En, klopt het een beetje?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:45 schreef BlueEyes het volgende:
Ga meteen morgen m'n eigen boek ens opzoeken wanneer ik tandjes kreeg.
Ben benieuwd of dat hier dan ook zo ongeveer lopen gaat.
Als je er zelf niet klaar voor bent, dan zou ik zeker met je werk gaan praten om te zien of je er ouderschapsverlof achteraan kunt plakken.quote:Op zondag 3 augustus 2014 15:13 schreef Take_A_Picture het volgende:
Over 3 weken moet ik weer gaan werken. Ik zie dat totaal nog niet zitten op geestelijk vlak bij mezelf maar ook niet voor Emma. Als ik zie hoe mijn man half in paniek raakt als ze ontroostbaar is dan denk ik, hoe kan hij dan rustig blijven als ik hele dagen weg ben? Ok, geldt dan voor de eerste week voornamelijk maar daarna gaat ze naar m'n schoonouders en ik voel me er niet prettig bij dat ze daar heel veel gaat huilen (en dat gaat zeker weten gebeuren).
Dat is waarquote:Op zondag 3 augustus 2014 16:06 schreef Fazzoletti het volgende:
Coco, F is heul wel nog een kleine babyHij is pas 2,5 maand dus
![]()
Ik ook nietquote:
Ohhhh, jij hebt ook een speklapquote:Op maandag 4 augustus 2014 16:17 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb trouwens een kleuter![]()
Meneer is 59,5cm en 5470gram
Hij is pas 4 weken, waar is m'n baby?
Kun je je vaste telefoon niet even doorschakelen naar je mobiel? Als je bijvoorbeeld bij KPN zit kun je na 5x overgaan het gesprek door laten schakelen naar een ander nummer door dit te doen:quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:38 schreef Kursor het volgende:
Zou graag inhoudelijk nog op flink wat mensen willen reageren, maar daar helaas niet de omstandigheden/gelegenheid voor. Daarom nu heel aso alleen een vraag naar ervaring van anderen...
Ik ben nu ziek gemeld na m'n verlof. Ja, m'n kleintje is al ruim 10 weken. Brief van UWV nu net binnen. Iemand ervaring met de procedure? De brief is op zich wel duidelijk, maar moet ik nu echt tot ze een keer contact op nemen een van de komende dagen naast m'n vaste telefoon gaan zitten? Krijg het er acuut benauwd van en voel me naar dat ik echt nog tijd nodig heb om te herstellen (voor m'n eigen gezondheid; kan wel net als bij de oudste direct aan de slag gaan maar voorzie dan hetzelfde rampscenario als toen).
(http://www.kpn.com/prive/(...)en/doorschakelen.htm)quote:Je wilt per keer bepalen of je de telefoon opneemt of niet? Schakel dan je telefoon door naar een mobiele telefoon, een vaste telefoon of VoiceMail. Met *61* wordt je telefoon na 5 keer overgaan gratis doorgeschakeld naar een nummer dat je kiest. Als je gebruik maakt van ISDN dan toets je *610*.
Hoe werkt het?
Toets *61* (of *610*) in
Toets het (mobiele) telefoonnummer in waarnaar je wilt doorschakelen
Sluit af met #
Na 5 keer overgaan schakelt de telefoon door naar het nummer dat je hebt opgegeven
Met de toetsencombinatie #61# zet je het vertraagd doorschakelen uit
Wat kost het?
Het aan- en uitzetten van *61 en *610 is gratis. Je betaalt de gesprekskosten van je telefoonnummer naar het nummer waarnaar is doorgeschakeld, maar alleen als er wordt opgenomen.
Nee! Je hebt wel meer te doen dan naast je telefoon te gaan zitten.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:38 schreef Kursor het volgende:
Zou graag inhoudelijk nog op flink wat mensen willen reageren, maar daar helaas niet de omstandigheden/gelegenheid voor. Daarom nu heel aso alleen een vraag naar ervaring van anderen...
Ik ben nu ziek gemeld na m'n verlof. Ja, m'n kleintje is al ruim 10 weken. Brief van UWV nu net binnen. Iemand ervaring met de procedure? De brief is op zich wel duidelijk, maar moet ik nu echt tot ze een keer contact op nemen een van de komende dagen naast m'n vaste telefoon gaan zitten? Krijg het er acuut benauwd van en voel me naar dat ik echt nog tijd nodig heb om te herstellen (voor m'n eigen gezondheid; kan wel net als bij de oudste direct aan de slag gaan maar voorzie dan hetzelfde rampscenario als toen).
Ik ben zelf een derde kind en I'm so worth itquote:
Nee, dat is vooral tekenend lijkt mequote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:14 schreef Kursor het volgende:
Dank! Ga eens uitzoeken of dat bij Tele2 ook kan. Is het stom dat ik hier al ontzettend verdrietig van word?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij lijkt echt mega op zijn zusje!
Voor nu is het even op zoek naar een nieuwe balans binnen het gezin en zal het vooral stilzwijgend meelezen zijn. Maar, als die balans er eenmaal is hoop ik weer actief mee te kunnen posten!
Heel begrijpelijk. Het uwv is niet de meest invoelende instantie...quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:14 schreef Kursor het volgende:
Dank! Ga eens uitzoeken of dat bij Tele2 ook kan. Is het stom dat ik hier al ontzettend verdrietig van word?
Ik deed het in de sinaasappelsap. Vieze smaak redelijk weg en ijzer wordt icm vitamine C nog beter opgenomen ookquote:Op maandag 4 augustus 2014 22:54 schreef Mabawa. het volgende:
Ugh nee, hier ook geen floradix-fanEn ook geen roosvicee ferro!
Toen ik er nog werkte (en lag) was het beleid minimaal 36 - 48 uur postpartum de controles. Wat betreft hb zijn ze meestal wel vlot met het prikken als er maar enige twijfel over bestaat is mijn ervaring. Vooral omdat het zo ontzettend lang kan duren voordat dat weer de goede kant op gaat en het natuurlijk fijn is als je het dmv voeding enzo enigszins kunt ondersteunen.
Ahh GotC, fijn dat het goed ging bij de GO!
Heel herkenbaar. Hij huilt de hele dag door.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:44 schreef simsolobim het volgende:
Ik kom me hier ook maar eens melden, ik ben al jaren een trouwe lurker maar heb nooit mee gepost in zwangerschap en geboorte, mijn dochter is nu drie weken oud inmiddels. Ik moet nog steeds erg aan haar wennen, overdag huilt ze echt superveel, kan haar bijna niet wegleggen want dan is het meteen huilen en pff dat valt me wel zwaar moet ik bekennen. Herkenbaar voor iemand> (soms denk ik dat ik de enige ben van wie de baby dat heeft)
Ooh en Dyre, wat fijn dat jullie dochter eindelijk thuis is!
Hebben julliie (zal wrs wel) inbakeren, draagdoek, osteo, allergie, e.d. al geprobeerd?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:49 schreef Moppert het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Hij huilt de hele dag door.
Drinkt ieder uur ongeveer (ook in de nachten gaat alles door. ) en soms zit ik er enorm doorheen.
Voor mij werkt het beste om er gewoon aan toe te geven. En maar het de baby zo makkelijk mogelijk maken.
Ik had verwacht dat het beter zou gaan nu hij 6 maanden is maar dat is eigenlijk niet zo
Ahw, heeft hij nog steeds last van reflux?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:49 schreef Moppert het volgende:
[..]
Drinkt ieder uur ongeveer (ook in de nachten gaat alles door. ) en soms zit ik er enorm doorheen.
Voor mij werkt het beste om er gewoon aan toe te geven. En maar het de baby zo makkelijk mogelijk maken.
Ik had verwacht dat het beter zou gaan nu hij 6 maanden is maar dat is eigenlijk niet zo
Het lijkt me idd voor zo'n kindje ook niet leuk om steeds maar wakker te worden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:43 schreef Dot. het volgende:
Hij had laatst geslapen tot 7 uur 's ochtends en toen was hij zo vrolijk!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lekker kind! Ik kan wel 1000 foto's spammen
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
Ik heb hier ook wel het idee dat ze op sommige dagen enorm veel honger heeft, dan komt ze om de 1,5 a 2 uur en vervolgens heeft ze last van krampjes en zo gaat het dus de dag door, eten en krampjes. Wat vervelend dat jou beebje na 6 maanden nog steeds zoveel huilt, begrijp helemaal dat je er soms doorheen zit het is ook echt niet makkelijk. Ik ga ook maar zoveel mogelijk mee in wat mevrouwtje wil dan is ze nog enigzinds tevreden en tja ze is nog zo klein ik weet niet hoe ik het anders zou kunnen doen (is ook mijn eerste kiindje)quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:49 schreef Moppert het volgende:
[..]
Inbakeren is voor mij nooit een optie.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hebben julliie (zal wrs wel) inbakeren, draagdoek, osteo, allergie, e.d. al geprobeerd?
Helaas wel, en de rest van wat je zegt is heel erg herkenbaarquote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:43 schreef Dot. het volgende:
Ahw, heeft hij nog steeds last van reflux?
Het is mijn 3e maar ik zou ook niet weten hoe ik of jij het anders zou moeten doen hoor.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:40 schreef simsolobim het volgende:
[..]
Ik heb hier ook wel het idee dat ze op sommige dagen enorm veel honger heeft, dan komt ze om de 1,5 a 2 uur en vervolgens heeft ze last van krampjes en zo gaat het dus de dag door, eten en krampjes. Wat vervelend dat jou beebje na 6 maanden nog steeds zoveel huilt, begrijp helemaal dat je er soms doorheen zit het is ook echt niet makkelijk. Ik ga ook maar zoveel mogelijk mee in wat mevrouwtje wil dan is ze nog enigzinds tevreden en tja ze is nog zo klein ik weet niet hoe ik het anders zou kunnen doen (is ook mijn eerste kiindje)
Ja graag!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:38 schreef Kimpossible het volgende:
Lekker kind! Ik kan wel 1000 foto's spammen
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:55 schreef -Bubseltje- het volgende:
Onze S. heeft een wit puntje door .
Bol.com maandbox in de aanbiedingquote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:48 schreef Burdie het volgende:
Btw, Kruidvat heeft weer de "2+1 gratis" luier aanbieding.
Nou, hier dus totaal niet. Maar ik heb ook al van veel anderen gehoord dat het wel zo was. Sterkte, krampjes zijn stomquote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:23 schreef BlueEyes het volgende:
Sim welkom!
Die krampjes is dat 'echt' zo dat dat rond de 6 weken op z'n hoogtepunt is of is dat ook maar een fabeltje?
Nee en ze zijn ook niet precies na 3 maanden overquote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:24 schreef Cwen het volgende:
[..]
Nou, hier dus totaal niet. Maar ik heb ook al van veel anderen gehoord dat het wel zo was. Sterkte, krampjes zijn stom.
Hier bijlezen en markplaatsen, ik kom die nachtvoedingen wel doorquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:33 schreef BlueEyes het volgende:
Geloof dat veel 's nachts bijlezen tijdens voeden. Doe het zelf ook
Hier was het exact hetzelfde: krijsen zodra ik het lichaamscontact verbrakquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:38 schreef Chanty het volgende:
Huilbaby hier dus ook maar wel met de kanttekening dat ik inmiddels weet hoe ik hem de hele dag stil kan houden en dat komt neer op hem continu bij me houden: op de arm, in bed, in de draagdoek, in de wipper maar dan moet ik er wel naast blijven zitten en hem vermaken. Maar goed, dan huilt hij iig weinig. Een heel enkele keer slaapt hij als ik hem inbaker overdag even in zijn bedje. Niet lang, maar dan kan ik net even stofzuigen of zo.
Dat is dus de enige tip die ik kan geven, wat de rest eigenlijk ook al zegt: go with the flow.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:38 schreef Chanty het volgende:
Hij begint trouwens steeds meer te lachen en geluidjes te makenIk moet zeggen dat ik ook steeds meer verliefd op hem begin te worden (gelukkig!).
Kruidvat!quote:Op donderdag 7 augustus 2014 10:27 schreef Chanty het volgende:
Ik zie dat veel mensen een extra beschermhoes in hun MC hebben dus ik dacht: Handig! moet ik ook even naar kijken met al dat gespuug. Maar ik vind op internet alleen hoezen die minimaal 40 euro kostenKan iemand mij vertellen of dit ergens goedkoper kan?
Ik heb deze van 8,95:quote:Op donderdag 7 augustus 2014 10:27 schreef Chanty het volgende:
Ik zie dat veel mensen een extra beschermhoes in hun MC hebben dus ik dacht: Handig! moet ik ook even naar kijken met al dat gespuug. Maar ik vind op internet alleen hoezen die minimaal 40 euro kostenKan iemand mij vertellen of dit ergens goedkoper kan?
Ik bedoelde dat ook, zijn er andere hoezen dan?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 10:31 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Kruidvat!
Edit: daarmee bedoel ik die badstofhoezen maar zo te lezen bedoel jij iets anders..
Geen ideequote:Op donderdag 7 augustus 2014 10:32 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat ook, zijn er andere hoezen dan?
Dat zijn de hoezen van Maxi-Cosi zelf.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 10:36 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Geen ideemaar ¤ 40,-?! Dat kan ik me niet voorstellen bij zo'n simpel hoesje.
Chanty, ik heb er trouwens nog 1 ongebruikt liggen (wel uit de verpakking). In het grijs. Interesse?
Ja hoorquote:Op donderdag 7 augustus 2014 10:36 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Geen ideemaar ¤ 40,-?! Dat kan ik me niet voorstellen bij zo'n simpel hoesje.
Chanty, ik heb er trouwens nog 1 ongebruikt liggen (wel uit de verpakking). In het grijs. Interesse?
Dit! Tenzij je een box hebt waar ze even een paar minuten veilig in kan spelen, maar die staat nu vast hoog voor de nieuwe baby.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:59 schreef Moppert het volgende:
Ik zou in ieder geval niet alleen laten.
De wacht maar uitspraken gaan ook door na je bevalling hequote:Op donderdag 7 augustus 2014 20:17 schreef simsolobim het volgende:
Lastig lijkt me dat twinkle. Vooral als je haar telkens mee nasr boven moet nemen dan.
Vraagje, mijn beebje is geboren met een enorme haarbos om jaloers op te zijn hihi. Nu zegt iedereen tot nu toe tegen mij dat dat allemaal uit gaat vallen. Is dat echt zo?
Lief dat je het vraagtquote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:11 schreef Kursor het volgende:
GM en Sugarsnap alweer zonder kraam! Weer je huis voor jezelf, hoe fijn de hulp ook is. GM gaat dat je een beetje lukken? Kan je bekkentechnisch alweer 'iets'?
Geen extra adviezen dus voor hoofdje op laten tillen. Nou ja, we zien het wel over twee weken. We oefenen door. Bij de oudste nooit gedaan, want die was juist heel sterk in d'r nekkie.
Kleertjes, wel wat bewaren inderdaad. Eerste pakje, eerste echte meisjespak door papa gekocht en nog wat tijdloze dingetjes voor hun kinderen later. (Vond ik wel leuk dat m'n dochters ook een paar pakjes hebben gehad die nog van hun papa en tantes zijn geweest. Maar kan toch echt niet alles bewaren. Wie weet lukt het me inderdaad over een aantal maanden beter als de hormonen weer verdwenen zijn. Heb niet echt mensen in m'n omgeving waar ik ze aan door kan geven.
Ik ga hem ruilenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 08:18 schreef BlueEyes het volgende:
Ooh brrr Sull wat heftig!
Fijn dat jullie er kunnen zijn voor ze. Sterkte!
Laiv alvast gefeliciteerd, gaan jullie het uitgebreid vieren het weekend?
Hilz NIET! Zomaar stuk, zit er nog garantie op?
Jouw Senn is het voorbeeld voor mijn F geloof ik qua groot zijn als ik die curve zo zie.
Hoop niet in de ondeugd, leuk zo'n ventje die de kamer doorgaat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig maarquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:45 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Vooralsnog niet Mabawa.. Gelukkig maar ook!
Het uit zich momenteel in een heel lelijke plek op haar wangetje. We hebben net antibioticazalf gekregen, hopelijk werkt het!
Heb nog even twee foto's toegevoegd inderdaadquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 09:54 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Gelukkig maar
Ellie! Wat goedd!
Haha Hillie, dat vraagt om een foto!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 16:40 schreef BlueEyes het volgende:
Het enige waar ik van huil (van het lachen) is het feit dat meneer steeds z'n moeder verrast en het voor elkaar krijgt als ik nét de luier wegtrek over mn handen te plassen. Hoeveel schone hoezen en kleertjes ik al heb staan wisselen
Hij heeft idd net gepoept: dun als water. En verder is hij de hele dag al super onrustig. Of dat nou is/was omdat hij last van zijn buik had of omdat hij nog wil eten weet ik niet. Net voor het eerst gesport en toen heeft hij een flesje gehad maar die had hij na 1,5 uur nog niet leeg omdat hij steeds weer losliet en ging huilen. Dus toen ik terug was heb ik m aangelegd: viel hij binnen de kortste keren in slaap aan de borstquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:04 schreef Cwen het volgende:
Ik zou er vanuit gaan dat 't wel komt, Chanty. Mocht hij niet meer willen eten of heel erge kramp krijgen of persen, dan is het tijd om er wat mee te doen: wat extra water of evt lactulose of olijfolie.
In principe wel. (helaas!quote:
En dan steeds wakker maken overdag als ze niet zelf wakker werden na 3 uur?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:58 schreef -Bubseltje- het volgende:
op 2,8 kg bij geboorte moesten wij nog 7x voeden Dyre.
Waarom heb je de forte eigenlijk afgebouwd? Twinkle, vooral niet googlen over hoe lang een baby hoort te slapen zou ik zeggen. Ik heb mezelf echt gestoord gegoogled en daardoor dacht ik dat ik vanalles verkeerd deedquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 23:36 schreef _NIKKI_ het volgende:
Och Gotc, wat verdrietig. Fijn dat T ze nog een beetje troost kan bieden.
Laiv gefeliciteerd met je dreumesmeisje!![]()
Twinkle, ik moest ook heel erg wennen aan het feit dat deze twee baby's ineens zelf om eten vroegen (al vanaf hun geboorte). Voor L moesten wij ook de wekker zetten voor voedingen, maar voor beide jongens is dat niet nodig geweest, ze meld(d)en zich zelf wel. Voor mij was het ook behoorlijk omschakelen, maar onder andere op advies van de kraam zijn we gaan voeden op verzoek. Soms betekende dat na 1,5 uur alweer een voeding, maar het werkte. Beide jongens waren tevreden en we hoefden niet te rommelen met flesjes uitstellen, daar ben ik sowieso geen voorstander van. T bleek overigens echt een hongerige baby en heeft een tijdje forte voeding gehad, maar inmiddels hebben we dat weer afgebouwd en drinkt hij ook normale voeding net als S.
Ik hoop dat je het de komende periode wat los kunt laten en op je mannetje gaat (leren) vertrouwen, ze weten zelf echt al heel goed wat ze nodig hebben, het komt echt goed.
Ik had het idee dat hij het wel zou redden met normale voeding en dat bleek zo te zijn. Nu hebben we S die forte krijgt, want die heeft veel, heel veel honger. T krijgt nu ook gewoon alleen nog zijn flessen melk, terwijl S al groente en fruit krijgt naast de melk. Ik probeer zoveel mogelijk te kijken naar wat ze nodig hebben op dat moment.quote:Op zondag 10 augustus 2014 09:24 schreef Dot. het volgende:
[..]
Waarom heb je de forte eigenlijk afgebouwd?
Oh, maar ik bedoelde meer dat forte toch ook gewoon goede voeding is? Wat gek van de koorts idd! Iets aan zn oortje misschien?quote:Op zondag 10 augustus 2014 09:42 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik had het idee dat hij het wel zou redden met normale voeding en dat bleek zo te zijn. Nu hebben we S die forte krijgt, want die heeft veel, heel veel honger. T krijgt nu ook gewoon alleen nog zijn flessen melk, terwijl S al groente en fruit krijgt naast de melk. Ik probeer zoveel mogelijk te kijken naar wat ze nodig hebben op dat moment.
Ik probeer ze ook zoveel mogelijk als individuen te zien, wat S nodig heeft hoeft T niet per se nodig te hebben en andersom. En soms is dat best even behelpen, want mede door het voeden op verzoek heb ik soms de hele dag door wakkere baby's beneden, omdat T en S elkaar dan afwisselen met slaapjes. En dat is niet altijd praktisch, want dan kom ik verder nergens aan toe, maar ik veer maar zoveel mogelijk mee met de jongens en dan komt het huis oppoetsen wel als ze 's avonds op bed liggen.
T had gisteren 38.8 en vanmorgen nog 38.3. Verder is hij wel helemaal happy, dus ik heb geen idee waar het asn ligt. Ik kan ook nog geen tandje ontdekken. En toch schiet ik door het kootsstuipjesverleden van L. best wel een beetje in stressmodus.voor je rollende T. Tof hè?!
Met zijn oortjes lijkt niets mis. Hij heeft ook nergens last van lijkt. Alleen zijn temperatuur is hoor, ik kijk het wel een paar dagen aan en anders bel ik de ha even.quote:Op zondag 10 augustus 2014 10:25 schreef Dot. het volgende:
[..]
Oh, maar ik bedoelde meer dat forte toch ook gewoon goede voeding is? Wat gek van de koorts idd! Iets aan zn oortje misschien?
Ik ben nu niet thuis maar ik heb wel mooie artikelen over wat even laten huilen doet met een baby. Gewoon bij je pakken.quote:Op zondag 10 augustus 2014 12:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Twinkle, heerlijk! Geniet ervan! Hopelijk blijft het ook droog![]()
Jammert jullie kind ook wel eens? Die van mij jammert eigenlijk best vaak vooral als ze alleen in bed ligt en de slaap niet kan vatten. Heb ergens gelezen dat het jammeren een teken is van moeheid, maar als ze niet wilt slapen![]()
Vriend heeft zoiets van laat jammeren terwijl ik al bij wijze van bij het eerste jammertje al boven haar bedje sta. Hoew lossen jullie dat op? Gewoon laten jammeren (voor een paar minuten)?
Een paling van je man, uhhuhquote:Op zondag 10 augustus 2014 16:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
GM, wat een lekker meisjeEn wat lief van je moeder om zo'n jurkje te maken. Cadeautjes van je man zijn natuurlijk altijd top!
Zo kreeg ik laatst een paling. Yup. Een paling. En ik heb gesmuld zeg ik je! xD
Ha!quote:Op zondag 10 augustus 2014 16:10 schreef Dot. het volgende:
[..]
Een paling van je man, uhhuh![]()
![]()
Laten jammeren mondde hier altijd uit in echt huilen, dus dan pakten we hem toch gewoon. Nu moppert hij soms wel eens, omdat hij zich verveeld in de box en daar reageer ik idd wat later op, vooral als ik net even sta te koken oid. En bij het inslapen gaat hij soms zelf slapen en soms moeten we hem echt wiegen. Hij ligt alleen nog wel ingebakerd en dat is natuurlijk niet meer veilig nu hij rolt, dus ik ga een Ergococoon kopen om af te bouwen. Die kan ik gewoon blijven gebruiken als slaapzakje, dus dat is handig
Ja, zoiets idd, maar dan van rekbare stof, dus hij zit lekker strak zonder hem te beperken. En de armpjes kunnen erin en dan kan hij ze nog wel gewoon bewegen, omdat de stof rekt en er zitten drukknoopjes op zodat de armpjes eruit kunnen. Was een tip van een vriendin die hem erg fijn vondquote:Op zondag 10 augustus 2014 16:18 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ha!Zover had ik nog niet doorgedacht xD xD x'D
Ja, precies, je leert vanzelf wel wanneer je wel/niet moet reageren. Kan best even trial and error zijn in t begin.
Vrijwel iedereen roept altijd meteen dat je dan je kind moet oppakken want 'mamahonger'. Maar het hoeft niet altijd zo te zijn. Tom bijvoorbeeld (en Saar had dat ook) die wil soms gewoon op z'n buik in z'n box liggen en dan een dutje doen. Dan kan ik met hem gaan rondsjouwen en knuffelen, en dan gaat hij alleen maar meer huilen. Gewoon lekker chill liggen, geen gedoe, dat is juist wat hij dan wil
Ergococoon ken ik niet, maar het klinkt erg handigis het zoiets als een puckababy (of hoe het ook heet)?
Precies dit hebben wij ookquote:Op maandag 11 augustus 2014 07:50 schreef Limone het volgende:
Beterschapjes voor je mannen, Nikki!![]()
Ach ja, laten huilen. Wij hebben ook een niet-huilen-policy. Toch huilt ze elke avond als ze gaat slapen. Dat gaat zo: ik voed haar. Leg haar in bed. Zij begint te huilen (weeeh weeeh) en nog voordat ik bij de deur ben, heeft ze haar duim in haar mond en tukt ze. Dit is haar manier en daar voelt ze zich blijkbaar lekker bij.
quote:Op maandag 11 augustus 2014 08:17 schreef GotC het volgende:
[..]
Nou he?!
Trouwens...heb je je Limoentje al een citrusje laten proeven?
quote:Op maandag 11 augustus 2014 08:34 schreef Limone het volgende:
[..]Nee. Maar ik kan ook een peer geven: zelfde effect.
quote:Op maandag 11 augustus 2014 08:34 schreef Limone het volgende:
[..]Nee. Maar ik kan ook een peer geven: zelfde effect.
Arme Ellie... En jij ook... Doorslapen zou ik ook wel fijn vinden, maar ik heb me er maar op ingesteld dat dat pas gaat gebeuren als ik hem kan uitleggen dat het nacht is en dat we dan slapenquote:Op maandag 11 augustus 2014 09:12 schreef Cwen het volgende:
[..]
Hier gaat laten huilen over in krijsen, helaas. Jammeren kan ik tegenwoordig wel een beetje laten, meestal valt ze nu wel weer in slaap.
Het zou best fijn zijn, als ze goed zou doorslapen.
Maar er komen weer 2 tanden, dus elke 2 uur wakker.
Hier probeert ze eigenlijk alles, ook als de eerste hap matig is. Vind ik tof van d'r
Nee, daaromquote:Op maandag 11 augustus 2014 12:25 schreef Burdie het volgende:
Het hoeft ook nog niet toch, Dot?
Ik vind het ook wel een dingetje, maar merk dat Kuiken er wel echt aan toe is.
quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:27 schreef Burdie het volgende:
Wij eten natuurlijk zelf ook nutteloze chocoladekoekjes tussendoormaar een baby haalt echt de inner hippie in mij naar boven dus de vraag is: hoe lang nog
.
Checkquote:Op maandag 11 augustus 2014 13:29 schreef Limone het volgende:
[..]Inner hippie? Bij mij is er een heel nest naar boven gekomen.
Super vermoeiend vind ik het.
Ik was toch laatst op zoek naar pap? Ik heb nu zelf een mix gemaakt van boekweit en rijstemeel.quote:
Klinkt lekkerquote:Op maandag 11 augustus 2014 13:44 schreef Limone het volgende:
[..]
Ik was toch laatst op zoek naar pap? Ik heb nu zelf een mix gemaakt van boekweit en rijstemeel.![]()
Potverpee, wat een idee! Volgende keer als ik bij mijn moeder ben, doe ik dat!quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Klinkt lekker
Zelf gehaald bij de molen?
Heel af en toe. Ook die inner hippiequote:Op maandag 11 augustus 2014 13:27 schreef GotC het volgende:
Jij geeft sowieso geen tussendoortjes toch Bubs?
Nou weetje... als ik naar twee winkels moet om pap te maken, vind ik dat wel een beetje vermoeiend. Maar loslaten lukt niet. Het is een soort dwang.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:54 schreef GotC het volgende:
Wat verwijten jullie veel aan inner hippie zijnde?Zeg gewoon dat je het liever zo hebt, opgelost!
Hier ook overgewicht maar dat weerhoudt niet om gezonde tussendoortjes te geven.
Dus je wil het liever zoquote:Op maandag 11 augustus 2014 14:01 schreef Limone het volgende:
[..]
Nou weetje... als ik naar twee winkels moet om pap te maken, vind ik dat wel een beetje vermoeiend. Maar loslaten lukt niet. Het is een soort dwang.
+1 Mn vriend wordt er soms echt gek vanquote:Op maandag 11 augustus 2014 13:29 schreef Limone het volgende:
[..]Inner hippie? Bij mij is er een heel nest naar boven gekomen.
Super vermoeiend vind ik het.
quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:03 schreef GotC het volgende:
[..]
Dus je wil het liever zoEnne, internetshoppen lukt niet? Groot inslaan? Pallet voor de deur met meel enzo?
'Inner hippie' uitspraken valt voor mij onder de categorie 'ontaarde moeder'. Zeg gewoon dat je het liever zo doet en klaar
En toen heb je 'm hopelijk neergehoekt?quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:05 schreef Burdie het volgende:
[..]![]()
Nou, ik voel me dus soms wel echt een beetje een hippie, waar ik daar eerder niet/nauwelijks mee bezig was. Gezond eten, dingen maken 'from scratch' ipv uit een potje/zakje, nadenken over wat je eet ipv gewoon maar te kopen... ik wilde zelfs een paar dagen per week vegetarisch gaan eten, maar toen kreeg ik een standje van mijn man
Oh, dat is wel het erge aan mij, ik ben voor mezelf totaal niet zo strengquote:Op maandag 11 augustus 2014 14:05 schreef Burdie het volgende:
[..]![]()
Nou, ik voel me dus soms wel echt een beetje een hippie, waar ik daar eerder niet/nauwelijks mee bezig was. Gezond eten, dingen maken 'from scratch' ipv uit een potje/zakje, nadenken over wat je eet ipv gewoon maar te kopen... ik wilde zelfs een paar dagen per week vegetarisch gaan eten, maar toen kreeg ik een standje van mijn man
Oh is dat het? Allergiewoord!quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:03 schreef GotC het volgende:
[..]
Dus je wil het liever zoEnne, internetshoppen lukt niet? Groot inslaan? Pallet voor de deur met meel enzo?
'Inner hippie' uitspraken valt voor mij onder de categorie 'ontaarde moeder'. Zeg gewoon dat je het liever zo doet en klaar
Nou dat! Gister vraten wij friet/patat en de baby stukjes courgettes.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:08 schreef Dot. het volgende:
[..]
Oh, dat is wel het erge aan mij, ik ben voor mezelf totaal niet zo strengWij eten al sowieso nooit uit pakjes, omdat vriend veel te graag kookt, maar voor mezelf hoef ik echt niks biologisch, terwijl ik dat voor Stip eigenlijk wel wil.. En ik eet zelf best veel suiker (vanilleyoghurt met muesli bijvoorbeeld), maar een Danoontje aan een baby vind ik dan echt niet kunnen
Haha herkenbaar... dat mijn man en ik elkaar aankijken zo van: "waarom moet die baby van 9 maanden een fles frambozenlimonade?" terwijl we nog eens spareribs met friet opscheppen en een slok cola drinkenquote:Op maandag 11 augustus 2014 14:08 schreef Dot. het volgende:
[..]
Oh, dat is wel het erge aan mij, ik ben voor mezelf totaal niet zo strengWij eten al sowieso nooit uit pakjes, omdat vriend veel te graag kookt, maar voor mezelf hoef ik echt niks biologisch, terwijl ik dat voor Stip eigenlijk wel wil.. En ik eet zelf best veel suiker (vanilleyoghurt met muesli bijvoorbeeld), maar een Danoontje aan een baby vind ik dan echt niet kunnen
Wacht maar, over een paar maanden vist ze de groente uit haar mond en flatst het zo op de grondquote:Op maandag 11 augustus 2014 14:10 schreef Limone het volgende:
[..]
Oh is dat het? Allergiewoord!![]()
Het komt bij mij doordat ik het concept van een baby als 'tabula rasa' best wel een verantwoordelijkheid vind. Ik denk dan: als ze nu goed groenten leert eten, heeft ze daar later veel profijt van.
Ja vandaar ook het force feeden van groenten. Dan heeft ze het tenminste ooit wel eens gegeten.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:12 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Wacht maar, over een paar maanden vist ze de groente uit haar mond en flatst het zo op de grond
Outer hippie natuurlijk!quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:13 schreef GotC het volgende:
Serieus? Nou, volgens mij ben ik in jullie ogen de hippie hier dan
Wat?! Als ik de kroeg uit kom rollen?quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:13 schreef Spirit82 het volgende:
En dan wordt ze wakker door een soort zesde zintuig als jullie friet eten en weigert ze te gaan slapen tot ze ook wat frietjes en minstens de helft van je frikandel op heeft
quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:13 schreef Spirit82 het volgende:
En dan wordt ze wakker door een soort zesde zintuig als jullie friet eten en weigert ze te gaan slapen tot ze ook wat frietjes en minstens de helft van je frikandel op heeft
Gewoon all-naturalquote:
Ik ga het daar nog moeilijk mee krijgen, want ik heb een hekel aan het delen van mijn eten...quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:13 schreef Spirit82 het volgende:
quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:23 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik ga het daar nog moeilijk mee krijgen, want ik heb een hekel aan het delen van mijn eten...![]()
.
Geen nutrilon joh valt me tegenquote:Op maandag 11 augustus 2014 14:18 schreef GotC het volgende:
[..]
Gewoon all-natural. Ik kan eigenlijk zeggen dat we praktisch hetzelfde eten en drinken. Behalve de Nutrilon uiteraard
.
Steenkoud is wel overdreven, maar het was koud. Cbarts had het er zelfs nog over... Mooie stats jaquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:26 schreef GotC het volgende:
SteenkoudDat is raar..hier is het voor de baby's juist extra warm. Raar gebeuren..
Verder mooie stats Sun?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |