abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 augustus 2014 @ 17:13:18 #1
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143057210
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

pi_143057364
GotC hoe was het om je ventje weer op te halen?
  maandag 4 augustus 2014 @ 17:44:47 #3
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143058457
Aw lief BE! O+ Heerlijk! Grote glimlach en op ons af komen kruipen om vervolgens heul veul kusjes te geven O+ Werden gevraagd iets eerder terug te komen omdat hij zo moe was en niet wilde slapen, maar hij lag lekker te spelen toen we aankwamen :+
  maandag 4 augustus 2014 @ 17:48:32 #4
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143058611
Leuk GotC O+
KuikenGuppy
pi_143059155
GotC dat klinkt super O+
pi_143059546
Klinkt geslaagd Gotc!

Ik begreep van mn kraam (van wie ik de naam steeds vergeet :@ ) dat ik r vooral zoveel mogelijk van moet afblijven! Iedere drup die er uitkomt wordt ook weer aangemaakt...
Maar als er nog tips zijn... Ik heb nu compressen in de vriezer gelegd.

S heeft vandaag de hielprik gehad, geen kik gegeven! Niet eens een pruillip, wat kun je dan belachelijk trots zijn!

Oh zijn er hier meer mensen die na de bv last van duizelingen hadden? Morgen wordt mn hb geprikt maar gezien mn bleke gezicht kan t bijna niet missen...
Voedingstips met veel ijzer? Afgezien van de standaard dingen zoals spinazie, rood vlees enz.
S. 2014
J. 2016
pi_143059622
Appelstroop op brood (half uur ervoor en erna geen melkproducten nemen) en doorgaan met je foliumzuur GM.
Dat is enige dat ik zo snel bedenken kan.
pi_143059643
Broccoli :Y
En evt Floradix, maar als je er zo'n last van hebt zal het wel staalpillen worden.

[ Bericht 29% gewijzigd door Cwen op 04-08-2014 18:33:43 ]
Home is where the O+ is...
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:37:51 #9
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143060025
Floradix, bietensap,appelstroop, jus, dat soort dingen :). Is je HB niet geprikt in het zkh?
KuikenGuppy
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:49:06 #10
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143060348
Roosvicee Ferro always did the trick voor bloeddonatie :Y)
pi_143060606
Ik kan een mooi lijstje maken voor man,

Hb is niet na de bevalling geprikt nee,dachten dat de duizeligheid van mn bloeddruk kwam maar die was netjes vandaag.
Bedankt dames.
S. 2014
J. 2016
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:14:50 #12
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143061183
Wat raar GM, lijkt me juist belangrijk? En dat je zo snel weg mocht na de bevalling met je bd problemen :o

Nja, hoop dat je je snel beter voelt ^O^
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:48:31 #13
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_143062451
Weet je zeker dat die niet geprikt is, GM? Dat zou ik met jouw verhaal echt een slechte zaak vinden.

Ik ben twee keer onderuit gegaan na de bevalling en heb in het ziekenhuis moeten blijven voor 3 dagen en iedere dag is mijn Hb geprikt. (Wijkt natuurlijk wel af van jouw bevalling, maar als je bijna dood geweest bent, hadden ze je toch best beter (en langer) moeten monitoren, lijkt me. Ik zou het er zelf niet mee eens geweest zijn iig als ik jou geweest was dat ik zó snel met zó weinig onderzoek weer naar huis ging!)

Het ziekenhuis waar jij bevallen bent staat wel bekent als een goed ziekenhuis, toch?

[ Bericht 18% gewijzigd door ProjSkippy op 04-08-2014 20:06:23 ]
pi_143068778
Floradix, ik vond het echt zum kotzen. :r Bij het eerste glaasje dacht ik nog dat het goed te doen was, maar ik heb uiteindelijk 80% van de fles weggemikt. Ik kreeg het gewoon echt niet meer naar binnen. :@ Brrr ik krijg er nog rillingen van. Ik vond de staalpillen een stuk geslaagder en die mocht ik ook nog met verse jus d'orange innemen. :9
En verder lekker appelstroop eten. Jummm! :)

En verder wat Skips en GotC zeggen, is het niet enigszins vreemd dat je zo snel naar huis moest/mocht na het pre-bevallings bloeddrukprobleem en de situatie tijdens de bevalling?
pi_143070451
Ugh nee, hier ook geen floradix-fan :r En ook geen roosvicee ferro!

Toen ik er nog werkte (en lag) was het beleid minimaal 36 - 48 uur postpartum de controles. Wat betreft hb zijn ze meestal wel vlot met het prikken als er maar enige twijfel over bestaat is mijn ervaring. Vooral omdat het zo ontzettend lang kan duren voordat dat weer de goede kant op gaat en het natuurlijk fijn is als je het dmv voeding enzo enigszins kunt ondersteunen.

Ahh GotC, fijn dat het goed ging bij de GO!
pi_143070455
Ik dacht ook precies wat gotC, Skip en Nikki zeggen!
Ik zou goed op jezelf passen.. Als het zo heftig is geweest vind ik het idd een slechte zaak!

Veel rusten naast het ijzer verhaal! Wees niet eigenwijs en blijf veel op de bank of in bed!

En welkom ;) had ik nog niet gedaan :+
♥ J & S
pi_143071429
Hoi GM!! Ik heb je bevallingsverhaal gelezen! Jeutje wat een horror :o . Doe maar lekker rustig aan en wat de anderen ook zeggen, ff je ijzer laten prikken. Zo gebeurd.

Je meisje is prachtig O+
pi_143072545
Welkom GM :) Ik zie dat jullie ook een Saartje hebben. Dat zijn de leukste ;)

quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 23:45 schreef BlueEyes het volgende:
Ga meteen morgen m'n eigen boek ens opzoeken wanneer ik tandjes kreeg.
Ben benieuwd of dat hier dan ook zo ongeveer lopen gaat.
En, klopt het een beetje? :)

Chanty, wat heerlijk dat je weer mag autorijden en alle anderen dingen waar je zo mee moet oppassen (of die gewoon niet mogen) na een ks! *O*

quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:13 schreef Take_A_Picture het volgende:
Over 3 weken moet ik weer gaan werken. Ik zie dat totaal nog niet zitten op geestelijk vlak bij mezelf maar ook niet voor Emma. Als ik zie hoe mijn man half in paniek raakt als ze ontroostbaar is dan denk ik, hoe kan hij dan rustig blijven als ik hele dagen weg ben? Ok, geldt dan voor de eerste week voornamelijk maar daarna gaat ze naar m'n schoonouders en ik voel me er niet prettig bij dat ze daar heel veel gaat huilen (en dat gaat zeker weten gebeuren).
Als je er zelf niet klaar voor bent, dan zou ik zeker met je werk gaan praten om te zien of je er ouderschapsverlof achteraan kunt plakken.

Wat het dikgedrukte betreft: ik zou zoiets hebben van "dat is dan een mooi moment voor mijn man om het te leren :Y ". Hij is tenslotte de vader, en hij moet ook gewoon z'n meisje leren kennen, en weten hoe met haar om te gaan als ze ontroostbaar is. En wat dat half in paniek raken betreft denk ik dan "je kind heeft blijkbaar warmte nodig op dit moment, dus man up!".

Volgens mij is het voor veel mannen juist zo lastig allemaal omdat moeders vaak de neiging hebben om de baby over te nemen van papa als het niet meteen lukt. En het liefst zelf de baby verzorgen want O+ En dan 'leren' die vaders het natuurlijk nooit en houd je een vicieuze cirkel. Ik weet natuurlijk niet of dat bij jullie ook zo gaat, maar bij ons is het beide keren vanzelf niet zo gegaan doordat ik 2x een ks heb gehad. Dus hij moest meteen veel doen ook.

En hij had de ultieme vuurdoop toen Saar 3 maanden oud was. Toen kwam ik voor een ruime week in het ziekenhuis terecht, en moest hij ineens alles alleen doen. Inclusief 2x/dag met baby bij z'n vrouw op bezoek. Hij kón toen gewoon niet anders. En dat is ook allemaal gelukt en goed gegaan :)

quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 16:06 schreef Fazzoletti het volgende:
Coco, F is heul wel nog een kleine baby :( Hij is pas 2,5 maand dus :6
Dat is waar O+ Maar op die foto is hij wel een heel wijs uitziende kleine baby dan :s)

quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 08:14 schreef GotC het volgende:
Camera..serieus nog nooit aan gedacht :+
Ik ook niet :D
Hoe ging het bij de gastouder? En toen las ik dat je mini in ieder geval al heerlijk heeft liggen slapen daar :)

quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:17 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb trouwens een kleuter }:|
Meneer is 59,5cm en 5470gram
Hij is pas 4 weken, waar is m'n baby?
Ohhhh, jij hebt ook een speklap O+ Benieuwd of hij Tom gaat inhalen :D Qua lengte in ieder geval, althans, vergeleken met toen Tom 4 weken was.

Allemaal kindjes met eerste hapjes enzo :) Lijkt me echt leuk om dat met Tom te gaan doen over een tijdje. Ik heb zo'n vermoeden dat hij het allemaal op gaat bunkeren als een bootwerker :D

Zo, en ik ga langzaam mn bed opzoeken. Morgen gaan beide kinderen naar het kdv (Tom heeft z'n tweede wendag), dan ga ik in de ochtend naar het ziekenhuis (ik krijg iedere 6 weken een infuus ivm een chronische darmontsteking), en met wat geluk kan ik 's middags nog wat klussen (we hopen eind deze week helemaal om te zijn naar het nieuwe huis).
pi_143089961
Mijn speklapje is op ontdekkingstocht door het huis. (En allemaal schuivend op zijn billen) Na de lage plankjes in de keuken leeggetrokken de hebben (incl. Theedoos met een ziljoen theezakjes) was de boekenkast aan de beurt. Vervolgens in sneltreinvaart richting tafel om daar de boel te gaan terroriseren.

Oh waarom wilde ik ook alweer dat hij wat mobieler zou worden? :')
pi_143090207
Zou graag inhoudelijk nog op flink wat mensen willen reageren, maar daar helaas niet de omstandigheden/gelegenheid voor. Daarom nu heel aso alleen een vraag naar ervaring van anderen...

Ik ben nu ziek gemeld na m'n verlof. Ja, m'n kleintje is al ruim 10 weken. Brief van UWV nu net binnen. Iemand ervaring met de procedure? De brief is op zich wel duidelijk, maar moet ik nu echt tot ze een keer contact op nemen een van de komende dagen naast m'n vaste telefoon gaan zitten? Krijg het er acuut benauwd van en voel me naar dat ik echt nog tijd nodig heb om te herstellen (voor m'n eigen gezondheid; kan wel net als bij de oudste direct aan de slag gaan maar voorzie dan hetzelfde rampscenario als toen).
pi_143090457
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:38 schreef Kursor het volgende:
Zou graag inhoudelijk nog op flink wat mensen willen reageren, maar daar helaas niet de omstandigheden/gelegenheid voor. Daarom nu heel aso alleen een vraag naar ervaring van anderen...

Ik ben nu ziek gemeld na m'n verlof. Ja, m'n kleintje is al ruim 10 weken. Brief van UWV nu net binnen. Iemand ervaring met de procedure? De brief is op zich wel duidelijk, maar moet ik nu echt tot ze een keer contact op nemen een van de komende dagen naast m'n vaste telefoon gaan zitten? Krijg het er acuut benauwd van en voel me naar dat ik echt nog tijd nodig heb om te herstellen (voor m'n eigen gezondheid; kan wel net als bij de oudste direct aan de slag gaan maar voorzie dan hetzelfde rampscenario als toen).
Kun je je vaste telefoon niet even doorschakelen naar je mobiel? Als je bijvoorbeeld bij KPN zit kun je na 5x overgaan het gesprek door laten schakelen naar een ander nummer door dit te doen:

quote:
Je wilt per keer bepalen of je de telefoon opneemt of niet? Schakel dan je telefoon door naar een mobiele telefoon, een vaste telefoon of VoiceMail. Met *61* wordt je telefoon na 5 keer overgaan gratis doorgeschakeld naar een nummer dat je kiest. Als je gebruik maakt van ISDN dan toets je *610*.
Hoe werkt het?
Toets *61* (of *610*) in
Toets het (mobiele) telefoonnummer in waarnaar je wilt doorschakelen
Sluit af met #
Na 5 keer overgaan schakelt de telefoon door naar het nummer dat je hebt opgegeven
Met de toetsencombinatie #61# zet je het vertraagd doorschakelen uit
Wat kost het?
Het aan- en uitzetten van *61 en *610 is gratis. Je betaalt de gesprekskosten van je telefoonnummer naar het nummer waarnaar is doorgeschakeld, maar alleen als er wordt opgenomen.
(http://www.kpn.com/prive/(...)en/doorschakelen.htm)

En anders bellen ze echt wel een keer terug hoor. Je moet toch ook boodschappen doen, douchen of naar de wc oid en dan ben je ook niet altijd bereikbaar.

Ik heb vannacht mijn eerste nacht alleen met Stip :o Mijn vriend gaat even naar het buitenland en morgen past mijn schoonmoeder op. Ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat! En vriend had het gisteren over een eventuele derde en ik wilde eigenlijk altijd maar twee kindjes, maar de gedachte dat hij er misschien wel drie wil vind ik eigenlijk ook wel erg leuk *; Hij maakt namelijk erg leuke kindjes O-)
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:58:45 #22
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143090725
3 is echt gekkenwerk hoor :+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:11:56 #23
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143091113
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:38 schreef Kursor het volgende:

Nee! Je hebt wel meer te doen dan naast je telefoon te gaan zitten.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143091191
Dank! Ga eens uitzoeken of dat bij Tele2 ook kan. Is het stom dat ik hier al ontzettend verdrietig van word? :@
pi_143091217
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:58 schreef Moppert het volgende:
3 is echt gekkenwerk hoor :+
Ik ben zelf een derde kind en I'm so worth it :P

Maar eerst nog maar even genieten van de eerste en een tweede produceren ;)
pi_143091270
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:14 schreef Kursor het volgende:
Dank! Ga eens uitzoeken of dat bij Tele2 ook kan. Is het stom dat ik hier al ontzettend verdrietig van word? :@
Nee, dat is vooral tekenend lijkt me :*

Je zou er eventueel ook nog voor kunnen kiezen om de telefoon door te laten schakelen naar iemand anders die dan vervolgens vraagt om een mogelijkheid zodat je op eigen gelegenheid terug kunt bellen?
pi_143091403
Andere aanbieder werkt hetzelfde. Kan ik in ieder geval nog m'n therapeutische ommetje maken, ondertussen al ruim een kwartier en maar liefst een hele kilometer. Ehm. Herstellen is gewoon de laatste horde van een jarenlang moeilijk traject. Hoop zo dat ik dit ook kan op een voor mij gezonde manier. :@
pi_143092321
Kursor, neem je tijd hiervoor en doe het in je eigen tempo. Herstellen is niet niks :*

We hebben gewoon een echte baby in ons huis O+ In haar eigen bedje, en haar eigen kamertje O+ Wat zijn we weer trots O+

geweldige timing trouwens: ik heb gisteravond ontzettende last van mijn rug en middenrif gekregen. Zitten, staan, lopen, liggen, het ging allemaal niet meer, ik had alleen maar pijn ;(
Ik zou eigenlijk in het ziekenhuis bij L blijven slapen, maar mijn vriend heeft me 's nachts naar huis gebracht omdat het écht niet meer ging, en hij is daarna teruggereden om in mijn plaats te blijven slapen. Het plan was om 's ochtends de huisarts te bellen, maar vannacht werd het zo heftig dat ik om 4 uur de huistartsenpost heb gebeld en mijn vriend me naar de eerste hulp (in weer een ander ziekenhuis) heeft moeten brengen...Inmiddels echo en bloedonderzoek gehad, waarschijnlijk geen gal- of nierstenen, maar wat dan wel weten we nog niet...
Er werd nog even gevraagd of we L's thuiskomst wat uit wilden stellen. Mafketels :P Dus helemaal high van de pijnstillers zit ik nu een beetje verliefd op de bank :D
pi_143092690
Hoi! :s)

We zijn weer terug van weg geweest! (in de zin van dat ik mij hier een 1,5 jaar geleden ook al heb mogen melden :D ).

Dit keer met een prachtig zoontje BOAZ! O+ Zo blij, zo gelukkig met ons ventje. 3800 Gram schoon aan de haak en 55 cm lang (!).

Overdag gaat het al best aardig. 's Nachts nog behoorlijk onrustig. Maar ook dat gaat op zijn plek komen allemaal :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij lijkt echt mega op zijn zusje!

Voor nu is het even op zoek naar een nieuwe balans binnen het gezin en zal het vooral stilzwijgend meelezen zijn. Maar, als die balans er eenmaal is hoop ik weer actief mee te kunnen posten!
pi_143092753
Twinkle welkom met je mooie mannetje! Wat een haren al zeg O+
Hopelijk vinden jullie snel opnieuw het ritme, vooral 's nachts ;)
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:01:12 #31
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_143092760
Lieve L is thuis *O*
Ga lekker genieten van elkaar Dyre.. O+
En rust goed uit, dat kun je wel gebruiken zie ik, beterschap! :*

En Twinkle, jij welkom met je lange man! :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_143093024
Dyre wat fijn L thuis is! Krijgen jullie nu nog uitgestelde kraamzorg? Of werkt dat niet zo?

Twinkle en B welkom! Wat een mooi jongetje. O+
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:13:02 #33
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143093122
Dyre wat fijn, je meisje thuis :D O+
(Komt ze niet bij jullie op de slaapkamer?)
Succes met je stenen trouwens -O-

Kursor, goed dat je aan jezelf denkt en je hebt ziek gemeld :Y. Hebben ze al gebeld, of is dat niet per se vandaag?

Ik wil ook wel drie kinderen :@ O+. En eigenlijk wilde ik graag adopteren, maar wij zijn al bijna te oud ;(.

As we speak zit ik in het gras met kuiken die met mijn tenen speelt O+. Zijn jullie mini's ook zo dol op buiten?
KuikenGuppy
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:28:30 #34
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143093658
Dyre! *O*! Top zeg! Alleen niet tof van die pijn..sterkte ermee :*

Welkom Twinkle! Volgens mij hebben we eerder hier samen gepost :P Grappig! Prachtig ventje heb je daar trouwens O+

Kursor :* Neem je tijd en voel je je er absoluut niet schuldig oid over. Komt goed meis, babysteps!
pi_143094341
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:14 schreef Kursor het volgende:
Heel begrijpelijk. Het uwv is niet de meest invoelende instantie...
Maar nee, ga niet naast je tel zitten. Ze proberen het maar en dan krijg je waarschijnlijk een boze brief - even om je voor te bereiden. Daarin staat dat ze je niet kunnen bereiken met het eea aan dreigementen erbij. Er staat ook een tel.nr. in dat je kunt bellen voor een afspraak.

Probeer je niet gek te laten maken of laat je man het regelen :*. Ze zijn behoorlijk dwingend, ik weet hoe dat voelt.
pi_143105073
Twinkle, welkom met je mannetje! Wederom moet ik het zeggen maar wat een geweldige naam O+ En wat een knapperd!

Dyre je meisje thuis! Gewoon bij jullie. Zo fijn. *O* Geniet van het compleet zijn. Wat ontzettend ruk van de pijn nu, hopelijk snel beter :*

Kursor :* Laat je niet op je kop zitten!
pi_143116412
Kursor :* Hoop dat je snel rust krijgt in je koppie!

Dyre ze is gewoon thuis!! Een echt babietje in het bedje en gezinnetje zijn O+
Nu de rust krijgen en ik hoop dat de bv goed stromen gaat!

Twink en mannetje, gezellig
*O*
pi_143117211
Dyre, wat fijn dat ze thuis is! *O*

Twinkle, welkom met je mooierd O+

Kursor, blijf goed aan jezelf denken. En wat Cwen zegt, UWV kan (soms begrijpelijk) best streng en moeilijk zijn maar laat je niet op je kop zitten.

Wbt meer kinderen, ik zou ook prima tevreden zijn met alleen N. Maar dat zeg ik nu, wie weet wat ik over twee jaar zeg.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_143117834
Dyre fijn dat ze thuis is! Hopelijk blijft je pijn nu weg en kun je vol op genieten

twinkle wat een mooi ventje O+ gefeliciteerd

Kursor :*

M houdt ook van buiten zijn. Lekker met zijn vingers en tenen door het gras wroeten
pi_143118206
Dyre, ze is thuis, wat heerlijk! *O*
Let je wel op jezelf? Klinkt beetje als nierbekkenontsteking en da's niet tof!

Twinkle, feli! *O*

Ik moest vanochtend zo lachen om Ellie's net-wakker hoofd!
pi_143118561
Dyre, want fijn dat je meisje thuis is *O*...en wat ontzettend ruk dat jij nu ziek bent.

Welkom nog GM en Twinkle! Van harte met jullie kleintjes (beter laat dan nooit...sorry :@). Fijn dat het een goede ervaring was Twinkle. En GM, sterkte met verwerken. Hoop dat je je goed begeleid hebt gevoeld en dat je met al je vragen bij de gyn terecht kunt. Schrijf alles op. Praat. Hoop dat ze je goede uitleg kunnen geven en met je mee kunnen denken over toekomstscenario's (ben ook wel benieuwd naar de bloeddrukdip ineens; mijn man valt altijd flauw bij een ruggenprik, bij zichzelf 'disclaimer', namelijk en dat was niet vreemd).

Haha, Cwen! Leuke meid die Ellie :D.

Ik ben weer een beetje rustig. Hoop dat dat zo blijft. Begrijp dat ze streng zijn bij het UWV hoor. En nu maar HET telefoontje afwachten een dezer dagen (en dat maakt me dus nerveus...ik weet niet wanneer, maar moet de hele tijd 'paraat' zijn. Het triggert me enorm. Bah.)
pi_143118670
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:54 schreef Mabawa. het volgende:
Ugh nee, hier ook geen floradix-fan :r En ook geen roosvicee ferro!

Toen ik er nog werkte (en lag) was het beleid minimaal 36 - 48 uur postpartum de controles. Wat betreft hb zijn ze meestal wel vlot met het prikken als er maar enige twijfel over bestaat is mijn ervaring. Vooral omdat het zo ontzettend lang kan duren voordat dat weer de goede kant op gaat en het natuurlijk fijn is als je het dmv voeding enzo enigszins kunt ondersteunen.

Ahh GotC, fijn dat het goed ging bij de GO!
Ik deed het in de sinaasappelsap. Vieze smaak redelijk weg en ijzer wordt icm vitamine C nog beter opgenomen ook :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143118744
Dyre, wat fijn dat jullie thuis zijn *O* *O* *O*! Hopelijk knap jij ook snel weer op.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143118746
Ik kom me hier ook maar eens melden, ik ben al jaren een trouwe lurker maar heb nooit mee gepost in zwangerschap en geboorte, mijn dochter is nu drie weken oud inmiddels. Ik moet nog steeds erg aan haar wennen, overdag huilt ze echt superveel, kan haar bijna niet wegleggen want dan is het meteen huilen en pff dat valt me wel zwaar moet ik bekennen. Herkenbaar voor iemand> (soms denk ik dat ik de enige ben van wie de baby dat heeft :{ )

Ooh en Dyre, wat fijn dat jullie dochter eindelijk thuis is!

[ Bericht 6% gewijzigd door simsolobim op 06-08-2014 12:11:20 ]
  woensdag 6 augustus 2014 @ 12:18:21 #45
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143119682
Welkom simsolobim en gefeliciteerd met je dochter! Er zitten hier meer meiden die een huilbaby hebben (gehad) dus die kunnen je vast wel wat tips geven.

Ik wilde hier even jompelen voor mijn kuiken, hij heeft ineens door dat hij ook van buik naar rug kan omdraaien, en dat scheelt een hoop frustraties in huize Burdie :+ *O*. En hij kan om zijn as draaien, met zijn kontje als middelpunt _O-. Dan leg ik hem neer, kijk ik even weg, en ineens ligt hij met zijn hoofd de andere kant op :D.
KuikenGuppy
pi_143119810
De reden dat ik thuis wil blijven nog een week of 5 extra is mede vanwege m'n baby die overdag veel huilt en ik zit erdoorheen.
Jet wordt stukje bij beetje wel wat beter, maar het gaat niet zo snel als gehoopt, vandaar dat ik iets langer thuis wil blijven.
Dus herkenbaar! Kan haar ook niet wegleggen zonder een krijsfestijn.

Hoorde laatst dat m'n 'beste vriendin' maar vond dat ik m'n andere kind maar overal dump en dat ik het daarom maar makkelijk heb met maar 1 kind thuis.
Maxi gaat idd gewoon naar het kdv en oma, maar ze vindt het onwijs leuk en omdat mini zoveel huilt heeft zij veel aandacht nodig. Ben ik echt zo'n ontaarde moeder dan? ;(
Tralalalaaa
  woensdag 6 augustus 2014 @ 12:30:35 #47
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143120048
Lekkere vriendin dan TAP -O- zij weet toch verder niet hoe dat gaat bij jullie in huis? Dat Maxi er zoveel plezier in heeft etc? Ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch dat je voor Maxi gewoon de gebruikelijke routine door laat lopen, vooral als ze zich daar zo prettig bij voelt :). Ene oor in, andere oor uit hoor :*.
KuikenGuppy
  woensdag 6 augustus 2014 @ 12:34:07 #48
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_143120132
Welkom Simsolobim..
Ik kan je helaas niet helpen, want ik heb geen ervaring met een huilbaby, want de mijne is het tegenovergestelde!

Er zijn hier zat moeders die je kunnen helpen, ik wil je ook sterkte wensen! Het is niet makkelijk maar het wordt zeker beter! :*

En nee TAP dat ben je niet! Je geeft je grenzen goed aan en trekt aan de bel voor je andere meiske, zodat ook die haar aandacht en liefde krijgt! En die opmerking van je 'beste' vriendin, als ze het beste met je voorheeft zegt ze dat niet! Ze heeft zeker geen ervaring met een kindje dat veel huilt of heeft überhaupt geen kinderen?

:*
pi_143120207
TAP, zeer herkenbaar, ik kan mijn beebje ook niet wegleggen zonder dat ze begint te krijsen, dit is ook overdag, 's nachts slaapt ze wel gewoon. Leuk de reacties die ik dan krijg; 'ach is toch overdag, ben blij dat ze 's nachts lekker slaapt'.
Jammer dat je 'vriendin' zo reageert, zij weet toch niet hoe het bij jullie thuis gaat. Ik denk dat het voor je oudste wel fijn is om even uit huis te zijn als je jongste zoveel huilt juist.
pi_143120360
Oh TAP, wat een nare opmerking :*
en dan ben ik heel even 'blij' dat ik niet echt vriendinnen heb :@
pi_143120772
Oh mijn vriendin weet heel goed hoe het er hier thuis aan toe gaat. Ze heeft zelf 2 kinderen, 1 van 12 en 1 van 10.
Ik vertel dan dat ik er doorheen zit en dat ik het best zwaar vind en dat al die hormonen het niet makkelijker maken.
'Slaapt ze snachts wel?'
-'ja, gelukkig wel.'
'Nou, oudste huilde 4 maanden lang dag en nacht. En toen jongste er was had ik oudste ook thuis. Dus wees blij dat maxi nog naar het kinderdagverblijf gaat, jij hebt er overdag maar eentje'.
Oh, en het pareltje:
'Ja, mensen onderschatten het echt hoor, een tweede kindje!'

Kortom ik moet niet zeiken en zij had het veeeel erger.
Ook zei ze, toen ik vertelde dat een andere vriendin een ochtendje op mini had gepast zodat ik even bij kon tanken, dat ik haar daar gerust voor mocht bellen. Laatst vroeg ik haar dus of ze de fles wilde proberen omdat mini weigert, maar ik wilde wel blijven oefenen.
'Nou, ik ga de was maar eens uit de wasmachine halen.'
Ik voelde me echt zo: -O- :{ :?
Tralalalaaa
pi_143121690
Ohw TAP, lekker zo'n vriendin! Je klinkt helemaal niet als een ontaarde moeder! Je maxi is er ook niet bij gebaat om de hele dag met een huilbaby door te moeten brengen. Goed juist dat jij je aandacht nu op mini kunt richten, maar vergeet ook zeker niet jezelf nee.

En mocht je nog tips voor flesweigeren willen, stuur me dan maar even een pb.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 13:49:09 #53
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143122320
quote:
15s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:44 schreef simsolobim het volgende:
Ik kom me hier ook maar eens melden, ik ben al jaren een trouwe lurker maar heb nooit mee gepost in zwangerschap en geboorte, mijn dochter is nu drie weken oud inmiddels. Ik moet nog steeds erg aan haar wennen, overdag huilt ze echt superveel, kan haar bijna niet wegleggen want dan is het meteen huilen en pff dat valt me wel zwaar moet ik bekennen. Herkenbaar voor iemand> (soms denk ik dat ik de enige ben van wie de baby dat heeft :{ )

Ooh en Dyre, wat fijn dat jullie dochter eindelijk thuis is!
Heel herkenbaar. Hij huilt de hele dag door.
Drinkt ieder uur ongeveer (ook in de nachten gaat alles door. ) en soms zit ik er enorm doorheen.
Voor mij werkt het beste om er gewoon aan toe te geven. En maar het de baby zo makkelijk mogelijk maken.

Ik had verwacht dat het beter zou gaan nu hij 6 maanden is maar dat is eigenlijk niet zo -O-
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143122723
Twinkle, gefeliciteerd me je zoon! O+

Simsolobim, welkom :)

Burd, fijn dat omrollen! En spelen in het gras O+

TAP; kun je je ´vriendin´ er niet op aanspreken wat haar woorden met je doen? Misschien beseft ze niet wat ze doet (of geef ik haar nu te veel credits?) Trek het je iig niet aan, je bent geen ontaarde moeder hoor :*

Vanochtend even een bakje gedaan met vriendinnen, zij hebben beide een baby van begin juli. Mijn F lijkt er wel een reus bij :o 7 weken scheelt dan toch wel heel veel!
pi_143123724
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:49 schreef Moppert het volgende:

[..]

Drinkt ieder uur ongeveer (ook in de nachten gaat alles door. ) en soms zit ik er enorm doorheen.
Voor mij werkt het beste om er gewoon aan toe te geven. En maar het de baby zo makkelijk mogelijk maken.

Ik had verwacht dat het beter zou gaan nu hij 6 maanden is maar dat is eigenlijk niet zo -O-
Hebben julliie (zal wrs wel) inbakeren, draagdoek, osteo, allergie, e.d. al geprobeerd?
pi_143123907
Ook al is het overdag .. tis gewoon vermoeiend en klote als dat de hele dag zo door gaat en het vreet energie. TAP om je een hart onder de riem te steken.. ik zou precies hetzelfde doen met mijn dreumes :Y
pi_143123989
quote:

[..]

Ahw, heeft hij nog steeds last van reflux?

Hier gaat het gelukkig wel al beter sinds we Nexium hebben gekregen, want Zantac deed niet zo veel. Maar stoppen met Nexium lukt helaas nog niet en hij spuugt nog wel zeer regelmatig, maar het is gewoon niet meer zuur. Maar doordat het dus omhoog blijft komen slaapt hij erg kort, dus is hij vaak moe en wil dan eigenlijk alleen plakken (en dan wel alleen staand :P) met soms daarbij ook een erge huilbui, maar het is echt al veel minder dan de eerste maanden gelukkig. 's Nachts moet ik meestal ook elke 2 uur iets doen (speen of onderstoppen), maar hij heeft nog maar 1 voeding eigenlijk en die is meestal rond 5 uur. Hij had laatst geslapen tot 7 uur 's ochtends en toen was hij zo vrolijk!

Simsolobim, heeft je meisje misschien ook last van reflux? En heb je wel hulp in je buurt zodat je soms even wat rust kunt pakken?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:50:00 #58
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143124178
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:43 schreef Dot. het volgende:
Hij had laatst geslapen tot 7 uur 's ochtends en toen was hij zo vrolijk!
Het lijkt me idd voor zo'n kindje ook niet leuk om steeds maar wakker te worden.
Fijn dat het bij jullie zoveel beter gaat nu O+.
KuikenGuppy
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:52:48 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143124254
Mijn baby heeft net een stukje gekropen btw :o!
KuikenGuppy
pi_143125428
Tap: wat een rotopmerking! Ik vind het juist heel slim om voor maxi zoveel mogelijk hetzelfde te houden, er is al zoveel veranderd in haar bestaantje! Dus lekker laten lullen!

Burdie, wat gaat kuiken snel?!

Morgen is mn muppet alweer een week oud, en is de kraam het laatst... Zal haar nog missen, al is het ook wel lekker als we ons ritme kunnen oppakken, of iig ons meer vouwen om muppet dr ritme.

Muppet was vandaag 40 gram aangekomen
en drinkt en slaapt goed! Temp blijft keurig! Trotse mama dus!

Wel heb ik nu ineens dikke voeten :') heel de zwangerschap geen last van gehad en nu ineens.... Herkenbaar?
S. 2014
J. 2016
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:28:30 #61
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_143125520
/inbreek

Heeeel herkenbaar GM. De eerste 2 weken van mini had ik onwijs dikke enkels en voeten (en zweetpootjes). Schijnt erbij te horen :D

Lekker omhoog met die voeten!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:29:38 #62
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143125553
Hoe gaat het met jullie dan KP?
KuikenGuppy
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:38:51 #63
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_143125850
Heul goed! Mega verliefd op ons knappe kind! Bv loopt goed, reflux is niet meer zon hindernis, ze lacht, ze kirt, ze rolt, ze zit, ze chillt en ooooh O+

Ik lees hier trouw mee, maar heb weinig puf om te posten. We zijn echt echt aan vakantie toe wel! Mogen nog tot 1 september en dan hebben we lekker even 3 weekjes vrij.

Ik ben op m'n werk, maar krijg deze foto net van opa en oma:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker kind! Ik kan wel 1000 foto's spammen O+
pi_143125896
quote:

[..]

Ik heb hier ook wel het idee dat ze op sommige dagen enorm veel honger heeft, dan komt ze om de 1,5 a 2 uur en vervolgens heeft ze last van krampjes en zo gaat het dus de dag door, eten en krampjes. Wat vervelend dat jou beebje na 6 maanden nog steeds zoveel huilt, begrijp helemaal dat je er soms doorheen zit het is ook echt niet makkelijk. Ik ga ook maar zoveel mogelijk mee in wat mevrouwtje wil dan is ze nog enigzinds tevreden en tja ze is nog zo klein ik weet niet hoe ik het anders zou kunnen doen (is ook mijn eerste kiindje)
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:55:10 #65
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143126532
Herkenbaar gm duurde best wel even hier.

Onze S. heeft een wit puntje door *) *O* .

Burdie die is snel!

Kim wat een pretletter O+

Dyre je meisje thuis, hopelijk ben je al van je pijn af.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 17:00:26 #66
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143129029
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hebben julliie (zal wrs wel) inbakeren, draagdoek, osteo, allergie, e.d. al geprobeerd?
Inbakeren is voor mij nooit een optie.
Ik heb een stuk of 20 dragers/draagdoeken bied ook niet echt uitkomst.
De allergie hebben we nog niet gedaan maar dar vermoed ik ook niet.

Het is even door de storm gaan denk ik -O-

quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:43 schreef Dot. het volgende:
Ahw, heeft hij nog steeds last van reflux?
Helaas wel, en de rest van wat je zegt is heel erg herkenbaar -O-

quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:40 schreef simsolobim het volgende:

[..]

Ik heb hier ook wel het idee dat ze op sommige dagen enorm veel honger heeft, dan komt ze om de 1,5 a 2 uur en vervolgens heeft ze last van krampjes en zo gaat het dus de dag door, eten en krampjes. Wat vervelend dat jou beebje na 6 maanden nog steeds zoveel huilt, begrijp helemaal dat je er soms doorheen zit het is ook echt niet makkelijk. Ik ga ook maar zoveel mogelijk mee in wat mevrouwtje wil dan is ze nog enigzinds tevreden en tja ze is nog zo klein ik weet niet hoe ik het anders zou kunnen doen (is ook mijn eerste kiindje)
Het is mijn 3e maar ik zou ook niet weten hoe ik of jij het anders zou moeten doen hoor.

.
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:38 schreef Kimpossible het volgende:
Lekker kind! Ik kan wel 1000 foto's spammen
Ja graag! O+
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 17:00:55 #67
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143129049
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:55 schreef -Bubseltje- het volgende:
Onze S. heeft een wit puntje door .

*O* *O*
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 17:18:46 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143129589
Ik zou toch proberen een allergie uit te sluiten dan Moppert. Een kind huilt niet voor de lol zes maanden lang.
KuikenGuppy
  woensdag 6 augustus 2014 @ 17:24:00 #69
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143129739
Het is denk ik gewoon echt de reflux. (of als hij moet poepen :') )
Ik heb echt niet het idee dat het een allergie kan zijn.
Bovendien is er geen verschil te merken mbt mijn eetpatroon en het huilen.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 17:27:02 #70
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143129847
Je moet echt langere tijd structureel koemelk uit je dieet verbannen wil je verschil kunnen merken.
Heeft ie wel medicijnen tegen de reflux? En doen die wel iets?
KuikenGuppy
pi_143129875
Ik had ergens gelezen dat iemand geen kraanwater meer dronk en dat dat verbeterde, het babietje kon niet tegen kalk.

Is niet te zeggen dat jouw kindje daar last van heeft, maar sommige oplossingen zijn best ver te zoeken helaas...
  woensdag 6 augustus 2014 @ 17:44:34 #72
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143130302
No offence, maar dat lijkt me grote onzin... :@ Moedermelk zit boordevol kalk (calcium) en we hebben het zelfs nodig om te groeien. Dat beetje uit leidingwater zal het verschil niet maken...

Maar het lijkt me inderdaad wel lastig om achter een allergie te komen.
KuikenGuppy
  woensdag 6 augustus 2014 @ 17:48:40 #73
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143130438
Btw, Kruidvat heeft weer de "2+1 gratis" luier aanbieding.
KuikenGuppy
  woensdag 6 augustus 2014 @ 17:52:28 #74
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143130557
Ik heb zelf een zo goed als koemelk vrij dieet. En zie het totaal niet erger worden nu hij zelf eet.
mocht het nu erger worden of veranderen of meer symptomen laten zien dan zou ik er wel iets mee doen. Ik let wel heel goed op wat ik eet en wat hij eet en of ik verschil merk.

Reflux medicijnen helpen wel iets. :Y
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 18:03:22 #75
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143130907
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:48 schreef Burdie het volgende:
Btw, Kruidvat heeft weer de "2+1 gratis" luier aanbieding.
Bol.com maandbox in de aanbieding ^O^
pi_143131449
Moppert, wat sneu voor 'm... Hopelijk gaat het in de toekomst beter, of evt andere medicatie.

Sim, welkom! Mijn dochter heeft de eerste 4 maanden veel gehuild omdat ze enorm last had van kramp. Daar was niets aan te doen, ze moest eroverheen groeien :'(. Dragen hielp hier het beste, evenals een warme kruik op haar buik.

GotC, fijn! *klikkerdeklik*

Oh, mijn baby heeft humor O+. Ik was vanmiddag op bed met haar aan het stoeien, en steeds als ik zei: "Ga je vallen?", liet ze zich heel dramatisch omduwen of omvallen! Zoooo lief!! O+
pi_143131542
Sim welkom!

Die krampjes is dat 'echt' zo dat dat rond de 6 weken op z'n hoogtepunt is of is dat ook maar een fabeltje?
pi_143131583
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:23 schreef BlueEyes het volgende:
Sim welkom!

Die krampjes is dat 'echt' zo dat dat rond de 6 weken op z'n hoogtepunt is of is dat ook maar een fabeltje?
Nou, hier dus totaal niet. Maar ik heb ook al van veel anderen gehoord dat het wel zo was. Sterkte, krampjes zijn stom :(.
pi_143135080
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:24 schreef Cwen het volgende:

[..]

Nou, hier dus totaal niet. Maar ik heb ook al van veel anderen gehoord dat het wel zo was. Sterkte, krampjes zijn stom :(.
Nee en ze zijn ook niet precies na 3 maanden over }:|
pi_143136459
Krampjes zijn inderdaad ruk }:|
Mijn dreumes had in die periode heel veel baat bij Orthiflor Start op advies van de osteopaat.

Nu heb ik het wederom ter preventie in de kast staan en gebruiken we het sinds gisteren :Y . En morgen gaan we met onze kleine vriend voor een APK naar de osteopaat. Ben benieuwd wat ie te vertellen heeft.

Hij is nu 5 daagjes oud. De eerste vier nachten waren ruk, heeeeeel veel huilen en da's niet leuk als je je kindje nog moet leren kennen . Vannacht ging al stukken beter ^O^ . Ventje is echt een vreetbeertje dus gewoon twee nachtvoedingen. Maar die verliepen zonder drama dus daarbuiten hebben we prima geslapen :s)
pi_143139918
Twinkle verstandig om gewoon even een rondje APK te doen just in case. Het kan echt een hoop gedoe en problemen voorkomen. Succes morgen.

Moppert wat sneu voor R dat hij nog steeds zo'n last heeft van de reflux. :* voor jou, dat moet echt zwaar zijn, zeker omdat je nog twee andere kindjes hebt die ook aandacht nodig hebben.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:27:04 #82
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143143657
Ik lees hier ook nog steeds mee, vooral 's nachts, maar zoals zo velen niet de puf om echt te reageren. Maar wil nu toch even een :* voor de moeders en kindjes die het moeilijk hebben. Hier breekt de eerste tand door en T is soms echt ontroostbaar. Icm een peuter vind ik dat enorm zwaar en ik krijg meteen extra respect voor de moeders die dagelijks met een ontroostbare baby zitten :*
Oude (on)bekende.
pi_143143944
Geloof dat veel 's nachts bijlezen tijdens voeden. Doe het zelf ook :D
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:35:39 #84
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143144038
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:33 schreef BlueEyes het volgende:
Geloof dat veel 's nachts bijlezen tijdens voeden. Doe het zelf ook :D
Hier bijlezen en markplaatsen, ik kom die nachtvoedingen wel door :P
Oude (on)bekende.
pi_143144114
Ik doe het bewust niet. Ben dan klaarwakker door de verlichting van telefoon. Voed in een onverlichte kamer met wat licht van de gang wat erin schijnt. Om dan daarna weer gelijk in te kunnen dommelen :)
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:38:02 #86
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_143144145
TAP wat een nare houding van die vriendin zeg. Je bent echt niet ontaard, vind juist dat je het goed oplost zo en als maxi gewoon gelukkig is dan is het toch prima :*

Dyre wat fijn dat je eindelijk thuis bent met je kleine. Hopelijk ben je zelf ook snel weer op de been :*

En Moppert wat heftig zeg. Wist niet dat jouw situatie zo erg is ;( Dan mag ik echt niet klagen zeg… Hopelijk wordt het toch binnenkort beter allemaal :*

Huilbaby hier dus ook maar wel met de kanttekening dat ik inmiddels weet hoe ik hem de hele dag stil kan houden en dat komt neer op hem continu bij me houden: op de arm, in bed, in de draagdoek, in de wipper maar dan moet ik er wel naast blijven zitten en hem vermaken. Maar goed, dan huilt hij iig weinig. Een heel enkele keer slaapt hij als ik hem inbaker overdag even in zijn bedje. Niet lang, maar dan kan ik net even stofzuigen of zo.

Dat is dus de enige tip die ik kan geven, wat de rest eigenlijk ook al zegt: go with the flow. Het was voor mij enorm omschakelen maar nu gaat het wel echt beter zo. Overigens komt er wel nog veel melk uit. Vrijdag een afspraak bij de kinderarts.

Hij begint trouwens steeds meer te lachen en geluidjes te maken O+ Ik moet zeggen dat ik ook steeds meer verliefd op hem begin te worden (gelukkig!). En afgelopen nacht zat er gewoon 7 uur tussen de voedingen (!!) dus zes uur slaap gehad. Hadden een wekker gezet na 5 uur maar die is niet af gegaan. Meestal komt hij toch eerder maar vannacht dus niet. Maar was vast good luck :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_143144334
Ik slaap tegenwoordig 's nachts. :+ Toen ik zwanger was had ik nachtfokken ook als favo bezigheid. Want je moet wat als je 's nachts uren wakker bent hè.

Ik ben blij dat S en T zo goed slapen 's nachts want anders zou ik 36+ uur werken per week echt niet trekken denk ik. Na één nacht onvoldoende slaap kan ik er de klok op gelijk zetten dat ik migraine krijg, alleen al daarom ben ik blij dat nachtelijke avonturen ons over het algemeen bespaard blijven.

Ik heb echt heel veel respect voor de dames die maanden één of meerdere keren per nacht uit bed moeten. Ik weet dat het iets is dat gewoon moet, je hebt tenslotte geen keus, maar dat maakt het nog niet leuk of makkelijk natuurlijk.
pi_143144751
Nachtfokken O+ Hoewel nu niet meer. Het is nu vaak aanleggen en weer in slaap vallen. Niet slapen blijft pittig inderdaad icm werk. Soms stuurt S. me na het avondeten naar bed. Laatst weer omdat ik tijdens het rijden in steeds een soort van in slaap viel. :@

*O* Een wit puntje voor S!
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:55:19 #89
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143144985
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:38 schreef Chanty het volgende:
Huilbaby hier dus ook maar wel met de kanttekening dat ik inmiddels weet hoe ik hem de hele dag stil kan houden en dat komt neer op hem continu bij me houden: op de arm, in bed, in de draagdoek, in de wipper maar dan moet ik er wel naast blijven zitten en hem vermaken. Maar goed, dan huilt hij iig weinig. Een heel enkele keer slaapt hij als ik hem inbaker overdag even in zijn bedje. Niet lang, maar dan kan ik net even stofzuigen of zo.

Dat is dus de enige tip die ik kan geven, wat de rest eigenlijk ook al zegt: go with the flow.
Hier was het exact hetzelfde: krijsen zodra ik het lichaamscontact verbrak :o Ben zo blij dat ik er toen gewoon voor gekozen heb om het lichaamscontact dan maar niet te verbreken. Het gaat vast niet voor alle baby's die veel huilde op, maar ik denk dat dit bij onze T het verschil heeft gemaakt tussen een huilbaby en een tevreden baby. En inmiddels is hij ook los van mij heel tevreden O+
Oude (on)bekende.
pi_143156523
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:38 schreef Chanty het volgende:
Hij begint trouwens steeds meer te lachen en geluidjes te maken O+ Ik moet zeggen dat ik ook steeds meer verliefd op hem begin te worden (gelukkig!).
O+ *;
  donderdag 7 augustus 2014 @ 10:27:41 #91
52229 Chanty
pi_143156976
Ik zie dat veel mensen een extra beschermhoes in hun MC hebben dus ik dacht: Handig! moet ik ook even naar kijken met al dat gespuug. Maar ik vind op internet alleen hoezen die minimaal 40 euro kosten -O- Kan iemand mij vertellen of dit ergens goedkoper kan?
  donderdag 7 augustus 2014 @ 10:30:52 #92
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143157043
Bij de Prenatal hebben ze ook hoezen van eigen merk geloof ik? :) edit: Yup, 10 euro.
Ik heb laatst voor de nieuwe stoel ook een hoes besteld, ook 35 euro :{
  donderdag 7 augustus 2014 @ 10:31:05 #93
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_143157048
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 10:27 schreef Chanty het volgende:
Ik zie dat veel mensen een extra beschermhoes in hun MC hebben dus ik dacht: Handig! moet ik ook even naar kijken met al dat gespuug. Maar ik vind op internet alleen hoezen die minimaal 40 euro kosten -O- Kan iemand mij vertellen of dit ergens goedkoper kan?
Kruidvat!
Edit: daarmee bedoel ik die badstofhoezen maar zo te lezen bedoel jij iets anders..
pi_143157058
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 10:27 schreef Chanty het volgende:
Ik heb deze van 8,95:

http://www.baby-dump.nl/i(...)k=1527&groep_id=5701

Fijn zacht stofje ook :)
  donderdag 7 augustus 2014 @ 10:32:39 #95
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143157078
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 10:31 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Kruidvat!
Edit: daarmee bedoel ik die badstofhoezen maar zo te lezen bedoel jij iets anders..
Ik bedoelde dat ook, zijn er andere hoezen dan? :+
  donderdag 7 augustus 2014 @ 10:35:51 #96
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143157165
HEMA heeft ze ook.
KuikenGuppy
  donderdag 7 augustus 2014 @ 10:36:06 #97
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_143157171
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 10:32 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat ook, zijn er andere hoezen dan? :+
Geen idee :D maar ¤ 40,-?! Dat kan ik me niet voorstellen bij zo'n simpel hoesje.

Chanty, ik heb er trouwens nog 1 ongebruikt liggen (wel uit de verpakking). In het grijs. Interesse?
pi_143157310
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 10:36 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Geen idee :D maar ¤ 40,-?! Dat kan ik me niet voorstellen bij zo'n simpel hoesje.

Chanty, ik heb er trouwens nog 1 ongebruikt liggen (wel uit de verpakking). In het grijs. Interesse?
Dat zijn de hoezen van Maxi-Cosi zelf.

Ik deed Stip gewoon een hele grote slab om als hij de auto in moest net na het voeden :@
  donderdag 7 augustus 2014 @ 10:46:26 #99
52229 Chanty
pi_143157424
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 10:36 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ja hoor :) Kleur boeit me echt niet :D Maar met een slabbetje redden we het vaak niet. Hij lag tot nu toe met de wintervoetenzak erin (voetenzak open) maar kwam er nu achter dat er gewoon hoezen bestaan :') Ik pm je ff.

En 40 euro ja… zijn natuurlijk allemaal koeka hoezen :P Maar beslist.nl gaf weinig anders weer.
pi_143158309
Liefde voor alle kindjes met pijntjes :*! Lastig en zwaar voor beide! Hopelijk komen ze er snel overheen!

En chanty! Wat fijn om te horen zeg O+

ik heb het druuuuuk! dus sorry lieve mama's snel weer een monsterpost!
J heeft een tandje :o O+
♥ J & S
pi_143159172
Haha, schiet lekker op hier als iedereen alleen maar bij leest ;). En dan nog hou ik 't niet bij om sociaal mee te posten, jeej. Wat moet er van mij terechtkomen? ;) in het huishouden doe ik ook nog maar heel weinig en dan ook nog eens een hele rustige baby, maar wel een kleuter waar ik al m'n energie in stop. Vind het zo naar voor haar dat ik bijna alleen maar met 'r aan de keukentafel knutsel. Nu gelukkig met een vriendje aan het buitenspelen :). Zij blij, ik blij...en maar wachten 'naast' die telefoon.

Chanty, wat ontzettend fijn dat je van je jochie kunt genieten O+. En fijn dat je je hebt kunnen overgeven aan zijn behoeften. :). Ook voor de andere mama's met huilbaby's; ik kan me niet voorstellen hoe ontzettend zwaar het moet zijn voor jullie. Alleen maar respect! Ik zou het in mijn staat niet kunnen om hele dagen met m'n kleintje te lopen bijvoorbeeld.

Vraagjes...
Hoe stimuleren jullie het sterker worden van het bekje/hoofdje optillen? Buiklig vindt ze prima en zelfs met een handdoekrolletje onder bovenlijfje. Maar koppie optillen, maar erg weinig. Ruggetje aaien, speeltje in zicht, geluid. Ze doet maar weinig helaas. Wel kan ze erg lief lachen en huhuhu-zeggen O+. Wat kan ik zelf doen voordat fysio echt nodig is. Hoewel dat misschien wel goed is, want toch wel een lichte voorkeurshouding denken wij.
En...vanmorgen de commode wat opgeschoond. Flink wat kleertjes zijn te klein. Vooraf dacht ik dat ik ze zo weg zou doen, maar nu vind ik het echt ontzettend moeilijk. Maar om ze weer op zolder te zetten terwijl er geen derde komt (in ieder geval nu echt niet de bedoeling...en het zou verstandig zijn als we bij dat besluit blijven ;) ). Hoe gaat dat bij jullie? Ratio/emotie.
pi_143160646
Volgens mij doe je al wat je kunt om haar hoofd te stimuleren, Kursor. Lekker oefenen op de buik, dpeeltje en stem erbij en that's it. Wellicht is de fysio eens laten kijken een goed idee, zeker als je twijfelt over voorkeurshouding.

Kleertjes staan hier nog in dozen op zolder. Ik wil geen tweede, maar ML wil ze niet wegdoen nog :D.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 12:48:45 #103
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143160718
Monsterposts hoeven toch niet? Wmb sluit je gewoon aan bij waar het topic over gaat als je komt binnenvallen, net zo handig (doe ik zelf ook meestal).

Zo kwam ik even jompelen voor het tandje van J *O*. Heeft 'ie er veel last van?

Kursor, fijn dat je dochter zo lekker buiten kan spelen met een vriendje. Zo komt ze wel aan haar trekken? En volgens mij vindt ze dat knutselen ook helemaal niet erg, daar lijkt ze me wel het typje voor om dat super leuk te vinden :). Hebben jullie geen tuin waar ze lekker in kan ravotten?

Nekje hebben wij nooit bewust gestimuleerd, dus daarin geen tips. De kleding zou ik net wat Cwen zegt gewoon een tijdje laten staan nog, er komt vanzelf een moment waarop het wel goed voelt om het weg te doen. En misschien kan je een paar hele mooie/bijzondere kleertjes bewaren. 'Voor later'. Of voor de pop.

;).
KuikenGuppy
  donderdag 7 augustus 2014 @ 12:55:06 #104
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143160905
Het tandje van S. was toch iets anders een talgklier ofzo want gisteravond was het weer weg :+

Kleertjes kan ik ook nog niet wegdoen. Of er een tweede komt is maar de vraag. Gelukkig hebben de een grote zolder.

Tandje voor J. heeft ie er last van?
pi_143163236
Mn meisje is alweer een week oud :X
Maar doet het super! We mogen morgen lkkr naar buiten met dr, dus ga ik lekker ff pronken met dr bij de bakker beneden...

En mn kraam was vandaag vh laatst.. toch jammer dat ze weg is.

[ Bericht 13% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 07-08-2014 14:12:46 ]
S. 2014
J. 2016
pi_143163412
Kursor, ik leen kleertjes uit aan vriendinnen en zet ze (daarna) op zolder. Ik wil er 'later' doorheen kunnen graven en dan... *memories*

Zo zie ik het althans voor me.
pi_143163431
GM, een week alweer! De tijd vliegt :)
  donderdag 7 augustus 2014 @ 14:14:03 #108
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_143163669
G.ijs is ook alweer een week oud, dus ik kom me hier ook voorzichtig melden. Ik ben vooral een lezer, en een af en toe poster.
G. is een heerlijk ventje, tot nu toe erg makkelijk en zeer tevreden. De borstvoeding loopt geweldig, meneer is alweer ruim boven geboortegewicht.
De kraam was vandaag voor het laatst en wat ga ik haar missen! Ik heb de afgelopen week echt genoten van haar zorgen voor mij, G. en de rest van het gezin. Ze was geweldig met de oudste 2 en zelfs mijn vriend J. (licht autistisch, dus niet altijd de makkelijkste met vreemden) kon het erg goed met haar vinden.
Maar ik hoor gerommel vanuit de wieg, dus het is weer voedertijd!
pi_143169586
GM en Sugarsnap alweer zonder kraam! Weer je huis voor jezelf, hoe fijn de hulp ook is. GM gaat dat je een beetje lukken? Kan je bekkentechnisch alweer 'iets'?

Geen extra adviezen dus voor hoofdje op laten tillen. Nou ja, we zien het wel over twee weken. We oefenen door. Bij de oudste nooit gedaan, want die was juist heel sterk in d'r nekkie.

Kleertjes, wel wat bewaren inderdaad. Eerste pakje, eerste echte meisjespak door papa gekocht en nog wat tijdloze dingetjes voor hun kinderen later. (Vond ik wel leuk dat m'n dochters ook een paar pakjes hebben gehad die nog van hun papa en tantes zijn geweest. Maar kan toch echt niet alles bewaren. Wie weet lukt het me inderdaad over een aantal maanden beter als de hormonen weer verdwenen zijn ;). Heb niet echt mensen in m'n omgeving waar ik ze aan door kan geven.
pi_143170357
Hier vandaag ook in overleg laatste dag kraam. Het loopt gewoon super allemaal ^O^

Zojuist ook bij de osteopaat geweest. Geen reden voor vervolgconsult. Wel even zijn oogwit en kleurtje in de gaten houden want zijn lever werkt nog niet optimaal. En hij had al twee dagen niet gepoept. Is ook behandeld en hij heeft daar mooi zijn luier vol zitten kleien :Y)

Verder is het een hongerig ventje. We proberen toe te werken naar om de 4 uur voeden maar dat redt hij meestal nog niet.

Wat ik mij trouwens af vroeg.. hoe doen andere mama's dat als je de baby boven in bed wil leggen maar je hebt beneden nog een kind rond rennen. Laten jullie die dan alleen? Gaat dat kindje mee? Dat laatste zie ik niet zo zitten want stel dat ze valt. Dan kan ik haar niet tegen houden omdat ik ook een baby vast heb. Omdat dit logistiek gezien het handigste is ligt hij nu veel in de box te slapen. Maar daar is dus ook meer geluid. Wat zouden jullie doen?
pi_143170818
Ik weet niet hoe oud je oudste is twinkle. Hier was de oudste net twee en die ging of mee naar boven (klimt vanaf anderhalf al heel steady de trap op en af (wel met mij er bij natuurlijk) maar had daarbij dus niet de schrik dat ie wellicht zou vallen). Of hij bleef inderdaad beneden. Daar is alles ook redelijk kindproof ingericht en haalt hij nooit echt gevaarlijke dingen uit (klimt niet op de tafel ofzo om maar iets te noemen). Liet hem dus zelf kiezen.

Maar kan me voorstellen als de oudste wat jonger is dat het wat moeilijker is. Weet niet of ze speeltjes heeft waar ze bijvoorbeeld lange tijd mee kan spelen zonder zich af te laten leiden, anders zou je dat aan kunnen bieden bijvoorbeeld. Of even de tv aan als ze daar goed bij blijft zitten als die aan staat.
En daarmee bedoel ik dus niet dat je de tv elke keer als oppas moet gebruiken he :P maar een keer als het zo uit zou komen.

Maar ik verwacht dat je daar op korte termijn ook wel je weg in zult vinden hoor :) dan loopt dat helemaal vanzelf

En in de box slapen is ook geen probleem zo lang dat goed gaat. Het is ook niet altijd handig als je kind alleen kan slapen als er absolute stilte is (en dus van elk geluidje wakker schiet) met wat omgevingsgeluid went hij daar ook aan.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 17:59:32 #112
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143171044
Ik zou in ieder geval niet alleen laten. :)
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143171130
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 17:59 schreef Moppert het volgende:
Ik zou in ieder geval niet alleen laten. :)
Dit! Tenzij je een box hebt waar ze even een paar minuten veilig in kan spelen, maar die staat nu vast hoog voor de nieuwe baby. :)
pi_143175264
Lastig lijkt me dat twinkle. Vooral als je haar telkens mee nasr boven moet nemen dan.

Vraagje, mijn beebje is geboren met een enorme haarbos om jaloers op te zijn hihi. Nu zegt iedereen tot nu toe tegen mij dat dat allemaal uit gaat vallen. Is dat echt zo?
  donderdag 7 augustus 2014 @ 20:24:18 #115
52229 Chanty
pi_143175596
Hier ook een bos haar en met bijna zeven weken zit het nog. Stel me er wel op in dat het nog kan uitvallen maar het hoeft niet. Vriendin haar dochtertje heeft haar haar ook gehouden zelfs geen kale plek op het achterhoofd :)
pi_143175985
Kijk chanty dat zijn de betere berichten!! Haha. Dan blijf ik hoop houden op een blijvende haardos
pi_143176011
Hier weinig haar en een paar kale plekjes na enkele weken (van het op de rug liggen en draaien met het hoofd) kleine van een vriendin van mij had een haardos waar je u tegen zegt, helaas had die ook wel wat kale plekjes van het draaien na verloop van tijd. En dat viel best op. Maar t groeit ook best snel weer aan hoor :Y
pi_143176177
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 20:17 schreef simsolobim het volgende:
Lastig lijkt me dat twinkle. Vooral als je haar telkens mee nasr boven moet nemen dan.

Vraagje, mijn beebje is geboren met een enorme haarbos om jaloers op te zijn hihi. Nu zegt iedereen tot nu toe tegen mij dat dat allemaal uit gaat vallen. Is dat echt zo?
De wacht maar uitspraken gaan ook door na je bevalling he :{

Hier geen haaruitval iig en een natuurlijke hanekam. Stip heeft echt alleen haar in een mooie streep over zn bolletje heen :D
  donderdag 7 augustus 2014 @ 20:48:26 #119
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143176726
Hier ook maar weinig haar uitgevallen :) Al heeft T. best bijzonder haar, flinke bos krullen bovenop en daaronder heeeel korte haartjes. Mijn krullie O+

Ik kan me dus echt niet storen aan 'wacht maar' verhalen? Heb wel betere dingen om me druk over te maken. EOIAOU :Y)
pi_143177744
Tegengas dan maar..
Ik had een frummeltje bij de geboorte met een bos haar!
Ik was er helemaal trots op.
Meneer is nu bijna 5 weken en kale plekken op de zijkanten van het schuiven van zn hoofdje. Totaal geen voorkeurshouding en meneer draait alle kanten op met zijn hoofd.
Maar het haar bovenop valt ook uit -O-
Als ik over zijn hoofd aai heb ik de haartjes aan mn vingers zitten.
Helaas het 'nesthaar' valt hier dus wel uit en heb een redelijk kaal wordend mannetje.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 21:15:16 #121
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143177929
Mijn meisje werd ook boven op kaal pas wat later ook op het achterhoofd.
pi_143177939
Hier is ene klein plekje op het achterhoofd kaal geworden van het draaien over de ondergrond, bovenop viel alleen het donshaar uit (heel veel meer had ze overigens ook niet). We zitten overigens nog te wachten op haar nieuwe bos haar ;)

Hier even een heftige tijd, morgen gaat een vriendin na 24 weken haar zwangerschap afbreken agv een erg slechte 20 weken echo. Ze hebben een moeilijke keuze moeten maken, maar wel erg fijn om daar als goede vrienden bij betrokken te kunnen zijn en ze zo te kunnen steunen! Maar het is wel verdrietig allemaal :'(
  donderdag 7 augustus 2014 @ 21:17:58 #123
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143178010
Oh Sull ;( Dat zijn altijd zulke klote berichten... Sterkte voor jullie allemaal :*
pi_143178249
Hier ook! Ellie had heel veel haar na de geboorte, maar rond 3-4 maanden viel het uit op een hanenkam en het matje in haar nek na. Inmiddels zit 't er weer ruim bij, én het is nog steeds rood O+.

Sull :'(. Sterkte!

Sushibaby!
pi_143180036
Aaaw Soesje! *;

Ach sterkte Sull. ;(
pi_143180560
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 17:11 schreef Kursor het volgende:
GM en Sugarsnap alweer zonder kraam! Weer je huis voor jezelf, hoe fijn de hulp ook is. GM gaat dat je een beetje lukken? Kan je bekkentechnisch alweer 'iets'?

Geen extra adviezen dus voor hoofdje op laten tillen. Nou ja, we zien het wel over twee weken. We oefenen door. Bij de oudste nooit gedaan, want die was juist heel sterk in d'r nekkie.

Kleertjes, wel wat bewaren inderdaad. Eerste pakje, eerste echte meisjespak door papa gekocht en nog wat tijdloze dingetjes voor hun kinderen later. (Vond ik wel leuk dat m'n dochters ook een paar pakjes hebben gehad die nog van hun papa en tantes zijn geweest. Maar kan toch echt niet alles bewaren. Wie weet lukt het me inderdaad over een aantal maanden beter als de hormonen weer verdwenen zijn ;). Heb niet echt mensen in m'n omgeving waar ik ze aan door kan geven.
Lief dat je het vraagt :) ik kan zonder kreunen uit bed komen, dat is al heel fijn. En wandelen gaat steeds iets beter...

Morgen voor t eerst naar buiten met mup! Ff naar de bakker beneden. Heerlijk
S. 2014
J. 2016
pi_143180592
Sterkte sull
S. 2014
J. 2016
pi_143181421
Sushi-Ellie!

Sull, wat moet dat een lastige beslissing zijn geweest :'( . Sterkte!

Sugar, nog gefeliciteerd en welkom!

Sim, bij N. is het vooral achterop het hoofd erg uitgevallen, dan lag 's ochtends als ik haar uit bed haalde de hydrofiel vol haartjes. Maar het is ook allemaal weer netjes aangegroeid. Wel in een andere kleur.

Sterkte ook voor de dames die de kraam alweer moeten missen. Man, ik weet nog hoe erg ik dat vond, ik kreeg er helemaal huilbuien van als ik eraan dacht dat we het dan helemaal alleen moesten doen.

N. kan zich sinds deze week echt fatsoenlijk op haar buik draaien, inclusief die ene arm die normaal altijd zo half onder haar buik bleef steken *O* .
Nog maar 16 dagen en dan is ze alweer een half jaar. Dat KAN toch heul niet :o !
It will set you free
pi_143181997
Flinke bos met haar, is nooit uitgevallen alleen was de achterkant korter dan bovenop.

Sterkte Sul, fijn dat je haar bij kan staan!

Hoi Sugar & Sim :W

De Senn is stuk!! :o Hij groeit niet meer. 85 cm (al maaaaaaanden) en hij is afgevallen. Van 12.5 naar 10.9 (nu was dat geen overbodige luxe :') )

EDIT: Plaatje bij het praatje

[ Bericht 13% gewijzigd door Hilzillah op 07-08-2014 22:49:29 ]
pi_143182196
Wow Hilz, da's best een verschil! Hoe zou het komen denk je?
pi_143182349
Waarschijnlijk omdat hij alles op alles zet om zijn moeder stapel gek te krijgen met het 'stoute dingen doen' als ik even omkijk :')

Hij is in twee maanden van luiaard veranderd in een beweeglijk knaapje die ALLEEN MAAR actief wil bewegen enzo.
pi_143186127
Ik wilde het eerst in het praatjes topic posten, maar technisch gezien is het niet echt een praatje.

De Senn gaat tegenwoordig overal waar hij niet mag komen. Zo ook bij mn schoonouders naar de staande lamp. Na een 'NEE' van mij kreeg ik een über boze blik, een 'Hmmph' en een wegwerpgebaar met zn handje om vervolgens tóch de lamp te bevoelen :')
pi_143189850
Bedankt voor jullie lieve reacties! Zo heftig om te zien wat er allemaal op hun afkomt, eerst zoveel hoop en wanhoop, dan een onmenselijke keuze en dan de voorbereiding van een uitvaart en vandaag dan de bevalling. We weten al wat het gaat worden en hoe het gaat heten, maar toch ga je de geboorte in spanning afwachten...

Dat ondeugende en die boze blik herken ik hier ook Hilz! Had je zelf ook al door dat hij was afgevallen, het scheelt nogal denk ik?
pi_143190045
Sull, sterkte

Hilz, dat is een dip in de curve, maar bewegen scheelt een hoop!

Mijn laatste dagje hier, morgen is mijn dametje 1. Wat gaat het snel!
pi_143190107
Iets minder spekkies in zijn gezicht Sull... Maar hij kan het hebben ;)

Vind je het snel gegaan Laiv?
pi_143190251
Ooh brrr Sull wat heftig!
Fijn dat jullie er kunnen zijn voor ze. Sterkte!

Laiv alvast gefeliciteerd, gaan jullie het uitgebreid vieren het weekend?

Hilz NIET! Zomaar stuk, zit er nog garantie op? ;)
Jouw Senn is het voorbeeld voor mijn F geloof ik qua groot zijn als ik die curve zo zie.
Hoop niet in de ondeugd, leuk zo'n ventje die de kamer doorgaat :D
pi_143190324
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 08:18 schreef BlueEyes het volgende:
Ooh brrr Sull wat heftig!
Fijn dat jullie er kunnen zijn voor ze. Sterkte!

Laiv alvast gefeliciteerd, gaan jullie het uitgebreid vieren het weekend?

Hilz NIET! Zomaar stuk, zit er nog garantie op? ;)
Jouw Senn is het voorbeeld voor mijn F geloof ik qua groot zijn als ik die curve zo zie.
Hoop niet in de ondeugd, leuk zo'n ventje die de kamer doorgaat :D
Ik ga hem ruilen ;) Fje ook een babysaurus? O+
pi_143190494
Ik voorzie een prof basketbalcarrière in Amerika :D
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 14:30:06 #139
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143199689
Sull wat verdrietig ;( fijn dat je er voor hun kunt zijn, maar dat lijkt me ook best moeilijk (helemaal met zelf wel een gezonde baby).

@Hillz weet je zeker dat de meting van het gewicht van de vorige keer klopt? Had hij toen niet net een paar kilo spekkies gegeten ofzo? :P Hij lijkt weer terug te zijn op zijn oorspronkelijke curve. Lekker lang is 'ie ook O+.

Kuiken is druk aan het oefenen met kruipen, heel leuk om te zien :D Het lukt hem nog niet erg om vooruit te kruipen, hij oefent nu op de achteruit _O- . Hij duwt dan zijn neus op de grond, zodat zijn kontje omhoog gaat en laat zich zo achteruit glijden :+.
En ooooh wat is dat leuk, zo'n baby O+ O+ O+.
KuikenGuppy
pi_143200068
Op dit moment even niet... Niet slapen + hysterische dreumesbuien icm mijn nieuwe fysioregime (begeleid sporten) is niet bepaald een succes :(. Behangplaksel, anyone?
pi_143201794
Weet het zeker van vorige keer burd, toen woog hij ineens 14.5 kilo en de dag erna 12.5 was een foutje van mij :D

De manier van kruipen die je beschrijft lijkt op een wormpje in tekenfilms. Alleen dan achteruit O+
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 15:38:58 #142
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143201836
Cwen :*

Senn is kapot :o leuk he zo'n deugeniet }:| ;)

Burdie wat een snellerd!

S. heeft net citroen proberen te eten _O- dat was geen succes :+
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 16:06:34 #143
52229 Chanty
pi_143202719
Sull heftig. Ik heb dit een tijd geleden ook meegemaakt bij mijn kamergenote op het werk. Moeilijk om iemand dan te troosten ;(

En achteruitkruipen :D Zou denken dat dat lastiger is :+

Vanochtend in het Juliana Kinderziekenhuis geweest maar we zijn eigenlijk niks opgeschoten. Moeten wederom Nutriton geven (eerder kreeg Lucas er enorm diarree van) en ik moet korter voeden (dus voortaan krijg ik een boze Lucas omdat hij nog wil drinken). Het zal mij benieuwen maar ik heb er een hard hoofd in aangezien we dit soort dingen al geprobeerd hebben (korter voeden, 1 borst, tussentijds boeren, rechtophouden); bottomline is: het komt er toch wel uit :')
Maar goed over twee weken evalueren en dan kijken ze eventueel verder.

Hij groeit verder wel goed. Dikkie Dik weegt gewoon ruim 5100 gram en is 56,5 cm lang :o
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 16:18:43 #144
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_143203059
Chanty,

Een hart onder de riem - post:

Wij hebben een meisje met gediagnosticeerde reflux en verborgen reflux, bewust zónder meds. En dat gaat nu goed.

Ons verhaal is jullie verhaal niet, maar ook hier een baby'tje dat heel, heel veel spuugt (kaas, melk, water met klontjes, you name it, she pukes it). Al vanaf het begin heeft madame het daar moeilijk mee. Groot verdriet, veel huilen, maar goed groeien. Hoewel wij niets tegen medicijnen hebben, hebben wij er in overleg met en op aanraden van de kinderarts voor gekozen om geen medicijnen te geven. De medicijnen nemen het spugen namelijk niet weg. Het enige dat er verandert is de zuurgraad van het braaksel. Daar tegenover staat echter wel dat je toch vrij pittige medicijnen in je kindje stopt. Wij wilden dat niet, zo lang ze goed bleef groeien en haar slokdarmpje in orde bleef.

Inmiddels is ze vijf maanden, p50 en gelukkig. We komen heel ver met dragen, een schuin Bedje en veel rechtop houden. Als er lang tussen voedingen zit, wordt er gegarandeerd meer gespuugd, want meer melk, maar er wordt gewoon op verzoek gevoed.

Wat ik wil zeggen is: keep your head up, want ook zonder meds kan het goedkomen. En als L. echt niet zonder blijkt te kunnen, gaan ze echt voorschrijven. Heus :Y stel er maar tegenover dat je iedere dag die je geen meds geeft, je kind geen kans heeft op eventuele bijwerkingen. Dat is ook fijn!
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 16:27:04 #145
52229 Chanty
pi_143203344
Dat is ook waar. Ik hoop alleen dat hij geen pijn heeft want dat wil ik niet. Medicatie vermindert het spugen niet maar heb het idee dat hij nog meer spuugt als hij zich druk maakt. Wat hij dus doet als er melk omhoog komt :') dus als hij rustiger blijft doordat t minder zuur is spuugt hij misschien ook minder. Maar we zullen zien. Dragen doe ik nu ook veel of in de wipper.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 16:32:23 #146
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_143203502
Dat snap ik! Dat willen wij natuurlijk ook niet. Ik heb me weleens schuldig gevoeld hoor, als ze weer erg moest huilen omdat ze last had. En dan moest ik ook huilen :'), maar het was een kwestie van voors en tegens en het niet geven van medicijnen had hier minder nadelen dan wel geven.

Inmiddels spuugt ze de zuurste rommel met een smile van oor tot oor :') gek kind! De controles blijven goed, ze groeit goed, dus ik probeer er maar op te vertrouwen dat we een goede keuze gemaakt hebben.
pi_143203658
Vervelend dat ze er zo last van hebben dat het omhoog komt.
Als ik hier af en toe een zure oprisping zie waar hij van piept vind ik het al sneu. Laat staan wat jullie continue hebben.

Gelukkig dat ze goed groeien! :*
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 16:37:36 #148
52229 Chanty
pi_143203659
Hopelijk groeit ze erg snel overheen
pi_143203742
Kim O+ Wat verwoord je het mooi. Ik denk dat er in dit geval geen foute keuze is mits het weloverwogen is. Gewoon belangrijk om de pro's en contra's te bedenken en kijken wat het zwaarste weegt.

Chanty, hopelijk kun je uiteindelijk rust hebben met de keuze die jullie voor L.ucas maken en hebben jullie over een tijdje net zo'n heerlijke vrolijkerd als F.is. O+

Sull jeetje wat heftig :* Ook voor jou.

Senn :o Jeetje jij actieveling!

Hihi S aan de citroen! Nog iets van een wit puntje gespot of was het echt vals alarm?

:* Cwen! Grappige foto Ellie aan de sushi. En dat beentje :9~ HAP!
pi_143203946
Ohjah!
Die foto van sushi-etende Ellie met dat leuke jurkje O+
Daar wilde ik vanmorgen op reageren maar gewoon vergeten :@

Hier trouwens plaatje van haar aan zijkant dat *poef* weg is :')

SPOILER
pi_143204226
Haha hippe hanekam heeft hij wel overgehouden!

Hier trouwens achter een kale plek endoor flinke uitslag met zo'n 6 weken bleef er maar weinig over. Hij bleef erg pluishaar houden en ongelijk dus we hebben het zo'n 5 á 6 weken geleden afgeschoren. Nu groeit het enigszins gelijk en lijkt het minder pluizig te zijn.
pi_143204804
Sull wat enorm verdrietig. Heel veel sterkte de komende periode. :*

Chanty, balen dat je niet echt bent opgeschoten in het zh. Ik hoop dat je wel iets hebt aan het verhaal van KP. :*

Blue wat schattig dat haar. :D Ik had het haar van S per ongeluk eraf gepoetst. Ik had er baby olie op gedaan tegen de berg, maar doen ik dat schoonspoelde met een washandje was zijn haar ook weg. :@ Gelukkig is het nu teruggekomen.

Ik ben vandaag blij. Blij omdat we een nieuwe (tweedehands) peugot 308 gekocht hebben. Een auto waar 3 stoeltjes in de isofix op de achterbank kunnen. *O* Wel helemaal in Rotterdam, maar dat mag de pret niet drukken. Volgende week vrijdag mogen we 'm halen. :)
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 17:52:55 #153
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_143206165
Jullie moppies hebben al meer dan mijn dametje hier..
Die heeft een laagje donzige nesthaartjes lijkt het en er springen 2 mega lange blonde sprietjes op en neer :)

En nu ga ik ff bij mijn moopsje kijken want ze heeft krentenbaard :{
pi_143206468
Ah Rijstebuiltje, wat sneu! Heeft ze er veel last van? Het kan zo pijnlijk zijn!
pi_143207917
Sull verdrietig hè? Hier ook onlangs een vriendin met slechte echo. En ik was verdorie net bevallen van Jaap. Voelde zo dubbel allemaal!!!

Hier niet veel haar (uitgevallen). De befaamde slijt plek achterop groeit aardig dicht al. Venijnige stekels. Lekker schuurt dat op je blote arm. :{

Nog geen tanden. Inmiddels wortels, broccoli en pastinaak gegeten. T maakt allemaal super coole bellen. :')
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_143207961
Hhi Blue, ik moest een beetje gnorken van je monnik :@ O+

Papa heeft hier twee weken alleen met N overleefd. Hij had nog vakanie en ik moest al weer werken. Eerst wilde hij haar nog een paar dagen naar oma brengen maar daar is hij op teruggekomen. En het ging goed, uiteraard.
It will set you free
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:45:49 #157
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_143207978
Vooralsnog niet Mabawa.. Gelukkig maar ook!
Het uit zich momenteel in een heel lelijke plek op haar wangetje. We hebben net antibioticazalf gekregen, hopelijk werkt het!
pi_143208283
RFR o|O
Ik had het nog niet als monnik bekeken :D

Rijst wat naar krentenbaard!
Hoop dat dat snel wegtrekt
pi_143226162
Wauw, wat een stilte hier! Allemaal goed slapende baby's? ;)

Dan spam ik nog maar ff een foto van m'n bijna-dreumes: ze loopt tegenwoordig mee buiten ;).
pi_143226279
Wauw Ellie wat knap!

Hier op het moment een meisje dat in haar (witte) kleren de schade van de regenbui van gisteren aan het bekijken is.. Overal staat heel veel water in en ivm zandbakzand naast de zandbak is er ook veel modder.
Needless to say mijn meisje is niet meer wit maar helemaal bruin/zwart.. :{
Maar een lol!! :D dus dat maakt veel goed O+

Niet zon beste foto's ivm veel ingezoomd met telefoon maar t idee is duidelijk ;)

[ Bericht 41% gewijzigd door hilliebillie op 09-08-2014 09:55:21 ]
pi_143226365
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 18:45 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Vooralsnog niet Mabawa.. Gelukkig maar ook!
Het uit zich momenteel in een heel lelijke plek op haar wangetje. We hebben net antibioticazalf gekregen, hopelijk werkt het!
Gelukkig maar :*

Ellie! Wat goedd!

Haha Hillie, dat vraagt om een foto!
pi_143226378
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 09:54 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Gelukkig maar :*

Ellie! Wat goedd!

Haha Hillie, dat vraagt om een foto!
Heb nog even twee foto's toegevoegd inderdaad *)
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 09:58:25 #163
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143226388
Hillie :o :D
Gelukkig heb je een wasmachine :+.
KuikenGuppy
pi_143226393
Hahaha geweldig! Die knieën ook echt zo zwart. _O- Heerlijk dat ontdekken O+
pi_143226450
Hillie _O-
pi_143226665
Oh heerlijk zo in de modder kunnen spelen O+

Mn meisje heeft van gisteren 17 tot vannacht 4 krampjes gehad, wat kun je je dan machteloos voelen zeg....

Gisteren ook flink zitten janken, dan blijkt dat het allemaal toch wel heftig geweest is de laatste maanden... Ga maandag ook naar de huisarts bellen want een paar gesprekken met iemand kunnen geen kwaad denk ik... Dat verdiend mn meisje (en mn man) ook, en ik zelf ook.

Mn moppie doet het verder heel goed, uren kan ik naar haar kijken O+

S. 2014
J. 2016
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 10:23:55 #167
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143226675
Cwen wat knap O+

Hillie _O-

Mabawa het was vals alarm :') jammer genoeg anders had ze wel erg makkelijk haar eerste tandje gehad O-)
pi_143228514
Ik zeg: handig zo'n kleuter!

Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_143230104
Momo _O-

Hier wil dreumes ook heel graag helpen. Ik probeer haar er zoveel mogelijk bij te betrekken maar dat is soms niet altijd even handig :')

'Nee D., B. vindt het niet fijn als je in zijn oog prikt'

'Nee ook niet als je in zijn tenen knijpt' :')

'Nee je kunt niet op mama klimmen als B zijn flesje krijgt' :')

En stukje onzekerheid onder de spoiler waarvan ik niet echt weet wat ik er mee aan moet

SPOILER
pi_143230257
Twinkle :*

Herkenbare stukjes over D. en B.. Hier had Lars het in het begin ook niet zo door dat je met babietjes iets voorzichtiger moet zijn dan met medepeuters. Inmiddels gaat het beter, meer als de jongens van DJMomo
pi_143230603
Ellie dapper aan het stappen!
Hillie wat heerlijk dat ze zo lekker kon rondknoeien met de modder!
En GM wat een dametje al
Momo wat handig zo'n hulpje :D
Twink :*
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 14:14:19 #172
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143230813
Twink, ik zou gaan voeden op verzoek.
Ritme kwam hier met een week of zes, maar ik hoor hier anderen die er langer over gedaan hebben. Het komt vast goed voor hij 16 is ;) :*.
Wat vindt D verder van haar broertje?
KuikenGuppy
pi_143231351
Ja het is nu ook al een soort van voeden op verzoek Burdie, ondanks kv. Daar komt het nu veelal op neer :Y

Moet gewoon zelf wat relaxter worden en erop durven te vertrouwen dat het ventje ook wel goed groeit etc. als ik iets minder perfectionistisch ben. Met dat laatste belemmer ik mezelf onnodig. En dat heeft zijn weerslag op iedereen hier in huis als ik niet uit kijk. En da's wel het laatste wat ik wil :)

D vindt het heel leuk en wil graag helpen. Dus waar mogelijk laat ik haar dat ook doen :)
Maar op het moment dat er vingers in ogen geprikt gaan worden moet ik toch even ingrijpen :')
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 14:48:43 #174
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143231531
Twink, wij hadden precies hetzelfde: T. sliep weinig eerste 2 mnd (totaal 6 uur per 24 uur), fles altijd om de 2.5/3 uur. Klinkt voor mij als een normale baby :*
Wij hebben hem gewoon gevolgd zonder te rekken. Gevolg, soms iets teveel flessen, soms iets te weinig.
Geeft niet, wij hebben ook niet elke dag om de zelfde aantal uur honger.

Dus no worries :*!
pi_143231688
Sjaak is ook niet altijd even dol op Jaap hoor. Vasthouden? No way! Soms is het zelfs al "neeeee. Jaap niet kijken!" Terwijl Jaap echt dol is op Sjaak.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_143231743
Wij hebben hier t omgekeerde en dat maakt me onzeker, ze krijgt elke 3 uur een fles aangeboden, maar sinds gisteravond drinkt ze ze maar voor max de helft leeg... Ze mag 90cc per fles maar ze drinkt max 50 op.

Als ik dan naar de formule kijk zou ze minimaal 60 per x moeten drinken maar ik krijg het er niet in... Ze valt in slaap en duwt de speen naar buiten...
Is t erg als ze een dag wat minder drinkt?
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 15:10:06 #177
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143231906
Moet kunnen GM :) Kijk naar # goede, volle plasluiers en hoe ze is, evt extra laten wegen @CB als je het niet vertrouwt :)
pi_143232155
GM, ze moet 4-6 goede plasluiers hebben, dus dat 't streepje blauw is.
Als dat zo is, is 't prima.

Twinkle, mss dan 80 per keer geven en wat vaker? Wellicht vindt hij dat gewoon fijner. En Ellie was (en is) ook zo'n wakkere baby, zonder overmoeid te zijn. Ze houdt gewoon van het leven O+.
pi_143232489
Bedankt dames! Met die plasluiers zit t wel goed!
S. 2014
J. 2016
pi_143232712
Mja ik betrap mezelf erop dat ik hem ook constant met Djen aan het vergelijken ben en da's niet eerlijk. Het ventje woog bijna een kilo meer bij de geboorte en was ook nog eens 5 cm langer. Logisch dat ie dus ook meer nodig heeft als zijn zus toentertijd.

Men weet je hoe heerlijk geen buikpijnen meer. Een paar dagen na de bevalling ben ik met de hond gaan wandelen.. wat een verademing O+ . Ik kan gewoon weer alles!!:s)

(En heb ook weer mega zin om te seksen met manlief ... die zin was de afgelopen 9 maanden ver te zoeken :') ). Hopen dat het vloeien ook snel weer stopt.. gaat ook iedere dag beter :)
pi_143232942
Twinkle :* voor de onzekerheid en GM :* voor de huilbuien

Onzekerheid heb ik (nog) niet echt en huilbuien, daar kan ik wel over meepraten. Op een gegeven moment was ik zelfs aan het huilen toen ik de baby verschoonde :{ Gelukkig is het wel aan het afnemen nu, maar het is gewoon klote als je je zo verdrietig voelt.
pi_143233675
Hoe is t verder met jullie sun?

Mup heeft net trouwens gewoon weer 90cc weggeklokt.
S. 2014
J. 2016
pi_143233783
Het enige waar ik van huil (van het lachen) is het feit dat meneer steeds z'n moeder verrast en het voor elkaar krijgt als ik nét de luier wegtrek over mn handen te plassen. Hoeveel schone hoezen en kleertjes ik al heb staan wisselen :')
pi_143233873
Gm, wat een mooie meid is het!
Ik zou inderdaad zeker even de huisarts bellen. Goed dat je het zelf aangeeft. Iedereen verwerkt het op zijn eigen manier en je weet zelf het beste wat voor jou fijn is :*

Hier begint de lactulose gelukkig een beetje zijn werk te doen. Al 2 poepluiers gehad (waar je als kerverse ouders al niet blij mee kunt zijn :D). Wel een beetje keutelig nog, maar het komt er in ieder geval uit en dat scheelt een hoop pijn en kramp bij L. Af en toe zien we haar nog wel een beetje moeilijk persen en kreunen, maar dat heeft misschien ook wel te maken met de geweldige bijwerking: kramp :')

Wat onzekerheid betreft kan ik wel meepraten, wat betreft de voedingen:

De laatste dagen in het ziekenhuis zijn we van 8 naar 7 voedingen overgestapt:
8:00 - 11:00 - 14:00 - 17:00 - 20:00 - 23:00 - 4:00/5:00
De voeding van 2 uur 's nachts probeerden we over te slaan en dat ging eigenlijk al heel goed, dus met dat schema zijn we ook thuisgekomen.
Maar omdat we haar zo'n beetje iedere keer wakker moesten maken voor een voeding en het er dan maar met moeite in ging, heeft de kraamhulp aangeraden om op verzoek te voeden. Dus gewoon wachten tot ze zelf wakker wordt, met uiterlijk 4 uur ertussen overdag, 's nachts maximaal 6 uur.

Dit proberen we nu uit en we merken dat ze inderdaad meer richting de 4 uur dan richting de 3 uur gaat (vaak moeten we haar zelfs na die 4 uur nog wakker maken). Maar we weten nu eigenlijk niet goed hoe we dat met het aantal flesjes moeten doen, en hoe we dat 's nachts op moeten pikken. Als we 6 voedingen geven moeten we ook 's nachts na 4 uur er weer uit.En het was net zo fijn dat we er 6 uur tussen hadden zitten. Maar als we de nachtvoeding overslaan hebben we maar 5 flesjes per dag en dat lijkt me wat te weinig? (of is het enige dat telt het aantal ml dat ze aan het eind van de dag bij elkaar op heeft?)

Bij 7 voedingen dronk ze zo'n 60ml per keer. Nu drinkt ze alles van 60 tot wel 90 ml per keer.
(ze heeft nooit echt een standaard gewicht/drinkschema gevolgd volgens de folders en boekjes) Ze weegt nu zo'n 2,8 kilo, dus 6 voedingen van minstens 70ml moet dan voldoende zijn als ons dat lukt?
Maar wat is dan een handig schema?

De kraamhulp gaat weg:
- Echt geen vragen meer? :)
- Neehoor, bedankt voor alles, we redden het hier zo wel! :W

2 Minuten later: hoe doen we dat eigenlijk nou met die flesjes? :')
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 17:20:19 #185
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143234885
Ben je helemaal gestopt met bv, Dyre?
KuikenGuppy
pi_143235692
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 16:40 schreef BlueEyes het volgende:
Het enige waar ik van huil (van het lachen) is het feit dat meneer steeds z'n moeder verrast en het voor elkaar krijgt als ik nét de luier wegtrek over mn handen te plassen. Hoeveel schone hoezen en kleertjes ik al heb staan wisselen :')
_O- herkenbaar... Elke dag minimaal 1x n natte hydrofiel want plassen in je blote billen is t allerlekkerst!

Dyre wat heerlijk dat L thuis is! O+ En fijn dat de lactulose aanslaat.
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 17:55:04 #187
52229 Chanty
pi_143235724
Sorry kom even binnen vallen zonder te zijn bijgelezen nog, maar heb even advies nodig.

Sinds gisteren dus op advies van de kinderarts die Nutriton gaan geven voor en na de borstvoeding. Nu heeft meneer de hele dag nog niet gepoept (KA zei al dat sommige baby's er obstipatie van krijgen, vorige keer krijg hij diarree). Ik heb die hele Nutriton dus weer aan de wilgen gehangen (sowieso niet 's nachts gegeven omdat hij dan niet zoveel spuugt), vandaag heeft hij het maar 1 keer gehad, gisteren 3 of 4 keer. Heb gewoon geen goed gevoel bij dat spul dus wil het hem niet meer geven, maar moet ik verder iets met het feit dat hij niet gepoept heeft (normaal zeker 5 poepluiers op een dag)? Of komt dat vanzelf nu we de Nutriton niet meer geven?

Edit: en natuurlijk :D Meneer heeft zojuist gepoept. Wederom een compleet zwembad in zijn luier -O- En spugen gaat ook gewoon door. Dag Nutriton :W

[ Bericht 22% gewijzigd door Chanty op 09-08-2014 18:05:25 ]
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 17:58:46 #188
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143235819
BlueEyes wij noemde hier de waskussenhoezen altijd plaskussenhoezen om die reden _O-

op 2,8 kg bij geboorte moesten wij nog 7x voeden Dyre.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 18:04:04 #189
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_143235968
Plassen tijdens het verschonen, heel herkenbaar! Maar G.ijs verrast vooral papa.
Onzekerheid over voedingen kan ik niet over meepraten. De borstvoeding verloopt hier weer lekker soepel, G.ijs meldt zich overdag iedere 2,5/3 uur en 's nachts laat hij er 4/5 uur tussen. 's Avonds drinkt hij iets vaker, maar echt clusteren is het ook niet.
Krampjes kennen we hier (nog) niet. Hij is tot nu toe een heerlijke baby die veel slaapt en tevreden is.
pi_143235979
Ik zou er vanuit gaan dat 't wel komt, Chanty. Mocht hij niet meer willen eten of heel erge kramp krijgen of persen, dan is het tijd om er wat mee te doen: wat extra water of evt lactulose of olijfolie.

Dyre, ik zou ook voeden op verzoek en dan maakt het aantal ml aan het einde van de dag niet meer uit. Maar dat is met bv. Hoe geef je 't nu?
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 18:07:20 #191
52229 Chanty
pi_143236057
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 18:04 schreef Cwen het volgende:
Ik zou er vanuit gaan dat 't wel komt, Chanty. Mocht hij niet meer willen eten of heel erge kramp krijgen of persen, dan is het tijd om er wat mee te doen: wat extra water of evt lactulose of olijfolie.
Hij heeft idd net gepoept: dun als water. En verder is hij de hele dag al super onrustig. Of dat nou is/was omdat hij last van zijn buik had of omdat hij nog wil eten weet ik niet. Net voor het eerst gesport en toen heeft hij een flesje gehad maar die had hij na 1,5 uur nog niet leeg omdat hij steeds weer losliet en ging huilen. Dus toen ik terug was heb ik m aangelegd: viel hij binnen de kortste keren in slaap aan de borst O+
pi_143236095
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 17:20 schreef Burdie het volgende:
Ben je helemaal gestopt met bv, Dyre?
In principe wel. (helaas! :'( ) De dag voordat we naar huis gingen heb ik nog een gesprekje met de lactatiekundige aangevraagd over hoe we nou thuis verder moesten. Mijn productie bleef dalen (soms had ik op een dag maar 50ml en dat is niet eens genoeg voor 1 voeding), ondanks alle hulpmiddelen, sprays en medicatie. En dan was ik van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat aan het kolven :{

Ik wil zo graag borstvoeding geven, maar het moet wel iets fijns zijn. Een intiem en gezellig momentje samen. En de laatste dagen werd het echt niet alleen voor mij, maar ook voor L steeds minder fijn. Zij moest ongelofelijk veel moeite doen om er iets uit te krijgen. En daarna helemaal uitgeput alsnog een fles op moeten drinken. Alles ging dubbel: eerst proberen aan te leggen, daarna de fles geven voor alles wat ze bij mij tekort kwam, en daarna nog even kolven, want iedere druppel kan weer in de volgende fles. Het geklungel met tepelhoedjes, neusspray en medicatie wat niets deed werd frustrerend en dat wilde ik nou juist écht voorkomen.

De lactatiekundige was heel eerlijk: om echt borstvoeding te kunnen geven moest ik mijn productie dagelijks verzevenvoudigen (is dat een woord?) en dat zat er gewoon op het moment niet in. 'Steek al die energie maar beter in het met liefde geven van de fles', raadde ze aan en eigenlijk heeft dat heel veel rust gegeven.

Het borstvoeden doen we af en toe nog puur voor de gezelligheid. Dan mag ze lekker bij me liggen en mocht ze toevallig iets drinken, dan is dat een lekker extraatje O+

Mocht mijn productie nou ineens toch nog spontaan (door het thuiskomen en de rust hier) omhoog gaan, dan pakken we het vanaf hier verder op, anders ga ik langzaam afbouwen.
pi_143236174
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 17:58 schreef -Bubseltje- het volgende:

op 2,8 kg bij geboorte moesten wij nog 7x voeden Dyre.
En dan steeds wakker maken overdag als ze niet zelf wakker werden na 3 uur?

Mijn logica zegt: als ze honger hebben (of te weinig krijgen), worden ze vanzelf wel wakker en melden ze dat even ;) (met uiterlijk die 4 uur ertussen natuurlijk)
Maar misschien is dat bij die kleintjes nog niet?
pi_143236899
Ik mocht tot 3,5 kilo er max 4 uur (s nachts 5 uur) tussen laten zitten.
Wij deden het op schema (met wakker maken) want Ow kwam nooit voor eten.
Wij zaten op 6.00-9.00-12.00-15.00-18.00-21.00-1.00

Maar iedereen zei wat anders weet ik nog ;)

[ Bericht 30% gewijzigd door Loj op 09-08-2014 18:52:06 ]
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 19:01:47 #195
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143237485
Zoiets hadden wij ook Loj.

En wij moesten S vaak wakker maken voor de fles. En nog geeft ze niet aan dat ze honger heeft.
pi_143237615
Bedankt voor de reacties :)

Ik denk dat wij het schema vanuit het ziekenhuis ook maar even aanhouden. Gewoon 7 keer per dag en dan iedere 3 uur wakker maken. (met 's nachts wat meer tijd ertussen)
Volgende week komt het consultatiebureau voor de intake en dan kunnen we er nog eens naar kijken.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 19:14:41 #197
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143237840
Nou, hond nr. 2 van m'n ouders in laten slapen vanmorgen. Nog geen maand na nr. 1. Gelukkig kon T. wat troost en afleiding bieden want van 2 naar 0 honden gaan is nogal een klap :X ;(
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 19:17:54 #198
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143237943
Jeetje dat is echt een leegte ineens sterkte :*

Dyre dat lijkt me wel oke lastig allemaal he? Zonde van de bv maar je hebt echt je best gedaan :*
pi_143238597
Klinkt als een fijn lk dyre.

(Beter dan de mijne. Nog steeds boos op. Gek mens. :( )
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_143240199
Dyre wat een eerlijk en fijn advies van de lk. En lekker je knuffelmomentje aan blijven houden aan de borst O+

GotC :*
Dat is even slikken zeg, sterkte!
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 21:00:30 #201
52229 Chanty
pi_143241095
Bah gotC dat is wel heel snel achter elkaar ;( :*
pi_143241223
Och ja. Wat sneu van de hondjes. :'(
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_143241388
Gotc, dat is sneu zeg.

Wij hebben vandaag veel bezoek gehad, mijn meisje is flink verwend, en nu dus een dreumesje.

Het jaar vloog voorbij, de eerste maanden met heel veel onzekerheid, en de moeilijke beslissing om te stoppen met bv. Daarna het opkrabbelen en weer aan het werk en de balans vinden met twee kindjes.

Die is er nu zo ongeveer, alleen heb ik nog een week vakantie en mag ik daarna weer aan het werk..
Ik heb weinig meegepost, maar wel redelijk wat meegelezen, veel geluk met de babietjes hier, en tot bij de dreumesjes!
pi_143242313
Oh bah gotc :'(

Laiveneertiekje, Gefeliciteerd met je dreumes!
S. 2014
J. 2016
pi_143246737
Och Gotc, wat verdrietig. Fijn dat T ze nog een beetje troost kan bieden. :*

Laiv gefeliciteerd met je dreumesmeisje! *O*

Twinkle, ik moest ook heel erg wennen aan het feit dat deze twee baby's ineens zelf om eten vroegen (al vanaf hun geboorte). Voor L moesten wij ook de wekker zetten voor voedingen, maar voor beide jongens is dat niet nodig geweest, ze meld(d)en zich zelf wel. Voor mij was het ook behoorlijk omschakelen, maar onder andere op advies van de kraam zijn we gaan voeden op verzoek. Soms betekende dat na 1,5 uur alweer een voeding, maar het werkte. Beide jongens waren tevreden en we hoefden niet te rommelen met flesjes uitstellen, daar ben ik sowieso geen voorstander van. T bleek overigens echt een hongerige baby en heeft een tijdje forte voeding gehad, maar inmiddels hebben we dat weer afgebouwd en drinkt hij ook normale voeding net als S.
Ik hoop dat je het de komende periode wat los kunt laten en op je mannetje gaat (leren) vertrouwen, ze weten zelf echt al heel goed wat ze nodig hebben, het komt echt goed.
pi_143252722
GotC, wat sneu van de hondjes. Waren ze allebei ziek? :(

Lastig Dyre, bv na een vroeggeboorte is ook heel lastig, het lichaam heeft dan vaak echt moeite om het op te pakken omdat je er eigenlijk nog niet 'klaar' voor bent... Je hebt geen domperidon gehad gok ik? Sterkte :*

Laiv, nog gefeliciteerd! *O*
Tot over 3 weken ;)
pi_143252791
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 23:36 schreef _NIKKI_ het volgende:
Och Gotc, wat verdrietig. Fijn dat T ze nog een beetje troost kan bieden. :*

Laiv gefeliciteerd met je dreumesmeisje! *O*

Twinkle, ik moest ook heel erg wennen aan het feit dat deze twee baby's ineens zelf om eten vroegen (al vanaf hun geboorte). Voor L moesten wij ook de wekker zetten voor voedingen, maar voor beide jongens is dat niet nodig geweest, ze meld(d)en zich zelf wel. Voor mij was het ook behoorlijk omschakelen, maar onder andere op advies van de kraam zijn we gaan voeden op verzoek. Soms betekende dat na 1,5 uur alweer een voeding, maar het werkte. Beide jongens waren tevreden en we hoefden niet te rommelen met flesjes uitstellen, daar ben ik sowieso geen voorstander van. T bleek overigens echt een hongerige baby en heeft een tijdje forte voeding gehad, maar inmiddels hebben we dat weer afgebouwd en drinkt hij ook normale voeding net als S.
Ik hoop dat je het de komende periode wat los kunt laten en op je mannetje gaat (leren) vertrouwen, ze weten zelf echt al heel goed wat ze nodig hebben, het komt echt goed.
Waarom heb je de forte eigenlijk afgebouwd? Twinkle, vooral niet googlen over hoe lang een baby hoort te slapen zou ik zeggen. Ik heb mezelf echt gestoord gegoogled en daardoor dacht ik dat ik vanalles verkeerd deed :@ Wij hielden op gegeven moment wel een soort van minimum aan tussen twee flesjes, maar dat was ook omdat hij heel veel ging spugen als hij snel veel dronk, maar we deden dat alleen als hij te rekken was met bezighouden of dragen oid, want laten huilen hebben we nooit gedaan. Wij zijn trouwens pas na 8 weken overgestapt op fv, maar ik zou met zo'n kleintje idd op verzoek voeden :)

En mijn baby rolt :o We hebben nu dus terugdraaidienst, want van buik naar rug lukt nog niet zo :)
pi_143252927
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 09:24 schreef Dot. het volgende:

[..]

Waarom heb je de forte eigenlijk afgebouwd?
Ik had het idee dat hij het wel zou redden met normale voeding en dat bleek zo te zijn. Nu hebben we S die forte krijgt, want die heeft veel, heel veel honger. T krijgt nu ook gewoon alleen nog zijn flessen melk, terwijl S al groente en fruit krijgt naast de melk. Ik probeer zoveel mogelijk te kijken naar wat ze nodig hebben op dat moment.
Ik probeer ze ook zoveel mogelijk als individuen te zien, wat S nodig heeft hoeft T niet per se nodig te hebben en andersom. En soms is dat best even behelpen, want mede door het voeden op verzoek heb ik soms de hele dag door wakkere baby's beneden, omdat T en S elkaar dan afwisselen met slaapjes. En dat is niet altijd praktisch, want dan kom ik verder nergens aan toe, maar ik veer maar zoveel mogelijk mee met de jongens en dan komt het huis oppoetsen wel als ze 's avonds op bed liggen. :)

T had gisteren 38.8 en vanmorgen nog 38.3. Verder is hij wel helemaal happy, dus ik heb geen idee waar het asn ligt. Ik kan ook nog geen tandje ontdekken. En toch schiet ik door het kootsstuipjesverleden van L. best wel een beetje in stressmodus. -O-

*O* voor je rollende T. Tof hè?!
pi_143253317
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 09:42 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ik had het idee dat hij het wel zou redden met normale voeding en dat bleek zo te zijn. Nu hebben we S die forte krijgt, want die heeft veel, heel veel honger. T krijgt nu ook gewoon alleen nog zijn flessen melk, terwijl S al groente en fruit krijgt naast de melk. Ik probeer zoveel mogelijk te kijken naar wat ze nodig hebben op dat moment.
Ik probeer ze ook zoveel mogelijk als individuen te zien, wat S nodig heeft hoeft T niet per se nodig te hebben en andersom. En soms is dat best even behelpen, want mede door het voeden op verzoek heb ik soms de hele dag door wakkere baby's beneden, omdat T en S elkaar dan afwisselen met slaapjes. En dat is niet altijd praktisch, want dan kom ik verder nergens aan toe, maar ik veer maar zoveel mogelijk mee met de jongens en dan komt het huis oppoetsen wel als ze 's avonds op bed liggen. :)

T had gisteren 38.8 en vanmorgen nog 38.3. Verder is hij wel helemaal happy, dus ik heb geen idee waar het asn ligt. Ik kan ook nog geen tandje ontdekken. En toch schiet ik door het kootsstuipjesverleden van L. best wel een beetje in stressmodus. -O-

*O* voor je rollende T. Tof hè?!
Oh, maar ik bedoelde meer dat forte toch ook gewoon goede voeding is? Wat gek van de koorts idd! Iets aan zn oortje misschien?

En wat zielig van de hondjes Gotc! ;( Miste hij de ander zo erg?
pi_143253772
Ik ben alweer wat relaxter :s)
Het beste kun je maar beter idd just go with the flow gaan denk ik :Y .

Heb soms wel het idee dat de hormonen nog door mijn lijf gieren terwijl ik normaal gesproken redelijk nuchter en down to earth ben :P . Maar ze zeggen niet voor niks 9 maanden op 9 maanden af he.

Zo had ik vorige week nog een jankbui omdat 1 hechting schijnbaar flink scheef is gezet. Niet dat ik er nog last van heb. Het is allemaal goed genezen. Maar het idee dat het daar beneden in een maanlandschap is veranderd en dat de kraam daar telkens op bleef hameren dat het scheef was. Dus ik was super hormonaal tegen mijn vent want hoe moeten we in godsnaam dan ooit weer kunnen seksen en dan zou het lang niet meer zo fijn zijn voor hem met een vrouw die van beneden helemaal in puin ligt en en en ...

Gewoon hormonaal dus :P

Vanmiddag gaan we lekker effe eruit met het gezinnetje. Genieten! :)
pi_143256160
Twinkle, heerlijk! Geniet ervan! Hopelijk blijft het ook droog :D

Jammert jullie kind ook wel eens? Die van mij jammert eigenlijk best vaak vooral als ze alleen in bed ligt en de slaap niet kan vatten. Heb ergens gelezen dat het jammeren een teken is van moeheid, maar als ze niet wilt slapen :?

Vriend heeft zoiets van laat jammeren terwijl ik al bij wijze van bij het eerste jammertje al boven haar bedje sta. Hoew lossen jullie dat op? Gewoon laten jammeren (voor een paar minuten)?
pi_143256349
Zeker niet laten jammeren als ze nog zo klein is. De meeste (zo niet alle) kleine babies hebben veel behoefte aan contact, fysiek contact. Lekker knuffelen dus. Dat in slaap vallen komt wel - eerst mag ze zich veilig en geborgen voelen.
pi_143256724
Sun bij Djen deed ik dit wel. Ik weet niet of dit een gevolg is hiervan.. maar tot op de dag van vandaag huilt ze regelmatig bij het naar bed gaan. Nu hebben we even een goede periode, maar vaak is het anders. Ik dacht namelijk ook dat een babietje soms best even mocht jammeren/huilen.

Bij Boaz pak ik het totaal anders aan. Die laat ik echt niet huilen tenzij er echt iets is wat op dat moment meer prioriteit heeft (een dreumes die acrobatische kunstjes aan het uithalen is ofzo). Dan gaan we gewoon lekker knuffelen als de situatie dat toe laat.

Ik ben er nu heilig van overtuigd dat ze ook geborgenheid nodig hebben bijvoorbeeld. Lekker bij je nemen dus als je het mij vraagt :) .
  zondag 10 augustus 2014 @ 12:55:54 #214
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143256872
Mamahonger O+ Na 9 maanden lekker warm en geborgen in je baarmoeder te hebben gezeten, constant luisterend naar je hartslag en de geluiden van je lichaam, is het best een grote verandering om zo buiten je lichaam te zijn. Ze hebben gewoon behoefte om dichtbij je te zijn, te weten dat je er nog steeds bent :)

Oftewel, wat Cwen en Twinkle zeggen, lekker bij je nemen :)
pi_143257288
Ik pak haar op zodra ze gaat jammeren, kom maar lekker bij mama liggen, vaak slaapt ze dan heel snel in.
S. 2014
J. 2016
pi_143258419
Ja precies, dat dacht ik ook al :) Ik pak haar dan lekker bij me, pak haar handje vast. En na een kwartiertje leg ik haar weer in bed en dan begint het weer van voor af aan. Zo ben ik al ongeveer heel de ochtend ook bezig. Misschien is het omdat ze 3 weken is en meer en meer wakker is, want de eerste 2 weken sliep ze als een roosje O+
  zondag 10 augustus 2014 @ 13:44:30 #217
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143258762
Ik laat kuiken wel soms even pruttelen, maar die is wat ouder natuurlijk. Je leert vanzelf wel wat de piepjes en prutteltjes precies betekenen en wanneer je wel en niet in actie hoeft te komen. Er is natuurlijk ook verschil tussen pruttelen en jammeren. Met drie weken zou ik zeggen: altijd gewoon lekker bij je nemen O+.
KuikenGuppy
pi_143258818
Lekker baby knuffelen O+
Over een tijsje is de rest van de wereld veul interessanter en dan willen ze niet meer :P .
Dat zelf leren slapen komt echt wel goed :Y

Ik heb het ventje om 12 uur na zijn flesje in bed gelegd. Om 13 uur vond ie het wel mooi geweest daar boven. Nu ligt ie onder in de kinderwagenbak lekker verder te tukken. Ook goed toch? O+
pi_143258836
Volgens mij lig je ook gewoon het lekkerst als je tegen mama aan ligt O+

Sorry ladies ik moet even spammen... Mijn moeder heeft een jurkje gemaakt voor mini, en t staat haar zoooo zoet al zeg ikt zelf :P

enik heb een cadeautje van mijn man gekregen O+

S. 2014
J. 2016
pi_143258918
Hier ook een beebje wat overdag wel moe is maar absoluut niet weggelegd wil worden. Soms leg ik haar wel even in haar bed, soms huilt ze zichzelf binnen een paar minuten in slaap, soms niet en dan mag ze bij papa of mama liggen. Zo zijn we dan ook de hele dag bezig. Frappant is het wel dat ze sinds haar geboorte na de laatste voeding wel weggelegd kan worden in haar eigen bed en dan enkel even wakker wordt voor een nachtvoeding en daarna weer prins(es)heerlijk doorslaapt in haar eigen bed tot de ochtend. (niet dat we daarover klagen maar ik vind wel bijzonder, dat ze met 3 weken toch al een beetje een ritme heeft)
pi_143259487
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 10:25 schreef Dot. het volgende:

[..]

Oh, maar ik bedoelde meer dat forte toch ook gewoon goede voeding is? Wat gek van de koorts idd! Iets aan zn oortje misschien?
Met zijn oortjes lijkt niets mis. Hij heeft ook nergens last van lijkt. Alleen zijn temperatuur is hoor, ik kijk het wel een paar dagen aan en anders bel ik de ha even.

Oh ja forte is ook goed, maar sowieso duurder en op het kdv krijgen ze straks normale voeding aangeboden en geen forte. Dan zou ik het telkens allemaal zelf mee mleten geven, gedoe dus. ;) Op zich is zelf meegeven prima als het echt nodig is hoor, maar handiger als ze gewoon de voeding (Nutrilon) van daar krijgen. We doen nu even een test met overdag Nutrilon en 's morgens en 's avonds Kruidvat. Vandaag is het de tweede dag en ze lijken het prima te vinden allemaal en er geen last van te hebben. Op het kdv gaan ze namelijk ook Nutrilon krijgen en thuis krijgen ze Kruidvat. Mocht het uiteijdelijk toch niets worden met gemengde voedingen dan ga ik alsnog zelf de voeding meegeven naar het kdv.

Inmiddels laat ik de jongens best wel eens pruttelen. S jammert bijvoorbeeld altijd een minuut of 5 voor hij in slaap valt. Dat hoort bij zijn slaapritueel en ik vind het daarom prima. T jammert eigeijk nooit als hij naar bed gaat. Die leg ik in bed, krijg een bigsmile van hem en ik hoor hem niet meer. T is echt zo'n makkelijke baby die horen we nooit. O+

Edit: GM wat een dotje. O+
pi_143260911
Sim dat hebben we hier ook. Mini is nu 9 dagen en overdag best wat wakker en hongerrrrr iedere 2,5 uur. Maar na de late fles tukt ie heerlijk in en slaapt ie zo 5/6 uur. Best knap!
  zondag 10 augustus 2014 @ 14:51:29 #223
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143261684
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 12:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Twinkle, heerlijk! Geniet ervan! Hopelijk blijft het ook droog :D

Jammert jullie kind ook wel eens? Die van mij jammert eigenlijk best vaak vooral als ze alleen in bed ligt en de slaap niet kan vatten. Heb ergens gelezen dat het jammeren een teken is van moeheid, maar als ze niet wilt slapen :?

Vriend heeft zoiets van laat jammeren terwijl ik al bij wijze van bij het eerste jammertje al boven haar bedje sta. Hoew lossen jullie dat op? Gewoon laten jammeren (voor een paar minuten)?
Ik ben nu niet thuis maar ik heb wel mooie artikelen over wat even laten huilen doet met een baby. Gewoon bij je pakken.
Zoals de rest al aangaf.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143262050
Hier heb ik wel laten jammeren bij het baar bed gaan (jammeren dus, niet huilen). Dat had ze nodig om in slaap te vallen toen ze zo klein was. Als ik haar oppakte als ze jammerde was het op het moment dat ik haar weglegde alsnog jammeren. Terwijl ze na enkele minuten jammeren lekker ging slapen.

Bij huilen pakte ik haar altijd vrij snel bij me om lekker even te knuffelen. Maar wat de rest ook zegt na een tijdje leer je alle jammertjes en huiltjes wel kennen en wat je baby daar mee wil.
pi_143263191
Jammeren en mopperen laat ik ook gaan.
Ken hem nu goed genoeg dat ik hoor wanneer het over zal gaan in huilen en dan sta ik meteen bij bed/box.
Komt hier regelmatig voor dat hij meer op ons ligt daardoor en dat het dan even niet gaat zoals wij willen. Maar dat is dan maar zo.
En wil ik écht wat doen heb ik hem zo in de doek geknoopt wat voor hem ook goed is.

Trouwens herkenbaar dat het in de nacht beter gaat dan overdag.
Alhoewel dat hier ook steeds meer ook overdag lukt. Zal wel met groeien en vertrouwen(??) te maken hebben.
pi_143263721
GM, wat snoes. Zowel het jurkje als jullie meisje. Ze groeit goed aan haar toet te zien :D

En ondertussen slaapt ze. Heb ook het idee dat het (weer) haar darmpjes kunnen zijn, hoorde ze weer flink pruttelen. Heb weer infacol gegeven. Wat overigens een crime is, ze vindt het ronduit smerig.
pi_143264632
Zowel Saar als Tom laten wij gerust even pruttelen/jammeren. En Saar heeft totaal geen problemen met gaan slapen, dus even laten jammeren hoeft echt niet meteen te zorgen voor latere (in)slaapproblemen.

Zelfs op vakantie en ergens anders in vreemde bedjes gaat ze gewoon slapen.

Tom jammert ook wel eens als hij gewoon niet lekker ligt. Hij ligt bijvoorbeeld het liefst op z'n buik als hij overdag wil slapen. Dan jammert hij, leggen we hem op z'n buik en dan gaat hij slapen.

Saar had t sowieso even nodig bij t in slaap vallen. En ook ik heb het niet over laten huilen, maar een beetje mopperen/jammeren.

Ik pak ze zeker niet bij de allereerste kik op. Ervaring heeft mij geleerd dat de kindjes het hier soms in hun slaap doen. Pak ik ze op, dan is t huilen. Laat ik ze liggen, dan blijft t bij dat heel even jammeren en gaan ze vervolgens weer lekker slapen.

Dus het hoeft echt niet zo te zijn dat je bij ieder miemeltje meteen het allerbeste je kind kunt oppakken. Maar naarmate je je kind leert kennen, ontdek je dat vanzelf wel.

Niet ieder miemeltje betekent meteen mamahonger (ik vind dat echt een vre-se-lijk woord overigens :D ). Maar veel met je kind knuffelen kan natuurlijk altijd, ook zonder miemeltjes. Zo ligt speklap Tom nu ook lekker bovenop me te slapen, want O+
pi_143264755
GM, wat een lekker meisje :) En wat lief van je moeder om zo'n jurkje te maken. Cadeautjes van je man zijn natuurlijk altijd top!

Zo kreeg ik laatst een paling. Yup. Een paling. En ik heb gesmuld zeg ik je! xD
pi_143264940
Twink, Tom drinkt ook heel anders dan Saar dronk. Saar liet er sneller langer tussen. Tom liet er vaak nog geen 3 uur tussen de eerste weken. En dan viel hij halverwege de fles weer in slaap enzo :+

Nu, met 3,5 drinkt hij zo'n 5 flessen van 180+6 per dag. En soms zit daar mooi een uur of 4 tussen, en soms komt hij na 2,5 uur weer xD Doorslapen met 2,5 maand ongeveer. En nu drinkt hij tussen 21 en 22u z'n laatste fles, en meldt hij zich pas tussen 8-9u ongeveer.

Gewoon loslaten dat alles volgens het boekje moet! Daar wordt volgens mij niemand ooit gelukkig van.
pi_143264992
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 16:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
GM, wat een lekker meisje :) En wat lief van je moeder om zo'n jurkje te maken. Cadeautjes van je man zijn natuurlijk altijd top!

Zo kreeg ik laatst een paling. Yup. Een paling. En ik heb gesmuld zeg ik je! xD
Een paling van je man, uhhuh :Y ;)

Laten jammeren mondde hier altijd uit in echt huilen, dus dan pakten we hem toch gewoon. Nu moppert hij soms wel eens, omdat hij zich verveeld in de box en daar reageer ik idd wat later op, vooral als ik net even sta te koken oid. En bij het inslapen gaat hij soms zelf slapen en soms moeten we hem echt wiegen. Hij ligt alleen nog wel ingebakerd en dat is natuurlijk niet meer veilig nu hij rolt, dus ik ga een Ergococoon kopen om af te bouwen. Die kan ik gewoon blijven gebruiken als slaapzakje, dus dat is handig :)
pi_143265134
Buikslapen is hier ook een hit overdag. Gelukkig accepteert hij 's nachts nog rugligging.
En sta ook niet meer bij elke piep naast hem. Doordat ik hem ken nu weet ik wat echt is en wat overstuur maakt uiteindelijk en wat gewoon mopper is. In het begin was dat echt zoeken vond ik.
pi_143265376
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 16:10 schreef Dot. het volgende:

[..]

Een paling van je man, uhhuh :Y ;)

Laten jammeren mondde hier altijd uit in echt huilen, dus dan pakten we hem toch gewoon. Nu moppert hij soms wel eens, omdat hij zich verveeld in de box en daar reageer ik idd wat later op, vooral als ik net even sta te koken oid. En bij het inslapen gaat hij soms zelf slapen en soms moeten we hem echt wiegen. Hij ligt alleen nog wel ingebakerd en dat is natuurlijk niet meer veilig nu hij rolt, dus ik ga een Ergococoon kopen om af te bouwen. Die kan ik gewoon blijven gebruiken als slaapzakje, dus dat is handig :)
Ha! :D Zover had ik nog niet doorgedacht xD xD x'D

Ja, precies, je leert vanzelf wel wanneer je wel/niet moet reageren. Kan best even trial and error zijn in t begin.

Vrijwel iedereen roept altijd meteen dat je dan je kind moet oppakken want 'mamahonger'. Maar het hoeft niet altijd zo te zijn. Tom bijvoorbeeld (en Saar had dat ook) die wil soms gewoon op z'n buik in z'n box liggen en dan een dutje doen. Dan kan ik met hem gaan rondsjouwen en knuffelen, en dan gaat hij alleen maar meer huilen. Gewoon lekker chill liggen, geen gedoe, dat is juist wat hij dan wil :Y

Ergococoon ken ik niet, maar het klinkt erg handig :) is het zoiets als een puckababy (of hoe het ook heet)?
pi_143265681
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 16:18 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ha! :D Zover had ik nog niet doorgedacht xD xD x'D

Ja, precies, je leert vanzelf wel wanneer je wel/niet moet reageren. Kan best even trial and error zijn in t begin.

Vrijwel iedereen roept altijd meteen dat je dan je kind moet oppakken want 'mamahonger'. Maar het hoeft niet altijd zo te zijn. Tom bijvoorbeeld (en Saar had dat ook) die wil soms gewoon op z'n buik in z'n box liggen en dan een dutje doen. Dan kan ik met hem gaan rondsjouwen en knuffelen, en dan gaat hij alleen maar meer huilen. Gewoon lekker chill liggen, geen gedoe, dat is juist wat hij dan wil :Y

Ergococoon ken ik niet, maar het klinkt erg handig :) is het zoiets als een puckababy (of hoe het ook heet)?
Ja, zoiets idd, maar dan van rekbare stof, dus hij zit lekker strak zonder hem te beperken. En de armpjes kunnen erin en dan kan hij ze nog wel gewoon bewegen, omdat de stof rekt en er zitten drukknoopjes op zodat de armpjes eruit kunnen. Was een tip van een vriendin die hem erg fijn vond :)
pi_143268934
:W
Hoi! Ik ga eens een poging doen om zo af en toe eens mee te babbelen over mijn mini van nu 2 weken en 2 dagen oud. Ze is lief en leuk en 's werelds beste.
BV gaat zo-zo. Soms verrekte pijnlijk, soms voel ik bijna niets. Maar toen ze 2 weken was, zat ze weer netjes boven haar geboorte gewicht gelukkig.
Ik ben zelf erg gaar. Bevalling ging goed maar ik ben zo vreselijk duizelig nog. Dus ik slik ijzerpillen en probeer goed te eten en te drinken, maar dat valt nog niet mee.

Wij pakken mini ook veel bij ons. Niet bij ieder kreuntje, maar we zien snel genoeg aan haar gezichtsuitdrukking of het gewoon een willekeurig kreetje was, of dat ze wat wil. En we vinden het zelf ook gewoon veel te fijn om haar bij ons te hebben <3

Oh en verder draait ze van rug naar beiden zijen, en om haar as als ze los ligt. En ze kijkt je al echt aan <3 Zo bijzonder om haar ontwikkeling van dag tot dag mee te mogen maken <3
pi_143270851
Ja ik ben het er ook zeker mee eens dat het niet altijd mamahonger is :Y
Maar voor nu ken ik hem nog te kort om het maar te laten gaan. Al zal dat in de toekomst vast gaan gebeuren. Papa heeft nog een weekje vrij. Daarna zal ik het overdag in mijn eentje moeten doen.

En een ritme van om de 2,5 uur een fles is ook een ritme :Y
pi_143274200
Mijn jongens heb ik overigens ook wel laten huilen in het begin. Niet met opzet, maar soms was het niet anders omdat de een nog bezig was met een fles en de andere ook wakker werd en honger had. Het was in dat soort gevallen kiezen tussen twee kwaden, maar als ik in mijn eentje was had ik nu eenmaal niet veel keus. ;)

Mèh T heeft 39.1 en S begint nu ook, die heeft 37.9 ze hebben iets onder de leden, maar wat blijft nog even een raadsel.
pi_143277099
Beterschap voor je mannen, Nikki!
pi_143278031
Beterschap voor de guppies Nikki!
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:32:36 #239
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143278357
Beterschap voor je mannetjes :*

Misschien een of andere ziekte? S. had toen ook alleen maar koorts
pi_143280134
Beterschap voor de mannen nikki!

Kaylee heeft vanaf vrijdag avond op en af koorts dus er zit vast wat in de lucht. Hopenlijk is ze snel opgeknapt. Zou jammer zijn als ze haar laatste babydagen ziek is
pi_143291867
Beterschapjes voor je mannen, Nikki! :*

Ach ja, laten huilen. Wij hebben ook een niet-huilen-policy. Toch huilt ze elke avond als ze gaat slapen. Dat gaat zo: ik voed haar. Leg haar in bed. Zij begint te huilen (weeeh weeeh) en nog voordat ik bij de deur ben, heeft ze haar duim in haar mond en tukt ze. Dit is haar manier en daar voelt ze zich blijkbaar lekker bij. :)
  maandag 11 augustus 2014 @ 08:10:58 #242
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143291969
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 07:50 schreef Limone het volgende:
Beterschapjes voor je mannen, Nikki! :*

Ach ja, laten huilen. Wij hebben ook een niet-huilen-policy. Toch huilt ze elke avond als ze gaat slapen. Dat gaat zo: ik voed haar. Leg haar in bed. Zij begint te huilen (weeeh weeeh) en nog voordat ik bij de deur ben, heeft ze haar duim in haar mond en tukt ze. Dit is haar manier en daar voelt ze zich blijkbaar lekker bij. :)
Precies dit hebben wij ook *;.
pi_143291994
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 08:10 schreef GotC het volgende:

[..]

Precies dit hebben wij ook *;.
Ja? Wat leuk om te lezen! *;
  maandag 11 augustus 2014 @ 08:17:05 #244
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143292004
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 08:15 schreef Limone het volgende:

[..]

Ja? Wat leuk om te lezen! *;
Nou he? *;!
Trouwens...heb je je Limoentje al een citrusje laten proeven? :9
pi_143292152
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 08:17 schreef GotC het volgende:

[..]

Nou he? *;!
Trouwens...heb je je Limoentje al een citrusje laten proeven? :9
:D Nee. Maar ik kan ook een peer geven: zelfde effect. :')
  maandag 11 augustus 2014 @ 08:53:49 #246
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143292324
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 08:34 schreef Limone het volgende:

[..]

_O- eerste hap is altijd vies hier :+
pi_143292533
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 08:34 schreef Limone het volgende:

[..]

_O-

Hier gaat laten huilen over in krijsen, helaas. Jammeren kan ik tegenwoordig wel een beetje laten, meestal valt ze nu wel weer in slaap.
Het zou best fijn zijn, als ze goed zou doorslapen.
Maar er komen weer 2 tanden, dus elke 2 uur wakker :O.

Hier probeert ze eigenlijk alles, ook als de eerste hap matig is. Vind ik tof van d'r O+
pi_143293285
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 09:12 schreef Cwen het volgende:

[..]

_O-

Hier gaat laten huilen over in krijsen, helaas. Jammeren kan ik tegenwoordig wel een beetje laten, meestal valt ze nu wel weer in slaap.
Het zou best fijn zijn, als ze goed zou doorslapen.
Maar er komen weer 2 tanden, dus elke 2 uur wakker :O.

Hier probeert ze eigenlijk alles, ook als de eerste hap matig is. Vind ik tof van d'r O+
Arme Ellie... En jij ook... Doorslapen zou ik ook wel fijn vinden, maar ik heb me er maar op ingesteld dat dat pas gaat gebeuren als ik hem kan uitleggen dat het nacht is en dat we dan slapen :O En alsof hij het aanvoelde meldde hij zich de dagen dat ik vrij was om 7 uur en sliep dan nog anderhalf uur door en de dagen dat ik werk om 5 uur :')

Ik vind het echt zo'n stap om hapjes te gaan geven dat ik niet goed durf, ook omdat het nog niet echt moet :@ Inmiddels heb ik al een kilo appels uit eigen tuin verwerkt tot deelblokjes appelmoes voor in de vriezer en ik heb zelfs een zoete aardappel gekocht om er hetzelfde mee te doen, maar ook daadwerkelijk aanbieden vind ik toch wel heel ver gaan :')
  maandag 11 augustus 2014 @ 10:38:22 #249
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143294174
Hier eet ze alles hoor, behalve citroen, alleen de eerste hap is altijd bekken trekken :+

Dot is ook een hele stap!
  maandag 11 augustus 2014 @ 12:25:21 #250
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143297332
Het hoeft ook nog niet toch, Dot?
Ik vind het ook wel een dingetje, maar merk dat Kuiken er wel echt aan toe is.
KuikenGuppy
pi_143297811
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 12:25 schreef Burdie het volgende:
Het hoeft ook nog niet toch, Dot?
Ik vind het ook wel een dingetje, maar merk dat Kuiken er wel echt aan toe is.
Nee, daarom :) En dan weet ik ook nog niet hoe ik het wil aanbieden (Rapley of geprakt of allebei) en hoe werkt dat dan met een schema, want dat hebben we nu al niet echt en wanneer bied je dan hapjes aan ipv een fles en wanneer en waarom ga je pap geven etc. etc. Ik moet me er misschien ook even wat beter in verdiepen :P

Ik las wel van de week een artikel over opvolgmelk en een vriendin van me heeft een stelling dat als je het kent van de reclame het vaak niet het beste is (zij heeft het dan over voedzaam, maar dat zal die opvolgmelk wel zijn) en iets dat zo wordt gepromote door fabrikanten heb ik al automatisch een aversie tegen :') En er zijn ook minder strenge regels voor dan voor gewone kv, dus ik ben eigenlijk geneigd om gewoon Nr. 1 voeding te blijven geven na de 6 maanden. Opvolgmelk is toch ook pas bedacht toen werd vastgesteld dat de fabrikanten geen reclame meer mochten maken voor Nr. 1 voeding?
  maandag 11 augustus 2014 @ 12:55:48 #252
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143298219
Ik meende dat er in 2 meer ijzer en eiwitten zit en dat alles wat geconcentreerder is. Schijnt goed te zijn om over te stappen als je minder kv geeft dankzij bijvoeding door de hogere concentratie. Je mag er ook geen liter van geven oid.
Als je kv naast bv geeft is het sowieso verstandiger om bij 1 te blijven gezien de bv zich qua voeding aanpast naar het kindje. Kv doet dat niet dus een overstap is niet een gek idee.
Wij zijn wel overgestapt op 2 maar stappen niet verder over.

En wb hapjes, gewoon nog even mee wachten anders. Kan je nog even uitzoeken hoe en wat ;)

[ Bericht 41% gewijzigd door GotC op 11-08-2014 13:03:47 ]
  maandag 11 augustus 2014 @ 13:07:31 #253
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_143298638
Dot, zoveel schelen Stip en mijn meiske niet van elkaar! :)

Wij hebben nu een paar roosjes bloemkool gekookt en fijn gepureerd met kookvocht. Zo ook met aardappel.

Dat hebben we in ijsblokjesvormpjes gedaan en zo ingevroren! Nu hoeven we alleen maar een blokje per keer in een bakje te doen, in de koelkast ontdooien en een paar tellen in de magnetron op te piepen.. :) na 5 hapjes is het genoeg, maar inmiddels gaat dat mondje open als een spreeuwtje als het lepeltje eraan komt O+

Komende week gaan we hetzelfde doen met sperzieboon en broccoli :)

We geven eerst de groentehapjes en daarna krijgt ze haar flesje die schoon leeg gaat :)
  maandag 11 augustus 2014 @ 13:16:18 #254
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143298888
Wij gaan denk ik een combi maken van Rapley en hapjes. Ik zou de bv wel langzaam wat willen gaan afbouwen, want ik merk dat het voeden fysiek toch wel zijn tol begint te eisen. Maar ik wil absoluut niet helemaal stoppen, dus ben er vooralsnog een beetje terughoudend mee tot we hebben bedacht hoe en wat. S krijgt nu vaak een komkommertje oid als wij ook aan het eten zijn, en ik wil nu in de ochtend iets van fruit gaan aanbieden en als dat goed gaat weer iets toevoegen en het zo opbouwen.
Ik vind het wel lastig om informatie te vinden over een manier die bij ons past, dus we lezen ons suf her en der :P.

Oh, misschien weet iemand hier dit... het 'nut' van het geven van een liga, rijstewafel of cracker ontgaat me een beetje. Waarom zou je zoiets geven? Ik denk misschien (nog) te veel vanuit mijn volwassen (met overgewicht) perspectief en zie vooral een hele lading nutteloze koolhydraten en snelle suikers.... (Ik denk dat ik anders het bijvoeding topic dadelijk ff omhoog ga schoppen :Y) )
KuikenGuppy
  maandag 11 augustus 2014 @ 13:21:44 #255
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143299035
Ik ben ook niet van plan om over te gaan op nr 3.
Deze week gaan we naar de ha even overleggen hoe en wat met de allergie. Misschien naar een diëtiste ofzo.
pi_143299073
Ja doe Burd! Ik ben bijvoorbeeld nog op zoek naar goede recepten.

Wij doen pureer en rapley ook door elkaar. Mijn baby heeft veel eten nodig (vind ik) en dat lukt niet helemaal met rapley.
Wij doen er dus ook een beetje Easy Peasy bij. Rijstewafel of cracker kreeg ze eerst omdat ik brood nog te veel vond. Nu krijgt ze het inderdaad als tussendoortje. :@
  maandag 11 augustus 2014 @ 13:23:02 #257
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143299087
Wij geven geen liga of crackers. Rijstewafel wel, van Goodies. Of een maïsboogje. Beide zonder zooi dus prima als tussendoortje onderweg.
  maandag 11 augustus 2014 @ 13:24:14 #258
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143299130
Het nut ervan zie ik ook niet Burdie. Misschien voor de afwisseling?
  maandag 11 augustus 2014 @ 13:27:20 #259
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143299251
Jij geeft sowieso geen tussendoortjes toch Bubs?
  maandag 11 augustus 2014 @ 13:27:45 #260
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143299261
Wij eten natuurlijk zelf ook nutteloze chocoladekoekjes tussendoor :+ maar een baby haalt echt de inner hippie in mij naar boven dus de vraag is: hoe lang nog :').
KuikenGuppy
pi_143299281
Oh het nut zie ik wel: tijd rekken, verveling verdrijven etc. Het is makkelijker mee te nemen dan een avocado. Gister op het terras was ik wel blij met de soepstengels, maar heel trots ben ik er niet op. :D
pi_143299335
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:27 schreef Burdie het volgende:
Wij eten natuurlijk zelf ook nutteloze chocoladekoekjes tussendoor :+ maar een baby haalt echt de inner hippie in mij naar boven dus de vraag is: hoe lang nog :').
:D Inner hippie? Bij mij is er een heel nest naar boven gekomen. :') Super vermoeiend vind ik het.
  maandag 11 augustus 2014 @ 13:31:09 #263
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143299388
Mwah T. redt het simpelweg niet om met 3 maaltijden per dag te leven :) En geloof me, hij eet al veel. Bovendien ben ik fan van 3 hoofdmaaltijden en 2 tussendoortjes (= om de 2 uur eten) dus dit voer ik netjes door bij mini. Stuk beter voor je suikerspiegel namelijk :)

Het is niet alsof hij chocoladekoekjes krijgt :'), gewoon een maïsboogje of een soepstengel of wat komkommer.
  maandag 11 augustus 2014 @ 13:42:13 #264
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143299760
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:29 schreef Limone het volgende:

[..]

:D Inner hippie? Bij mij is er een heel nest naar boven gekomen. :') Super vermoeiend vind ik het.
Check :').
KuikenGuppy
pi_143299848
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:42 schreef Burdie het volgende:

[..]

Check :').
Ik was toch laatst op zoek naar pap? Ik heb nu zelf een mix gemaakt van boekweit en rijstemeel. :@ :')
  maandag 11 augustus 2014 @ 13:47:33 #266
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143299962
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:44 schreef Limone het volgende:

[..]

Ik was toch laatst op zoek naar pap? Ik heb nu zelf een mix gemaakt van boekweit en rijstemeel. :@ :')
Klinkt lekker :9
Zelf gehaald bij de molen? ;)
KuikenGuppy
pi_143300042
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:47 schreef Burdie het volgende:

[..]

Klinkt lekker :9
Zelf gehaald bij de molen? ;)
Potverpee, wat een idee! Volgende keer als ik bij mijn moeder ben, doe ik dat! :D
  maandag 11 augustus 2014 @ 13:51:56 #268
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143300109
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:27 schreef GotC het volgende:
Jij geeft sowieso geen tussendoortjes toch Bubs?
Heel af en toe. Ook die inner hippie :'). Ik weet wat overgewicht doet met je. Dus ik ben waarschijnlijk wat voorzichtig.

Ze eet wel 6x op een dag met de (pap)fles erbij
  maandag 11 augustus 2014 @ 13:54:29 #269
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143300203
Wat verwijten jullie veel aan inner hippie zijnde? :P Zeg gewoon dat je het liever zo hebt, opgelost! :Y)

Hier ook overgewicht maar dat weerhoudt niet om gezonde tussendoortjes te geven.
pi_143300438
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:54 schreef GotC het volgende:
Wat verwijten jullie veel aan inner hippie zijnde? :P Zeg gewoon dat je het liever zo hebt, opgelost! :Y)

Hier ook overgewicht maar dat weerhoudt niet om gezonde tussendoortjes te geven.
Nou weetje... als ik naar twee winkels moet om pap te maken, vind ik dat wel een beetje vermoeiend. Maar loslaten lukt niet. Het is een soort dwang. ;( :o
  maandag 11 augustus 2014 @ 14:03:41 #271
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143300516
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:01 schreef Limone het volgende:

[..]

Nou weetje... als ik naar twee winkels moet om pap te maken, vind ik dat wel een beetje vermoeiend. Maar loslaten lukt niet. Het is een soort dwang. :o
Dus je wil het liever zo :P Enne, internetshoppen lukt niet? Groot inslaan? Pallet voor de deur met meel enzo?

'Inner hippie' uitspraken valt voor mij onder de categorie 'ontaarde moeder'. Zeg gewoon dat je het liever zo doet en klaar :D
pi_143300573
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:29 schreef Limone het volgende:

[..]

+1 Mn vriend wordt er soms echt gek van :')
  maandag 11 augustus 2014 @ 14:05:37 #273
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143300584
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:03 schreef GotC het volgende:

[..]

Dus je wil het liever zo :P Enne, internetshoppen lukt niet? Groot inslaan? Pallet voor de deur met meel enzo?

'Inner hippie' uitspraken valt voor mij onder de categorie 'ontaarde moeder'. Zeg gewoon dat je het liever zo doet en klaar :D
:D
Nou, ik voel me dus soms wel echt een beetje een hippie, waar ik daar eerder niet/nauwelijks mee bezig was. Gezond eten, dingen maken 'from scratch' ipv uit een potje/zakje, nadenken over wat je eet ipv gewoon maar te kopen... ik wilde zelfs een paar dagen per week vegetarisch gaan eten, maar toen kreeg ik een standje van mijn man :')
KuikenGuppy
  maandag 11 augustus 2014 @ 14:07:31 #274
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143300647
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:05 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nou, ik voel me dus soms wel echt een beetje een hippie, waar ik daar eerder niet/nauwelijks mee bezig was. Gezond eten, dingen maken 'from scratch' ipv uit een potje/zakje, nadenken over wat je eet ipv gewoon maar te kopen... ik wilde zelfs een paar dagen per week vegetarisch gaan eten, maar toen kreeg ik een standje van mijn man :')
En toen heb je 'm hopelijk neergehoekt? :D Niks mis met vegetarisch eten en al helemaal niet met gezond pakjesloos eten :Y) Doe niet anders eigenlijk..
pi_143300685
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:05 schreef Burdie het volgende:

[..]

Oh, dat is wel het erge aan mij, ik ben voor mezelf totaal niet zo streng :') Wij eten al sowieso nooit uit pakjes, omdat vriend veel te graag kookt, maar voor mezelf hoef ik echt niks biologisch, terwijl ik dat voor Stip eigenlijk wel wil.. En ik eet zelf best veel suiker (vanilleyoghurt met muesli bijvoorbeeld), maar een Danoontje aan een baby vind ik dan echt niet kunnen :P
pi_143300726
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:03 schreef GotC het volgende:

[..]

Oh is dat het? Allergiewoord! O+

Het komt bij mij doordat ik het concept van een baby als 'tabula rasa' best wel een verantwoordelijkheid vind. Ik denk dan: als ze nu goed groenten leert eten, heeft ze daar later veel profijt van.
pi_143300790
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:08 schreef Dot. het volgende:

[..]

Oh, dat is wel het erge aan mij, ik ben voor mezelf totaal niet zo streng :') Wij eten al sowieso nooit uit pakjes, omdat vriend veel te graag kookt, maar voor mezelf hoef ik echt niks biologisch, terwijl ik dat voor Stip eigenlijk wel wil.. En ik eet zelf best veel suiker (vanilleyoghurt met muesli bijvoorbeeld), maar een Danoontje aan een baby vind ik dan echt niet kunnen :P
Nou dat! Gister vraten wij friet/patat en de baby stukjes courgettes. :D
  maandag 11 augustus 2014 @ 14:11:43 #278
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143300794
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:08 schreef Dot. het volgende:

[..]

Haha herkenbaar... dat mijn man en ik elkaar aankijken zo van: "waarom moet die baby van 9 maanden een fles frambozenlimonade?" terwijl we nog eens spareribs met friet opscheppen en een slok cola drinken :Y) :').
Alleen begint dat nu dus wel te veranderen, ik begin me nu te beseffen dat je als ouders een voorbeeld voor je kind bent.
KuikenGuppy
pi_143300810
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:10 schreef Limone het volgende:

[..]

Oh is dat het? Allergiewoord! O+

Het komt bij mij doordat ik het concept van een baby als 'tabula rasa' best wel een verantwoordelijkheid vind. Ik denk dan: als ze nu goed groenten leert eten, heeft ze daar later veel profijt van.
Wacht maar, over een paar maanden vist ze de groente uit haar mond en flatst het zo op de grond :P
Sarcasme. Herken het.
  maandag 11 augustus 2014 @ 14:12:27 #280
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143300834
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:12 schreef Spirit82 het volgende:
Wacht maar
KuikenGuppy
pi_143300869
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:12 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Wacht maar, over een paar maanden vist ze de groente uit haar mond en flatst het zo op de grond :P
Ja vandaar ook het force feeden van groenten. Dan heeft ze het tenminste ooit wel eens gegeten. :@ :D
  maandag 11 augustus 2014 @ 14:13:40 #282
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143300894
Serieus? Nou, volgens mij ben ik in jullie ogen de hippie hier dan _O-
pi_143300895
En dan wordt ze wakker door een soort zesde zintuig als jullie friet eten en weigert ze te gaan slapen tot ze ook wat frietjes en minstens de helft van je frikandel op heeft }:|
Sarcasme. Herken het.
pi_143300926
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:13 schreef GotC het volgende:
Serieus? Nou, volgens mij ben ik in jullie ogen de hippie hier dan _O-
Outer hippie natuurlijk!
pi_143300973
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:13 schreef Spirit82 het volgende:
En dan wordt ze wakker door een soort zesde zintuig als jullie friet eten en weigert ze te gaan slapen tot ze ook wat frietjes en minstens de helft van je frikandel op heeft }:|
Wat?! Als ik de kroeg uit kom rollen? >:O
pi_143301069
quote:

Of tellen hoeveel zakjes chips er nog in de zak zitten, zodat je zeker bent dat je ouders JOUW chips niet opeten :Y
  maandag 11 augustus 2014 @ 14:18:08 #287
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143301071
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:14 schreef Limone het volgende:

[..]

Outer hippie natuurlijk!
Gewoon all-natural 8-). Ik kan eigenlijk zeggen dat we praktisch hetzelfde eten en drinken. Behalve de Nutrilon uiteraard (8> .
  maandag 11 augustus 2014 @ 14:23:22 #288
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143301285
quote:
Ik ga het daar nog moeilijk mee krijgen, want ik heb een hekel aan het delen van mijn eten... :@ :').
KuikenGuppy
pi_143301429
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:23 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik ga het daar nog moeilijk mee krijgen, want ik heb een hekel aan het delen van mijn eten... :@ :').
  maandag 11 augustus 2014 @ 14:27:42 #290
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143301447
quote:
10s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:27 schreef Limone het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat ja O+.
KuikenGuppy
  maandag 11 augustus 2014 @ 14:34:51 #291
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143301728
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:18 schreef GotC het volgende:

[..]

Gewoon all-natural 8-). Ik kan eigenlijk zeggen dat we praktisch hetzelfde eten en drinken. Behalve de Nutrilon uiteraard (8> .
Geen nutrilon joh valt me tegen :X ;)
pi_143304589
N.a.v. de hippies, voor de volgende zwangerschap: http://www.nu.nl/wetensch(...)lecht-foetussen.html ;)

Doet me wel denken aan mijn parabenenstrijd tijdens mn zwangerschap en dan vervolgens met spruw nystatine geven met daarin parabenen :')
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:23:55 #293
52229 Chanty
pi_143330108
Halve nacht niet geslapen :O
Nee niet vanwege Lucas maar vanwege een autoalarm dat om de haverklap afgaat al twee nachten op een rij en een kat die vanuit een struikje angstig zat te mauwen voor ook de tweede nacht. Om half vier hebben we het beestje naar binnen weten te lokken. Dus nu zitten we met onze eigen drie poezels in de woonkamer en de onbekende kat in de logeerkamer. Dierenambulance komt natuurlijk niet 's nachts. Hopelijk is hij gechipt en kan hij snel naar huis O+
pi_143331907
Oh, wat lief van jullie Chanty dat jullie een onbekende kat in huis hebben genomen, al is het maar voor even :) Hoe is het met Lucas? Ligt hij lekker in de draagdoek? :)

Gister voor het eerst naar cb geweest... Het was steenkoud daarbinnen en terwijl ze verzochten om de kindjes uit te kleden zodat ze gewogen en gemeten konden worden, waren de dames achter de balie druk aan het kletsen hoe koud het wel niet was. Om vervolgens de kindjes wel nog 10 minuten tot de afspraak zonder kleertjes te laten want die moesten uitblijven. Gelukkig hadden veel ouders een omslagdoek meegenomen..
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:26:55 #295
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143331987
Steenkoud :? Dat is raar..hier is het voor de baby's juist extra warm. Raar gebeuren.. :{
Verder mooie stats Sun?
pi_143332041
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:26 schreef GotC het volgende:
Steenkoud :? Dat is raar..hier is het voor de baby's juist extra warm. Raar gebeuren.. :{
Verder mooie stats Sun?
Steenkoud is wel overdreven, maar het was koud. Cbarts had het er zelfs nog over... Mooie stats ja :) Nu met 3 weken is ze bijna 5 kilo en 56 cm lang. Bv gaat gelukkig dus prima!
pi_143332937
Stom dat t dan koud is op t cb! Maar mooie stats voor je meisje!

Wij hebben vanmiddag intake vh cb, en donderdag gehoortest. En op onze weegschaal zag ik vanmorgen dat ik al ruim 10kg kwijt ben en dat ons meisje over haar geboortegewicht heen is!
Blije mama dus
S. 2014
J. 2016
pi_143333260
Gek zeg Sunshine dat het zo koud was op het CB. Cape mee is wel altijd handig/verstandig, maar normaal is het altijd wel bloedverziekend heet (voor de ouders in ieder geval). Mooie stats voor je dametje!

GM, fijn een blije mama :Y. Hoop dat je je vaker zo voelt :*. En ook al een meisje dat lekker groeit.

Chanty, hopelijk kan je nog wat 'bij'slapen vandaag.

En al dat eten en hippiegedoe van gisteren lijkt nog zo'n ver van m'n bed show, maar we zijn al bijna op de helft! Kan me er echt nog niets bij voorstellen dat J, ook al is ze een flinke meid, dat gaat doen :D. En als ze dan mag gaan eten dat ze dat wat beter doet dan d'r zus ;). En ze kletst en lacht zo lief en ze vind het heerlijk om naar ons te kijken en kusjes van M te krijgen :+ (ja, ook ik heb echt wel zulke momenten :Y).

En ik heb geen 'huisarrest' meer. UWV heeft gebeld! Vandaag weer m'n ommetje doen. M'n grote is vandaag naar de Efteling. En toen ze vertrokken was ik toch wel weer verdrietig dat ik niet verder dan de speeltuintjes in de buurt kom met. 'R. Maar rustig aan...dan breekt het lijntje niet. Nu maar een pot thee en in huis wat proberen te rommelen.
pi_143333334
Hier ook een koud consultatiebureau. Kerk is omgebouwd tot gezondheidscentrum en het is daar zo groot en koud. Ben benieuwd dadelijk als het winter is.

Ik lees mooie stats voor het meisje van Sun en GM al 10 kg kwijt, top!

GM vraagje; ik weet vanuit het flora en fauna topic dat je twee honden hebt, hoe doen die het nu zo met de baby? (ben er benieuwd naar omdat ik zelf ook 2 honden heb (teckels :D )
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:46:52 #300
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143333950
Hier is het CB ook lekker warm (heet :P) maar je moet eigenlijk altijd wachten, dus er zit standaard een omslagdoek in de tas als we daar naartoe gaan. Je meisje doet het goed, Sun!

Gaat lekker GM! Was je veel aangekomen tijdens de zwangerschap? Ik zit zelf nog op +3 (maar was ~ 20 kilo aangekomen).

Leuk, de Efteling O+. Wij hebben ook nog kaartjes liggen, en twijfelen nog of we kuiken mee zullen nemen of niet. Die is denk ik na een half uur moe :').
Gaat het wel langzaam aan steeds beter, kursor?

@sim, wij hebben ook twee honden en de reactie op de baby verschilt per hond: de onze reu vindt het vooral spannend en soms irritant, dus die gaat de baby uit de weg. Hij respecteert wel dat de baby voor ons belangrijk is, maar die doet er verder niks mee. Dat wordt straks nog 'spannend' als onze zoon gaat kruipen en lopen... De andere hond, een teefje, baalt er vooral van dat kuiken mijn 'puppy' is en niet de hare :+. Die loopt liefst de hele dag te knuffelen.

Ik vind het momenteel trouwens wel weer even pittig, die baby. Hij wil van alles en toch ook weer niks... jengelt veel sneller dan anders... wil veel drinken en weinig slapen... Pfff. Hopen maar dat dit weer snel over is :Y).
KuikenGuppy
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:47:08 #301
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143333965
Vol.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')