen.) Ze hadden hun wapens aan ons moeten geven en dan hadden wij tot de dood gestreden."
Man links (PKK): "Jullie moeten alleen op Apo (PKK leider) vertrouwen."
Man rechts: "Lang leve Apo! Lang leve Apo!."
PKK dus nog steeds onrust aan het stoken en onderscheid aan het maken. Ik heb werkelijk niks tegen de PKK en zijn geweldig bezig in Syrië en nu in Irak maar dit is heel smerig. Dit doen ze al een week. Dient alleen eigen belang.
quote:'20 ISIS-strijders gedood bij Amerikaanse luchtaanval'
Er zouden zeker 20 strijders van ISIS zijn gedood bij Amerikaanse luchtaanvallen in Noord-Irak. Dat zeggen Koerdische bronnen in de regio.
55 anderen raakten bij de luchtaanvallen gewond.
Bron: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)rikaanse-luchtaanval
Dat is niet in het belang van de VS.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 14:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik zie vaak op die foto's van die lange konvooien ISIS figuren. Je zou toch zeggen dat het een eitje is om die met een paar bombing runs richting het hiernamaals te sturen.
twitter:markknoller twitterde op zaterdag 09-08-2014 om 15:40:38Just In: Pres Obama will make a statement on Iraq at 10:25am/ET. reageer retweet
Over 40 minuten dus.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 15:42 schreef DeJori het volgende:
twitter:markknoller twitterde op zaterdag 09-08-2014 om 15:40:38Just In: Pres Obama will make a statement on Iraq at 10:25am/ET. reageer retweet
Denken dat die twee voor de hele PKK spreken....quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 15:13 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Man rechts: "We zijn in de steek gelaten. ISIS kwam met zeer geavanceerde wapens en wij hebben alleen deze (AK). De peshmerga hadden ook geavanceerde wapens maar vluchtten. (Gisteren zeiden de Koerdische ministers dus dat ISIS ook betere wapens dan zij hebben en de peshmerga zo niet kunnen winnen.) Ze hadden hun wapens aan ons moeten geven en dan hadden wij tot de dood gestreden."
Man links (PKK): "Jullie moeten alleen op Apo (PKK leider) vertrouwen."
Man rechts: "Lang leve Apo! Lang leve Apo!."
PKK dus nog steeds onrust aan het stoken en onderscheid aan het maken. Ik heb werkelijk niks tegen de PKK en zijn geweldig bezig in Syrië en nu in Irak maar dit is heel smerig. Dit doen ze al een week. Dient alleen eigen belang.
Obama is standaard te laat dus dat gaat wel een uur duren. Ben benieuwd wat hij te zeggen heeft, toch verdere escalatie? Volgens mij is er nog niet veel terrein gewonnen door de Koerden / Irakezen.quote:
Nee hele PKK zal niet zo zijn, maar die ANF (is dat een tv zender ofzo?) is hier al een week mee bezig. Ronahi TV doet ook mee.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 15:47 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Denken dat die twee voor de hele PKK spreken....
Ik denk dat dit wordt onderschat. Er zijn zoveel dorpen en steden die elk moment uitgemoord kunnen worden. In normale oorlogen hoef je daar geen rekening mee te houden, maar in deze strijd betekent elke stap van ISIS vooruit een nieuwe groep onschuldige burgers die eraan gaat....twitter:mojobaghdad twitterde op vrijdag 08-08-2014 om 21:36:55Kurdish presidency chief of staff Fuad Hussein says #Peshmerga forces stretched along 1,035-km front against jihadists @AFP #Iraq reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |