Nee. Althans, niet in Koerdisch gebied.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:00 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Nee dat is niet nodig, mensen gaan voor alles op straat in Irak. Wil je een bron, zet maar een live stream aan van een Arabisch, Kurdisch kanaal en je ziet het wel, is namelijk al maanden aan de gang![]()
-Gaat iets te ver-quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:58 schreef Che_ het volgende:
[..]
Tragisch nieuws, maar waarom hier posten?
Zoals ik al zei: als ze ISIS effectief op meerdere plaatsen willen verzwakken dan moeten ze erg precies te werk gaan.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Die kans is klein, of zelfs nihil. Ze verzwakken ISIS vanuit de lucht waarna Peshmerga en Iraakse troepen het af kunnen maken, gok ik.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: als ze ISIS effectief op meerdere plaatsen willen verzwakken dan moeten ze erg precies te werk gaan.
Tenzij.. opportunisme, IDF style (maar dan nog veel harder ).
IS gedraagt zich als een offensief leger, niet als taliban die zich verstopt in de bergen. Het is juist heel makkelijk ze te doden en te weerhouden om verder op te rukken of veroverde gebieden in stand te houden.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:03 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. IS rijdt daar in konvooien gewoon vrij rond en ze hebben geen SAM's. Constant hellfire missiles en 500-1000-2000 lbs bommen op hun dak kunnen ze niets meer veroveren of in stand houden als het iraakse leger aanvalt.
Wat dat betreft is me opgevallen dat (in Irak én Syrië) het wapentuig voornamelijk is achtergelaten in Soennitisch gebied. Ben benieuwd of (als ISIS nog meer vooruitgang gaat boeken wat nog helemaal niet zeker is) dat ook in NIET-Soennitisch gebied gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:02 schreef Nintex het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft niemand in Syrie/Irak etc. ooit gehoord van scorched earth, je vijand niets gunnen. Ze laten al hun wapentuig liggen voor het oprapen. Gemakkelijk te slopen die Howitzers, gewoon een granaat in de loop en het is onklaar gemaakt. Echter vluchten ze en laten ze al hun zooi achter en daar worden ze dan vervolgens mee overhoop geschoten.
Daar heb je inderdaad ook weer gelijk in.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:06 schreef Smoofie het volgende:
[..]
[..]
IS gedraagt zich als een offensief leger, niet als taliban die zich verstopt in de bergen. Het is juist heel makkelijk ze te doden en te weerhouden om verder op te rukken of veroverde gebieden in stand te houden.
Het gaat nu eerst om de grote wapens kapot maken. Artillerie, tanks enzo. Als er straks alleen geweren enzo over zijn kunnen Koerden en Irak het zelf wel doen. De Koerdische minister gaf aan dat het geen eerlijke strijd is. ISIS heeft wapens (van het Iraakse leger buitgemaakt) die de Koerden niet hebben.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wanneer de VS niet met grondtroepen gaat werken, dan kunnen ze niets betekenen.
Ja, of ze moeten zeer opportunistisch te werk gaan.
Smoofie heeft inderdaad ook gelijk dat ISIS zich meer gedraagt als een leger dan als een terroristische organisatie.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:07 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Het gaat nu eerst om de grote wapens kapot maken. Artillerie, tanks enzo. Als er straks alleen geweren enzo over zijn kunnen Koerden en Irak het zelf wel doen. De Koerdische minister gaf aan dat het geen eerlijke strijd is. ISIS heeft wapens (van het Iraakse leger buitgemaakt) die de Koerden niet hebben.
Het meeste hebben ze overigens naar Syrie gebracht om tegen Assad in te zetten. Die vecht veel feller tegen ISIS en andere rebellen groepen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:07 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Het gaat nu eerst om de grote wapens kapot maken. Artillerie, tanks enzo. Als er straks alleen geweren enzo over zijn kunnen Koerden en Irak het zelf wel doen. De Koerdische minister gaf aan dat het geen eerlijke strijd is. ISIS heeft wapens (van het Iraakse leger buitgemaakt) die de Koerden niet hebben.
