kijk als dat waar is, neem ik mijn woorden terug, maar hoe zijn die rijen van niet toegelaten vluchtelingen dan ontstaan?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:11 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Wat ik net zei. Ze moeten uit een een Irakese stad/dorp komen. Zo voorkomen ze dat er jihadisten uit het buitenland daar binnenkomen.
Btw hoe kan je 'verbinding met Koerdistan tonen'?
Lekker makkelijk om eerst een ongefundeerde beschuldiging te doen, en dan de discussie af te kappen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:11 schreef mrstylo het volgende:
Dit gaat een wellus nietus discussie woorden.
Jij hebt jouw bronnen uit het web en ik heb mijn ouders en familie die het zelf mee gemaakt hebben.
Iemand die zichzelf Kurd0w noemt en een Koerdische vlag als avatar heeft beschuldigt mij van ultra-nationalisme. Dit is niet eens lachwekkend of ironisch, maar eerder voer voor psychologen...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:11 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Geloof je je zelf nog wel? Ozal was ''mogelijk koerdisch'' zoals hij zichzelf beschreef. Nooit voor uitgekomen dat hij Koerdisch is. Kon het ook niet doen. Ze lieten de vluchtende Koerden door omdat de grens zo poreus is als het maar kan. Niet uit liefdadigheid. En toendertijd had het leger nauwelijks controle over het zuid-oosten. Maar goed, ik kan beter geen tijd verspillen aangezien je duidelijk een ultra-nationalistisch brilletje ophebt en niet verder wilt kijken.
Ze worden nu gewoon heel streng gecontroleerd. Ik bedoel dan op de manier hoe je op een vliegveld verwacht. Er zijn nu ook meerdere checkpoints op stukje 1 weg. Dus is normaal bij zo'n hoge vluchtelingsstroom dat er een lange rij ontstaatquote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:25 schreef Bilge het volgende:
[..]
kijk als dat waar is, neem ik mijn woorden terug, maar hoe zijn die rijen van niet toegelaten vluchtelingen dan ontstaan?
Hoe je die binding aantoont weet ik niet. Ik las het ook maar op Twitter.
Ik wil best door gaan maar is een moeilijke onderwerp. Ik heb persoonlijk ervaring en jij hebt het web.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:25 schreef Bilge het volgende:
[..]
Lekker makkelijk om eerst een ongefundeerde beschuldiging te doen, en dan de discussie af te kappen.
Je leest het verkeerd. Wanneer zijn grenzen lek? Wanneer grenzen niet open zijn. Wanneer ze open waren, dan zou het niet lek zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:36 schreef Bilge het volgende:
Ik vind deze discussie zo typisch.
Feit: Turkije vangt in 1991 als enige land 1 miljoen Koerden op.
- Mrstylo: de Koerden werden eerst geweigerd, waardoor er veel onnodige doden zijn gevallen.
- Kurd0w: de grenzen waren lek, Turkije deed het niet uit liefdadigheid.
Deze twee stellingen sluiten elkaar uit. Ze kunnen niet tegelijkertijd waar zijn. Maar mrStylo en Kurd0w gaan niet met elkaar in debat. Ze proberen mij allebei te overtuigen dat Turkije in ieder geval jakkie bah vies stom fout slecht stout is. De feiten doen er niet toe. Hoe kun je dan nog discussiren?
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:46 schreef scarymovie123 het volgende:
[ afbeelding ]
o mijn goddit is basra in 1950
ik ben zelf nooit in basra geweest maar als dit klopt he dan wooww wat is irak slecht geworden :S
Je wringt je in allerlei hoeken en gaten om een onhoudbare stelling te verdedigen. Als de grenzen zo lek als een mandje zijn, hadden Koerden niet aan de grens hoeven te wachten en te sterven.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:43 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Je leest het verkeerd. Wanneer zijn grenzen lek? Wanneer grenzen niet open zijn. Wanneer ze open waren, dan zou het niet lek zijn.
En jij noemt hem ulta nationalistisch, terwijl jij zelf een UI hebt van een 'ottomaanse hand'.
Eeuwig zonde. De infrastructuur kan nog wel worden hersteld, maar als die vernielde tombes en archeologische kunsten komen nooit meer terug.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:46 schreef scarymovie123 het volgende:
[ afbeelding ]
ik ben zelf nooit in basra geweest maar als dit klopt he dan wooww wat is irak slecht geworden :S
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:46 schreef scarymovie123 het volgende:
[ afbeelding ]
Na 1980 is alles slechter gewordenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:52 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bagdad in de jaren '60.
mee eensquote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:52 schreef Bilge het volgende:
Eeuwig zonde. De infrastructuur kan nog wel worden hersteld, maar als die vernielde tombes en archeologische kunsten komen nooit meer terug.
Yep, mijn ouders zeggen ook dat de jaren '60 en '70 fantastisch waren. Toen Irak Iran aanviel was het allemaal voorbij. In Koerdisch Irak zie je nog van die niet-werkende paaltjes van toen om de wegenwacht te bellen. 50 jaar later hebben ze dat nog steeds niet in Irak, laat staan voldoende elektriciteit of drinkwater. Ik begrijp dat in het zuiden veel ellende is maar in het noorden, waar veel geld genvesteerd wordt, mag toch wel zoiets op poten gezet worden? Of gewoon een postbedrijf...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:53 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
[..]
Na 1980 is alles slechter geworden
Basra was prachtig, en is het nu op veel plekken nog steedsquote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:46 schreef scarymovie123 het volgende:
[ afbeelding ]
er is dhl in erbil hoorquote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:02 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Yep, mijn ouders zeggen ook dat de jaren '60 en '70 fantastisch waren. Toen Irak Iran aanviel was het allemaal voorbij. In Koerdisch Irak zie je nog van die niet-werkende paaltjes van toen om de wegenwacht te bellen. 50 jaar later hebben ze dat nog steeds niet in Irak, laat staan voldoende elektriciteit of drinkwater. Ik begrijp dat in het zuiden veel ellende is maar in het noorden, waar veel geld genvesteerd wordt, mag toch wel zoiets op poten gezet worden? Of gewoon een postbedrijf...
dus basra bezoeken zou waarschijnlijk geen probleem zijn?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:10 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Basra was prachtig, en is het nu op veel plekken nog steeds. Het zuiden is redelijk ver van de problemen nog, gelukkig (niet dat het perfect is, verre van).
Ik ben er elk jaar en over twee weken weerquote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:14 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
dus basra bezoeken zou waarschijnlijk geen probleem zijn?
hmm dan wil ik er misschien wel heen mijn ouders gingen daar ook op vakantie in de jaren 60quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:17 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Ik ben er elk jaar en over twee weken weer
Inshallahquote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:23 schreef lDDQD het volgende:
Hopelijk kan het gebied weer opgebouwd worden, van Koerdistan tot Basra. Eerst "even" ISIS en co uitroeien.
zal niet gebeuren met deze 'democratie' in irak. ze hebben een echte leider nodig die ze allemaal bij elkaar houdtquote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:23 schreef lDDQD het volgende:
Hopelijk kan het gebied weer opgebouwd worden, van Koerdistan tot Basra. Eerst "even" ISIS en co uitroeien.
Democratie gaat niet in het midden oosten, in ieder geval niet de westerse variant op korte termijnquote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:30 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
zal niet gebeuren met deze 'democratie' in irak. ze hebben een echte leider nodig die ze allemaal bij elkaar houdt
goede leider!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:31 schreef mrstylo het volgende:
@IdreesMohammd: Pres. Barzani warned those not performed their duties will be punished. Some high-ranking military officials have reportedly been arrested.
https://twitter.com/idreesmohammd/status/496772223399510019
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |