Sinds het ook door de Koerden wordt bevestigd.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:40 schreef scarymovie123 het volgende:
wtf?! sinds wanneer is die dam van isis ik zag gisteren nog koerden daar
twitter:KurdistanRegion twitterde op vrijdag 08-08-2014 om 20:04:03Dr Fuad Hussein confirms that ISIS does control Mosul Dam reageer retweet
Ik zeg niet dat hij onterecht aan de macht is gekomen. Maar wel dat gewone mensen nu opgestapt zouden zijn in het belang van het land.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:29 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja, nou en? Dan is Rutte niet verplicht om naar jou te luisteren toch?
Maliki heeft 25 fucking procent van de stemmen gehaald. Weet je hoeveel dat is, als je kijkt naar hoeveel keuze mensen hebben? Echt gigantisch veel. Ik wil hem liever niet aan de macht zien, maar je kunt democratie niet heel selectief toepassen wanneer het je uit komt.
Soennieten in het sjiitische Zuiden van Irak, die wel gewoon meedoen aan het politieke systeem en normaal willen samen leven hebben nergens last van. Waarom kunnen zij het wel, en klapjosti's als de baathisten en ISIS niet? Omdat ze alle macht willen grijpen.
Wat Maliki ook had kunnen doen, als hij echt heel slecht was; alles verdelen met de Koerden en de soennieten niks geven, dan zaten ze nu helemaal in de shit. Maar dat heeft hij niet gedaan.
Vandaag verloren.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:40 schreef scarymovie123 het volgende:
wtf?! sinds wanneer is die dam van isis ik zag gisteren nog koerden daar
twitter:RudawEnglish twitterde op vrijdag 08-08-2014 om 20:04:37Hoshyar Zebari: One can not compare the weapons IS has and the ones Peshmerga forces have. reageer retweet
twitter:RudawEnglish twitterde op vrijdag 08-08-2014 om 20:42:51Hoshyar Zebari: Turkish fighter jets have not taken part in the airstrikes campaign. reageer retweet
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:20 schreef UpsideDown het volgende:
De kans is trouwens groot dat de VS zijn eigen artillerie aan het bombarderen is. Het kan soms vreemd lopen.
quote:"ISIS-geschut kwam uit VS"
vrijdag 8 aug 2014, 20:13 (Update: 08-08-14, 20:27)
De houwitser van ISIS die vandaag bij de Koerdische stad Arbil werd vernietigd, was van Amerikaanse makelij. Dat meldt de Amerikaanse nieuwssite defencenews.com.
Volgens de site was het een houwitser van het type M198 dat in 2011 door de Amerikanen aan het Iraakse leger was overgedragen. Toen de 2e Divisie van het Iraakse leger dit voorjaar op de vlucht sloeg voor de ISIS-strijders, viel het in handen van de jihadisten.
In totaal zou het jihadleger over 52 M198-houwitsers beschikken, alle buitgemaakt op het leger van Irak.
Groot bereik
M198-houwitsers kosten zo'n 370.000 euro per stuk. De 155mm-granaten die ermee worden afgevuurd kunnen grote schade aanrichten. Ze hebben een bereik van meer dan dertig kilometer.
Het besluit om de ISIS-troepen aan te vallen, viel toen de ISIS-troepen zover waren opgerukt dat Arbil binnen het bereik van de ISIS-artillerie was gekomen.
Geloof het of niet, maar nu opstappen zou voor veel meer problemen zorgen. Er ontstaat een machtsvacuum die onmogelijk gevuld gaat worden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:42 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat hij onterecht aan de macht is gekomen. Maar wel dat gewone mensen nu opgestapt zouden zijn in het belang van het land.
Iemand had toen weer een schoen moeten gooien....twitter:RudawEnglish twitterde op vrijdag 08-08-2014 om 20:10:24Fuad Hussein: Yezidis and Christians should return to their own home. reageer retweet
Ik weet niet precies waar ik naar kijk, maar het lijkt op een klein dorpje dat binnen 10 seconden verandert een rokende puinhoop.quote:
Sorry was vergeten:quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik weet niet precies waar ik naar kijk, maar het lijkt op een klein dorpje dat binnen 10 seconden verandert een rokende puinhoop.
Dat geloof ik dus inderdaad niet. Als Irak al geen vervanger voor hem kan vinden heeft het echt geen enkel bestaansrecht.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:47 schreef Peunage het volgende:
[..]
Geloof het of niet, maar nu opstappen zou voor veel meer problemen zorgen. Er ontstaat een machtsvacuum die onmogelijk gevuld gaat worden.
Mooi, hopelijk liggen daar nu ontelbare stukjes ISIS-rattenquote:
is die alweer weg ?:Pquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:58 schreef Scrummie het volgende:
Zo, die is weer weg zo te zien. Top werk mods!
Oke, jij snapt er dus echt niks van.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:56 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Dat geloof ik dus inderdaad niet. Als Irak al geen vervanger voor hem kan vinden heeft het echt geen enkel bestaansrecht.
Is Rudaw met een anti-Fuad Hussein-campagne bezig, of is die gast gewoon mentaal achtergesteld?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:54 schreef BluesRebel het volgende:
Iemand had toen weer een schoen moeten gooien....twitter:RudawEnglish twitterde op vrijdag 08-08-2014 om 20:10:24Fuad Hussein: Yezidis and Christians should return to their own home. reageer retweet
De betekenis is waarschijnlijk 'lost in translation'. Ik denk dat hij bedoelt dat ze terug naar huis zouden moeten kunnen. Dus dat de IS bedreiging gewoon gestopt moet worden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:00 schreef Drxx het volgende:
[..]
Is Rudaw met een anti-Fuad Hussein-campagne bezig, of is die gast gewoon mentaal achtergesteld?
ik denk dat die 2 maar beter hun mond moeten houden voordat ze weer iets doms zeggenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:04 schreef mrstylo het volgende:
@KurdistanRegion: Dr Fuad - We want to thank the Iraqi government for assistance and continued support.
https://twitter.com/kurdistanregion/status/497819909238165504
Het zal wel tactisch zijn, zodat Amerika eerder wilde ingrijpenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:04 schreef scarymovie123 het volgende:
ik geloof niet dat isis de dam bezit... klopt gwn niet is niet logisch na zoveel machtsvertoon van de koerden dat ze daar zitten kan het gwn niet waar zijn dat isis het bezet houdt
Tjah, als we de afgelopen weken mochten geloven in dit topic zijn Koerden allemaal superman en zou ISIS niet 1 dorp in Koerdistan kunnen overnemen. Blijkt toch niet zo te zijn.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:04 schreef scarymovie123 het volgende:
ik geloof niet dat isis de dam bezit... klopt gwn niet is niet logisch na zoveel machtsvertoon van de koerden dat ze daar zitten kan het gwn niet waar zijn dat isis het bezet houdt
Ik vetrouw niemand meerquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:06 schreef Yasmin23 het volgende:
Iemand een onafhankelijke bron met bericht dat er 11 duizend van de mensen op de berg waren gered ?
Wat is daar bijzonder aan dan?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:46 schreef UpsideDown het volgende:
Even lachen, mijn eerdere suggestie blijkt waarheid te zijn:
[..]
[..]
ja isis zei de hele tijd dat ze de dam bezitten wat ook een leugen bleek te zijnquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:06 schreef Peunage het volgende:
[..]
Tjah, als we de afgelopen weken mochten geloven in dit topic zijn Koerden allemaal superman en zou ISIS niet 1 dorp in Koerdistan kunnen overnemen. Blijkt toch niet zo te zijn.
Het is al af. Maar dit is een megapromotie voor Vice. Begrijp wel dat ze dit op deze manier brengen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:56 schreef Drxx het volgende:
[..]
Iedereen in dit topic wacht met smart natuurlijk![]()
Wat ik mij dan afvraagEr zit behoorlijk wat tijd tussen de delen, althans bij hun vorige 5-delenserie over Irak was dat wel zo. Filmen ze dan tussen het uitbrengen gewoon door, of hebben ze alles al gefilmd en bewerken ze het alleen nog maar? Want ze waren niet bepaald positief over ISIS in hun eerste deel, hoe happig zal ISIS zijn om verder te werken met VICE en ze niet gewoon te onthoofden?
Moet toch wrang zijn voor de VS dat het zijn eigen artillerie moet bombarderen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is daar bijzonder aan dan?
Ik denk dat dat de VS weinig boeit.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:11 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Moet toch wrang zijn voor de VS dat het zijn eigen artillerie moet bombarderen.
Je moet niet denken dat Irak het gratis kreeg. Dus boeit ze niet echtquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:11 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Moet toch wrang zijn voor de VS dat het zijn eigen artillerie moet bombarderen.
twitter:BramJanssen twitterde op vrijdag 08-08-2014 om 21:13:05Deputy PM Rowsch Nuri Shaways: "fighting this terrorism is an international duty. #IS #ISIS reageer retweet
Het geld zal ze niet boeien nee, maar de bevestiging dat je hebt gefaald om iets van Irak te maken.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:14 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Je moet niet denken dat Irak het gratis kreeg. Dus boeit ze niet echt
Syrian Lannister komt ook even voor in het filmpje op het eindquote:
Laten we het hopenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:02 schreef Peunage het volgende:
[..]
De betekenis is waarschijnlijk 'lost in translation'. Ik denk dat hij bedoelt dat ze terug naar huis zouden moeten kunnen. Dus dat de IS bedreiging gewoon gestopt moet worden.
ISIS daarentegen blijken een stel Rogue ninja's te zijn als je de verhalen moet geloven. Hoe steden het ene moment superrustig lijken te zijn, en de volgende ochtend alweet kwijt aan ISISquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:06 schreef Peunage het volgende:
[..]
Tjah, als we de afgelopen weken mochten geloven in dit topic zijn Koerden allemaal superman en zou ISIS niet 1 dorp in Koerdistan kunnen overnemen. Blijkt toch niet zo te zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:22 schreef Drxx het volgende:
[..]
Laten we het hopenThanks
[..]
ISIS daarentegen blijken een stel Rogue ninja's te zijn als je de verhalen moet geloven. Hoe steden het ene moment superrustig lijken te zijn, en de volgende ochtend alweet kwijt aan ISIScoup d'état swaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
twitter:Martijn5155 twitterde op vrijdag 08-08-2014 om 15:06:56Ik zie het waanidee 'De VS komt tenminste op voor Yezidis, vrijheid, mensenrechten enz.' alweer rondgaat. reageer retweet
twitter:Martijn5155 twitterde op vrijdag 08-08-2014 om 15:30:40waar was de internationale gemeenschap eigenlijk toen in 2007 de Yezidis getroffen werden door de dodelijkste terroristische aanval na 9/11? reageer retweet
Er is toch geen mens die zegt dat de VS geeft om andere mensen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:24 schreef Charismatisch het volgende:
twitter:Martijn5155 twitterde op vrijdag 08-08-2014 om 15:06:56Ik zie het waanidee 'De VS komt tenminste op voor Yezidis, vrijheid, mensenrechten enz.' alweer rondgaat. reageer retweet
twitter:Martijn5155 twitterde op vrijdag 08-08-2014 om 15:30:40waar was de internationale gemeenschap eigenlijk toen in 2007 de Yezidis getroffen werden door de dodelijkste terroristische aanval na 9/11? reageer retweet
neequote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er is toch geen mens die zegt dat de VS geeft om andere mensen?
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:32 schreef scarymovie123 het volgende:
blijkt nep te zijn ( alweer ) dat isis de dam heeft... smh
Een professor reageert met:twitter:IvanCNN twitterde op vrijdag 08-08-2014 om 18:01:13Senior Kurdish official confirms to CNN ISIS militants captured Mosul Dam. How? "They attacked with M1 Abrams tanks!"#Iraq #Kurdistan reageer retweet
twitter:NewMidEast twitterde op vrijdag 08-08-2014 om 18:09:35@IvanCNN @YerevanSaeed Another gift of Nuri al-Maliki 2 ISIS terrorists. He should buy tall rubber boots when Baghdad is under 16ft of water reageer retweet
De VS geeft geen fuck, alles uit eigenbelang.quote:
niet alleen dat, ook zorgen ze voor alle ellende in deze wereldquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De VS geeft geen fuck, alles uit eigenbelang.
Ook deze "missie", hij gaat alleen bombarderen als de Amerikanen die in Noord Irak werken in gevaar zijn.
Zie reactie #5.quote:
Als ze echt om mensenlevens gaven dan zouden ze allang Boko-Haram en andere terroristen hebben aangepakt. Nu willen ze gewoon de goedkope Koerdische olie veiligstellen en gebruiken de reddingsactie van de Yazidi's als excuus.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er is toch geen mens die zegt dat de VS geeft om andere mensen?
Tjaa....quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:37 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
niet alleen dat, ook zorgen ze voor alle ellende in deze wereld
Dat zeg ik.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:38 schreef Reki het volgende:
[..]
Als ze echt om mensenlevens gaven dan zouden ze allang Boko-Haram en andere terroristen hebben aangepakt. Nu willen ze gewoon de goedkope Koerdische olie veiligstellen en gebruiken de reddingsactie van de Yazidi's als excuus.
hoe de fuck weten zij een m1 tank te besturen... ik ruik handlangers van saddamquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:37 schreef Charismatisch het volgende:
[..]Een professor reageert met:twitter:IvanCNN twitterde op vrijdag 08-08-2014 om 18:01:13Senior Kurdish official confirms to CNN ISIS militants captured Mosul Dam. How? "They attacked with M1 Abrams tanks!"#Iraq #Kurdistan reageer retweet
twitter:NewMidEast twitterde op vrijdag 08-08-2014 om 18:09:35@IvanCNN @YerevanSaeed Another gift of Nuri al-Maliki 2 ISIS terrorists. He should buy tall rubber boots when Baghdad is under 16ft of water reageer retweet
Er worden weer maagden beloofd, het is wat.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was toch al bekend?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:40 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
hoe de fuck weten zij een m1 tank te besturen... ik ruik handlangers van saddam
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:37 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
ook zorgen ze voor alle ellende in deze wereld
Heb de video nog niet gezien.. alleen deel 1 tot nu toe. Over een uurtje zal ik er naar kijkenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:42 schreef IsaacCuenca het volgende:
Ook jij was ontroerend door de huilende man bij 05:00, geef toe
Je hebt wel een heel verknipt wereldbeeld als je gelooft dat de VS voor alle ellende in de wereld verantwoordelijk is.quote:
alle ellende is natuurlijk een hyperboolquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:44 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Je hebt wel een heel verknipt wereldbeeld als je gelooft dat de VS voor alle ellende in de wereld verantwoordelijk is.
In Nigeria valt geen olie of andere natuurbronnen veilig te stellen voor de Amerikanen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:38 schreef Reki het volgende:
Als ze echt om mensenlevens gaven dan zouden ze allang Boko-Haram en andere terroristen hebben aangepakt. Nu willen ze gewoon de goedkope Koerdische olie veiligstellen en gebruiken de reddingsactie van de Yazidi's als excuus.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:41 schreef highender het volgende:
[..]
Er worden weer maagden beloofd, het is wat.
Toch niet deze?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:22 schreef Drxx het volgende:
Ik weet dat de koerden een corridor hebben gemaakt en dat velen gered zijn maar hoeveel dat weet niemand precies. Nog nietquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:30 schreef Yasmin23 het volgende:
Is dit een betrouwbare site ?
http://globalvoicesonline(...)-state-gains-ground/
Heb je bron ?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:51 schreef .Exe het volgende:
[..]
Ik weet dat de koerden een corridor hebben gemaakt en dat velen gered zijn maar hoeveel dat weet niemand precies. Nog niet
De PR afdeling van IS laat het in deze nogal afweten, als er iets beloofd wordt dan mag je er inderdaad ook de specs bij verwachten.quote:
Graag !quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:54 schreef .Exe het volgende:
[..]