Mwoah, ze zien zichzelf als een soort van heilig leger, maar ze plegen ook veel aanslagen om de vijand te verzwakken. Psychologische oorlogsvoering hoort daar ook bij, zoals de onthoofdingen etc. dat maakt vijanden 'bang' van ISIS.quote:Smoofie heeft inderdaad ook gelijk dat ISIS zich meer gedraagt als een leger dan als een terroristische organisatie.
Tuurlijk, vanuit de lucht ISIS slopen(vooral materieel) en de Irakezen doen ze afmakenquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Die kans is klein, of zelfs nihil. Ze verzwakken ISIS vanuit de lucht waarna Peshmerga en Iraakse troepen het af kunnen maken, gok ik.
vice is amerikaans als een van die journalisten gedood werden weet je dat hel los zou barsten op isisquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:10 schreef IsaacCuenca het volgende:
dat die figuren van VICE niet dood zijn gemaakt is me toch ook wel opmerkljik
Ik heb niet genoeg vertrouwen in de Irakezen, of denk ik te slecht over het Iraakse leger??quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:09 schreef .Exe het volgende:
[..]
Tuurlijk, vanuit de lucht ISIS slopen(vooral materieel) en de Irakezen doen ze afmaken
Ze kunnen toch gijzelen a sjemlosohoquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:10 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
vice is amerikaans als een van die journalisten gedood werden weet je dat hel los zou barsten op isis
Nee, die hebben veel betere wapens.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:09 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het meeste hebben ze overigens naar Syrie gebracht om tegen Assad in te zetten. Die vecht veel feller tegen ISIS en andere rebellen groepen.
je denkt te slecht, de irakezen hebben wel paar pareltjes zitten in hun leger die heel goed zijn de rest doet het gwn voor geld enzoquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb niet genoeg vertrouwen in de Irakezen, of denk ik te slecht over het Iraakse leger??
Probleem is, intussen is het deel extremisten of sympathisten ervan bijna even groot als de gematigde.quote:
Volgens mij was het gewoon een Arabische journalist.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:10 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
vice is amerikaans als een van die journalisten gedood werden weet je dat hel los zou barsten op isis
Is moeilijk te zeggen. Ze toonden wel erg veel angst voor ISIS toen die Mosul pakten. Maar kan ook zijn omdat ze toen in soennitisch gebied zaten. Plus, de sjiieten hebben nu ook burgermilities opgezet.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb niet genoeg vertrouwen in de Irakezen, of denk ik te slecht over het Iraakse leger??
xDquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:12 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Probleem is, intussen is het deel extremisten of sympathisten ervan bijna even groot als de gematigde.
nahh vice journalisten hebben amerikaanse paspoortenquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:12 schreef Che_ het volgende:
[..]
Volgens mij was het gewoon een Arabische journalist.
Hahahahahahahquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:12 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Probleem is, intussen is het deel extremisten of sympathisten ervan bijna even groot als de gematigde.
Zijn naam klonk inderdaad niet Westers. En hij moet wel Arabisch kunnen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:12 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wat? In de arabische landen is het best wel schrijnend, geen opleiding en propoganda doen veel met de mensen.quote:
Je hebt gelijk, de Koerden danquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
doe niet zo dom manquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:13 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Wat? In de arabische landen is het best wel schrijnend, geen opleiding en propoganda doen veel met de mensen.
Huhquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:13 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
nahh vice journalisten hebben amerikaanse paspoorten
Slachten dan als varkens!!quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:12 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Hij sprak constant Arabisch met die gasten ja, zal daar wel een soort van 'undercover' gezeten hebben, zoals ze eerst ook in Noord Korea waren. Misschien gezegd dat ze van Al Jazeera waren o.i.d.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:13 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Zijn naam klonk inderdaad niet Westers. En hij moet wel Arabisch kunnen.
Ik zeg ook sympathisanten hé, ik heb het niet over wapens oppakken en mensen onthoofden.quote:
Nee, ik schenk er geen aandacht aan. Moest wel lachen om die opmerking, dan zou je meer dan een half miljard extremisten hebben.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kom op, laat dit topic hier nu niet door verzieken?
Klopt,quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:12 schreef Che_ het volgende:
[..]
Als jij maar niet zwart/wit denkt tochquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:15 schreef Che_ het volgende:
[..]
Nee, ik schenk er geen aandacht aan. Moest wel lachen om die opmerking, dan zou je meer dan een half miljard extremisten hebben.
Nee, ze wisten dat die gasten van VICE waren.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:15 schreef Nintex het volgende:
[..]
Hij sprak constant Arabisch met die gasten ja, zal daar wel een soort van 'undercover' gezeten hebben, zoals ze eerst ook in Noord Korea waren. Misschien gezegd dat ze van Al Jazeera waren o.i.d.
http://www.volkskrant.nl/(...)et-IS-kalifaat.dhtmlquote:Toch wist VICE-verslaggever Medyan Dairieh strijders van IS zover te krijgen dat hij niet alleen dagenlang met ze op pad mocht, maar ook alles mocht filmen.
Alle?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:28 schreef scarymovie123 het volgende:
geloof het wel alle koerden zijn westers
Allemaal?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:30 schreef mrstylo het volgende:
Allemaal pro westers. Ze houden meer van Amerika dan sommige Amerikanen zelf.
Ze zijn zelf geen soennieten dus?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:33 schreef BluesRebel het volgende:
En ze vermoeden dat het echt een strijd tegen soennieten is.
Echte? Klinkt IS-achtig.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:06 schreef BluesRebel het volgende:
Eerder vanavond een Koerdische politicus op tv van een islamistische partij die zei dat hij als een echte moslim wilde vechten tegen ISIS
quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:10 schreef scarymovie123 het volgende:
Nee, ISIS wil juist publiciteit.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:10 schreef IsaacCuenca het volgende:
dat die figuren van VICE niet dood zijn gemaakt is me toch ook wel opmerkljik
Inderdaad om te huilen, ik doe meequote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:21 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Alle?
[..]
Allemaal?
[..]
Ze zijn zelf geen soennieten dus?
[..]
Echte? Klinkt IS-achtig.
[..]
Exactly. Kijk naar hoeveel materiaal er wel niet via de openbare media te vinden is. Zij hopen daarmee aanhangers te recruteren en tegelijkertijd de 'vijand' angst in te boezemen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee, ISIS wil juist publiciteit.
Al vraag ik mij af of dat laatste lukt.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:26 schreef Montagui het volgende:
[..]
Exactly. Kijk naar hoeveel materiaal er wel niet via de openbare media te vinden is. Zij hopen daarmee aanhangers te recruteren en tegelijkertijd de 'vijand' angst in te boezemen.
Ook die hadden hulp nodig van het Iraakse leger. Samenwerking lijkt mij vitaal.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:14 schreef .Exe het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, de Koerden dan![]()
Zijn beter georganiseerd.
Denk niet dat ze zomaar iedereen toelaten. Waarom VICE wel, vraag ik me af. Misschien door hun vele reportages over Syrië en Gaza.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee, ISIS wil juist publiciteit.
Op dit moment zeker. Koerden hebben (nog) geen fatsoenlijke zware wapens en luchtmacht en het Irakese leger geen adequate grondtroepen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:29 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Ook die hadden hulp nodig van het Iraakse leger. Samenwerking lijkt mij vitaal.
Na het schokeffect creëren ze alleen maar intolerantie en goedkeuring van slagvaardigheid.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Al vraag ik mij af of dat laatste lukt.
Zou triest zijn als dit zo was. Hoewel ik me afvraag of dit waar is. Heb vaker tweets van deze persoon zien langskomen waar ik m'n twijfels over had. Even wachten op officiële bronnen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:30 schreef mrstylo het volgende:
@kovandire: Breaking KDP refuse MFS to enter medicine&humantirian Aid to Rojava N-syrian ,#TwitterKurds #UniteForKurdistan #Sinjar
https://twitter.com/kovandire/status/497883790803730432
Berzani
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |