abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:58:58 #26
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_143721277
Jep, die is deaud waarschijnlijk. Moet 12.6 zijn (motor uit) na een tijdje stilstaan, en 13.8 minimaal als de motor loopt. Liever nog iets boven de 14volt, maar 13.8 is in principe goed.
Wel effe goed checken of de dynamo wel goed bijlaadt.

Beter nu als straks bij de eerste vorst ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:59:37 #27
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_143721313
Jep .hoeveel volt als de motor loopt?

[ Bericht 72% gewijzigd door Catch22- op 22-08-2014 22:09:31 ]
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_143724239
14,2-14,4 volt, dynamo is 2 maand geleden gereviseerd, laadde niet meer bij. Kon nog net thuis komen toen, door de remlichten begon de auto al te sputteren. Met radio op hoog volume meet ik 13,9 volt met lopende motor, maar mijn goedkope multimeter zal die pieken wel niet kunnen meten. Oke dan ga ik langzaam opzoek naar een andere accu, zijn er nog aanraders? Als ik zo kijk voor mijn auto skoda octavia 1.8t 2003 kom ik bijvoorbeeld op http://www.arie.nl/auto-o(...)0vrs/434/accus/s4008

Is dat wat?
pi_143731047
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 22:56 schreef KeesBromfiets het volgende:
14,2-14,4 volt, dynamo is 2 maand geleden gereviseerd, laadde niet meer bij. Kon nog net thuis komen toen, door de remlichten begon de auto al te sputteren. Met radio op hoog volume meet ik 13,9 volt met lopende motor, maar mijn goedkope multimeter zal die pieken wel niet kunnen meten. Oke dan ga ik langzaam opzoek naar een andere accu, zijn er nog aanraders? Als ik zo kijk voor mijn auto skoda octavia 1.8t 2003 kom ik bijvoorbeeld op http://www.arie.nl/auto-o(...)0vrs/434/accus/s4008

Is dat wat?
Bosch accu's zijn wel goede accu's kijk ook effe of je massa punten goed zijn
pi_143732293
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 01:37 schreef klawie het volgende:

[..]

Bosch accu's zijn wel goede accu's kijk ook effe of je massa punten goed zijn
Naar de subwoofer ligt een aparte massakabel. Dus niet aan de carrosserie. Van accu's weet ik vrij weinig, dus geen idee of deze Bosch een lage midden of hoge kwaliteit en capaciteit is.
pi_143745712
Seat cordoba automaat uit 2000,
Die soms met remmen een blokkerend drillend geluid en gevoel aan het pedaal geeft... remt ook niet lekker alsof hij terug komt zetten?

Kan het niet goed uitleggen maar mischien dat iemand me begrijpt?

Edit, het klinkt trouwens niet alsof de remblokken versleten zijn maar eerder iets als een abs ofzo? Heb er de ballen verstand van...altijd in ern simpele astra gereden uit '94 :)
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:41:15 #32
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_143748798
Mijn wagentje Renault 5 1.4 (C2J) loopt op 3 poten, reed bougies rotor en verdelerkap vervangen en de kabels van plek gewisseld maar cilinder 1 blijft maar niet meewerken. Als ik de kabel los trek tijdens het lopen verandert er niets aan zijn loopje en de kabel vonkt wel... Rara politiepet?
Onder het rijden en warm lijkt hij wel mee te werken.
pi_143749271
Kleppenstellen?
Timing v/d motor in orde?
Valse lucht?
pi_143749431
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 19:41 schreef blup het volgende:
Mijn wagentje Renault 5 1.4 (C2J) loopt op 3 poten, reed bougies rotor en verdelerkap vervangen en de kabels van plek gewisseld maar cilinder 1 blijft maar niet meewerken. Als ik de kabel los trek tijdens het lopen verandert er niets aan zijn loopje en de kabel vonkt wel... Rara politiepet?
Onder het rijden en warm lijkt hij wel mee te werken.
Je verliest geen koelvloeistof? Doordat er KVS in je cilinder kan lopen kan deze even niet meedoen bij starten.

Verder zal je even compressie kunnen meten.

Of misschien een klevende klep?

Hier ook nuttige info te vinden:
http://www.amtgarageforum(...)ers-lopen-33729.html
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:05:08 #35
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_143749688
Het is gebeurd nadat ik bijna een keer te laat kwam op mijn werk en flink gegast heb. Kan dat iets verklaren? 8)7

Ding lekt aan alle kanten dusja.. :')
pi_143750013
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 20:05 schreef blup het volgende:
Het is gebeurd nadat ik bijna een keer te laat kwam op mijn werk en flink gegast heb. Kan dat iets verklaren? 8)7

Ding lekt aan alle kanten dusja.. :')
Ik heb wel eens gehad dat er een klepveer was gebroken. Die liep ook op 3 cilinders. Was een 5 turbo :D
pi_143750149
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 20:12 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Ik heb wel eens gehad dat er een klepveer was gebroken. Die liep ook op 3 cilinders. Was een 5 turbo :D
Maar dan zal die met warme motor niet opeens doen ofwel?
  zondag 24 augustus 2014 @ 15:20:39 #38
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_143773694
Daarmee zal ik vrees ik mee naar de garage moeten.
pi_143773814
quote:
8s.gif Op zondag 24 augustus 2014 15:20 schreef blup het volgende:
Daarmee zal ik vrees ik mee naar de garage moeten.
Kleppendeksel er af kan je toch wel :P
  zondag 24 augustus 2014 @ 15:28:56 #40
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_143774063
quote:
10s.gif Op zondag 24 augustus 2014 15:23 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Kleppendeksel er af kan je toch wel :P
Joah geen probleem maar het heeft geen meerwaarde. Luchtfilterhuis eraf en ik ben er. Heb trouwens ook geen pakking hier.
pi_144041289
Mondeo 1.8 uit 2003 piept bij het schakelen van 1 naar 2. Overige versnellingen gebeurt dat niet. Het schakelen gaat overigens zelf prima.

Nu lees ik her en der (ik heb nog niet zelf gekeken) dat dat een kwestie zou moeten zijn van bij de versnellingspook eea loshalen en met lagervet smeren. Nog andere mogelijke oorzaken?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_144045287
Pook of mechanische op de bak idd. Of de kabels. Of ik het meer kraken want dan kan het in de bak zitten

[ Bericht 27% gewijzigd door Chuck-N0rr1s op 01-09-2014 10:09:11 ]
pi_144119999
quote:
7s.gif Op zondag 24 augustus 2014 15:28 schreef blup het volgende:

[..]

Joah geen probleem maar het heeft geen meerwaarde. Luchtfilterhuis eraf en ik ben er. Heb trouwens ook geen pakking hier.
Nou?
  zaterdag 6 september 2014 @ 21:41:21 #44
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_144254538
Zeer waarschijnlijk toch de bougiekabel
pi_144254905
quote:
15s.gif Op zaterdag 6 september 2014 21:41 schreef blup het volgende:
Zeer waarschijnlijk toch de bougiekabel
Kan :P
  zaterdag 6 september 2014 @ 22:39:29 #46
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144257118
Ik heb (het zal ook niet anders) weer een autoprobleem. Een typisch ford probleem trouwens, de mechaniek loopt, maar de afwerking valt uit elkaar.

Het rubber aan de buitenkand van de onderkant van het raam aan de bestuurderszijde zit los. Dus als het ware waar het metaal aan de buitenkant tegen het raam aan zit.

Als ik het raam naar beneden doe maakt het echt een onverdovend lawaai. Als in iedereen staart je aan, terwijl je spontaan tinnitus en een migraine ontwikkeld. Het is echt heel dramatisch. En gebeurde ook echt midden in Utrecht met allemaal mensen om me heen :')

Dat rubber ging als het ware het raam mechanisme in. Toen ik hek omhoog deed, ging het rubber weer mee omhoog. Maar bij het opnieuw omlaag doen blijft hij meegaan.

Hoe fix ik dit? Ik kan het niet smeren, dan zit mijn hele raam onder de olie. En het zit op zich redelijk stevig vast.
  zaterdag 6 september 2014 @ 22:47:11 #47
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144257286
quote:
5s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:46 schreef Five_Horizons het volgende:
Mondeo 1.8 uit 2003 piept bij het schakelen van 1 naar 2. Overige versnellingen gebeurt dat niet. Het schakelen gaat overigens zelf prima.

Nu lees ik her en der (ik heb nog niet zelf gekeken) dat dat een kwestie zou moeten zijn van bij de versnellingspook eea loshalen en met lagervet smeren. Nog andere mogelijke oorzaken?
Is her de 6 bak? Daarmee zijn veel problemen met de kabels ofzo. Eigenlijk niet iets waar ik verstand van heb, maar de ford fora staan vol met problemen erover.
pi_144264909
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 22:39 schreef NieuweNier het volgende:
Ik heb (het zal ook niet anders) weer een autoprobleem. Een typisch ford probleem trouwens, de mechaniek loopt, maar de afwerking valt uit elkaar.

Het rubber aan de buitenkand van de onderkant van het raam aan de bestuurderszijde zit los. Dus als het ware waar het metaal aan de buitenkant tegen het raam aan zit.

Als ik het raam naar beneden doe maakt het echt een onverdovend lawaai. Als in iedereen staart je aan, terwijl je spontaan tinnitus en een migraine ontwikkeld. Het is echt heel dramatisch. En gebeurde ook echt midden in Utrecht met allemaal mensen om me heen :')

Dat rubber ging als het ware het raam mechanisme in. Toen ik hek omhoog deed, ging het rubber weer mee omhoog. Maar bij het opnieuw omlaag doen blijft hij meegaan.

Hoe fix ik dit? Ik kan het niet smeren, dan zit mijn hele raam onder de olie. En het zit op zich redelijk stevig vast.
Nieuwe kopen.

Dat kan je toch ook zelf bedenken?
  zondag 7 september 2014 @ 09:58:03 #49
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_144265341
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 09:16 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Nieuwe kopen.

Dat kan je toch ook zelf bedenken?
Ja nuttige opmerkingen. Ik ga een nieuwe auto kopen vanwege een rubbertje :')

Mag het geflame even ophouden :(
pi_144265447
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 09:58 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ja nuttige opmerkingen. Ik ga een nieuwe auto kopen vanwege een rubbertje :')

Mag het geflame even ophouden :(
:') hij bedoelt het rubber :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')