Sluiskiltunnel, kan niet wachten tot die opengaat inderdaadquote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:01 schreef Prof_Hoax het volgende:
Dat klopt, en tezamen met de sluiskiltunnel zou het vanaf Terneuzen tot aan de kust van Cadzand in 1 keer doorjagen zijn
Vooral doordat er veel ongelukken en oponthoud is door boeren en dergelijke.
Mooi toch, wij deden er gister meer dan anderhalf uur (met een kleine afstapping bij Waterlandkerkje om een broodje te eten bijna 2 uur) over om van Woensdrecht in Cadzand-bad te komen, en dan gaat het eerste stuk vrij snel tot aan de rotonde bij het blikkenveldje van Hoek.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:01 schreef Prof_Hoax het volgende:
Dat klopt, en tezamen met de sluiskiltunnel zou het vanaf Terneuzen tot aan de kust van Cadzand in 1 keer doorjagen zijn
Vooral doordat er veel ongelukken en oponthoud is door boeren en dergelijke.
Ja zou mooi zijn als die klaar isquote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:02 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Sluiskiltunnel, kan niet wachten tot die opengaat inderdaad
Ik rijd daar altijd als de brug opengaat
Volgens mij moet het half volgendjaar klaar zijn, zou echt een geweldige vooruitgang zijn!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mooi toch, wij deden er gister meer dan anderhalf uur (met een kleine afstapping bij Waterlandkerkje om een broodje te eten bijna 2 uur) over om van Woensdrecht in Cadzand-bad te komen, en dan gaat het eerste stuk vrij snel tot aan de rotonde bij het blikkenveldje van Hoek.
Als ik naar het noorden rijd, zit ik na 2 uur voorbij Alkmaar (daarna krijg je ook een kutweg).
Nu nog geen tol meer heffen en ik ben helemaal tevredenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:06 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Ja zou mooi zijn als die klaar is
[..]
Volgens mij moet het half volgendjaar klaar zijn, zou echt een geweldige vooruitgang zijn!
Gelijk met de tunnel dus? Ik zag op een bord dat die medio 2015 klaar is idd.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:06 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Ja zou mooi zijn als die klaar is
[..]
Volgens mij moet het half volgendjaar klaar zijn, zou echt een geweldige vooruitgang zijn!
Ja, dat zal er wel niet inzitten.... Het zal wrs een stuk drukker worden met vrachtverkeer voor Antwerpen, daar waar men nu vaak stond te wachten voor de brug.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:07 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Nu nog geen tol meer heffen en ik ben helemaal tevreden
Niet zo spannend als ik dacht dus....quote:1.De nieuwe weg bestaat uit de hoofdrijbaan, parallelwegen en een vrijliggend fietspad. Voor een goede doorstroming geldt er tussen Hoek en Schoondijke straks een maximumsnelheid van 100 km/h. Er komt een vangrail in het midden van de hoofdrijbaan om frontale botsingen te voorkomen.
2. Er komen in totaal 6 rotondes: bij Hoek, de Braakman, Biervliet, IJzendijke, de aansluitingen met de N253 Schoondijke – Oostburg en de N676 Schoondijke – Breskens.
3. Bij de 5 eerstgenoemde rotondes komen fietstunnels, bij de laatstgenoemde rotonde komt een gelijkvloerse oversteekmogelijkheid.
4. Er komt 1 viaduct (met name voor langzaam verkeer) ter hoogte van de Oranjedijk tussen IJzendijke en Schoondijke.
5. De weg tussen Hoek en Biervliet wordt uitgevoerd met 2x2 rijstroken. Behalve bij de doorsnijding van natuurgebied de Braakman. Daar wordt de weg over een lengte van 600 meter uitgevoerd met 2x1 rijstrook.
6. Van Biervliet naar Schoondijke wordt de nieuwe weg met 2x1 rijstrook aangelegd. Voor de hulpdiensten komt een uitwijkstrook, en bij de rotondes in Schoondijke en IJzendijke komen inhaalstroken.
7. Bij Schoondijke loopt de weg rond het dorp om de dorpskern te ontlasten. De maximumsnelheid is hier 80 km/h. Fietsers van en naar Breskens worden wel door het dorp geleid.
Die 80 km/u haal je niet. Gemiddeld rijd je in de zomer denk ik 60 km/u.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:40 schreef sturmpie het volgende:
100km/u ipv 80km/u is een vooruitgang.
de reden lijkt mij het landbouwverkeer. zeeuwsvlaanderen heeft veel boerderijen en dus veel langzaam verkeer. en die wil men niet op de autowegen. dus paralel/ventwegen aanleggen, en zo het plan om het geheel te vernieuwen. veiliger en sneller.
qua verkeer is het misschien niet direkt nodig om het zo groots aan te pakken. maar als je het in 1 keer goed doet, ben je er ook voor lange tijd klaar mee.
Zullen uit metingen vast wel gebleken zijn dat daar drukkere punten zijn. En 60km/hquote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die 80 km/u haal je niet. Gemiddeld rijd je in de zomer denk ik 60 km/u.
Wrs dat je op deze manier in ongeveer 15 minuten van Hoek naar Schoondijke rijdt. Overigens een raadsel waarom tussen Hoek en Biervliet (behalve Braakman) wel 4 baans en tussen Biervliet en IJzendijke-Tivoli en tussen IJzendijke en Schoondijke de boel 2 baans is...
animatie van traject Schoondijke-Hoek
Het is wel nodig, vooral voor het werk(lees boeren) verkeer. Ontzettend gevaarlijk, houden hele files met auto's op en doorstroming is kut met peren daar. Het is ontzettende verbetering als de tractors al weg zijnquote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:40 schreef sturmpie het volgende:
100km/u ipv 80km/u is een vooruitgang.
de reden lijkt mij het landbouwverkeer. zeeuwsvlaanderen heeft veel boerderijen en dus veel langzaam verkeer. en die wil men niet op de autowegen. dus paralel/ventwegen aanleggen, en zo het plan om het geheel te vernieuwen. veiliger en sneller.
qua verkeer is het misschien niet direkt nodig om het zo groots aan te pakken. maar als je het in 1 keer goed doet, ben je er ook voor lange tijd klaar mee.
Wrs dat je idd niet eens 60 km/u gemiddeld haalt, ik verbaas me er altijd weer over hoe lang het duurt voordat je in Cadzand zit.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:57 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Zullen uit metingen vast wel gebleken zijn dat daar drukkere punten zijn. En 60km/hlache man dat haal je in geen duuzt jaar in de zomer
[..]
ik woon in zeeuwsvlaanderenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die 80 km/u haal je niet. Gemiddeld rijd je in de zomer denk ik 60 km/u.
Wrs dat je op deze manier in ongeveer 15 minuten van Hoek naar Schoondijke rijdt. Overigens een raadsel waarom tussen Hoek en Biervliet (behalve Braakman) wel 4 baans en tussen Biervliet en IJzendijke-Tivoli en tussen IJzendijke en Schoondijke de boel 2 baans is...
animatie van traject Schoondijke-Hoek
dat is omdat je daar een heuvel oprijdt en direkt daarna staat een stoplicht. verstandig om daar de snelheid te verminderen om een kettingbotsing bij het stoplicht te voorkomen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:16 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens die autoweg van Terneuzen naar Zelzate is bout. Afslag naar Axel kreeg ik afgelopen december een dikke prent 's morgens in de vroegte, omdat je daar ineens maar 70 km/u mag rijden, en daar hangen ze dan hun flitsertjes weg...
Zou je eerder denken dat je dan 4-baans weg maakt vanaf Schelde tunnel, via Kanaaltunnel, richting Zelzate, toch?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:33 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik woon in zeeuwsvlaanderen
op dat traject wat ze nu aan het veranderen zijn mocht je normaal 80km/u.
bij Waterlandkerkje mag je bijv. maar 60km/u.
het is goed dat er nu een hoofdweg richting Terneuzen komt waar je wel legaal 100km/u mag en waar men geen last meer heeft van landbouwverkeer.
de reden imo dat men tussen Hoek en Biervliet heeft gekozen voor een 2 x 2-baans, is omdat Terneuzen een stad is waar veel mensen werken en veel verkeer naar en van komt. zo heeft men de gelegenheid om langs de vrachtwagens te rijden denk ik. de nieuwe rotondes hebben invoegstroken dus dan gaat alles iets sneller.
Geen stoplicht. Is gewoon een invoegstrookje om af te slaan naar Axel.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:36 schreef sturmpie het volgende:
[..]
dat is omdat je daar een heuvel oprijdt en direkt daarna staat een stoplicht. verstandig om daar de snelheid te verminderen om een kettingbotsing bij het stoplicht te voorkomen.
als je de weg van Terneuzen naar Zelzate bedoelt, ten oosten van het kanaal. dan kom je idd langs Axel. en daar kan je idd invoegen, voor een stoplicht. als je rechtdoor rijdt ga je richting Zelzate/Sas van Gent. dan komen er weer stoplichten, waar je linksaf kan richting Hulst. kijk maar op google maps, is vast wel te zien.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Geen stoplicht. Is gewoon een invoegstrookje om af te slaan naar Axel.
Wij reden er tussen Kerst en Oud en Nieuw, geen kip op de weg, zag het bord te laat, dus remde te laat af en stond op de plaat. 170 ¤.
https://www.google.nl/maps/@51.2664142,3.87575,17zquote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:49 schreef sturmpie het volgende:
[..]
als je de weg van Terneuzen naar Zelzate bedoelt, ten oosten van het kanaal. dan kom je idd langs Axel. en daar kan je idd invoegen, voor een stoplicht. als je rechtdoor rijdt ga je richting Zelzate/Sas van Gent. dan komen er weer stoplichten, waar je linksaf kan richting Hulst. kijk maar op google maps, is vast wel te zien.
Je kan langs de twee kanten van het kanaal van Terneuzen naar Zelzate rijden. westelijk rijdt je naar Sas van Gent. Oostelijk rijd je langs Axel richting Zelzate, en hier kom je een aantal stoplichten tegen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zou je eerder denken dat je dan 4-baans weg maakt vanaf Schelde tunnel, via Kanaaltunnel, richting Zelzate, toch?
Achter Hoek rijdt weinig meer vrachtverkeer dan distributie e.d.
(Overigens ex-woonachtig Z-Vl, van eind jaren 60 tot 1979, in mijn jeugd zeg maar, en mijn moeder woont nu nog in Terneuzen).
jawelquote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
https://www.google.nl/maps/@51.2664142,3.87575,17z
Hier staan geen stoplichten hoor.
Nou ja, je had iig die stukken die ik eerder noemde ook 4-baans kunnen maken, dan zit je wel lange tijd goed wrs. Ik neem aan dat er ook meer toeristen naar toe gaan, nu de ontsluiting verbeterd wordt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:56 schreef sturmpie het volgende:
[..]
Je kan langs de twee kanten van het kanaal van Terneuzen naar Zelzate rijden. westelijk rijdt je naar Sas van Gent. Oostelijk rijd je langs Axel richting Zelzate, en hier kom je een aantal stoplichten tegen.
Er valt daar weinig aan te veranderen, Sas van Gent kan je niet openbreken want langs het kanaal zit allemaal industrie.
Ik vind het ook een grof plan wbt die 4-baans van Hoek naar Biervliet. Maar beter in 1 x goed. zodat er de komende 100 jaar geen probleem is wbt verkeer.
ja dat kan natuurlijk.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, je had iig die stukken die ik eerder noemde ook 4 baans kunnen maken, dan zit je wel lange tijd goed wrs. Ik neem aan dat er ook meer toeristen naar toe gaan, nu de ontsluiting verbeterd wordt.
Maar hoe ontvangen de Zeeuws-Vlamingen dit nu?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:02 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ja dat kan natuurlijk.
je kan overal 4-baans aanleggen. bij tijd en wijle gaat dat misschien ook wel gebeuren.
wbt die nieuwe weg richting cadzand/breskens e.d.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar hoe ontvangen de Zeeuws-Vlamingen dit nu?
Ik ben ook ex-Zeeuws Vlaming. Ik vroeg me vooral af waarom je in Waterlandkerkje stopt...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar hoe ontvangen de Zeeuws-Vlamingen dit nu?
Maar zijn ze an sich positief of niet? Ik weet dat er rondom Scheldetunnel ook discussie wasquote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:08 schreef sturmpie het volgende:
[..]
wbt die nieuwe weg richting cadzand/breskens e.d.
"jeeeeeeeeetje waar ben ik ??? "![]()
helemaal gedesorienteerd.
je kan ook niet meer zo makkelijk links of rechtsaf slaan.
Volgens mij hoeven er iig geen boerderijen tegen de vlakte. 1 benzinestation is nu weg, even voorbij Tivoli, daar is een eindje verderop a een nieuwe voor in de plaats gekomen. De rest gaat gewoon over akkergrond. Volgens mij worden boeren daar ruim voor schadeloos gesteld.quote:om 4- baans wegen aan te leggen moet ruimte gemaakt worden. landbouwgrond moet worden onteigend. huizen en boerderijen plat. dat gaat allemaal niet over één nacht ijs.
Om een broodje te eten en wat te drinken... omdat we al weer lang onderweg waren.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:13 schreef XL het volgende:
[..]
Ik ben ook ex-Zeeuws Vlaming. Ik vroeg me vooral af waarom je in Waterlandkerkje stopt...
Ja, daarom beter meer 4-baans....quote:Dat vierbaans niet ging gebeuren was natuurlijk duidelijk. Ik vind het huidige plan goed. Zonder Traktoren is al veel beter, alleen nog achter Caravans hangen. Hoera!
ik denk dat iedereen het wel best vind. je mag nu harder rijden dus dat is altijd leuk.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar zijn ze an sich positief of niet? Ik weet dat er rondom Scheldetunnel ook discussie was
[..]
Volgens mij hoeven er iig geen boerderijen tegen de vlakte. 1 benzinestation is nu weg, even voorbij Tivoli, daar is een eindje verderop a een nieuwe voor in de plaats gekomen. De rest gaat gewoon over akkergrond. Volgens mij worden boeren daar ruim voor schadeloos gesteld.
Dat is bij flitser, staat netjes aangegeven en oplichtende matrixborden als je te hard rijdtquote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:16 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens die autoweg van Terneuzen naar Zelzate is bout. Afslag naar Axel kreeg ik afgelopen december een dikke prent 's morgens in de vroegte, omdat je daar ineens maar 70 km/u mag rijden, en daar hangen ze dan hun flitsertjes weg...
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Geen stoplicht. Is gewoon een invoegstrookje om af te slaan naar Axel.
Wij reden er tussen Kerst en Oud en Nieuw, geen kip op de weg, zag het bord te laat, dus remde te laat af en stond op de plaat. 170 ¤.
Toch wel: https://www.google.nl/map(...)ZMLxdxUuQcdTm6Eg!2e0quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
https://www.google.nl/maps/@51.2664142,3.87575,17z
Hier staan geen stoplichten hoor.
Daar is het dus niet.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:52 schreef D.Licious het volgende:
[..]
Toch wel: https://www.google.nl/map(...)ZMLxdxUuQcdTm6Eg!2e0
Die staan er overigens al sinds de weg is aangelegd![]()
Yup, volgens mij een van de gevaarlijkste wegen van Nederland. Lijkt me niet onverstandig.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:01 schreef Prof_Hoax het volgende:
Dat klopt, en tezamen met de sluiskiltunnel zou het vanaf Terneuzen tot aan de kust van Cadzand in 1 keer doorjagen zijn
Vooral doordat er veel ongelukken en oponthoud is door boeren en dergelijke.
Ik zal even zoeken, moment.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 16:30 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Enige afslag van de weg terneuzen/zelzate naar axel.
Blijkbaar toch wel... , maar goed 's morgens vroeg, lichten stonden op groen, werkelijk waar niemand op de weg, alleen wij.quote:
Ik dacht dat je misschien een supertip in Waterlandkerkje had, als je onderweg wat wil eten zijn toch Philippine, IJzendijke, Schoondijke de gebruikelijke dorpen, op basis van reputatie of omdat ze op de route liggen. Maar een kwartier voor je er bent nog een keer helemaal van de provinciale weg af... dat moest wel een geheime tip opleveren!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Om een broodje te eten en wat te drinken... omdat we al weer lang onderweg waren.
[..]
Ja, daarom beter meer 4-baans....
Philipine kom je niet langs, en naar Cadzand-bad rijd ik altijd via Kerkje en Oostburg, for memory sake... 'het teruggeworpen in de tijd' gevoel (voor mij jaren 70).quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:01 schreef XL het volgende:
[..]
Ik dacht dat je misschien een supertip in Waterlandkerkje had, als je onderweg wat wil eten zijn toch Philippine, IJzendijke, Schoondijke de gebruikelijke dorpen, op basis van reputatie of omdat ze op de route liggen. Maar een kwartier voor je er bent nog een keer helemaal van de provinciale weg af... dat moest wel een geheime tip opleveren!
Het is ook vooral handig voor mensen van buiten Z-Vl, ontken ik niet, maar het brengt ook meer toerisme, en dat is mooi voor de economie van het Westen. Ik zie ook daar meer activiteiten, volgens mij.quote:Ik denk dat 4-baans eerder wat is dat mensen uit Nederland in Zeeuws Vlaanderen willen zien. De Zeeuws Vlaming zelf, die weet wanneer er caravans rijden en weet dus dat hij extra tijd moet rekenen. Die verlaat sowieso amper zijn dorp (waarom zou je ook!) en die kan helemaal niet inhalen (zie ook de vele ongelukken)
Doorgaand verkeer op het Belgische wegennet kan de Zeeuws Vlaming helemaal gestolen worden. Waarom zou je in godsnaam naar een snelweg willen? Je gaat toch niet weg uit Zeeuws Vlaanderen!!!
Ik weet niet of er mensen niet naar Zeeuws Vlaanderen gaan omdat je dan van Hoek tot Schoondijke achter andere caravans moet rijden. Ik weet niet, zelfs als het lokaal bestuur capabel zou zijn de verkeersproblemen op te lossen... dan krijg je gladgestreken nep-erlebnis. Het moet juist zo zijn... het hoort erbij. Als je naar West Zeeuws Vlaanderen gaat en alles loopt smooth en je bent er zo... dan is de hele experience naar de maan. Je moet het platteland proeven anders weet je niet hoe speciaal het plekje is waar je naartoe gaat.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Philipine kom je niet langs, en naar Cadzand-bad rijd ik altijd via Kerkje en Oostburg, for memory sake... 'het teruggeworpen in de tijd' gevoel (voor mij jaren 70).
[..]
Het is ook vooral handig voor mensen van buiten Z-Vl, ontken ik niet, maar het brengt ook meer toerisme, en dat is mooi voor de economie van het Westen. Ik zie ook daar meer activiteiten, volgens mij.
Ja, mijn broer reageerde eender idd. Onderdeel van de charme, volgens hem.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:32 schreef XL het volgende:
[..]
Ik weet niet of er mensen niet naar Zeeuws Vlaanderen gaan omdat je dan van Hoek tot Schoondijke achter andere caravans moet rijden. Ik weet niet, zelfs als het lokaal bestuur capabel zou zijn de verkeersproblemen op te lossen... dan krijg je gladgestreken nep-erlebnis. Het moet juist zo zijn... het hoort erbij. Als je naar West Zeeuws Vlaanderen gaat en alles loopt smooth en je bent er zo... dan is de hele experience naar de maan. Je moet het platteland proeven anders weet je niet hoe speciaal het plekje is waar je naartoe gaat.
Nee, dat doet de toerist niet. TomTom moet je polderen. Dan kan het beginnen. Als je het niet kent en je komt over zulke wegen aan... Dan heeft iedereen het gevoel dat voor ons Zeeuws Vlaanderen is.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, mijn broer reageerde eender idd. Onderdeel van de charme, volgens hem.
Ikzelf heb meer het idee dat Z-Vl op deze manier een mooi alternatief kan worden voor Domburg e.o.
En het teruggeworpen in de tijd gevoel kun je ondanks die nieuwe weg ruim beleven daar, rijd via Kerkje naar Oostburg en daarna naar Cadzand bijv.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |