abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 5 augustus 2014 @ 00:38:22 #1
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_143074511
pi_143078573
Mollema naar Trek voor 2 jaar.
pi_143078684
quote:
4s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 08:30 schreef FastFox91 het volgende:
Mollema naar Trek voor 2 jaar.
Knechten voor Stijn _O_
pi_143079081
Besef me nu opeens dat we al drie grote rondes op rij een ritzege hebben als Nederland zijnde _O-
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_143080998
Hofland ^O^
pi_143081161
http://www.elmundo.es/dep(...)a474165608b4581.html

Alonso gaat geen team overnemen, maar er zelf een oprichten. Gisteren is de licentie aangevraagd. Het geld komt uit Dubai. Hij kan naar het schijnt nu al rekenen op wildcards voor alle grote ronden van 2015. Tot hij groen licht krijgt van de UCI maakt Alonso nog geen namen bekend van renners.
pi_143081340
Met zulke praktijken wordt het dus wellicht eens tijd voor een salariscap.

Als Dubai zich ook met fietsen gaat bemoeien kan het wel eens snel bergaf gaan (HAHAHA)
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_143081913
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:04 schreef ThePlaneteer het volgende:
Met zulke praktijken wordt het dus wellicht eens tijd voor een salariscap.

Als Dubai zich ook met fietsen gaat bemoeien kan het wel eens snel bergaf gaan (HAHAHA)
Want wielrennen moet altijd semi-amateur blijven of zo? Ik vind er niets mis mee als ze nog verder weten te professionaliseren en inderdaad ook eens eerlijker de opbrengsten van koersen gaan verdelen enzo, inclusief de televisiegelden.

Het voornaamste waar ik mijn vraagtekens bij plaats is dat bij almaar hogere salarissen etc. de 'upside' van doping gebruiken steeds groter wordt. De beloning die een dik contract of zege (tijdelijk) opleveren, die worden steeds aantrekkelijker als er meer geld in omgaat. Mensen zullen dus ook eerder het risico nemen om te pakken en dat blijft een beetje een perverse prikkel...
Jack does it in real time...
pi_143082077
Ik heb het niet over het professionalisme uiteraard, maar de salarissen. Vandaar dat ik toch ook over salariscap heb.

Of dat je gaat krijgen dat je een Real Madrid van het fietsen krijgt.
pi_143082203
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:23 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Want wielrennen moet altijd semi-amateur blijven of zo? Ik vind er niets mis mee als ze nog verder weten te professionaliseren en inderdaad ook eens eerlijker de opbrengsten van koersen gaan verdelen enzo, inclusief de televisiegelden.
Televisiegelden verdelen, wat zou dat gaan helpen? Denk maar niet dat ploegen daarmee een potje voor de toekomst aanleggen, dat gaat direct in salarissen van de beste renners, het enige wat je met televisiegelden verdelen bereikt is een status quo.

Daarbij komt dat de televisiegelden niet zo hoog zijn. ASO maakt 20-40 miljoen winst per jaar. RCS een klein beetje, verder houdt het wel op (grootste gedeelte van de kleine wedstrijden heeft zelf sponsoren en vrijwilligers nodig...). Stel dat je een hele royale verdeelsleutel gebruikt, dan kom je maximaal op 1.5-2 miljoen extra per team per jaar. Schiet je niks mee op.

Dan heb ik liever een stabiele en winstgevende ASO. Jarenlang waren zij de enige stem tegen doping in het wielrennen en ze willen nog wel eens nieuwe wedstrijden openen in landen als Noorwegen en Burkina Faso. Lekker bezig laten, zou ik zeggen.
pi_143082341
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:28 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik heb het niet over het professionalisme uiteraard, maar de salarissen. Vandaar dat ik toch ook over salariscap heb.

Of dat je gaat krijgen dat je een Real Madrid van het fietsen krijgt.
En een salarycap gaat daarmee helpen? Dan krijgt Sagan een sponsorcontract van Cannondale op persoonlijke titel. :Z

Of heeft 1 team 30 rijders met salaris van een salarycap... Anders kan je gewoon wel een heel draft systeem gaan opzetten als je een limiet aan de teambudgetten wilt gaan stellen, ben ik ook geen voorstander van. Daarnaast denk ik dat het in het wielrennen zelden een probleem gaat worden, omdat kopmannen zelf willen winnen. Of zie je Contador, Froome en Quintana al in een ploeg voor elkaar werken als ze allemaal ¤5 miljoen salaris zouden krijgen?
Jack does it in real time...
pi_143082401
Salary cap = maximaal salaris voor een ploeg.

Dat is echt niet lastig te handhaven hoor?

Anyway, ik denk dat je wel kunt stellen dat investeerders in Dubai geen geld in een sport stoppen omdat ze zulke wielrenfans zijn... Die zien het als een investering en willen resultaten zien, by any means. Ik zie niet hoe dit de sport echt verbetert.
Een F1 coureur die met oliegeld een ploeg start.
pi_143082435
Ja jongens, morgen begint het feest dan eigenlijk. De 64ª Vuelta a Colombia. Het is eigenlijk niet eens een wedstrijd, het is een volksfeest. De UCI heeft er weer alles aan gedaan om de ronde te onthoofden, want de koers is (wederom) met drie dagen ingekort. Maar zelfs dat mag de pret niet drukken, want deze editie staat geheel in het teken van de terugkeer van de verloren zoon. De terugkeer van Rujano. Samen met de nog altijd 7-jarige Sevilla is hij een van de kanshebbers.

Equipos:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Favorieten/outsiders vetgedrukt. Hoewel de ronde van Colombia geen koers is voor jongeren (de kans is aannemelijk dat de witte trui ergens rond plek 15-30 in het eindklassement te vinden is), heb ik Suaza (472) er bijgezet, een aparte gozer. Afgelopen maand indruk gemaakt in Valle d'Oasta, terwijl hij anderhalf jaar geleden pas heeft leren fietsen. Note dat de andere jongeren (waaronder supertalent Miguel Angel Lopez en Rodrigo Contreras) er voor gekozen hebben om zich voor te bereiden op l'Avenir.

Perfiles:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143082455
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:41 schreef DNP-Old het volgende:
Ja jongens, morgen begint het feest dan eigenlijk. De 64ª Vuelta a Colombia. Het is eigenlijk niet eens een wedstrijd, het is een volksfeest. De UCI heeft er weer alles aan gedaan om de ronde te onthoofden, want de koers is (wederom) met drie dagen ingekort. Maar zelfs dat mag de pret niet drukken, want deze editie staat geheel in het teken van de terugkeer van de verloren zoon. De terugkeer van Rujano. Samen met de nog altijd 7-jarige Sevilla is hij een van de kanshebbers.

Equipos:

SPOILER
Favorieten/outsiders vetgedrukt. Hoewel de ronde van Colombia geen koers is voor jongeren (de kans is aannemelijk dat de witte trui ergens rond plek 15-30 in het eindklassement te vinden is), heb ik Suaza (472) er bijgezet, een aparte gozer. Afgelopen maand indruk gemaakt in Valle d'Oasta, terwijl hij anderhalf jaar geleden pas heeft leren fietsen. Note dat de andere jongeren (waaronder supertalent Miguel Angel Lopez en Rodrigo Contreras) er voor gekozen hebben om zich voor te bereiden op l'Avenir.

SPOILER
Staat al maanden omcirkeld in mijn agenda.
pi_143082481
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:41 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Staat al maanden omcirkeld in mijn agenda.
Ik hoop dat je je belofte nakomt en met mij mee gaat kijken.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 5 augustus 2014 @ 11:44:23 #17
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_143082517
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:37 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Of zie je Contador, Froome en Quintana al in een ploeg voor elkaar werken als ze allemaal ¤5 miljoen salaris zouden krijgen?
Mwah, ik zou in elk geval niet direct zeggen dat ze dat niet zouden doen. Geld is sterk :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_143082570
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:42 schreef DNP-Old het volgende:

[..]

Ik hoop dat je je belofte nakomt en met mij mee gaat kijken.
Volgens mij was daar een voorwaarde aan verbonden.

En je bent vergeten de data te vermelden waarop de etappes gereden zullen worden en hoe laat.
pi_143082614
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:46 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Volgens mij was daar een voorwaarde aan verbonden.

En je bent vergeten de data te vermelden waarop de etappes gereden zullen worden en hoe laat.
Ik zal je per dag op de hoogte houden van vertrek- en aankomsttijd. Je hoort nog van me.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 11:51:34 #20
62913 Blik
The one and Only!
pi_143082681
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:41 schreef DNP-Old het volgende:

Equipos:

SPOILER

Perfiles:
SPOILER
Beklimming naar 3200 meter :D Dat zul je in Europa niet zien
pi_143082846
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:51 schreef Blik het volgende:

[..]

Beklimming naar 3200 meter :D Dat zul je in Europa niet zien
Dat is La Linea, mijn favoriete klim. Maar 23 kilometer lang.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 11:59:40 #22
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_143082934
Appeltje eitje voor El Niño Sevilla.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_143084222

El Nino van bijna 38 en het talent van 24 _O_
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:46:39 #24
62913 Blik
The one and Only!
pi_143084427
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:40 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

El Nino van bijna 38 en het talent van 24 _O_
Als je het niet wist zou je zeggen dat het andersom zou moeten zijn