abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143210196
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:45 schreef Drxx het volgende:

[..]

Makkelijk praten achter m'n computer, maar als soennitische steden ISIS steunen omdat ze zich gediscrimineerd voelen dan zit er echt een gigantisch steekje los bij hen. En wtf gaat er met de soennieten gebeuren wanneer ISIS verslagen is? Want dat gaat een keer gebeuren, en dan ben je als supporter echt wel de lul lijkt me...
Daar hebben we het al meerdere keren hier over gehad, dat dat ongelofelijk naef is van de soennieten. In hun wanhoop hebben zij steun gezocht bij deze barbaren. En die gekken gaan de soennieten natuurlijk niet iets mee laten bepalen. Ze hebben hun macht gewoon weggegeven. Er gaan al dagen geruchten dat soennieten ook deze week ISIS hebben geholpen om de Yezidi's te verjagen. Dat wordt dus ook fijn als Yezidi's (hopelijk) later weer naar huis gaan. Gisteren riep al een soennitische leider dat ISIS moet ophouden Koerden aan te vallen en dat hun strijd alleen met Maliki is, maar dat is natuurlijk te laat. Hij heeft niks meer te zeggen. De Koerden in Mosul, Singal, Kirkuk enzo vertrouwen ze natuurlijk niet meer maar in Koerdistan worden die vluchtelingen nu ook minder vertrouwd.
pi_143210200
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:49 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Behalve dat ze koerdische kwestie op de kaart hebben gezet, niet veel eigenlijk :P
En dit inderdaad.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:50:57 #253
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_143210232
Un certain jeune homme
Saint-Mand, 6 octobre 1929 - Paris, 7 aot 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:51:39 #254
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143210254
dubbel
Say what?
pi_143210298
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:46 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik niet echt veel strijd kan leveren tegen isis ...

Ze is wel badass ja *)

quote:
* Drxx verdwijnt naar YouTube :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:49 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Gigantisch verslagen? Turkije met al zijn moderne apparatuur en oorlogsmachine heeft ze niet klein kunnen krijgen in 30 jaar tijd. Ze zijn ervaren. De YPG, syrische tak van PKK, houdt IS al jaren in toom.
Het is maar net hoe je het bekijkt denk ik. Ze hebben daar geen voet aan grond kunnen krijgen, dus dan heeft hun missie behoorlijk gefaald lijkt me. Hoewel er vast veel meer nationalistische Koerden zijn nu dan voorheen, dus wellicht dat ze daar nog wat aan gaan hebben later wanneer Koerdistan onder controle is en ze hun focus kunnen verleggen. Oh boy, komt er vervolgens daar dan een nieuwe oorlog? Het houdt ook nooit op h :|W
pi_143210301
PKK elite? Een organisatie die normaliter hit-and-run toepast? Dus niet bepaald de definitie van elitetroepen/speciale eenheden.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:53:48 #258
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_143210334
Vanavond komt het tweede deel uit van Vice over the Islamic State.

Wellicht overbodig maar niet iedereen zal het weten. Komen vijf delen.
Un certain jeune homme
Saint-Mand, 6 octobre 1929 - Paris, 7 aot 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_143210347
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:51 schreef Peunage het volgende:
Al-battat is opgepakt.
Hij is alweer vrij.
-
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:54:38 #260
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143210374
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:52 schreef Drxx het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ze is wel badass ja *)

[..]

* Drxx verdwijnt naar YouTube :P

[..]

Het is maar net hoe je het bekijkt denk ik. Ze hebben daar geen voet aan grond kunnen krijgen, dus dan heeft hun missie behoorlijk gefaald lijkt me. Hoewel er vast veel meer nationalistische Koerden zijn nu dan voorheen, dus wellicht dat ze daar nog wat aan gaan hebben later wanneer Koerdistan onder controle is en ze hun focus kunnen verleggen. Oh boy, komt er vervolgens daar dan een nieuwe oorlog? Het houdt ook nooit op h :|W
Koerdistan bestaat alleen niet..
pi_143210377
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:53 schreef TheMagnificent het volgende:
PKK elite? Een organisatie die normaliter hit-and-run toepast? Dus niet bepaald de definitie van elitetroepen/speciale eenheden.
Nogmaals; het is de PKK en diens Syrische tak YPG die de Koerden aldaar verdedigd heeft tegen IS/FSA/Al-Nusra en alle andere jihadisten.
pi_143210405
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:49 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Gigantisch verslagen? Turkije met al zijn moderne apparatuur en oorlogsmachine heeft ze niet klein kunnen krijgen in 30 jaar tijd. Ze zijn ervaren. De YPG, syrische tak van PKK, houdt IS al jaren in toom.
Dat heeft meer met de Turkse politiek van afgelopen jaren te maken. Eind jaren '90 was PKK bijna volledig buitenspel gezet.
pi_143210412
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:33 schreef sunnah het volgende:
De extreme shi'ieten hebben bijna 10 jaar de Sunnieten op alle mogelijke manieren mishandeld.

- Ondergrondse kerkers
- Op namen vermoord (Omar, Aboe Bakr, Aisha)
- Kinderen en vrouwen verkracht van ahlus Sunnah
- Mutulatie van levenden en doden.

etc etc.

toen hoorden je niks
hypocriete wereld man.

USA heeft irak notabene met een leugen binnengevallen , olie geroofd en 100 duizenden mensen vermoord.

Bron van het tweede?
pi_143210427
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:47 schreef Peunage het volgende:

[..]

Er zal vast wel een keer een terrorist mishandeld zijn door het Iraakse leger, maar het id niet een systematisch iets. Bovendien moet er echt een steekje los zitten bij je wil je medelijden krijgen met IS.
Ik probeer het te zien vanuit de ogen van de burgers in Mosul ofzo. Die waarderen dat niet zoals mensen in Najaf dat niet waarderen dus je krijgt twee partijen die alleen maar volharden. Geweld en haat leidt tot meer geweld en haat.
pi_143210452
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:53 schreef Staal het volgende:
Vanavond komt het tweede deel uit van Vice over the Islamic State.

Wellicht overbodig maar niet iedereen zal het weten. Komen vijf delen.
Iedereen in dit topic wacht met smart natuurlijk :Y

Wat ik mij dan afvraag :@ Er zit behoorlijk wat tijd tussen de delen, althans bij hun vorige 5-delenserie over Irak was dat wel zo. Filmen ze dan tussen het uitbrengen gewoon door, of hebben ze alles al gefilmd en bewerken ze het alleen nog maar? Want ze waren niet bepaald positief over ISIS in hun eerste deel, hoe happig zal ISIS zijn om verder te werken met VICE en ze niet gewoon te onthoofden? ):O
pi_143210483
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:55 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Bron van het tweede?
http://www.theaustralian.(...)3bdad4da309771277ed1
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:57:14 #267
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143210489
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:55 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Bron van het tweede?
Hij is geband.
Say what?
pi_143210505
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:54 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Koerdistan bestaat alleen niet..
Ik bedoel gewoon KRG natuurlijk. Ik verwacht niet dat dat de Koerden nog wordt afgenomen eigenlijk.
pi_143210520
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:54 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Hij is alweer vrij.
Nou ja, lekker boeiend. Hij schiet raketten af op de woestijn in Saoedi-Arabi, je kunt hem amper serieus nemen :')
pi_143210574
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:57 schreef Drxx het volgende:

[..]

Ik bedoel gewoon KRG natuurlijk. Ik verwacht niet dat dat de Koerden nog wordt afgenomen eigenlijk.
Vraag is hoe lang de Koerden bij Irak blijven aangesloten.
pi_143210620
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:55 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Ik probeer het te zien vanuit de ogen van de burgers in Mosul ofzo. Die waarderen dat niet zoals mensen in Najaf dat niet waarderen dus je krijgt twee partijen die alleen maar volharden. Geweld en haat leidt tot meer geweld en haat.
Zal ik je heel kort vertellen waar dit om gaat? Sommige mensen willen de macht niet delen met sjiieten. Thats it, simple as that.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 20:00:21 #272
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143210640
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:59 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Vraag is hoe lang de Koerden bij Irak blijven aangesloten.
Zolang de Islamic State bestaat waar ze tegen moeten vechten iig.
Say what?
pi_143210760
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:59 schreef Peunage het volgende:

[..]

Zal ik je heel kort vertellen waar dit om gaat? Sommige mensen willen de macht niet delen met sjiieten. Thats it, simple as that.
Ik heb echt niks met dat conflict en niks tegen beide groepen (de onschuldige burgers dan), maar het tegenovergestelde van wat jij zegt is juist waar gezien de afgelopen jaren. Maliki is echt een vreselijke en gevaarlijke idioot. Kan me niet voorstellen dat sjiieten geen intelligentere leider hebben. Het liefst zie ik religie geen rol spelen daarin maar zo ver is het nog niet. Zijn sektarische politiek had allang moeten stoppen.
pi_143210815
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 20:00 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Zolang de Islamic State bestaat waar ze tegen moeten vechten iig.
Als ik heel erg eerlijk mag zijn denk ik niet dat ISIS dit lang zal volhouden. Er zijn in de geschiedenis van onze wereld erg veel rebellerende 'naties' e.d. geweest, die hielden het meestal maar een jaar vol. Sommige meer, sommige minder.

Veel is uiteraard afhankelijk van hoe de Arabische wereld het gaat uitspelen, met een beetje pech zitten we langer aan ze vast. Maar iedereen snapt denk ik wel dat hoe langer ze bestaansrecht hebben, hoe gevaarlijker het wordt. Dus of het ooit zover komt?
pi_143210880
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 20:03 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Ik heb echt niks met dat conflict en niks tegen beide groepen (de onschuldige burgers dan), maar het tegenovergestelde van wat jij zegt is juist waar gezien de afgelopen jaren. Maliki is echt een vreselijke en gevaarlijke idioot. Kan me niet voorstellen dat sjiieten geen intelligentere leider hebben. Het liefst zie ik religie geen rol spelen daarin maar zo ver is het nog niet. Zijn sektarische politiek had allang moeten stoppen.
Ah oke, daarom zijn de helft van de ministers in de Maliki regering soennitisch?

Maar wat willen soennieten precies? Niet zeggen 'Maliki weg' want zo werkt het niet. Maliki is door middel van verkiezingen aan de macht gekomen, je kunt hem niet 'weg willen'. Wat willen soennieten politiek gezien precies? Zijn er bepaalde ministeries die zij willen hebben, zijn er rechten die Koerden en sjiieten wel hebben en zij niet?

Niks, noppes, nada. Ze hebben procentueel gezien meer ministeries dan dat ze eigenlijk horen te hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')