Heb er zelfs beelden van gezien eind v/d middag.
Zal eens snuffelen waar dat was..
Serieus ... Zeker helemaal trots ?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:56 schreef scarymovie123 het volgende:
wie hier heeft familie in irak? mijn oom zit bij de peshmerga hij heeft gisteren gezegd dat hij 2 isis heeft vermoord![]()
nou trots zou ik niet zeggen want wat de peshmerga doet allemaal boeit me niet echt ik ben meer trots op syriequote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Serieus ... Zeker helemaal trots ?
De tekst bevat 948 woorden, één sms is maximaal 160 woorden. Dat wil dus zeggen dat hij 6 sms'jes heeft verstuurd. En wie mag dat gaan betalen? De belastingbetaler zekerquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:52 schreef Charismatisch het volgende:
Oei, shit is aan.
Maliki sent a warning text message to the office of Sistani. Al-Monitor learned the content of the message, which reads: “It is with great dissatisfaction that I received the hint that your official delivered during the Friday sermon in Karbala about officials not clinging to their posts. The majority of Shiites and the enemies of the political process figured that I was the one concerned. This is why I ask you, as prime minister who was elected for two terms, as the leader of the largest coalition, and as the [politician] who won the highest number of votes in the third session, to clarify your stance and end your involvement in the political process and the choosing of the prime minister. [I ask you] to limit your role to the provision of religious and moral guidance to your followers and leave politics to politicians. Iraq is going through a delicate phase in its political and security history and I cannot, amid these circumstances, give up on my national duty to protect the unity of Iraq and its people and defend the rights of those who voted for me.”
http://www.al-monitor.com(...)s.html#ixzz39pe0VZAv
Bullshitquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:52 schreef Charismatisch het volgende:
Oei, shit is aan.
Feeling heat, Maliki warns Sistani against opposing third term
Maliki sent a warning text message to the office of Sistani. Al-Monitor learned the content of the message, which reads: “It is with great dissatisfaction that I received the hint that your official delivered during the Friday sermon in Karbala about officials not clinging to their posts. The majority of Shiites and the enemies of the political process figured that I was the one concerned. This is why I ask you, as prime minister who was elected for two terms, as the leader of the largest coalition, and as the [politician] who won the highest number of votes in the third session, to clarify your stance and end your involvement in the political process and the choosing of the prime minister. [I ask you] to limit your role to the provision of religious and moral guidance to your followers and leave politics to politicians. Iraq is going through a delicate phase in its political and security history and I cannot, amid these circumstances, give up on my national duty to protect the unity of Iraq and its people and defend the rights of those who voted for me.”
http://www.al-monitor.com(...)s.html#ixzz39pe0VZAv
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:56 schreef .Exe het volgende:
New round of airstrikes in Iraq!
Nu op CNN
twitter:AP_Politics twitterde op vrijdag 08-08-2014 om 21:57:59APNewsAlert: US official: US launches second round of airstrikes on targets near Irbil, Iraq, reports @lbaldor http://t.co/ZwGW2GuN5z reageer retweet
vliegdekschip in de Perzische golfquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:59 schreef TheMagnificent het volgende:
Is bekend vanuit waar de Amerikaanse vliegtuigen opstijgen?
Werkt nog primaquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:02 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
hmm... ziet er beetje outdated uit :/
Zijn nieuwste khutba volgens Reuters:quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:57 schreef Peunage het volgende:
Bullshit
Ten eerste is dat hele verhaal over dat Sistani iets over Maliki gezegd heeft niet waar. Daar begint het al.
Weer ISIS-doelen gebombardeerdquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:59 schreef Perrin het volgende:
twitter:AP_Politics twitterde op vrijdag 08-08-2014 om 21:57:59APNewsAlert: US official: US launches second round of airstrikes on targets near Irbil, Iraq, reports @lbaldor http://t.co/ZwGW2GuN5z reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |