abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143157813
Ik denk trouwens dat het gaat om een gedeeltelijke afleiding en ze eerder een andere stad zullen innemen dan Erbil.
pi_143157883
quote:
ISIS verovert weer een stad: christenen op de vlucht

Duizenden mensen zijn op de vlucht geslagen nadat islamitische militanten de stad hebben ingenomen waar het grootste aantal christenen in Irak woont.

De extremistische organisatie ISIS heeft vannacht de stad Karakush in het noorden van Irak veroverd op Koerdische troepen. Volgens een internationale christelijke organisatie is zeker een kwart van de christenen uit zowel de stad zelf als de omliggende dorpen en steden op de vlucht geslagen.

'Ik weet dat de bevolking van de steden Karakosh, Tal Kayf, Bartella en Karamlesh hun woonplaats massaal hebben verlaten en dat deze plaatsen nu onder controle van de militanten staan', zegt Joseph Thomas, de aartsbisschip van Kirkuk en Suleimanjah tegen persbureau AFP.

ISIS verovert steeds meer terrein in zowel Syrië als Irak. De organisatie heeft het kalifaat, een soort islamitische heilstaat, uitgeroepen in het gebied waar zij heersen. Tot nu toe volgden er op elke verovering slachtpartijen onder de lokale bevolking. Met name minderheden, zoals christenen, maar ook sjiieten of soennieten die voor de regering werkten, zijn massaal geëxecuteerd.

Een groot deel van de christelijke gemeenschap van Irak woont in het noorden van Irak, waar ISIS nu nieuw gebied heeft veroverd. Ze komen steeds dichterbij de Koerdische hoofdstad Arbil.

Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)n-op-de-vlucht.dhtml
  donderdag 7 augustus 2014 @ 11:06:52 #253
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143157921
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 10:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik niet, ISIS blijft mij verbazen.
Je onderschat de IS, in het Syrië-topic heb ik gisteren en filmpje gepost waar ze een legerbasis in Syrië ten zuiden van Hasakah hebben ingenomen. Als je ziet wat er bij zo'n slag aan materieel buitgemaakt wordt snap je waarom de IS al maar sterker en groter wordt.
Say what?
pi_143157942
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:06 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Je onderschat de IS, in het Syrië-topic heb ik gisteren en filmpje gepost waar ze een legerbasis in Syrië ten zuiden van Hasakah hebben ingenomen. Als je ziet wat er bij zo'n slag aan materieel buitgemaakt wordt snap je waarom de IS al maar sterker en groter wordt.
Ik onderschat ISIS?

Ik zeg juist dat ze erg sterk zijn.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 11:08:57 #255
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143157973
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik onderschat ISIS?

Ik zeg juist dat ze erg sterk zijn.
Je was er verbaasd over, ik ben er juist verbaasd over dat de Koerden in o.a. Kobane nog zo lang stand houden.
Say what?
pi_143157983
@RudawEnglish: A source in Mosul told Rudaw that #ISIS is retreating to the centre of Mosul in fear of air strikes. http://t.co/5GN0XDVWqQ
https://twitter.com/rudawenglish/status/497307723378491392

@AliAjeena: Iraqi army and Kurdish Peshmerga launch combined attacks against #ISIS in #Iraq. http://t.co/CVPZwJZYBq
https://twitter.com/aliajeena/status/497203212546740224

"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_143158009
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:08 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Je was er verbaasd over, ik ben er juist verbaasd over dat de Koerden in o.a. Kobane nog zo lang stand houden.
Nee, ISIS blijft mij gewoon constant verbazen over hun kracht.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 11:12:12 #258
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143158049
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, ISIS blijft mij gewoon constant verbazen over hun kracht.
Als je iedere keer met een paar 100 strijders met overmacht zo'n basis inneemt en vervolgens een enorme buit hebt, gaat het snel.
Say what?
pi_143158063
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:12 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Als je iedere keer met een paar 100 strijders met overmacht zo'n basis inneemt en vervolgens een enorme buit hebt, gaat het snel.
Jaja, maar het feit dat ze die basissen zo makkelijk innemen.
pi_143158069
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 10:14 schreef UpsideDown het volgende:
Het gaat niet goed met de Peshmerga:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 10:31 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Daar gaan de Koerden.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 10:45 schreef expans het volgende:
Ik denk dat we de nederlagen kunnen toewijzen aan;

- Gedeeltelijke arrogantie, lacherig doen om de Irakezen en nu zelf het haasje zijn

- Paniek, gekoppeld met arrogantie. Eerst tof doen tegenover Baghdad, bedreigingen uiten, steeds maar weer praten over onafhankelijkheid maar wanneer puntje bij paaltje komt je niet overeind kunnen houden tegen ISIS.

