Daar hebben we het al meerdere keren hier over gehad, dat dat ongelofelijk naef is van de soennieten. In hun wanhoop hebben zij steun gezocht bij deze barbaren. En die gekken gaan de soennieten natuurlijk niet iets mee laten bepalen. Ze hebben hun macht gewoon weggegeven. Er gaan al dagen geruchten dat soennieten ook deze week ISIS hebben geholpen om de Yezidi's te verjagen. Dat wordt dus ook fijn als Yezidi's (hopelijk) later weer naar huis gaan. Gisteren riep al een soennitische leider dat ISIS moet ophouden Koerden aan te vallen en dat hun strijd alleen met Maliki is, maar dat is natuurlijk te laat. Hij heeft niks meer te zeggen. De Koerden in Mosul, Singal, Kirkuk enzo vertrouwen ze natuurlijk niet meer maar in Koerdistan worden die vluchtelingen nu ook minder vertrouwd.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:45 schreef Drxx het volgende:
[..]
Makkelijk praten achter m'n computer, maar als soennitische steden ISIS steunen omdat ze zich gediscrimineerd voelen dan zit er echt een gigantisch steekje los bij hen. En wtf gaat er met de soennieten gebeuren wanneer ISIS verslagen is? Want dat gaat een keer gebeuren, en dan ben je als supporter echt wel de lul lijkt me...
En dit inderdaad.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:49 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Behalve dat ze koerdische kwestie op de kaart hebben gezet, niet veel eigenlijk
twitter:EjmAlrai twitterde op vrijdag 08-08-2014 om 19:44:17Food delivery to #Iraqis escaping #IS in the mountains by #Iraq-i #IAF https://t.co/aRTVYDzkIk http://t.co/hSVT2iNA3Y reageer retweet
Al-battat is opgepakt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:48 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ik doel op sjiieten als al-Battat of al-Khazali:
En als bovenstaande sjiieten falen, dan kunnen ze nog hulp krijgen van:
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik niet echt veel strijd kan leveren tegen isis ...
* Drxx verdwijnt naar YouTubequote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:48 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ik doel op sjiieten als al-Battat of al-Khazali:
En als bovenstaande sjiieten falen, dan kunnen ze nog hulp krijgen van:
Het is maar net hoe je het bekijkt denk ik. Ze hebben daar geen voet aan grond kunnen krijgen, dus dan heeft hun missie behoorlijk gefaald lijkt me. Hoewel er vast veel meer nationalistische Koerden zijn nu dan voorheen, dus wellicht dat ze daar nog wat aan gaan hebben later wanneer Koerdistan onder controle is en ze hun focus kunnen verleggen. Oh boy, komt er vervolgens daar dan een nieuwe oorlog? Het houdt ook nooit op hquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:49 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Gigantisch verslagen? Turkije met al zijn moderne apparatuur en oorlogsmachine heeft ze niet klein kunnen krijgen in 30 jaar tijd. Ze zijn ervaren. De YPG, syrische tak van PKK, houdt IS al jaren in toom.
Koerdistan bestaat alleen niet..quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:52 schreef Drxx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ze is wel badass ja
[..]
* Drxx verdwijnt naar YouTube
[..]
Het is maar net hoe je het bekijkt denk ik. Ze hebben daar geen voet aan grond kunnen krijgen, dus dan heeft hun missie behoorlijk gefaald lijkt me. Hoewel er vast veel meer nationalistische Koerden zijn nu dan voorheen, dus wellicht dat ze daar nog wat aan gaan hebben later wanneer Koerdistan onder controle is en ze hun focus kunnen verleggen. Oh boy, komt er vervolgens daar dan een nieuwe oorlog? Het houdt ook nooit op h
Nogmaals; het is de PKK en diens Syrische tak YPG die de Koerden aldaar verdedigd heeft tegen IS/FSA/Al-Nusra en alle andere jihadisten.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:53 schreef TheMagnificent het volgende:
PKK elite? Een organisatie die normaliter hit-and-run toepast? Dus niet bepaald de definitie van elitetroepen/speciale eenheden.
Dat heeft meer met de Turkse politiek van afgelopen jaren te maken. Eind jaren '90 was PKK bijna volledig buitenspel gezet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:49 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Gigantisch verslagen? Turkije met al zijn moderne apparatuur en oorlogsmachine heeft ze niet klein kunnen krijgen in 30 jaar tijd. Ze zijn ervaren. De YPG, syrische tak van PKK, houdt IS al jaren in toom.
Bron van het tweede?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:33 schreef sunnah het volgende:
De extreme shi'ieten hebben bijna 10 jaar de Sunnieten op alle mogelijke manieren mishandeld.
- Ondergrondse kerkers
- Op namen vermoord (Omar, Aboe Bakr, Aisha)
- Kinderen en vrouwen verkracht van ahlus Sunnah
- Mutulatie van levenden en doden.
etc etc.
toen hoorden je niks
hypocriete wereld man.
USA heeft irak notabene met een leugen binnengevallen , olie geroofd en 100 duizenden mensen vermoord.
Ik probeer het te zien vanuit de ogen van de burgers in Mosul ofzo. Die waarderen dat niet zoals mensen in Najaf dat niet waarderen dus je krijgt twee partijen die alleen maar volharden. Geweld en haat leidt tot meer geweld en haat.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:47 schreef Peunage het volgende:
[..]
Er zal vast wel een keer een terrorist mishandeld zijn door het Iraakse leger, maar het id niet een systematisch iets. Bovendien moet er echt een steekje los zitten bij je wil je medelijden krijgen met IS.
Iedereen in dit topic wacht met smart natuurlijkquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:53 schreef Staal het volgende:
Vanavond komt het tweede deel uit van Vice over the Islamic State.
Wellicht overbodig maar niet iedereen zal het weten. Komen vijf delen.
Ik bedoel gewoon KRG natuurlijk. Ik verwacht niet dat dat de Koerden nog wordt afgenomen eigenlijk.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:54 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Koerdistan bestaat alleen niet..
Nou ja, lekker boeiend. Hij schiet raketten af op de woestijn in Saoedi-Arabi, je kunt hem amper serieus nemenquote:
Vraag is hoe lang de Koerden bij Irak blijven aangesloten.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:57 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ik bedoel gewoon KRG natuurlijk. Ik verwacht niet dat dat de Koerden nog wordt afgenomen eigenlijk.
Zal ik je heel kort vertellen waar dit om gaat? Sommige mensen willen de macht niet delen met sjiieten. Thats it, simple as that.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:55 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ik probeer het te zien vanuit de ogen van de burgers in Mosul ofzo. Die waarderen dat niet zoals mensen in Najaf dat niet waarderen dus je krijgt twee partijen die alleen maar volharden. Geweld en haat leidt tot meer geweld en haat.
Zolang de Islamic State bestaat waar ze tegen moeten vechten iig.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:59 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Vraag is hoe lang de Koerden bij Irak blijven aangesloten.
Ik heb echt niks met dat conflict en niks tegen beide groepen (de onschuldige burgers dan), maar het tegenovergestelde van wat jij zegt is juist waar gezien de afgelopen jaren. Maliki is echt een vreselijke en gevaarlijke idioot. Kan me niet voorstellen dat sjiieten geen intelligentere leider hebben. Het liefst zie ik religie geen rol spelen daarin maar zo ver is het nog niet. Zijn sektarische politiek had allang moeten stoppen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Zal ik je heel kort vertellen waar dit om gaat? Sommige mensen willen de macht niet delen met sjiieten. Thats it, simple as that.
Als ik heel erg eerlijk mag zijn denk ik niet dat ISIS dit lang zal volhouden. Er zijn in de geschiedenis van onze wereld erg veel rebellerende 'naties' e.d. geweest, die hielden het meestal maar een jaar vol. Sommige meer, sommige minder.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:00 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Zolang de Islamic State bestaat waar ze tegen moeten vechten iig.
Ah oke, daarom zijn de helft van de ministers in de Maliki regering soennitisch?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:03 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ik heb echt niks met dat conflict en niks tegen beide groepen (de onschuldige burgers dan), maar het tegenovergestelde van wat jij zegt is juist waar gezien de afgelopen jaren. Maliki is echt een vreselijke en gevaarlijke idioot. Kan me niet voorstellen dat sjiieten geen intelligentere leider hebben. Het liefst zie ik religie geen rol spelen daarin maar zo ver is het nog niet. Zijn sektarische politiek had allang moeten stoppen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |