abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143240217
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 18:14 schreef Jigzoz het volgende:
Ik snap nog steeds niet wat het punt of de vraag nou is. Subjectiviteit noem je keuzes maken en dat komt door dat Bijbelverhaal over die appel?
Dat is de oerzonde waarom je dit niet begrijpt dat simpeler is als de regels van boter kaas en eieren.

Net als de gedachtes van een alcoholicus vanzelf geleid worden naar ideeen die de verslaving veilig stellen, worden jou gedachtes geleid naar het veilig stellen van je verslaving aan het goddelijk gevoel dat je krijgt wanneer je als feit weet wat mooi, goed en liefdevol is.
pi_143240277
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 20:32 schreef Syamsu het volgende:

[..]

Dat is de oerzonde waarom je dit niet begrijpt dat simpeler is als de regels van boter kaas en eieren.

Net als de gedachtes van een alcoholicus vanzelf geleid worden naar ideeen die de verslaving veilig stellen, worden jou gedachtes geleid naar het veilig stellen van je verslaving aan als feit weten wat mooi, goed en liefdevol is.
Leg je nog uit wat de oerzonde, een begrip uit een duizenden jaren oude mythe, te maken heeft met subjectiviteit?

En ga je nog vertellen waar jij het vandaan haalt, jou idee over hoe subjectiviteit "werkt"?
-- <br />Pinpoint
pi_143245711
Dat heb ik al uitgelegd, moet je lezen.

Dat idee heb ik gewoon uit algemene kennis. In algemene kennis heeft een keuze meerdere mogelijke uitkomsten.
pi_143245913
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 20:32 schreef Syamsu het volgende:

[..]

Net als de gedachtes van een alcoholicus vanzelf geleid worden naar ideeen die de verslaving veilig stellen, worden jou gedachtes geleid naar het veilig stellen van je verslaving aan het goddelijk gevoel dat je krijgt wanneer je als feit weet wat mooi, goed en liefdevol is.
Ik begrijp het niet omdat ik niet belast ben met een oerzonde? Oké. Maar waarom ben jij daar dan wel mee belast?
pi_143246187
....je reply is onzinnig.
pi_143246250
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 23:21 schreef Syamsu het volgende:
Dank je voor je uitleg.

Maar wat probeer je nu eigenlijk te zeggen? Subjectiviteit, oerzonde, waar wil je nou heen?
pi_143246311
Is er misschien iemand anders die snapt wat TS bedoelt?
pi_143246367
Subjectiviteit valideren, een plaats geven, daar gaat dit heen.
pi_143248166
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 23:09 schreef Syamsu het volgende:
Dat heb ik al uitgelegd, moet je lezen.

Dat idee heb ik gewoon uit algemene kennis. In algemene kennis heeft een keuze meerdere mogelijke uitkomsten.
Leg je nog uit wat de oerzonde, een begrip uit een duizenden jaren oude mythe, te maken heeft met subjectiviteit?

En ga je nog vertellen waar jij het vandaan haalt, jou idee over hoe subjectiviteit "werkt"?
-- <br />Pinpoint
pi_143248208
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 00:27 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Jij snapt ook niet wat ie bedoelt?
pi_143248247
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 23:21 schreef Syamsu het volgende:
Jij beantwoordt helemaal geen vragen, dat is opvallend. En ongewenst, op een discussieforum. Ook ongewenst is, dat je niet eens de moeite neemt om te laten zien op wie je reageert. En uit de inhoud van je reactie is dat meestal ook niet op te maken.

Eigenlijk is dit domweg hufterig gedrag. Maar ik stel je toch nogmaals twee onbeantwoorde vragen:

-- <br />Pinpoint
pi_143248301
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 00:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Jij snapt ook niet wat ie bedoelt?
Ik vraag me zelfs af of Syamsu het zelf wel snapt. Dikke kans dat hij het zo oeverloos moet herhalen, om zelf het gevoel te krijgen dat er iets te snappen valt.
-- <br />Pinpoint
pi_143248377
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 23:25 schreef Syamsu het volgende:
Subjectiviteit valideren, een plaats geven, daar gaat dit heen.
Bij normale, geestelijk gezonde volwassen mensen is dat allang gebeurd. Overbodig topic dus.
Daarom: Toedeliedokie! :W
-- <br />Pinpoint
pi_143248962
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 00:27 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

....moet je lezen, ik zeg het net, uit algemene kennis heb ik het. Dit is echt alleen maar verslaving waardoor je zo reageert, niet zien wat voor je staat.
pi_143249178
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 00:29 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Jij beantwoordt helemaal geen vragen, dat is opvallend. En ongewenst, op een discussieforum. Ook ongewenst is, dat je niet eens de moeite neemt om te laten zien op wie je reageert. En uit de inhoud van je reactie is dat meestal ook niet op te maken.

Eigenlijk is dit domweg hufterig gedrag. Maar ik stel je toch nogmaals twee onbeantwoorde vragen:

Je bent zelf hufterig bezig. Niet lezen, niet ingaan op wat er staat. Ik heb al uitgelegd, de oerzonde is kennis van goed en kwaad, dat is dus als feit stellen wat goed is ipv een mening. Dat is subjectiviteit uitsluiten. Allemaal al uitgelegd, moet je maar lezen ipv je stomme beschuldigingen te maken.
pi_143249237
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:03 schreef Syamsu het volgende:

[..]

Je bent zelf hufterig bezig. Niet lezen, niet ingaan op wat er staat. Ik heb al uitgelegd, de oerzonde is kennis van goed en kwaad, dat is dus als feit stellen wat goed is ipv een mening. Dat is subjectiviteit uitsluiten. Allemaal al uitgelegd, moet je maar lezen ipv je stomme beschuldigingen te maken.
Wie stelt dan dat 'goed en kwaad' feiten en geen meningen zijn?
pi_143249557
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat zit in nazi ideologie bijvoorbeeld, dat heb ik al uitgelegd in post 1.

Echt, jullie gaan dit niet snappen omdat jullie weerzin hebben tegen subjectiviteit. Je moet aangeven wat je van subjectiviteit vind, dat zou een zinnig antwoord zijn.
pi_143249669
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:17 schreef Syamsu het volgende:

[..]

De nazi's vonden nazisme goed (mening); de rest niet (mening).

quote:
Echt, jullie gaan dit niet snappen omdat jullie weerzin hebben tegen subjectiviteit. Je moet aangeven wat je van subjectiviteit vind, dat zou een zinnig antwoord zijn.
Nou oké. Subjectiviteit vind ik een groot goed. Ik vind het fijn om een mening te hebben en ik vind het leuk om andere meningen te horen.

En nu?
pi_143249865
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:03 schreef Syamsu het volgende:

[..]

Onzin. Je negeert het feit dat die hele oerzonde afkomstig is uit een 1000en jaren oude mythe, en waarschijnlijk ook nog eens een gemutileerde vorm daarvan is (de toevoeging "van goed en kwaad")
Je conclusie "dat is dus als feit stellen wat goed is ipv een mening" is zo mogelijk nog onzinniger. Over die oerzonde zijn boekenkasten vol onzin verkondigd, maar nog nooit jouw onzin. Daarom vroeg ik al een paar keer waar je dat idee in godsnaam vandaan hebt. Maar jij doet daar het zwijgen toe. Je goed recht, uiteraard :Y , maar wat doe je dan op FOK!, zijnde een discussie-forum?
-O-

So be it, jij beschermt je bron, of je bent zelf die bron, en je hebt het vermoeden dat je dat maar beter voor je kunt houden. Niet onbegrijpelijk dat laatste, moet ik helaas toevoegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pinpoint op 10-08-2014 01:34:58 ]
-- <br />Pinpoint
pi_143249910
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De nazi's vonden nazisme goed (mening); de rest niet (mening).

[..]

Nou oké. Subjectiviteit vind ik een groot goed. Ik vind het fijn om een mening te hebben en ik vind het leuk om andere meningen te horen.

En nu?
...jij leest niks wat je niet goed uitkomt.

Dat is mooi dat je subjectiviteit waardeert, maar je hebt waarschijnlijk het woord subjectiviteit de logica gegeven van objectiviteit, net zoals die andere het woord keuze de logica van oorzaak en gevolg heeft gegeven.

Ik bedoel natuurlijk wat vind je van subjectiviteit zoals ik het heb uitgelegd, met vrije wil, meerdere mogelijke uitkomsten.
pi_143250142
quote:

Nope. Je hebt het beweerd. Dat is héél iets anders. :Y
-- <br />Pinpoint
pi_143250193
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:28 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Onzin. Je negeert het feit dat die hele oerzonde afkomstig is uit een 1000en jaren oude mythe, en waarschijnlijk ook nog eens een gemutileerde vorm daarvan is (de toevoeging "van goed en kwaad")
Je conclusie "dat is dus als feit stellen wat goed is ipv een mening" is zo mogelijk nog onzinniger. Over die oerzonde zijn boekenkasten vol onzin verkondigd, maar nog nooit jouw onzin. Daarom vroeg ik al een paar keer waar je dat idee in godsnaam vandaan hebt. Maar jij doet daar het zwijgen toe. Je goed recht, uiteraard :Y , maar wat doe je dan op FOK!, zijnde een discussie-forum?
-O-

So be it, jij beschermt je bron, of je bent zelf die bron, en je hebt het vermoeden dat je dat maar beter voor je kunt houden. Niet onbegrijpelijk dat laatste, moet ik helaas toevoegen.
Als je goed leest die referentie naar de oerzonde heb ik alleen gegeven ter verduidelijking. Het maakt geen essentieel onderdeel uit van de argumentatie. Maar jij leest niet goed, je maakt de ene onzin beschuldiging na de andere, om je verslaving te beschermen.

En als kennis van goed en kwaad de zonde is die gesteld wordt, dan is interpretatie daarvan als feit stellen wat goed is, redelijk, ook al omdat andere bronnen ook zeggen dat wat goed is als feit stellen fout is.
pi_143250314
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:41 schreef Syamsu het volgende:
Als je goed leest die referentie naar de oerzonde heb ik alleen gegeven ter verduidelijking. Het maakt geen essentieel onderdeel uit van de argumentatie.
Je lulde dus maar wat. Uit een sprookjesboek. En op dat gelul kwam je ook nog eens een keer of wat terug. Maar evengoed moet ik er niet teveel aandacht aan besteden, want het was alleen ter verduidelijking. Yeah, right. :N

Maar hoe zit het nou met de geheimzinnige bron van jouw doctrine? Is het echt zo'n groot probleem om te vertellen waar je die hebt opgeduikeld?
-- <br />Pinpoint
pi_143250406
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:38 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Nope. Je hebt het beweerd. Dat is héél iets anders. :Y
Ik heb het uitgelegd. Iedereen weet dat nazi ideologie gebaseerd is op racisme, dat mensen voorbepaalt zijn door hun erfelijkheid, en dat aan die erfelijkheid een waarde verbonden zit, en dat die erfelijkheid voor nazi's vooral gaat over geestelijke zaken.
pi_143250505
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 01:46 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Je lulde dus maar wat. Uit een sprookjesboek. En op dat gelul kwam je ook nog eens een keer of wat terug. Maar evengoed moet ik er niet teveel aandacht aan besteden, want het was alleen ter verduidelijking. Yeah, right. :N

Maar hoe zit het nou met de geheimzinnige bron van jouw doctrine? Is het echt zo'n groot probleem om te vertellen waar je die hebt opgeduikeld?
Je reply is weer alleen verslaving, subjectiviteit de grond in stampen. Ik zeg toch, algemene kennis, daar heb ik mn argumentatie uit. In de algemene kennis die we dagelijks practisch gebruiken heeft een keuze meerdere mogelijke uitkomsten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')