quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:02 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
En sommige mensen worden ook daar voor gemaakt. Kan er alleen maar respect voor hebben als iemand bereid is de leuke dingen des levens te laten varen en met enorme toewijding voor hun werk inzetten.
Zou ook kunnen. Al is die top steeds moeilijker te bereiken wanneer je opgroeit in een slecht milieu.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:36 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Zielig voor? 'Zielig van' zul je eerder bedoelen. Denk dat het ermee te maken heeft om niet de moeilijke dingen willen doorstaan op de weg naar de top.
En genoeg leeftijdsgenoten? Als ik in een kroeg sta en zie dat iedereen om me heen jaren jonger is, voel ik me zo triest.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:35 schreef Roken het volgende:
[..]
De meeste rare dingen maak ik nog steeds mee. Wees dus maar gerust.
Lul niet zo uit je nek.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:33 schreef cherishable het volgende:
Een topic gesponsord door de EO? Desalniettemin: zeer eens. Denk dat het te maken heeft met een ontbreken aan ambitie. Wat ik vooral enorm zielig vind voor die mensen.
Steeds moeilijker? Steeds minder moeilijk in deze moderne samenleving, al is de klassenmaatschappij nog zeker geen verleden tijd. Met rijke en gestudeerde ouders gaat het wel makkelijker ja, maar iedereen heeft tegenwoordig recht op een paar jaar stufi en daarnaast kun je ook nog prima 10 of 20 uur per week werken naast een wo-studie.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:37 schreef cherishable het volgende:
[..]
Zou ook kunnen. Al is die top steeds moeilijker te bereiken wanneer je opgroeit in een slecht milieu.
Genoeg leeftijdsgenoten. Ik ben nog niet eens dertig. Dus, ja. 'Winning'.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:38 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
En genoeg leeftijdsgenoten? Als ik in een kroeg sta en zie dat iedereen om me heen jaren jonger is, voel ik me zo triest.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:41 schreef Le_Professeur het volgende:
Jij bent zelf ook gewoon een twintiger die nog bezig is met studeren en denkt helemaal goed bezig te zijn.
Mensen doen maar wat, zo ook jij. Maar of hetgeen dat de meeste mensen doen het juiste is? Nee, daar valt niets over te zeggen. Door jou keuzes leg jij je ook bepaalde restricties op.
Stel jij vertrekt naar een andere plek en bouwt daar wat op, wanneer dat geweldig uitpakt is dat op dat moment de juiste keuze voor jou geweest, terwijl je dat niet zou hebben gehad als je de meute achterna zou hebben gelopen.
Absoluut. Maar ik ga er vanuit dat mensen bepaalde normen en waarden meekrijgen van de mensen die ze opvoeden. Als ambitie en opleiding en slagen in het leven niet belangrijk zijn tijdens je opvoeding zal je als mens waarschijnlijk minder waarde hechten aan deze dingen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:40 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Steeds moeilijker? Steeds minder moeilijk in deze moderne samenleving, al is de klassenmaatschappij nog zeker geen verleden tijd. Met rijke en gestudeerde ouders gaat het wel makkelijker ja, maar iedereen heeft tegenwoordig recht op een paar jaar stufi en daarnaast kun je ook nog prima 10 of 20 uur per week werken naast een wo-studie.
Genoeg workaholics op deze wereld. Ik ga ook liever voor een gezonde combinatie van studie en sociaal leven, maar niet iedereen is 'gemaakt' om alleen maar een beetje te chillen. Sommigen worden daar juist ongelukkig van. Van nietsdoen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:37 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Right, mensen worden daar voor gemakat.
En dan gaan ze dood en hebben ze een kutleven gehad en niemand die ze nog zal herinneren. Dan beter een goed leven hebben en gelukkig zijn en buschauffeur worden als dat je gelukkig maakt. Dan praat ik wel met die buschauffeur over zijn passies en praten we over de zin van het leven.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:02 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
En sommige mensen worden ook daar voor gemaakt. Kan er alleen maar respect voor hebben als iemand bereid is de leuke dingen des levens te laten varen en met enorme toewijding voor hun werk inzetten.
Dat is waar. Ik krijg dan weer vaak een whatsappje van m'n pa als ik bijvoorbeeld om 6 uur 's ochtends het laatst online was. Is ie weer bezorgd dat ik geen reet uitvoer.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:42 schreef cherishable het volgende:
[..]
Absoluut. Maar ik ga er vanuit dat mensen bepaalde normen en waarden meekrijgen van de mensen die ze opvoeden. Als ambitie en opleiding en slagen in het leven niet belangrijk zijn tijdens je opvoeding zal je als mens waarschijnlijk minder waarde hechten aan deze dingen.
Sommige mensen worden ongelukkig van werken.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:43 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Genoeg workaholics op deze wereld. Ik ga ook liever voor een gezonde combinatie van studie en sociaal leven, maar niet iedereen is 'gemaakt' om alleen maar een beetje te chillen. Sommigen worden daar juist ongelukkig van. Van nietsdoen.
Je beweert medelijden te hebben op basis van een aanname. Verder leven we in een egoïstische maatschappij waar compassie met de minder bedeelden of geslaagden in het leven over het algemeen steeds verder te zoeken is maar jij bent zo anders dat je zelfs voor het ontbreken van ambitie je medeleven uit de kast haalt. Geloof je het zelf?quote:
Je wordt niet op de één of andere dag een workaholic, chef. Voor veel mensen is dat ook een manier om niets anders te hoeven doen of denken. Het is niet per definitie zo dat die mensen gelukkig zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:43 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Genoeg workaholics op deze wereld. Ik ga ook liever voor een gezonde combinatie van studie en sociaal leven, maar niet iedereen is 'gemaakt' om alleen maar een beetje te chillen. Sommigen worden daar juist ongelukkig van. Van nietsdoen.
Zoals ik al zei, niks mis met de buschauffeur. Maar denk niet dat je met de buschauffeur zo snel een diep gesprek voert waarbij je beiden op 1 lijn zit. Daar is ie, ietwat bot gezegd, dikwijls niet intelligent genoeg voor. Maar goed, ik zal de buschauffeur net zo aardig groeten als een CEO.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:44 schreef Californium het volgende:
[..]
En dan gaan ze dood en hebben ze een kutleven gehad en niemand die ze nog zal herinneren. Dan beter een goed leven hebben en gelukkig zijn en buschauffeur worden als dat je gelukkig maakt. Dan praat ik wel met die buschauffeur over zijn passies en praten we over de zin van het leven.
Oh gut. Ik zie dat je me na 1 geplaatste post kent. Mijn hemel! Zien we jou binnenkort in een nieuw programma over helderzienden?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:46 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je beweert medelijden te hebben op basis van een aanname. Verder leven we in een egoïstische maatschappij waar compassie met de minder bedeelden of geslaagden in het leven over het algemeen steeds verder te zoeken is maar jij bent zo anders dat je zelfs voor het ontbreken van ambitie je medeleven uit de kast haalt. Geloof je het zelf?
Zo beoordeel je iemand natuurlijk wel erg oppervlakkig. Wie zegt dat die buschauffeur niet wat verder gaat dan het oppervlakkige? Misschien doet hij wel iets onder zijn niveau omdat hij zonder stress en verplichtingen zijn geld wil verdienen. Weet jij veel.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:48 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, niks mis met de buschauffeur. Maar denk niet dat je met de buschauffeur zo snel een diep gesprek voert waarbij je beiden op 1 lijn zit. Daar is ie, ietwat bot gezegd, dikwijls niet intelligent genoeg voor. Maar goed, ik zal de buschauffeur net zo aardig groeten als een CEO.
En er zijn ook mensen die hun werk daadwerkelijk leuk vinden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:48 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Je wordt niet op de één of andere dag een workaholic, chef. Voor veel mensen is dat ook een manier om niets anders te hoeven doen of denken. Het is niet per definitie zo dat die mensen gelukkig zijn.
Wat versta jij onder chillen? Beetje bankhangen en bier zuipen, dat doet niemand. Iedereen heeft wel een bepaalde bezigheid waar hij passie voor kent. Dan is op dat voor die mensen ook een doel.
Of het zinvol is voor hen, dat kunnen wij niet beoordelen, maar je kan niet zomaar stellen dat alles dat niets met hobby/werk te maken heeft direct onderschikt is. Juist dat maakt het leven beperkt.
Een inkomen is enkel nodig om te kunnen leven, zo zijn er ook zat mensen die puur werken om in leven te blijven en leuke dingen te kunnen doen, maar wanneer zij veel geld zou willen hebben het liefst zouden stoppen, of dat in ieder geval zouden willen beperken.
In mijn optiek zijn de 'levensloze' mensen juist die mensen die buiten werk en studie niets hebben. Mensen die zich niet kunnen vermaken wanneer ze mogen doen met de tijd wat ze willen.
Ik hoef je hiervoor niet te kennen. Ik reken je af op een uitspraak die je hier doet die niet meer is dan pretentieus gezwetsquote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:51 schreef the-eye het volgende:
[..]
Oh gut. Ik zie dat je me na 1 geplaatste post kent. Mijn hemel! Zien we jou binnenkort in een nieuw programma over helderzienden?
Oh, natuurlijk, maar dat zou nooit het enige moeten zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:52 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
En er zijn ook mensen die hun werk daadwerkelijk leuk vinden.
Dan is het gewoon een laffe tak. Bij ieder werk horen de minder leuke dingen en de leuke dingen. Daarvoor weglopen is gewoon triest. En intelligente mensen die buschauffeur worden kunnen hun intellectuele capaciteiten niet kwijt, waardoor ze ook ongelukkig worden. Je neemt toch ook geen domme vrouw alleen omdat ze je niet tegenspreekt?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:51 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Zo beoordeel je iemand natuurlijk wel erg oppervlakkig. Wie zegt dat die buschauffeur niet wat verder gaat dan het oppervlakkige? Misschien doet hij wel iets onder zijn niveau omdat hij zonder stress en verplichtingen zijn geld wil verdienen. Weet jij veel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |