abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 oktober 2002 @ 14:22:00 #1
13973 ranja
image means nothing
pi_6429087
Wie heeft er ervaring met rechtsbijstand-verzekeringen?

Vanwege situaties op m'n werk denk ik dat ik die maar ga nemen, maar wat is een goeie en wat doen ze wel en niet?
Is het uberhaupt zinnig? En wat als ik binnen een paar maand na afsluiten er al gebruik van wil maken?

Ik hoef dus geen reclamepraatjes maar misschien is er iemand met ervaring (goed of slecht)? Overigens heb ik de meeste van m'n verzekeringen bij Unive, is die goed hierin?

pi_6429294
Van de Ohra site

Biedt de verzekering ook dekking bij arbeidsconflicten?

Ja. Voor de verzekerde als werknemer of als werkgever van huispersoneel. Als de OHRA rechtsbijstandverzekering direct aansluit op een vorige verzekering met dezelfde dekking, is er géén wachttijd. Anders is er 6 maanden wachttijd

Ik heb op dit moment een conflict. Kan ik dit nog verzekeren?

Als de OHRA rechtsbijstandverzekering direct aansluit op een vorige verzekering met dezelfde dekking, is er géén wachttijd. Anders is er géén dekking voor een al bestaand conflict.

Van de unive site

Wachttijd

De rechtshulpverzekering van Univé gaat in op de afgiftedatum van de polis. U bent direct verzekerd van rechtshulp bij alle geschillen die vallen onder verkeersrecht, strafrecht of tuchtrecht. Ook als u schade wilt verhalen of te maken krijgt met contractuele geschillen waarbij het contract is getekend na de ingangsdatum, bent u verzekerd. Voor alle overige zaken geldt een wachttijd van drie maanden (bij arbeidszaken zes maanden). Rechtshulp bij geschillen die al bestaan op de ingangsdatum van de verzekering, is niet gedekt.

Zwaar kut dus als je al een conflict hebt. net als ik.. geen laatste loonstrookje = geen uitkering

"Suicide is self expression"
pi_6429877
www.das.nl (de grootste van NL)
www.arag.nl
www.ankerrechtsbijstand.nl
www.mrfinch.nl/rechtsbijstand.php > om te vergelijken

Misschien kun je dit trouwens afsluiten of bijsluiten in je verzekeringspakket, Unive en de meeste verzekeraars bieden in dit aan voor een redelijke prijs.

Edit: ik lees net dat je waarschijnlijk al direct of iig snel na afsluiten van de polis er gebruik van wilt maken, veel verzekeringsmaatschappijen kennen inderdaad een wachttijd, varierend van 3 tot 12 maanden, maar dat is meestal ook net afhankelijk waar je een beroep op doet, in sommige gevallen heb je nl geen wachttijd. Kijk eens goed op de site van DAS, daar staat veel algemene informatie. Bij MrFinch kun je mooi je evt premie (dit zijn losse polissen geen pakketten) uitrekenen en tevens de voorwaarden vergelijken. Overigens, IK zou in jouw geval zeker weten een verzekering afsluiten, je weet maar nooit wat er op je pad komt en dit kan je heel veel geld schelen.

En Unive heeft haar eigen rbp stichting Ik heb trouwens wel de voorwaarden op pdf formaat als je ze wil?

[Dit bericht is gewijzigd door Charys op 23-10-2002 15:30]

woensdag 23 oktober 2002 @ 16:22:43 #4
13973 ranja
image means nothing
pi_6431559
Ik heb nog geen conflict maar met een maand of 3 a 4 misschien wel, en dan is het maar net hoe hard m'n werkgever het wil spelen... dan is het wel handig wat achter de hand te hebben. Ik zal alles eens bekijken.
Geen persoonlijke ervaringen aanwezig?
pi_6431752
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 16:22 schreef ranja het volgende:
Ik heb nog geen conflict maar met een maand of 3 a 4 misschien wel, en dan is het maar net hoe hard m'n werkgever het wil spelen... dan is het wel handig wat achter de hand te hebben. Ik zal alles eens bekijken.
Geen persoonlijke ervaringen aanwezig?
Jawel, maar ik heb nog nooit mn rbp hoeven aanspreken. (Heb zelf in de software gezeten die verzekeringen vergelijkt ((RBP/ AVPdat gedeelte deed ik) dus ik kan je er wel wat over vertellen maar wàt wil je dat weten?
  woensdag 23 oktober 2002 @ 19:46:47 #6
14008 enzo
Dit moet reacties opleveren!
pi_6434768
enzo vond de rechtsbijstand altijd onzin.....
maar vraagt zich nu af of het de moeite is om alleen een rechtsbijstand af te sluiten voor arbeidsconflicten (dat is volgens enzo het enige lichtpuntje in deze verzekering)??
Hugo Walker: komt die aflossing!!!
pi_6437706
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 19:46 schreef enzo het volgende:
enzo vond de rechtsbijstand altijd onzin.....
maar vraagt zich nu af of het de moeite is om alleen een rechtsbijstand af te sluiten voor arbeidsconflicten (dat is volgens enzo het enige lichtpuntje in deze verzekering)??
Voorbeelden waarbij je rb kan inschakelen:

*De gemeente wijzigt bijvoorbeeld het bestemmingsplan voor uw wijk, waardoor uw straat een verkeersknooppunt wordt.
*U krijgt een conflict met de leverancier van de nieuwe keuken.
*De buren zetten een te hoge schutting neer waardoor u geen zicht meer heeft.
*Uw baas zegt tegen u dat u niet goed functioneert en dat het toch eens tijd wordt om naar een andere baan uit te kijken. Maar, hij is degene die niet functioneert en probeert de schuld op u af te schuiven.
*U wilt best wel bij de concurrent gaan werken, maar hoe zit het met het concurrentiebeding in uw arbeidsovereenkomst? Kunt u wel overstappen?
*U ben het niet eens met de Belastingdienst? Hoe kunt u een beroepsprocedure tegen de fiscus starten?
*U gaat linksaf en wordt van achteren aangereden door een automobilist die u net aan het inhalen was. "U had voorrang moeten verlenen", stelt de jurist van de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij. "Je mag daar helemaal niet inhalen" brengt u daar tegen in. Een patstelling volgt en u blijft zitten met duizenden guldens schade en niemand die wat voor u doet.
*Terwijl u in mistig verkeer voor een rood stoplicht stond te wachten wordt u in volle vaart van achter aangereden. De veroorzaker van de schade beweert dat het licht al op groen stond. Behalve een auto die total loss is, heeft u nog steeds pijn aan uw nek.
*U koopt een nieuwe auto en bij aflevering ontbreken een aantal accessoires. Zo had u hem niet besteld. U heeft al wel betaald!
*U koopt een huis. Bij oplevering ontbreken nog drie deuren. Deze worden pas een jaar na oplevering ingehangen.
*Uw wasmachine gaat na 12 maanden kapot. "Jammer" zegt de leverancier vriendelijk, "de garantie is voorbij, maar wij komen 'm graag repareren." Zo´n grote reparatie mag niet al na een jaar voorkomen.
*U laat parket leggen. Na drie maanden blijken er kieren te ontstaan.
*U heeft een bank gekocht, die bij u veel te laat én slecht bekleed wordt afgeleverd.

pi_6437960
Zelf heb ik er nog geen ervaring mee gehad (heck - ik ben pas 18 ).
Maar wat ik wel weet is dat er in de advocatuur nogal wordt neergekeken op de juristen die rechtsbijstandzaken behandelen. Die gasten hebben het zo druk, dat het eerste wat ze doen als ze jouw brief ontvangen met je aanspraak op rechtsbijstand ,ze er een "figuurlijke stempel" opzetten dat het dus -volgens de rechtsbijstandsjurist- geen zaak is.
Dan moet je vervolgens aanvechten dat het wel een zaak is (waar je dus meestal altijd gelijk in krijgt) en pas dan krijg je aandacht.

Niet erg klantvriendelijk, imho.
Betaal gewoon een echte advocaat als je een juridisch geschil heb. De kosten vallen echt wel mee hoor.

donderdag 24 oktober 2002 @ 16:06:46 #9
14008 enzo
Dit moet reacties opleveren!
pi_6447995
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 22:34 schreef MarkzMan_X het volgende:
Betaal gewoon een echte advocaat als je een juridisch geschil heb. De kosten vallen echt wel mee hoor.
nou.....
Hugo Walker: komt die aflossing!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')