abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143209388
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:23 schreef Charismatisch het volgende:
Kamer steunt Amerikaanse aanval in Noord-Irak

Een meerderheid in de Tweede Kamer steunt de Amerikaanse luchtacties in Noord-Irak om een dreigende volkerenmoord te voorkomen en de opmars van de Islamitische Staat (IS, voorheen ISIS) te stuiten. Dat bleek vrijdag uit de reacties van de regeringspartijen VVD en PvdA en oppositiepartijen als CDA, PVV en VoorNederland op de eerste Amerikaanse bombardementen op artillerie van IS.

Volgens CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt is er geweld nodig om de met genocide bedreigde bevolking van Irak, zoals yezidi's en christenen, te beschermen tegen de terroristische organisatie IS. Dat maakt het in de internationale rechtsorde gepast dat de VS ingrijpen, stelde hij.
PvdA-Kamerlid Michiel Servaes wijst op de hartverscheurende beelden van hoe de barbaarse terreurbeweging kwetsbare minderheden opjaagt, vermoordt en met uitroeiing bedreigt. Ook dreigt IS een aantal strategische locaties in handen te krijgen. Dit moet voorkomen worden, stelt hij. De gematigde krachten in Irak moeten nu snel de handen ineen slaan, aldus Servaes. Volgens hem moet de internationale gemeenschap hen daarin steunen en er alles aan doen om een nog grotere humanitaire catastrofe te voorkomen.
Ook PVV-leider Geert Wilders steunt de luchtaanval. Van mij mogen ze die hele terreurclub meteen platbombarderen. Fractievoorzitter Louis Bontes van VoorNederland (VNL) vindt het geweldig dat de Amerikanen de aanval hebben geopend op de terroristen van IS. Daar hebben de yezidi's meer aan dan aan de grondrechten van Timmermans, twitterde hij.
De CDA-fractie is verder blij dat de Amerikanen voedsel en drinken droppen. Zij doen wat de wereldgemeenschap moet doen bij een dreigende genocide, namelijk de bedreigde bevolking bescherming bieden. Omtzigt wijst erop dat IS etnische en religieuze minderheden voorziet van een herkenningsteken, eigendommen onteigent en dwingt tot bekering. En IS is zelf trots op haar misdaden en oorlogsmisdaden zoals het op gruwelijke wijze executeren, onthoofden en kruisigen van krijgsgevangenen en tegenstanders. Zo'n organisatie bestrijd je niet alleen met praten en polderen.
Ik snap het niet. Zijn het niet vooral de sjiieten die het moeten vergelden? En dat is toch juist de meerderheid die aangepakt wordt dóór een minderheid (de soennieten)? Of is dit weer zo'n "er bestaan in een conflict enkel christelijke slachtoffers"-episode van een Nederlandse kamerlid, zoals de CDA'er Omtzigt en VNL'er Bontes?
pi_143209398
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:29 schreef Roceco het volgende:

[..]

Dit soort berichten wil ik graag geverifieerd zien voor ik ze geloof....
Heb het hier vandaan

https://www.facebook.com/RudawEnglish
pi_143209457
Iraq
People Eating Leaves to Survive on Shingal Mountain, Where Three More Die :'(

http://rudaw.net/english/middleeast/iraq/070820143
pi_143209507
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:29 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Heb het hier vandaan

https://www.facebook.com/RudawEnglish
Zover ik zo snel kan zien is het een beetje een pro-koerdische goednieuwsblog... Niettemin hoop ik heel erg dat het toch klopt.
pi_143209537
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:32 schreef Roceco het volgende:

[..]

Zover ik zo snel kan zien is het een beetje een pro-koerdische goednieuwsblog... Niettemin hoop ik heel erg dat het toch klopt.
Ik hoop ook dat het klopt !
pi_143209594
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:29 schreef Drxx het volgende:

[..]

Ik snap het niet. Zijn het niet vooral de sjiieten die het moeten vergelden? En dat is toch juist de meerderheid die aangepakt wordt dóór een minderheid (de soennieten)? Of is dit weer zo'n "er bestaan in een conflict enkel christelijke slachtoffers"-episode van een Nederlandse kamerlid, zoals de CDA'er Omtzigt en VNL'er Bontes?
Betekent het dat wij ook gaan ingrijpen ?
pi_143209615
De elite gaat nu mee vechten... :D

RudawEnglish twitterde op vrijdag 08-08-2014 om 19:30:17 Rudaw correspondent: #PKK guerrillas are advancing towards center of Makhmur, but Peshmerga has no orders to join... http://t.co/yoqMT3KPqq reageer retweet
pi_143209663
quote:
Of is dit weer zo'n "er bestaan in een conflict enkel christelijke slachtoffers"-episode van een Nederlandse kamerlid, zoals de CDA'er Omtzigt en VNL'er Bontes?
Ze hebben het niet alleen over christenen, maar ook de jezidi's. De sjiieten hebben eigen doodseskaders die hen kunnen beschermen en hebben geen bescherming van Omtzigt nodig.
-
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:37:38 #234
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143209707
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:35 schreef kurd0w het volgende:

RudawEnglish twitterde op vrijdag 08-08-2014 om 19:30:17 Rudaw correspondent: #PKK guerrillas are advancing towards center of Makhmur, but Peshmerga has no orders to join... http://t.co/yoqMT3KPqq reageer retweet
Als zelfs de PKK zich gaat inmengen moet dit wel een 3e wereldoorlog worden
pi_143209789
quote:

[..]

Jawel maar velen zien het conflict soennieten <> sjiieten als een politiek conflict. Ook omdat de soennitische steden ISIS steunen. Ze vinden dat de sjiieten hen discrimineren, onderdrukken en vervolgen. En daar willen andere landen geen kant in kiezen. Maliki is wel meerdere keren gevraagd om op te stappen. (Zijn positie is ook niet meer zo stabiel.) Als ISIS de christenen en de Koerden met rust had gelaten had het zich niet zo in de problemen gewerkt. (En ja dat is fucked up, maar de onthoofdingen door sjiitische soldaten van ISIS leden helpt ook niet echt om steun te krijgen.)
pi_143209818
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:37 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Grapjas. PKK zijn echte pattriotten. Vechten niet voor een salaris of iets, zoals het Irakese leger en ook de peshmerga. Zijn net zo extreem als IS, maar dan niet religieus, maar voor vaderland.
pi_143209844
quote:

Ik snap de peshmerga niet...
quote:

[..]

Doen ze allang al in Syrië.
pi_143209870
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:40 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Grapjas. PKK zijn echte pattriotten. Vechten niet voor een salaris of iets, zoals het Irakese leger en ook de peshmerga. Zijn net zo extreem als IS, maar dan niet religieus, maar voor vaderland.
Net zo extreem? Gelukkig niet man... ik zie de PKK niemand onthoofden. Of gewoon burgers doden omdat ze anders zijn.
pi_143209875
quote:

quote:

[..]

ISIL is de lul. :P
pi_143209905
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:41 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Net zo extreem? Gelukkig niet man... ik zie de PKK niemand onthoofden. Of gewoon burgers doden omdat ze anders zijn.
Extreem in de zin dat ze alles zullen doen voor hen eigen vaderland. Geen familie of kinderen. Niet zozeer onthoofden...
pi_143209914
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:39 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Jawel maar velen zien het conflict soennieten <> sjiieten als een politiek conflict. Ook omdat de soennitische steden ISIS steunen. Ze vinden dat de sjiieten hen discrimineren, onderdrukken en vervolgen. En daar willen andere landen geen kant in kiezen. Maliki is wel meerdere keren gevraagd om op te stappen. (Zijn positie is ook niet meer zo stabiel.) Als ISIS de christenen en de Koerden met rust had gelaten had het zich niet zo in de problemen gewerkt. (En ja dat is fucked up, maar de onthoofdingen door sjiitische soldaten van ISIS leden helpt ook niet echt om steun te krijgen.)
Het is ISIS die anderen onthoofd hoor.
pi_143210000
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:34 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Betekent het dat wij ook gaan ingrijpen ?
Ja! Ga je mee? :7

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:36 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Ze hebben het niet alleen over christenen, maar ook de jezidi's. De sjiieten hebben eigen doodseskaders die hen kunnen beschermen en hebben geen bescherming van Omtzigt nodig.
Eigen doodseskaders? Vertel? Voor zover ik kan zien worden ze uit al hun steden gejaagd door ISIS :{

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:39 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Makkelijk praten achter m'n computer, maar als soennitische steden ISIS steunen omdat ze zich gediscrimineerd voelen dan zit er echt een gigantisch steekje los bij hen. En wtf gaat er met de soennieten gebeuren wanneer ISIS verslagen is? Want dat gaat een keer gebeuren, en dan ben je als supporter echt wel de lul lijkt me...
pi_143210002
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:42 schreef Peunage het volgende:

[..]

Het is ISIS die anderen onthoofd hoor.
Google maar hoe Iraakse soldaten ISIS behandelen. Ik begrijp het wel maar het helpt natuurlijk niet. Dan volharden de soennieten ook alleen maar.
pi_143210044
quote:

quote:

[..]

Wat is er zo elite aan de PKK eigenlijk, ze zijn toch gigantisch verslagen in Turkije? Of zijn ze omgetoverd tot een badass-leger sinds ze daar vertrokken zijn? :P
pi_143210052
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:45 schreef Drxx het volgende:

[..]

Ja! Ga je mee? :7

Ik denk dat ik niet echt veel strijd kan leveren tegen isis ...
pi_143210068
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:45 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Google maar hoe Iraakse soldaten ISIS behandelen. Ik begrijp het wel maar het helpt natuurlijk niet. Dan volharden de soennieten ook alleen maar.
Er zal vast wel een keer een terrorist mishandeld zijn door het Iraakse leger, maar het id niet een systematisch iets. Bovendien moet er echt een steekje los zitten bij je wil je medelijden krijgen met IS.
pi_143210147
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:45 schreef Drxx het volgende:
Eigen doodseskaders? Vertel? Voor zover ik kan zien worden ze uit al hun steden gejaagd door ISIS :{
Ik doel op sjiieten als al-Battat of al-Khazali:

En als bovenstaande sjiieten falen, dan kunnen ze nog hulp krijgen van:

-
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:49:32 #248
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143210167
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:46 schreef Drxx het volgende:

[..]

[..]

Wat is er zo elite aan de PKK eigenlijk, ze zijn toch gigantisch verslagen in Turkije? Of zijn ze omgetoverd tot een badass-leger sinds ze daar vertrokken zijn? :P
Behalve dat ze koerdische kwestie op de kaart hebben gezet, niet veel eigenlijk :P
pi_143210172
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:46 schreef Drxx het volgende:

[..]

[..]

Gigantisch verslagen? Turkije met al zijn moderne apparatuur en oorlogsmachine heeft ze niet klein kunnen krijgen in 30 jaar tijd. Ze zijn ervaren. De YPG, syrische tak van PKK, houdt IS al jaren in toom.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:49:47 #250
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143210176
De PKK schijnt ook mee te vechten met de YPG in Kobane tegen de IS, en niet met tientallen maar honderden.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)ten-te-vechten.dhtml
Say what?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')