abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143107637
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - Al Mayadeen - Al-Monitor - BBC Arabic - CBS News - CNN - Frankfurter Allgemeine Zeitung - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Le Monde - Ma'an News - New York Times - RT - Washington Post - Ynet - Zeit

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

Belangrijk
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:

Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal

Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 - Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 - Niet schelden
3 - Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 - Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.

Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Operation Protective Edge
Op dinsdag 8 juli is het Israëlische leger begonnen met 'Operation Protective Edge', een militaire operatie in Gaza volgens Israël 'gericht tegen Hamas in reactie op aanhoudende raketbeschietingen'.

Kaarten Israel & Gaza

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost

Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedair
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_143107912
Peace *O* *O* *;
pi_143108202
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:22 schreef Yasmin23 het volgende:
Peace *O* *O* *;
Graag ja. :P
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_143108286
Vandaag een paar jongens met verstand bij Knevel & Van de Brink: het conflict niet voeden!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_143108346
Dit i.t.t. die Nederlandse mevrouw gisteren, die het volkomen normaal vond dat Israeli's niet snappen dat omringende landen tegen Israel zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kees22 op 05-08-2014 23:37:17 (net -> niet) ]
pi_143108357
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:29 schreef Kees22 het volgende:
Vandaag een paar jongens met verstand bij Knevel & Van de Brink: het conflict niet voeden!
Wat zeiden ze nog meer ?
pi_143108415
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:29 schreef Kees22 het volgende:
Dus dit topic ook sluiten ?
pi_143108474
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:30 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wat zeiden ze nog meer ?
Ze zijn nu nog bezig en het wordt in de loop van de nacht een paar keer herhaald.
pi_143108692
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dus dit topic ook sluiten ?
Welnee. Dan moeten we ons weer vervelen. En wij hebben toch amper invloed op het conflict zelf.

Maar wat we wel kunnen doen is proberen bij de tegenstanders een soort begrip voor hun tegenstanders bij te brengen. Of vooringenomenheid bloot te leggen en vooroordelen te ontzenuwen. Fobieën te ontmaskeren. En af en toe laten weten dat je ze wel begrijpt.
Gelijk geven als ze gelijk hebben (maar dat is helaas zeer zeldzaam, natuurlijk :+ ).
pi_143108740
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:36 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Welnee. Dan moeten we ons weer vervelen. En wij hebben toch amper invloed op het conflict zelf.

Maar wat we wel kunnen doen is proberen bij de tegenstanders een soort begrip voor hun tegenstanders bij te brengen. Of vooringenomenheid bloot te leggen en vooroordelen te ontzenuwen. Fobieën te ontmaskeren. En af en toe laten weten dat je ze wel begrijpt.
Gelijk geven als ze gelijk hebben (maar dat is helaas zeer zeldzaam, natuurlijk :+ ).
Kansloos dus :)
pi_143108909
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:36 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ben voor *O* :P

Zowiezo zijn de 72 uur nog niet voorbij he. Kan van alles gebeuren en zelfs daarna kan er van alles gebeuren :P
pi_143109173
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ze zijn nu nog bezig en het wordt in de loop van de nacht een paar keer herhaald.
Morgen dan maar terug kijken op uitzendinggemist :)
pi_143109190
Maar had in het vorige topic gevraagd dat mocht het zo blijven zoals nu. Hoe de mensen in Gaza dan weer gaan opbouwen. Krijgen ze steun ?
pi_143109219
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:37 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Kansloos dus :)
Hoezo? Spreek voor jezelf. Als jij niet open staat voor nadere informatie wil dat niet zeggen dat niemand daarvoor open staat. Ik persoonlijk leer graag af en toe iets bij.
pi_143109282
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:46 schreef Yasmin23 het volgende:
Maar had in het vorige topic gevraagd dat mocht het zo blijven zoals nu. Hoe de mensen in Gaza dan weer gaan opbouwen. Krijgen ze steun ?
Ik vraag me af of het wel zinvol is om dat stukje land weer op te bouwen met allerlei steun.
Het ligt binnen een paar jaar weer in puin, ben ik bang.
Gebed zonder eind.
Make my day!
pi_143109343
Er bestaat tegenwoordig een 'Bomb Gaza' app -kots-.
pi_143109380
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:48 schreef agter het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het wel zinvol is om dat stukje land weer op te bouwen met allerlei steun.
Gebed zonder eind.
Nja moeten ze dan maar in tenten gaan wonen ? Tussen al het puin ..
pi_143109435
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:46 schreef Yasmin23 het volgende:
Herinner je je nog die laatste vernieling van Libanon?
Na afloop werd de internationale gemeenschap door Israel uitgenodigd bij te dragen aan de wederopbouw.
In Gaza zal de grens nog veel meer afgegrendeld worden. Om strategische redenen, zeggen ze dan. Zodat er niks hersteld kan worden, de bewoners nog afhankelijker worden van Israel en de leefomstandigheden nog slechter worden.
En dan later verwijten dat de bevolking radicaliseert en geen schuilkelders bouwt (daaruit blijkt dat ZIJ niks om hun kinderen geven!).

Een volk dat zich laat voorstaan op zijn intellectuele capaciteiten en dat dan een regering kiest die zo openlijk kwaadaardig is. Oud-testamentisch, als je het mij vraagt.
pi_143109525
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:48 schreef agter het volgende:

[..]

Gebed zonder eind.
Er waren een vliegveld en een haven, de laatste mede aangelegd/betaald door Nederland. Jaren geleden al platgebulldozerd.

Het nut van teruggeven van Gaza aan de Palestijnen is inmiddels wel duidelijk.
pi_143109527
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:51 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja moeten ze dan maar in tenten gaan wonen ? Tussen al het puin ..
Ik weet het niet.
Maar iets opbouwen wat binnen een paar jaar weer in puin ligt, lijkt me niet erg zinvol.
Mss kunnen ze beter investeren in een toekomst waarin dit niet meer gebeurd, en Hamas de deur wijzen?
Make my day!
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:55:04 #21
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143109543
Gelukkig gebeurt er niets in Lebanon, Syria en Iraq momenteel....

Jews killing muslims > Muslims killing muslims in het nieuws en dat eerste krijgt ook veel meer aandacht onder de moslims zelf.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143109561
Schade in Gaza in beeld gebracht met satteliet.
http://graphics.wsj.com/gaza-before-after/
pi_143109581
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:54 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Er waren een vliegveld en een haven, de laatste mede aangelegd/betaald door Nederland. Jaren geleden al platgebulldozerd.

Het nut van teruggeven van Gaza aan de Palestijnen is inmiddels wel duidelijk.
En vind jij nu dat dat allemaal weer opnieuw aangelegd moet worden met internationale fondsen?
Make my day!
pi_143109618
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:55 schreef Nintex het volgende:
Schade in Gaza in beeld gebracht met satteliet.
http://graphics.wsj.com/gaza-before-after/
:(
pi_143109641
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:54 schreef agter het volgende:

[..]

Ik weet het niet.
Maar iets opbouwen wat binnen een paar jaar weer in puin ligt, lijkt me niet erg zinvol.
Mss kunnen ze beter investeren in een toekomst waarin dit niet meer gebeurd, en Hamas de deur wijzen?
Wat nou als ze niet zo makkelijk van Hamas afkomen.. ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')