Als je harder rijdt is je gemiddelde snelheid ook hoger. Ik pauzeer nooit tijdens mijn ritten naar Brussel en Luxemburg en kom daar wekelijks.quote:Op zondag 3 mei 2015 18:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ach ja, zoals ik al zei: met m'n busje ben ik vaak nog sneller dan mensen met hun personenwagen. Gemiddelde snelheid is belangrijker.
Ik lees nergens dat het een aparte app is/wordt. Ik was vandaag in België en kreeg in ieder geval geen meldingen. Gelukkig heeft Waze wel heel veel vaste palen erin zitten.quote:Denk dat ze wat vertraging hebben, kan 'm ook zo gauw niet vinden: http://tweakers.net/nieuw(...)omt-naar-belgie.html
Nee maar met lange ritten bedoel ik wel wat verder dan Brussel en Luxemburg. Tuurlijk kan je snelheid hoger liggen, maar je moet er een stuk harder voor werken (beter opletten/concentreren, bang voor eventuele boetes, etc.). Terwijl je ook geregeld achter een inhalende vrachtwagen komt, wegwerkzaamheden of gewoon een file. Vaker tanken is ook vaker stoppen. Uiteindelijk is het verschil gewoon erg klein. Ik heb laatst naar Warschau een gemiddelde gehaald van 119km/h en dat is erg netjes (vooral met een flinke bus). Gewoon door me aan de maximumsnelheid te houden (niet harder dan 135km/h, ook in Duitsland niet) en de stops goed te plannen (bij tankbeurt meteen naar de plee bijv.).quote:Op zondag 3 mei 2015 19:02 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als je harder rijdt is je gemiddelde snelheid ook hoger. Ik pauzeer nooit tijdens mijn ritten naar Brussel en Luxemburg en kom daar wekelijks.
Tsja, niet zo'n last van op mijn routes.quote:Op zondag 3 mei 2015 19:16 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nee maar met lange ritten bedoel ik wel wat verder dan Brussel en Luxemburg. Tuurlijk kan je snelheid hoger liggen, maar je moet er een stuk harder voor werken (beter opletten/concentreren, bang voor eventuele boetes, etc.). Terwijl je ook geregeld achter een inhalende vrachtwagen komt, wegwerkzaamheden of gewoon een file.
Op een actieradius van bijna 1200 km maakt dat ook niet zo veel uit. En tanken kun je inplannen voor momenten dat je meer tijd hebt.quote:Vaker tanken is ook vaker stoppen.
Dat dacht ik ook altijd, maar is duidelijk niet waar voor mij. Het is volledig afhankelijk van je route en het tijdstip. In de spits met files en in de stad met stoplichten etc. heeft het natuurlijk geen zin. Op een rit over bijvoorbeeld de Autoroute du soleil scheelt het zeker!quote:Uiteindelijk is het verschil gewoon erg klein.
Dat is een mooie score inderdaad!quote:Ik heb laatst naar Warschau een gemiddelde gehaald van 119km/h en dat is erg netjes (vooral met een flinke bus). Gewoon door me aan de maximumsnelheid te houden (niet harder dan 135km/h, ook in Duitsland niet) en de stops goed te plannen (bij tankbeurt meteen naar de plee bijv.).
Wow, jij rijdt 208k km's per jaar?quote:Maar goed, maakt me verder niet uit natuurlijk, maar ik vind het zonde van de boetes. Ik rijd zo een 3000km tot 5000km per week en heb praktisch nooit boetes en ben overal erg snel en ook weer snel thuis.
Ja de Route du Soleil is inderdaad een hele geschikte route om snel te doen! Ik rijd 'm vaak 's nachts en dan zet ik de cruise van de Sprinter V6 lekker op 130 en dan ben je echt zo in het zuiden. Maar overdag is het wat lastiger, zeker in Duitsland heb je toch vaak files en wegwerkzaamheden. Je zal ook zeker wel sneller zijn hoor, maar bedoel meer dat het niet enorm veel zal schelen. Maar goed, ik trap 'm af en toe ook wel door natuurlijk..quote:Op zondag 3 mei 2015 19:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Tsja, niet zo'n last van op mijn routes.
[..]
Op een actieradius van bijna 1200 km maakt dat ook niet zo veel uit. En tanken kun je inplannen voor momenten dat je meer tijd hebt.
[..]
Dat dacht ik ook altijd, maar is duidelijk niet waar voor mij. Het is volledig afhankelijk van je route en het tijdstip. In de spits met files en in de stad met stoplichten etc. heeft het natuurlijk geen zin. Op een rit over bijvoorbeeld de Autoroute du soleil scheelt het zeker!
[..]
Dat is een mooie score inderdaad!
[..]
Wow, jij rijdt 208k km's per jaar?![]()
Ik heb ook bijna nooit boetes. In België hebben ze echter de neiging om op rotplaatsen te staan, bijvoorbeeld waar de snelheid van 120 km/u naar 70 km/u gaat. Met gewoon uitrollen ben je al de pineut.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |