Sluiskiltunnel, kan niet wachten tot die opengaat inderdaadquote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:01 schreef Prof_Hoax het volgende:
Dat klopt, en tezamen met de sluiskiltunnel zou het vanaf Terneuzen tot aan de kust van Cadzand in 1 keer doorjagen zijn
Vooral doordat er veel ongelukken en oponthoud is door boeren en dergelijke.
Mooi toch, wij deden er gister meer dan anderhalf uur (met een kleine afstapping bij Waterlandkerkje om een broodje te eten bijna 2 uur) over om van Woensdrecht in Cadzand-bad te komen, en dan gaat het eerste stuk vrij snel tot aan de rotonde bij het blikkenveldje van Hoek.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:01 schreef Prof_Hoax het volgende:
Dat klopt, en tezamen met de sluiskiltunnel zou het vanaf Terneuzen tot aan de kust van Cadzand in 1 keer doorjagen zijn
Vooral doordat er veel ongelukken en oponthoud is door boeren en dergelijke.
Ja zou mooi zijn als die klaar isquote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:02 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Sluiskiltunnel, kan niet wachten tot die opengaat inderdaad
Ik rijd daar altijd als de brug opengaat
Volgens mij moet het half volgendjaar klaar zijn, zou echt een geweldige vooruitgang zijn!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mooi toch, wij deden er gister meer dan anderhalf uur (met een kleine afstapping bij Waterlandkerkje om een broodje te eten bijna 2 uur) over om van Woensdrecht in Cadzand-bad te komen, en dan gaat het eerste stuk vrij snel tot aan de rotonde bij het blikkenveldje van Hoek.
Als ik naar het noorden rijd, zit ik na 2 uur voorbij Alkmaar (daarna krijg je ook een kutweg).
Nu nog geen tol meer heffen en ik ben helemaal tevredenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:06 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Ja zou mooi zijn als die klaar is
[..]
Volgens mij moet het half volgendjaar klaar zijn, zou echt een geweldige vooruitgang zijn!
Gelijk met de tunnel dus? Ik zag op een bord dat die medio 2015 klaar is idd.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:06 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Ja zou mooi zijn als die klaar is
[..]
Volgens mij moet het half volgendjaar klaar zijn, zou echt een geweldige vooruitgang zijn!
Ja, dat zal er wel niet inzitten.... Het zal wrs een stuk drukker worden met vrachtverkeer voor Antwerpen, daar waar men nu vaak stond te wachten voor de brug.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:07 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Nu nog geen tol meer heffen en ik ben helemaal tevreden
Niet zo spannend als ik dacht dus.... .quote:1.De nieuwe weg bestaat uit de hoofdrijbaan, parallelwegen en een vrijliggend fietspad. Voor een goede doorstroming geldt er tussen Hoek en Schoondijke straks een maximumsnelheid van 100 km/h. Er komt een vangrail in het midden van de hoofdrijbaan om frontale botsingen te voorkomen.
2. Er komen in totaal 6 rotondes: bij Hoek, de Braakman, Biervliet, IJzendijke, de aansluitingen met de N253 Schoondijke – Oostburg en de N676 Schoondijke – Breskens.
3. Bij de 5 eerstgenoemde rotondes komen fietstunnels, bij de laatstgenoemde rotonde komt een gelijkvloerse oversteekmogelijkheid.
4. Er komt 1 viaduct (met name voor langzaam verkeer) ter hoogte van de Oranjedijk tussen IJzendijke en Schoondijke.
5. De weg tussen Hoek en Biervliet wordt uitgevoerd met 2x2 rijstroken. Behalve bij de doorsnijding van natuurgebied de Braakman. Daar wordt de weg over een lengte van 600 meter uitgevoerd met 2x1 rijstrook.
6. Van Biervliet naar Schoondijke wordt de nieuwe weg met 2x1 rijstrook aangelegd. Voor de hulpdiensten komt een uitwijkstrook, en bij de rotondes in Schoondijke en IJzendijke komen inhaalstroken.
7. Bij Schoondijke loopt de weg rond het dorp om de dorpskern te ontlasten. De maximumsnelheid is hier 80 km/h. Fietsers van en naar Breskens worden wel door het dorp geleid.
Die 80 km/u haal je niet. Gemiddeld rijd je in de zomer denk ik 60 km/u.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:40 schreef sturmpie het volgende:
100km/u ipv 80km/u is een vooruitgang.
de reden lijkt mij het landbouwverkeer. zeeuwsvlaanderen heeft veel boerderijen en dus veel langzaam verkeer. en die wil men niet op de autowegen. dus paralel/ventwegen aanleggen, en zo het plan om het geheel te vernieuwen. veiliger en sneller.
qua verkeer is het misschien niet direkt nodig om het zo groots aan te pakken. maar als je het in 1 keer goed doet, ben je er ook voor lange tijd klaar mee.
Zullen uit metingen vast wel gebleken zijn dat daar drukkere punten zijn. En 60km/h lache man dat haal je in geen duuzt jaar in de zomerquote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die 80 km/u haal je niet. Gemiddeld rijd je in de zomer denk ik 60 km/u.
Wrs dat je op deze manier in ongeveer 15 minuten van Hoek naar Schoondijke rijdt. Overigens een raadsel waarom tussen Hoek en Biervliet (behalve Braakman) wel 4 baans en tussen Biervliet en IJzendijke-Tivoli en tussen IJzendijke en Schoondijke de boel 2 baans is...
animatie van traject Schoondijke-Hoek
Het is wel nodig, vooral voor het werk(lees boeren) verkeer. Ontzettend gevaarlijk, houden hele files met auto's op en doorstroming is kut met peren daar. Het is ontzettende verbetering als de tractors al weg zijnquote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:40 schreef sturmpie het volgende:
100km/u ipv 80km/u is een vooruitgang.
de reden lijkt mij het landbouwverkeer. zeeuwsvlaanderen heeft veel boerderijen en dus veel langzaam verkeer. en die wil men niet op de autowegen. dus paralel/ventwegen aanleggen, en zo het plan om het geheel te vernieuwen. veiliger en sneller.
qua verkeer is het misschien niet direkt nodig om het zo groots aan te pakken. maar als je het in 1 keer goed doet, ben je er ook voor lange tijd klaar mee.
Wrs dat je idd niet eens 60 km/u gemiddeld haalt, ik verbaas me er altijd weer over hoe lang het duurt voordat je in Cadzand zit.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:57 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Zullen uit metingen vast wel gebleken zijn dat daar drukkere punten zijn. En 60km/h lache man dat haal je in geen duuzt jaar in de zomer
[..]
ik woon in zeeuwsvlaanderenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die 80 km/u haal je niet. Gemiddeld rijd je in de zomer denk ik 60 km/u.
Wrs dat je op deze manier in ongeveer 15 minuten van Hoek naar Schoondijke rijdt. Overigens een raadsel waarom tussen Hoek en Biervliet (behalve Braakman) wel 4 baans en tussen Biervliet en IJzendijke-Tivoli en tussen IJzendijke en Schoondijke de boel 2 baans is...
animatie van traject Schoondijke-Hoek
dat is omdat je daar een heuvel oprijdt en direkt daarna staat een stoplicht. verstandig om daar de snelheid te verminderen om een kettingbotsing bij het stoplicht te voorkomen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:16 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens die autoweg van Terneuzen naar Zelzate is bout. Afslag naar Axel kreeg ik afgelopen december een dikke prent 's morgens in de vroegte, omdat je daar ineens maar 70 km/u mag rijden, en daar hangen ze dan hun flitsertjes weg...
Zou je eerder denken dat je dan 4-baans weg maakt vanaf Schelde tunnel, via Kanaaltunnel, richting Zelzate, toch?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:33 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik woon in zeeuwsvlaanderen
op dat traject wat ze nu aan het veranderen zijn mocht je normaal 80km/u.
bij Waterlandkerkje mag je bijv. maar 60km/u.
het is goed dat er nu een hoofdweg richting Terneuzen komt waar je wel legaal 100km/u mag en waar men geen last meer heeft van landbouwverkeer.
de reden imo dat men tussen Hoek en Biervliet heeft gekozen voor een 2 x 2-baans, is omdat Terneuzen een stad is waar veel mensen werken en veel verkeer naar en van komt. zo heeft men de gelegenheid om langs de vrachtwagens te rijden denk ik. de nieuwe rotondes hebben invoegstroken dus dan gaat alles iets sneller.
Geen stoplicht. Is gewoon een invoegstrookje om af te slaan naar Axel.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:36 schreef sturmpie het volgende:
[..]
dat is omdat je daar een heuvel oprijdt en direkt daarna staat een stoplicht. verstandig om daar de snelheid te verminderen om een kettingbotsing bij het stoplicht te voorkomen.
als je de weg van Terneuzen naar Zelzate bedoelt, ten oosten van het kanaal. dan kom je idd langs Axel. en daar kan je idd invoegen, voor een stoplicht. als je rechtdoor rijdt ga je richting Zelzate/Sas van Gent. dan komen er weer stoplichten, waar je linksaf kan richting Hulst. kijk maar op google maps, is vast wel te zien.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Geen stoplicht. Is gewoon een invoegstrookje om af te slaan naar Axel.
Wij reden er tussen Kerst en Oud en Nieuw, geen kip op de weg, zag het bord te laat, dus remde te laat af en stond op de plaat. 170 ¤.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |