abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 augustus 2014 @ 17:13:18 #1
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143057210
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

pi_143057364
GotC hoe was het om je ventje weer op te halen?
  maandag 4 augustus 2014 @ 17:44:47 #3
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143058457
Aw lief BE! O+ Heerlijk! Grote glimlach en op ons af komen kruipen om vervolgens heul veul kusjes te geven O+ Werden gevraagd iets eerder terug te komen omdat hij zo moe was en niet wilde slapen, maar hij lag lekker te spelen toen we aankwamen :+
  maandag 4 augustus 2014 @ 17:48:32 #4
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143058611
Leuk GotC O+
KuikenGuppy
pi_143059155
GotC dat klinkt super O+
pi_143059546
Klinkt geslaagd Gotc!

Ik begreep van mn kraam (van wie ik de naam steeds vergeet :@ ) dat ik r vooral zoveel mogelijk van moet afblijven! Iedere drup die er uitkomt wordt ook weer aangemaakt...
Maar als er nog tips zijn... Ik heb nu compressen in de vriezer gelegd.

S heeft vandaag de hielprik gehad, geen kik gegeven! Niet eens een pruillip, wat kun je dan belachelijk trots zijn!

Oh zijn er hier meer mensen die na de bv last van duizelingen hadden? Morgen wordt mn hb geprikt maar gezien mn bleke gezicht kan t bijna niet missen...
Voedingstips met veel ijzer? Afgezien van de standaard dingen zoals spinazie, rood vlees enz.
S. 2014
J. 2016
pi_143059622
Appelstroop op brood (half uur ervoor en erna geen melkproducten nemen) en doorgaan met je foliumzuur GM.
Dat is enige dat ik zo snel bedenken kan.
pi_143059643
Broccoli :Y
En evt Floradix, maar als je er zo'n last van hebt zal het wel staalpillen worden.

[ Bericht 29% gewijzigd door Cwen op 04-08-2014 18:33:43 ]
Home is where the O+ is...
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:37:51 #9
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143060025
Floradix, bietensap,appelstroop, jus, dat soort dingen :). Is je HB niet geprikt in het zkh?
KuikenGuppy
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:49:06 #10
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143060348
Roosvicee Ferro always did the trick voor bloeddonatie :Y)
pi_143060606
Ik kan een mooi lijstje maken voor man,

Hb is niet na de bevalling geprikt nee,dachten dat de duizeligheid van mn bloeddruk kwam maar die was netjes vandaag.
Bedankt dames.
S. 2014
J. 2016
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:14:50 #12
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143061183
Wat raar GM, lijkt me juist belangrijk? En dat je zo snel weg mocht na de bevalling met je bd problemen :o

Nja, hoop dat je je snel beter voelt ^O^
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:48:31 #13
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_143062451
Weet je zeker dat die niet geprikt is, GM? Dat zou ik met jouw verhaal echt een slechte zaak vinden.

Ik ben twee keer onderuit gegaan na de bevalling en heb in het ziekenhuis moeten blijven voor 3 dagen en iedere dag is mijn Hb geprikt. (Wijkt natuurlijk wel af van jouw bevalling, maar als je bijna dood geweest bent, hadden ze je toch best beter (en langer) moeten monitoren, lijkt me. Ik zou het er zelf niet mee eens geweest zijn iig als ik jou geweest was dat ik zó snel met zó weinig onderzoek weer naar huis ging!)

Het ziekenhuis waar jij bevallen bent staat wel bekent als een goed ziekenhuis, toch?

[ Bericht 18% gewijzigd door ProjSkippy op 04-08-2014 20:06:23 ]
pi_143068778
Floradix, ik vond het echt zum kotzen. :r Bij het eerste glaasje dacht ik nog dat het goed te doen was, maar ik heb uiteindelijk 80% van de fles weggemikt. Ik kreeg het gewoon echt niet meer naar binnen. :@ Brrr ik krijg er nog rillingen van. Ik vond de staalpillen een stuk geslaagder en die mocht ik ook nog met verse jus d'orange innemen. :9
En verder lekker appelstroop eten. Jummm! :)

En verder wat Skips en GotC zeggen, is het niet enigszins vreemd dat je zo snel naar huis moest/mocht na het pre-bevallings bloeddrukprobleem en de situatie tijdens de bevalling?
pi_143070451
Ugh nee, hier ook geen floradix-fan :r En ook geen roosvicee ferro!

Toen ik er nog werkte (en lag) was het beleid minimaal 36 - 48 uur postpartum de controles. Wat betreft hb zijn ze meestal wel vlot met het prikken als er maar enige twijfel over bestaat is mijn ervaring. Vooral omdat het zo ontzettend lang kan duren voordat dat weer de goede kant op gaat en het natuurlijk fijn is als je het dmv voeding enzo enigszins kunt ondersteunen.

Ahh GotC, fijn dat het goed ging bij de GO!
pi_143070455
Ik dacht ook precies wat gotC, Skip en Nikki zeggen!
Ik zou goed op jezelf passen.. Als het zo heftig is geweest vind ik het idd een slechte zaak!

Veel rusten naast het ijzer verhaal! Wees niet eigenwijs en blijf veel op de bank of in bed!

En welkom ;) had ik nog niet gedaan :+
♥ J & S
pi_143071429
Hoi GM!! Ik heb je bevallingsverhaal gelezen! Jeutje wat een horror :o . Doe maar lekker rustig aan en wat de anderen ook zeggen, ff je ijzer laten prikken. Zo gebeurd.

Je meisje is prachtig O+
pi_143072545
Welkom GM :) Ik zie dat jullie ook een Saartje hebben. Dat zijn de leukste ;)

quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 23:45 schreef BlueEyes het volgende:
Ga meteen morgen m'n eigen boek ens opzoeken wanneer ik tandjes kreeg.
Ben benieuwd of dat hier dan ook zo ongeveer lopen gaat.
En, klopt het een beetje? :)

Chanty, wat heerlijk dat je weer mag autorijden en alle anderen dingen waar je zo mee moet oppassen (of die gewoon niet mogen) na een ks! *O*

quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:13 schreef Take_A_Picture het volgende:
Over 3 weken moet ik weer gaan werken. Ik zie dat totaal nog niet zitten op geestelijk vlak bij mezelf maar ook niet voor Emma. Als ik zie hoe mijn man half in paniek raakt als ze ontroostbaar is dan denk ik, hoe kan hij dan rustig blijven als ik hele dagen weg ben? Ok, geldt dan voor de eerste week voornamelijk maar daarna gaat ze naar m'n schoonouders en ik voel me er niet prettig bij dat ze daar heel veel gaat huilen (en dat gaat zeker weten gebeuren).
Als je er zelf niet klaar voor bent, dan zou ik zeker met je werk gaan praten om te zien of je er ouderschapsverlof achteraan kunt plakken.

Wat het dikgedrukte betreft: ik zou zoiets hebben van "dat is dan een mooi moment voor mijn man om het te leren :Y ". Hij is tenslotte de vader, en hij moet ook gewoon z'n meisje leren kennen, en weten hoe met haar om te gaan als ze ontroostbaar is. En wat dat half in paniek raken betreft denk ik dan "je kind heeft blijkbaar warmte nodig op dit moment, dus man up!".

Volgens mij is het voor veel mannen juist zo lastig allemaal omdat moeders vaak de neiging hebben om de baby over te nemen van papa als het niet meteen lukt. En het liefst zelf de baby verzorgen want O+ En dan 'leren' die vaders het natuurlijk nooit en houd je een vicieuze cirkel. Ik weet natuurlijk niet of dat bij jullie ook zo gaat, maar bij ons is het beide keren vanzelf niet zo gegaan doordat ik 2x een ks heb gehad. Dus hij moest meteen veel doen ook.

En hij had de ultieme vuurdoop toen Saar 3 maanden oud was. Toen kwam ik voor een ruime week in het ziekenhuis terecht, en moest hij ineens alles alleen doen. Inclusief 2x/dag met baby bij z'n vrouw op bezoek. Hij kón toen gewoon niet anders. En dat is ook allemaal gelukt en goed gegaan :)

quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 16:06 schreef Fazzoletti het volgende:
Coco, F is heul wel nog een kleine baby :( Hij is pas 2,5 maand dus :6
Dat is waar O+ Maar op die foto is hij wel een heel wijs uitziende kleine baby dan :s)

quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 08:14 schreef GotC het volgende:
Camera..serieus nog nooit aan gedacht :+
Ik ook niet :D
Hoe ging het bij de gastouder? En toen las ik dat je mini in ieder geval al heerlijk heeft liggen slapen daar :)

quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:17 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb trouwens een kleuter }:|
Meneer is 59,5cm en 5470gram
Hij is pas 4 weken, waar is m'n baby?
Ohhhh, jij hebt ook een speklap O+ Benieuwd of hij Tom gaat inhalen :D Qua lengte in ieder geval, althans, vergeleken met toen Tom 4 weken was.

Allemaal kindjes met eerste hapjes enzo :) Lijkt me echt leuk om dat met Tom te gaan doen over een tijdje. Ik heb zo'n vermoeden dat hij het allemaal op gaat bunkeren als een bootwerker :D

Zo, en ik ga langzaam mn bed opzoeken. Morgen gaan beide kinderen naar het kdv (Tom heeft z'n tweede wendag), dan ga ik in de ochtend naar het ziekenhuis (ik krijg iedere 6 weken een infuus ivm een chronische darmontsteking), en met wat geluk kan ik 's middags nog wat klussen (we hopen eind deze week helemaal om te zijn naar het nieuwe huis).
pi_143089961
Mijn speklapje is op ontdekkingstocht door het huis. (En allemaal schuivend op zijn billen) Na de lage plankjes in de keuken leeggetrokken de hebben (incl. Theedoos met een ziljoen theezakjes) was de boekenkast aan de beurt. Vervolgens in sneltreinvaart richting tafel om daar de boel te gaan terroriseren.

Oh waarom wilde ik ook alweer dat hij wat mobieler zou worden? :')
pi_143090207
Zou graag inhoudelijk nog op flink wat mensen willen reageren, maar daar helaas niet de omstandigheden/gelegenheid voor. Daarom nu heel aso alleen een vraag naar ervaring van anderen...

Ik ben nu ziek gemeld na m'n verlof. Ja, m'n kleintje is al ruim 10 weken. Brief van UWV nu net binnen. Iemand ervaring met de procedure? De brief is op zich wel duidelijk, maar moet ik nu echt tot ze een keer contact op nemen een van de komende dagen naast m'n vaste telefoon gaan zitten? Krijg het er acuut benauwd van en voel me naar dat ik echt nog tijd nodig heb om te herstellen (voor m'n eigen gezondheid; kan wel net als bij de oudste direct aan de slag gaan maar voorzie dan hetzelfde rampscenario als toen).
pi_143090457
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:38 schreef Kursor het volgende:
Zou graag inhoudelijk nog op flink wat mensen willen reageren, maar daar helaas niet de omstandigheden/gelegenheid voor. Daarom nu heel aso alleen een vraag naar ervaring van anderen...

Ik ben nu ziek gemeld na m'n verlof. Ja, m'n kleintje is al ruim 10 weken. Brief van UWV nu net binnen. Iemand ervaring met de procedure? De brief is op zich wel duidelijk, maar moet ik nu echt tot ze een keer contact op nemen een van de komende dagen naast m'n vaste telefoon gaan zitten? Krijg het er acuut benauwd van en voel me naar dat ik echt nog tijd nodig heb om te herstellen (voor m'n eigen gezondheid; kan wel net als bij de oudste direct aan de slag gaan maar voorzie dan hetzelfde rampscenario als toen).
Kun je je vaste telefoon niet even doorschakelen naar je mobiel? Als je bijvoorbeeld bij KPN zit kun je na 5x overgaan het gesprek door laten schakelen naar een ander nummer door dit te doen:

quote:
Je wilt per keer bepalen of je de telefoon opneemt of niet? Schakel dan je telefoon door naar een mobiele telefoon, een vaste telefoon of VoiceMail. Met *61* wordt je telefoon na 5 keer overgaan gratis doorgeschakeld naar een nummer dat je kiest. Als je gebruik maakt van ISDN dan toets je *610*.
Hoe werkt het?
Toets *61* (of *610*) in
Toets het (mobiele) telefoonnummer in waarnaar je wilt doorschakelen
Sluit af met #
Na 5 keer overgaan schakelt de telefoon door naar het nummer dat je hebt opgegeven
Met de toetsencombinatie #61# zet je het vertraagd doorschakelen uit
Wat kost het?
Het aan- en uitzetten van *61 en *610 is gratis. Je betaalt de gesprekskosten van je telefoonnummer naar het nummer waarnaar is doorgeschakeld, maar alleen als er wordt opgenomen.
(http://www.kpn.com/prive/(...)en/doorschakelen.htm)

En anders bellen ze echt wel een keer terug hoor. Je moet toch ook boodschappen doen, douchen of naar de wc oid en dan ben je ook niet altijd bereikbaar.

Ik heb vannacht mijn eerste nacht alleen met Stip :o Mijn vriend gaat even naar het buitenland en morgen past mijn schoonmoeder op. Ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat! En vriend had het gisteren over een eventuele derde en ik wilde eigenlijk altijd maar twee kindjes, maar de gedachte dat hij er misschien wel drie wil vind ik eigenlijk ook wel erg leuk *; Hij maakt namelijk erg leuke kindjes O-)
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:58:45 #22
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143090725
3 is echt gekkenwerk hoor :+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:11:56 #23
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143091113
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:38 schreef Kursor het volgende:

Nee! Je hebt wel meer te doen dan naast je telefoon te gaan zitten.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143091191
Dank! Ga eens uitzoeken of dat bij Tele2 ook kan. Is het stom dat ik hier al ontzettend verdrietig van word? :@
pi_143091217
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:58 schreef Moppert het volgende:
3 is echt gekkenwerk hoor :+
Ik ben zelf een derde kind en I'm so worth it :P

Maar eerst nog maar even genieten van de eerste en een tweede produceren ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')