abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144620753
Genieten jullie ook zo van de mooie nazomer. De laatste tijd zeil ik gelukkig weer een hele hoop.

Iemand nog mooie tochtjes voor de boeg?
pi_144621143
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 13:07 schreef KaheemSaid het volgende:
Genieten jullie ook zo van de mooie nazomer. De laatste tijd zeil ik gelukkig weer een hele hoop.

Iemand nog mooie tochtjes voor de boeg?
Voorlopig alleen maar achter de boeg :'( . Misschien in december nog een paar daagjes weg, nu druk met de verhuizing helaas..

Post binnenkort nog wel een paar verslagjes.
pi_144650554
Hier een uitgebreider verslag van mijn reis naar de Kanaaleilanden, met meer foto's en 2 nieuwe deeltjes *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 22 september 2014 @ 08:51:29 #79
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_144780200
Vorige week heb ik een kijkje genomen op de Tres Hombres, een zeilboot die vracht vaart, helemaal zonder motor :)

Voor een verslag, zie mijn blog
http://keepitsimplesailin(...)de-tres-hombres.html
  maandag 22 september 2014 @ 09:40:45 #80
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_144780918
En andere mensen nog leuke dingen meegemaakt? :)
pi_144819546
Afgelopen weekend gezeild met een zalmschouw, leuk bootje.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 10:51:57 #82
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_145560468
Heb weer een nieuw stukje geschreven over mijn reis naar de Kanaaleilanden :) In dit deel gaan we voor het eerst echt een lang stuk varen. 55 zeemijl maar liefst. Spannend! :)

http://keepitsimplesailin(...)anden-deel-acht.html

De vorige delen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_145698768
Volgend weekend laaste keer een wedstrijd zeilen voor het winteronderhoud. Gelukkig is het in Muiden.
  maandag 27 oktober 2014 @ 20:48:57 #84
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_146009997
Hier een leuk getekend verslag over een tocht die 3 jaar geleden maakte, over de Wadden zonder motor :o

De rest staat hier
http://keepitsimplesailin(...)ondere-zeiltrip.html
pi_146069221
Laatste wedstrijd gevaren voor dit jaar. We zijn 3e geworden in onze klasse.
Nu komt het winteronderhoud weer. Alles schuren, lakken en verven.
pi_146086596
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 12:30 schreef Weekendwarrior het volgende:
Keurige uitslag toch? Heeft dit nog gevolgen voor komend jaar?
pi_146127903
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 19:57 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Keurige uitslag toch? Heeft dit nog gevolgen voor komend jaar?
Ach er deden ook maar 5 boten mee in onze klasse waarvan de 1e een skūtsje was. En de tweede was drie minuten eerder gefinisht. Skūtsjes zijn wel wat sneller als onze boot.
Geen gevolgen voor volgend jaar, nieuwe ronde nieuwe kansen.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:16:57 #88
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_146148852
quote:
Wij blijven dit jaar in het water. :)
pi_146154821
quote:
Na in september en oktober nog heel wat gevaren te hebben zit voor mij het seizoen er ook op. Dit jaar waren de laatste loodjes zeker intensief te noemen. Want na een weekend valk zeilen en twee wedstrijdweekenden met het skūtsje eindigde het seizoen met de strontrace. Met een klipperaak van Workum (Friesland) naar Warmond(nabij Leiden) en weer terug, dit zoveel mogelijk zonder motor en dus met een hoop bomen en jagen. Wat een prachtige afsluiter van het seizoen.

Ook voor ons begint nu het winteronderhoud. Naast het gewone schilderen, schuren en lakken zullen er ook nog enkele dingen vervangen moeten worden. Dit omdat ze of kapot, of niet na het zin zijn. Ook dit hoort er bij.
pi_146326792
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 15:59 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Na in september en oktober nog heel wat gevaren te hebben zit voor mij het seizoen er ook op. Dit jaar waren de laatste loodjes zeker intensief te noemen. Want na een weekend valk zeilen en twee wedstrijdweekenden met het skūtsje eindigde het seizoen met de strontrace. Met een klipperaak van Workum (Friesland) naar Warmond(nabij Leiden) en weer terug, dit zoveel mogelijk zonder motor en dus met een hoop bomen en jagen. Wat een prachtige afsluiter van het seizoen.

Ook voor ons begint nu het winteronderhoud. Naast het gewone schilderen, schuren en lakken zullen er ook nog enkele dingen vervangen moeten worden. Dit omdat ze of kapot, of niet na het zin zijn. Ook dit hoort er bij.
Maar juist dat is toch leuk, dingen ondervinden/betermaken om volgend seizoen leuker en beter te zeilen. Dit jaar moeten alle rotten plekken uit de zwaarden gefreesd worden en moet alles weer in de olie en lak. De boot is over 3 jaar weer aan de beurt.
pi_146628593
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:58 schreef Weekendwarrior het volgende:

[..]

Maar juist dat is toch leuk, dingen ondervinden/betermaken om volgend seizoen leuker en beter te zeilen. Dit jaar moeten alle rotten plekken uit de zwaarden gefreesd worden en moet alles weer in de olie en lak. De boot is over 3 jaar weer aan de beurt.
Onderhoud hoort er bij natuurlijk en dingen beter maken is natuurlijk helemaal super. Maar schade is natuurlijk wel jammer.
pi_147050381
Mijn blog staat nu ook op facebook :)
Klik op 'vind ik leuk' als je ons wil volgen
https://www.facebook.com/(...)ing/1553005671603021

pi_147430187
Vorige week geklust aan zwaarden. Ze zijn goed aan het rotten... Dus alle rotten stukken eruit frezen.. Gaat weer naar heel project worden..
pi_147861988
Hee hier nog een zeilster! ik ben ook meerdere keren op de kanaaleilanden geweest met een 36 ft boot en vaar momenteel winterwedstrijden met een andere boot mee :) zijn er nog meer mensen die wedstrijdzeilen?
pi_148352265
April is de 1e wedstrijd weer in Volendam dit jaar.
pi_149916594
Is er in de tussen tijd nog wat gebeurd bij jullie? wij hebben over een maand alweer de 1e wedstrijd van het seizoen!
pi_150058320
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 13:51 schreef Weekendwarrior het volgende:
Is er in de tussen tijd nog wat gebeurd bij jullie? wij hebben over een maand alweer de 1e wedstrijd van het seizoen!
Nog een hoop te doen helaas. We moeten een nieuwe marifoonkabel en een deel van de verstaging is ook aan vervanging toe.. Gelukkig hebben we nog best lang doorgezeild, december was onze laatste trip :)
pi_150064533
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 09:07 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Nog een hoop te doen helaas. We moeten een nieuwe marifoonkabel en een deel van de verstaging is ook aan vervanging toe.. Gelukkig hebben we nog best lang doorgezeild, december was onze laatste trip :)
Wij moeten ook nog veel doen, alles moet nog een laagje. En de dekluiken moeten we nog zien vast te krijgen (zijn vervangen). Ook moet het anker nog geschilderd worden, we zijn er nog lang niet!
pi_150065997
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 12:58 schreef Weekendwarrior het volgende:

[..]

Wij moeten ook nog veel doen, alles moet nog een laagje. En de dekluiken moeten we nog zien vast te krijgen (zijn vervangen). Ook moet het anker nog geschilderd worden, we zijn er nog lang niet!
Koop een boot, klus je....
;)
pi_150108720
Aja, gelukkig hoef ik het niet alleen te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')