Ten eerste, de laatste tijd waren er wat trolltopics over portemonnees, maar deze is gelukkig vers van de pers!
Zoals sommigen weten ben ik buschauffeur in het mooie Zuid-Holland. Naast het studeren gewoon beetje verdienen, lekker rijden voor je centen
Maandag was het weer zover, vervangingsrit op een buurtbuslijn, het begon al goed

. Dit lijntje heeft een laag passagiersaantal en ik kon het weten, want ik had maar 4 mensen.
Na het afzetten van de mensen bij het station, keerde ik met 2 minuten vertraging weer terug naar de eindbestemming, daar ging m'n pauze

. Gelukkig werd de vertraging minder en kon ik uiteindelijk genieten van m'n bammetje. Natuurlijk controleer ik even de bus, bleek er een portemonnee te liggen. Dus ik, nieuwsgierig als ik ben, even kijken. Hij was rijk gevuld: Pinpassen, creditcards en 500 euro cash. Naar de ID kijkende bleek het een marrokaan te zijn
Nu hebben buschauffeurs al niet zo'n goede ervaring met deze bevolkingsgroep, dus ik zou de portemonnee maar afgeven bij m'n depot. Belt op gegeven moment de verkeersleiding dat ik hem moet afgeven op het station, waar de man zou staan. En daar stond ie hoor, hij wist niet wat ie moest zeggen en ik kreeg nieteens vindersloon
Klacht: mensen die hun portemonnee in m'n bus laten slingeren