En dit is belangrijk, want als je ISIS (niet onderschatten) al niet tegenkunt houden ondanks al die jaren aan training van de VS, hoe wil je jezelf verdedigen tegenover getrainde legers van Turkije, Iran, Syrië en zelfs Irak (mochten ze ooit weer op een respectabel niveau komen)

- Interne machtsstrijd. Voor zover ik heb gelezen zijn er maar een paar geunificeerde eenheden en is de rest een halve partij militie van de PUK/PDK. En dit klopt ook want ze hebben eerder gevochten om de macht.

Ik durf er geld op te wedden dat bijvoorbeeld die getrainde eenheden achter worden gehouden om Barzani en co te beschermen.

Dusja, het is nu niet alleen vechten tegen ISIS maar ook vechten om aan de macht te blijven.
quote:
15s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:00 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Die eindigen in een greppel
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:05 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Terwijl jullie afgelopen nacht lagen te slapen hebben we het uitgebreid hierover gehad in dit topic. Samenvatting: die berichten zijn bullshit. Nu.nl meldt (samen met andere media) dat Makhmour en Quwayr zijn ingenomen. Dit meldde ISIS gisteravond al. Daarop gingen Koerdische media live uitzenden vanuit die steden. Was helemaal niks aan de hand. Zelfs Tel Kayf is nog in Koerdische handen. En vandaag wordt er geen wijziging in die situatie gemeld. ISIS meldde gisteren ook dat ze maar 10 km van Erbil waren, wat complete onzin was. Ze zijn nu ook met een psychologische oorlogvoering bezig. Nu.nl neemt alles gewoon over. Ook drie dagen geleden dat de dam was veroverd door ISIS en gisteren weer een stad. Allemaal niet waar gebleken.

Dat Qaraqosch zou zijn veroverd door ISIS moet ook nog bevestigd/ontkend worden.
pi_143158075
Eindelijk wat goed nieuws:

@polatcano: Îro Hêzên Kurdî 1000 Kurdên Êzîdî yên li çiya û gundan asî mabûn rizgar kirin û bi awayekî ewle gihandin deverên parastî li Rojava.
https://twitter.com/polatcano/status/497303434119630849

Vertaling:
Today, Kurdish Forces rescue 1000 Ezidi Kurds, stranded in mountains/villages. They were safely taken to protected Rojava.
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
  donderdag 7 augustus 2014 @ 11:16:49 #262
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143158142
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:13 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Terwijl jullie afgelopen nacht lagen te slapen hebben we het uitgebreid hierover gehad in dit topic. Samenvatting: die berichten zijn bullshit. Nu.nl meldt (samen met andere media) dat Makhmour en Quwayr zijn ingenomen. Dit meldde ISIS gisteravond al. Daarop gingen Koerdische media live uitzenden vanuit die steden. Was helemaal niks aan de hand. Zelfs Tel Kayf is nog in Koerdische handen. En vandaag wordt er geen wijziging in die situatie gemeld. ISIS meldde gisteren ook dat ze maar 10 km van Erbil waren, wat complete onzin was. Ze zijn nu ook met een psychologische oorlogvoering bezig. Nu.nl neemt alles gewoon over. Ook drie dagen geleden dat de dam was veroverd door ISIS en gisteren weer een stad. Allemaal niet waar gebleken.

Dat Qaraqosch zou zijn veroverd door ISIS moet ook nog bevestigd/ontkend worden.
Dus omdat er 1 verkeerd bericht tussen zit is alles inneens onzin? Oké dan kan dit topic wel dicht, toch allemaal onzin.
Say what?
pi_143158204
quote:
14s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:16 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Dus omdat er 1 verkeerd bericht tussen zit is alles inneens onzin? Oké dan kan dit topic wel dicht, toch allemaal onzin.
In dit geval en in de afgelopen dagen: ja, feitelijk gewoon onjuist. Die steden en dorpen zijn niet door ISIS veroverd ook al meldden sommige media dat wel. Dat is het enige wat ik zeg. En dat de Nederlandse / internationale media erg achterlopen in dit conflict. Beginnen zich nu pas erop te concentreren.
pi_143158214
http://www.independent.co(...)minated-9652633.html

quote:
Baghdad’s dismembered society: Kurds face sectarian recriminations in a city that has become largely Shia dominated

Afraid of attack by militias who consider the Kurdish leadership complicit in the Isis takeover of the north of Iraq, thousands have fled their homes

>>>
pi_143160061
Koerdische media: een gebied tussen Mosul en de Mosul Dam door ISIS veroverd. ISIS lijkt met grote groep op de Dam af te komen en willen die heel graag. De Koerden geven blijkbaar al enkele dagen geen drinkwater en stroom door aan Mosul. Peshmerga zeggen dat de Dam zwaar beveiligd is.

En verder dit juweeltje van een bericht: http://alqosh.net/topics_2014/8_Aug/08062014/x0806/x08_06.htm
De ISIS-penningmeester zou er met miljarden vandoor zijn :P Ik hoop zo dat dit waar is _O-

Edit: Iraakse miljarden. 10 miljoen euro.
pi_143160177
Dat Qaraqosh is gevallen schijnt bevestigd te zijn door aartsbisschop Yohanna Moshe van Mosul.
http://www.ibtimes.co.in/(...)hristian-town-606306
pi_143160378
Die koeren op de berg zijn toch zon aanbidders?
pi_143160465
In het begin had ik niks tegen Isis..
Soennieten zijn namelijk 10 jaar lang gemarteld etc door troepen van Malaki en satanisten van Amerika
(hoorde je btw niks over).

Nu gaan ze wel te ver .
pi_143160533
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:27 schreef BluesRebel het volgende:
De ISIS-penningmeester zou er met miljarden vandoor zijn :P Ik hoop zo dat dit waar is _O-
De echte bron van dat bericht (dus niet de link die jij hebt gepost) is een website van al-Maliki's aanhangers, ze staan bekend om hun nep-berichten.
-
  donderdag 7 augustus 2014 @ 12:47:11 #270
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143160679
quote:
Kinderen sterven op de vlucht voor ISIS

NOS-video
Say what?
pi_143160702
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:08 schreef ChanceThePepper het volgende:

[..]

Die worden gezien als het laagste van het laagste. Een gedeelte van hen waren ook crimineel in het verleden. Zo is een hoogstaande leidinggevende van ISIS een Koerd die Koerdistan jaren geleden had ontvlucht nadat hij een moord had gepleegd. Anderen zijn misleidt en kunnen niet terug. Er zijn zelfs 2 universiteits docenten naar ISIS gegaan..
Dat blijkt dan maar weer dat Koerden nog lang niet verenigd zijn.

Er zitten ook fucking vele Turken on IS. En die komen opmerkelijk vooral uit het oosten van Turkije. Dus die zijn ook vooral Koerden.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 12:54:17 #272
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143160878
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:48 schreef Malatyali0691 het volgende:

[..]

Er zitten ook fucking vele Turken on IS. En die komen opmerkelijk vooral uit het oosten van Turkije. Dus die zijn ook vooral Koerden.
En nu moorden ze hun eigen volk uit. Het is ook een reden dat geen enkel land zich er aan waagt de IS aan te pakken, dan krijg je geheid te maken met aanslagen en opstandige IS-sympathisanten in eigen land.
Say what?
pi_143160917
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:37 schreef ikra het volgende:
Die koeren op de berg zijn toch zon aanbidders?
Nee.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:41 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

De echte bron van dat bericht (dus niet de link die jij hebt gepost) is een website van al-Maliki's aanhangers, ze staan bekend om hun nep-berichten.
Erg jammer dan :P
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:48 schreef Malatyali0691 het volgende:

[..]

Och daar hebben we hem weer. Bullshit, las al meerdere keren dat ze voornamelijk uit Istanbul komen. En mensen van over de hele wereld sluiten zich aan bij die gekken dus waarom zou dit dan weer alleen voor de Koerden gelden.

Net een interview gezien met een man die moest huilen en zei dat hij zijn dochter kwijt is geraakt en dat ze al 5 dagen geen water hebben ontvangen :{ ;(
pi_143160964
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:55 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Nee.

[..]

Erg jammer dan :P

[..]

Och daar hebben we hem weer. Bullshit, las al meerdere keren dat ze voornamelijk uit Istanbul komen. En mensen van over de hele wereld sluiten zich aan bij die gekken dus waarom zou dit dan weer alleen voor de Koerden gelden.

Net een interview gezien met een man die moest huilen en zei dat hij zijn dochter kwijt is geraakt en dat ze al 5 dagen geen water hebben ontvangen :{ ;(
Zijn het Moslims?
  donderdag 7 augustus 2014 @ 12:57:29 #275
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143160999
Waar ze precies vandaan komen is moeilijk te achterhalen, maar ik heb bijna alle nationaliteiten al voorbij zien komen. Recent waren het Tsjetsjeense jihadisten die een hoofdrol speelden bij de verovering van een militaire basis in Syrië.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Say what?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')