abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143121668
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:23 schreef lDDQD het volgende:

[..]

>90% van de Koerden is moslim (sunnah). De rest is of moslim (shia), yezidi of joods).
Toch ook wel een grote groep christelijk. (Alhoewel zij vaak zichzelf ook als een zelfstandig volk zien.)
pi_143121731
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:26 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Denk je dat dit gedoe een soort van PSYOP is?
Dat de Koerden dit doen om politieke redenen en er geen echte strijd is ofzo? Of bedoel je dat niet?
pi_143121749
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:28 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Dat de Koerden dit doen om politieke redenen en er geen echte strijd is ofzo? Of bedoel je dat niet?
Zoiets ja.
pi_143121924
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:29 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Zoiets ja.
Nee ISIS heeft wel echt steden en dorpen ingenomen en heel veel burgers gedood. Daar zijn genoeg foto's van en de Yezidi Koerden bevestigen dat ook. Dat de Yezidi's massaal zijn gevlucht is ook echt. Er is wel oorlog maar ISIS valt de Koerden niet aan omdat ze dat op de 'battlefield' niet winnen, de steden zijn hun gevechtsterreinen. En de Koerden lijken de steden niet in te gaan want zie maar een guerilla oorlog te winnen... zonder luchtsteun. Beiden blijven gewoon op hun plek en laten de ander niet verder komen denk ik.

Ik vermoed echt dat de Koerden proberen steun te krijgen en zonder die steun extreem voorzichtig zullen blijven.
pi_143121991
Zestig doden bij luchtaanval Mosul
Een luchtaanval op de Iraakse stad Mosul heeft aan zestig vermoedelijke soennitische strijders het leven gekost.

Dat meldt de Iraakse staatstelevisie woensdag. Mosul is in handen van soennitische opstandelingen.

Later meer.

http://www.nu.nl/buitenla(...)chtaanval-mosul.html
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:57:57 #56
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_143124414
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:26 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Is geen iraq discussie dus ik laat em gaan.
Nee even serieus. Waarom denk je dat steniging iets Islamitisch is.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:06:35 #57
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143125397
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:57 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Nee even serieus. Waarom denk je dat steniging iets Islamitisch is.
Jij noemde mij vorige x hoer na een discussie. Ga weg.
Of was dit je kloon.
pi_143125523
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:25 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Jij noemde mij vorige x hoer na een discussie. Ga weg.
Of was dit je kloon.
waarom maak jij hele tijd ruzie hier
pi_143125585
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:28 schreef scarymovie123 het volgende:

[..]

waarom maak jij hele tijd ruzie hier
Is er weer vrede in Irak? Zo nee: lets stay ontopic.
pi_143125780
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:37 schreef BluesRebel het volgende:
Zestig doden bij luchtaanval Mosul
Een luchtaanval op de Iraakse stad Mosul heeft aan zestig vermoedelijke soennitische strijders het leven gekost.

Dat meldt de Iraakse staatstelevisie woensdag. Mosul is in handen van soennitische opstandelingen.

Later meer.

http://www.nu.nl/buitenla(...)chtaanval-mosul.html
Een effectieve luchtaanval, zouden de berichten dat de Russische luchtmacht daar actief bezig is dan toch kloppen?
pi_143125991
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:36 schreef Nintex het volgende:

[..]

Een effectieve luchtaanval, zouden de berichten dat de Russische luchtmacht daar actief bezig is dan toch kloppen?
ik heb gehoord dat de russen al een nieuwe bezorging voertuigen en jets hebben geleverd aan irak en dat er zelfs paar russen de vliegtuigen besturen :o
pi_143126385
quote:

[..]

:')

Er vinden constant aanvallen plaats.
pi_143126602
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:52 schreef Peunage het volgende:

[..]

:')

Er vinden constant aanvallen plaats.
ja maar er wordt gezegd dat russische piloten mee doen ik weet niet of dat waar is
pi_143126787
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:30 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Is er weer vrede in Irak? Zo nee: lets stay ontopic.
waar slaat dat op
pi_143127637
quote:

[..]

Iraqi Air Force, zoals voorheen gemeld.
DolphinScreensaver.exe
pi_143128275
ik wil weer terug naar syrie gaan ik zag video van een man in syrie die onthoofd wordt omdat hij geen moslim is. ik wil ze allemaal dood schieten
pi_143128484
@RudawEnglish: #Kurdistan general security assures people that the situation is under control. #Twitterkurds
https://twitter.com/rudawenglish/status/497030416499769344

"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_143128695
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:46 schreef mrstylo het volgende:
@RudawEnglish: #Kurdistan general security assures people that the situation is under control. #Twitterkurds
https://twitter.com/rudawenglish/status/497030416499769344

[ afbeelding ]
_O- ik herken hem hij was een generaal tijdens saddam toch???
pi_143128731
quote:
;( arme mensen geen eten geen drinken geen huis waar moeten ze heen ;( mijn vader kende vele yezedi in syrie zeer goede mensen heel vredig nooit ruzie ;(
pi_143129376
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:25 schreef Bilge het volgende:

[..]

kijk als dat waar is, neem ik mijn woorden terug, maar hoe zijn die rijen van niet toegelaten vluchtelingen dan ontstaan?

Hoe je die binding aantoont weet ik niet. Ik las het ook maar op Twitter.

[..]

Lekker makkelijk om eerst een ongefundeerde beschuldiging te doen, en dan de discussie af te kappen.

[..]

Iemand die zichzelf Kurd0w noemt en een Koerdische vlag als avatar heeft beschuldigt mij van ultra-nationalisme. Dit is niet eens lachwekkend of ironisch, maar eerder voer voor psychologen...

De grenzen zijn niet poreus maar juist bergachtig. Ben je überhaupt ooit in die regio geweest? En hoe kan Turkije de Koerdische vluchtelingen hebben geweigerd als de grenzen lek waren? Waarom vroeg Saddam dan aan Turkije om de grenzen te sluiten? Logica?

Over Ozals afkomst: The late Turgut Özal (1927-1993), prime minister (1983-1989) and president of the Turkish Republic (1989-1993), told me in an interview that he had Kurdish blood.

"What's the problem?" he asked. "I have Kurdish blood, and I'm the president of the republic!"
http://www.turkeytravelplanner.com/details/History/Kurds.html
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:25 schreef Bilge het volgende:

[..]

kijk als dat waar is, neem ik mijn woorden terug, maar hoe zijn die rijen van niet toegelaten vluchtelingen dan ontstaan?

Hoe je die binding aantoont weet ik niet. Ik las het ook maar op Twitter.

[..]

Lekker makkelijk om eerst een ongefundeerde beschuldiging te doen, en dan de discussie af te kappen.

[..]

Iemand die zichzelf Kurd0w noemt en een Koerdische vlag als avatar heeft beschuldigt mij van ultra-nationalisme. Dit is niet eens lachwekkend of ironisch, maar eerder voer voor psychologen...

De grenzen zijn niet poreus maar juist bergachtig. Ben je überhaupt ooit in die regio geweest? En hoe kan Turkije de Koerdische vluchtelingen hebben geweigerd als de grenzen lek waren? Waarom vroeg Saddam dan aan Turkije om de grenzen te sluiten? Logica?

Over Ozals afkomst: The late Turgut Özal (1927-1993), prime minister (1983-1989) and president of the Turkish Republic (1989-1993), told me in an interview that he had Kurdish blood.

"What's the problem?" he asked. "I have Kurdish blood, and I'm the president of the republic!"
http://www.turkeytravelplanner.com/details/History/Kurds.html
Dat Saddam het vroeg betekent niet dat het houdbaar is. En de grenzen zijn wel degelijk poreus. Hoe anders kon de PKK vechten vanuit dat gebied. Er is trouwens een verschil tussen pattriot zijn en nationalist zijn. Een pattriot houdt van zijn volk en natie, een nationalist ziet zich zelf verheven boven anderen. Ik reken mijzelf tot de eerste, maar de (meeste) Turken zijn nationalisten welke niet met ratio denken, althans in mijn ervaring.

En je hebt gelijk over Ozal. Hij geeft toe Koerdisch ''bloed'' te hebben; net of hij bijna uitkomt voor zijn Koerdische identiteit. Doei!
  woensdag 6 augustus 2014 @ 17:12:24 #74
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143129413
quote:
"Vluchtelingen Irak verhongeren"

woensdag 6 aug 2014, 15:32 (Update: 06-08-14, 17:06)

In de bergen in Noord-Irak dreigt een humanitaire ramp. Tienduizenden mensen zitten er vast, zonder voedsel en water. Een hoge Koerdische regeringsfunctionaris waarschuwt dat zij omkomen als er niet snel hulp komt.

Nadat ISIS-strijders zondag verschillende dorpen hadden ingenomen, zijn veel bewoners de bergen ingevlucht.

De vluchtelingen behoren tot een religieuze minderheid, de jezidi's. ISIS beschouwt hen als duivelsaanbidders. Volgens een vertegenwoordiger van de geloofsgemeenschap zijn duizenden jezidi's gedood. Ze kregen de keus: bekeren tot de islam, of de dood.

Steun
Na de nederlagen van zondag heeft het Iraakse leger bekendgemaakt dat het de Koerdische strijdkrachten in het noorden gaat helpen ISIS te bestrijden.
quote:
Honger en dorst bedreigen tienduizenden Yazidi's op berg

In bergachtig gebied in het noorden van Irak, zitten tienduizenden mensen vast zonder voedsel en water. Als er niet binnen 24 uur hulp komt, zullen zij allemaal omkomen, aldus een hoge Koerdische regeringsambtenaar.
Say what?
pi_143129690
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:12 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

[..]

Wtf hoezo hebben ze nog steeds niks te eten gekregen?! ja en die kut maliki stopt zijn zakken vol met geld van de olie, hoezo is het zo moeilijk om wat winst van de olie eens aan je bevolking uit te geven inplaats voor je eigen luxe te kiezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')