Kijk dit is interessant, zo zie je maar weer hoeveel schade twitter kan aanrichten. Zou je ons hier en daar kunnen updaten betreft de huidige situatie in Erbil. Best zeldzaam om iemand op FOK! tegen te komen die toevallig vlak bij oorlogsgebied rondhangt.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:23 schreef ChanceThePepper het volgende:
ISIS bij vliegveld Erbil
Ik woon daar 1 minuut vandaan. Ik zie de vliegveld vanuit mijn huis. Totale onzin wat die Twitteraccount verkondigt. Ik denk dat ISIS is overgegaan op paniek zaaien. Gaat lekker makkelijk met media die enkel van horen zeggen rapporteerd en voor de rest in Gaza zit met al hun journalisten.
Hoe is de algehele sfeer in Erbil. Iedereen gespannen of valt dat wel mee?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:23 schreef ChanceThePepper het volgende:
ISIS bij vliegveld Erbil
Ik woon daar 1 minuut vandaan. Ik zie de vliegveld vanuit mijn huis. Totale onzin wat die Twitteraccount verkondigt. Ik denk dat ISIS is overgegaan op paniek zaaien. Gaat lekker makkelijk met media die enkel van horen zeggen rapporteerd en voor de rest in Gaza zit met al hun journalisten.
valt vast mee.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:29 schreef Che_ het volgende:
[..]
Hoe is de algehele sfeer in Erbil. Iedereen gespannen of valt dat wel mee?
Er is wel sprake van spanning. Mensen die voedsel inslaan. Lange rijen bij tankstations en natuurlijk mensen uit makhmur die naar Erbil zijn gevlucht. Die zijn te herkennen aan hun makhmur kentekens. In de vroege avond gingen er veel geruchten rond dat de situatie slecht was. Er zijn mensen die natuurlijk weg zijn gegaan. Maar niet overdreven veel. Later is er meer helderheid gekomen over de situatie. De parken in de stad zijn wel leeg merkte ik net. 1 auto voor de sami abdul rahman park om 12 uur 's nachts waar er normaal honderden staan. De gesprekken van iedereen lijkt te gaan over ISIS, Peshmerga en oorlog. Jong en oud, mannen en vrouwen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:29 schreef Che_ het volgende:
[..]
Hoe is de algehele sfeer in Erbil. Iedereen gespannen of valt dat wel mee?
Maar bij anderen is het moraal weer heel hoog zag ik net op tv. Koerden die op straat met vlaggen zwaaien in Erbilquote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:45 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Er is wel sprake van spanning. Mensen die voedsel inslaan. Lange rijen bij tankstations en natuurlijk mensen uit makhmur die naar Erbil zijn gevlucht. Die zijn te herkennen aan hun makhmur kentekens. In de vroege avond gingen er veel geruchten rond dat de situatie slecht was. Er zijn mensen die natuurlijk weg zijn gegaan. Maar niet overdreven veel. Later is er meer helderheid gekomen over de situatie. De parken in de stad zijn wel leeg merkte ik net. 1 auto voor de sami abdul rahman park om 12 uur 's nachts waar er normaal honderden staan. De gesprekken van iedereen lijkt te gaan over ISIS, Peshmerga en oorlog. Jong en oud, mannen en vrouwen.
twitter:AbuSalaheddin twitterde op donderdag 07-08-2014 om 01:44:12#Kurdistan: According to my family members in #Erbil, panic in the city created was a result of propaganda that was spread by anti-IS. reageer retweet
twitter:AbuSalaheddin twitterde op donderdag 07-08-2014 om 01:46:48#PT 1. That #IS will come and kill all men, rape all women and take the children. 2. #IS has activated Kurdish cells in the city. reageer retweet
twitter:AbuSalaheddin twitterde op donderdag 07-08-2014 om 01:48:35#PT Even though #Erbil is majority Muslims, the panic has been created by secularists/nationalists. reageer retweet
Ja veel mensen lijken bang te zijn dat de demografische ontwikkelingen in de koerdische steden slecht zijn voor oorlog. Men is bang dat (sommige) arabische inwoners IS zal helpen net als in de dorpen is gebeurd. Sommigen vinden dat de Arabische vluchtelingen paniek proberen te zaaien. Anderen doen er lacherig om en zeggen dat de Arabieren zomaar de koerdische steden kunnen overnemen met een intifada. Ik heb vandaag veel mensen gehoord die oproepen alle salafisten uit voorzorg op te pakken. Overigens zijn de arabieren inderdaad ontzettend veel geworden. Dat heeft spanningen doen oplopen, ik ken mensen die express alleen koerdisch praten tegen Arabieren vanuit principe.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:42 schreef Senor__Chang het volgende:
Ook geruchten over een anti-Arabieren demonstratie in Erbil.
Ik vind het ook niet goed aanvoelen met zoveel Arabieren in Koerdistan. Je kan je natuurlijk moreel gedragen, maar naīviteit is slechts één hoekje om. Het is oorlog en als er een dreiging van binnenuit ontstaat, moet er worden opgetreden.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:53 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Ja veel mensen lijken bang te zijn dat de demografische ontwikkelingen in de koerdische steden slecht zijn voor oorlog. Men is bang dat (sommige) arabische inwoners IS zal helpen net als in de dorpen is gebeurd. Sommigen vinden dat de Arabische vluchtelingen paniek proberen te zaaien. Anderen doen er lacherig om en zeggen dat de Arabieren zomaar de koerdische steden kunnen overnemen met een intifada. Ik heb vandaag veel mensen gehoord die oproepen alle salafisten uit voorzorg op te pakken. Overigens zijn de arabieren inderdaad ontzettend veel geworden. Dat heeft spanningen doen oplopen, ik ken mensen die express alleen koerdisch praten tegen Arabieren vanuit principe.
twitter:AbuSalaheddin twitterde op donderdag 07-08-2014 om 02:00:37In this video posted, Kurds are taunting those who are leaving #Erbil as a result of #IS capture of #Makhmour.http://t.co/pLuwMo26La reageer retweet
twitter:AbuSalaheddin twitterde op donderdag 07-08-2014 om 02:02:17#PT Kurds are telling those who are fleeing saying "I swear to God, it's embarrassing for you to leave" and "whoever leaves is not Kurdish" reageer retweet
die zijn te druk met rusland blablablaquote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:05 schreef kurd0w het volgende:
Mijn gedachten zijn met de 25000+ Koerden welke nu vast zitten op Shingal en langzaam verhongeren en sterven...Waarom hoor ik de internationale media hier niets over zeggen. Bah, hypocrisie.
En Gaza niet te vergeten. Als het zo doorgaat dan zijn er binnen een week meer mensen dood op Shingal gebergte dan dat Israel in 10 jaar heeft uitgemoord. Waarom hoor ik geen ''leiders'' op tv nu schreeuwen? Politiek...Typisch.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:05 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
die zijn te druk met rusland blablabla
Die worden gezien als het laagste van het laagste. Een gedeelte van hen waren ook crimineel in het verleden. Zo is een hoogstaande leidinggevende van ISIS een Koerd die Koerdistan jaren geleden had ontvlucht nadat hij een moord had gepleegd. Anderen zijn misleidt en kunnen niet terug. Er zijn zelfs 2 universiteits docenten naar ISIS gegaan..quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:00 schreef Haashem het volgende:
Er zijn ook kurden die zich in ISIS bevinden, die zouden ook makkelijk voor problemen kunnen oorzaken vooral omdat het om native kurds gaan die ook de taal spreken enzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |