abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 september 2014 @ 19:35:48 #276
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144072836
Leuk Sigme! Heb je ook een keukentje of doe je alles op de kachel?
The End Times are wild
pi_144073196
Je ziet alle binnenruimte op die ene foto, dus een echt 'keukentje' is er niet. Wel is er een gasfles een een driepits (3! zoveel pitten heb ik geen van mijn andere huizen!) gasstelletje. En voor buiten is er een biertafel-met-banken. Dus bij mooi weer stond dat gasstel buiten en bij slecht weer binnen.

Bij de vele spullen die we nu weer meeslepen zit een keukentrolley. Daar moet die gasfles onderin komen te staan en het gasstel erop, en dan hebben we een verrijdbaar keukentje. Maar als het wat fris wordt koken we vast op de kachel. Dat heb ik in het verleden ook veel gedaan.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 1 september 2014 @ 20:20:16 #278
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144075488
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2014 19:41 schreef sigme het volgende:
Je ziet alle binnenruimte op die ene foto, dus een echt 'keukentje' is er niet. Wel is er een gasfles een een driepits (3! zoveel pitten heb ik geen van mijn andere huizen!) gasstelletje. En voor buiten is er een biertafel-met-banken. Dus bij mooi weer stond dat gasstel buiten en bij slecht weer binnen.

Bij de vele spullen die we nu weer meeslepen zit een keukentrolley. Daar moet die gasfles onderin komen te staan en het gasstel erop, en dan hebben we een verrijdbaar keukentje. Maar als het wat fris wordt koken we vast op de kachel. Dat heb ik in het verleden ook veel gedaan.
Hoe minder spullen, hoe meer gemak.
The End Times are wild
pi_144077426
Waar ga je je op bezinnen, sigme?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_144081880
Nu ik dit zo zie - en me ook de pied-à-terre weer voor de geest haal - bedenk ik me dat er een hypeje is van tiny houses. Er is zelfs een documentaire over gemaakt.

maandag 1 september 2014 @ 22:54:20 #281
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144083368
Een klein huis biedt veel voordelen. In principe zou ik (alleen of met z'n tweeen), best in een klein huisje willen leven. Als er maar wat grond omheen ligt en het klimaat goed is. Heb je ook weinig gedoe.
The End Times are wild
  maandag 1 september 2014 @ 23:28:42 #282
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_144084944
Wat een tof huisje. Je zou willen geloven dat ene fijnbesnorde poëet van bezuiden de Sierra Nogwata er zijn Nobelprijs bij elkaar heeft geschreven. Of dat Carmelo Aranchez aka de Luitspelende Bommenwerper er twintig jaar gevangen zat.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 1 september 2014 @ 23:52:06 #283
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_144085991
quote:
5s.gif Op maandag 1 september 2014 19:22 schreef Lienekien het volgende:
Waarom menen mensen in dit topic dat ze mijn gedrag moeten sturen?
Blijft dat beperkt tot dit topic?
pi_144088325
Het geheim van een goed huwelijk is een groot huis
Graag op anoniem
pi_144089300
IJs en weder dienende vier ik eind van dit kalenderjaar het feit dat ik vanaf dan méér dan de helft van mijn leven samen ben met mijn geliefde.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_144098027
Dat is ook iets wat je daadwerkelijk gaat vieren, met een feest, e.d.?
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  dinsdag 2 september 2014 @ 14:10:14 #287
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144098807
Feestbeest sigme.
The love you take is equal to the love you make.
pi_144103801
Dat vier ik zonder derden.
pi_144106220
Even iets anders, ik heb hulp nodig, denk ik. Zojuist was ik even de reacties op de persconferentie van meneer Raonic aan het lezen, inzake zijn verliespartij tegen meneer Nishikori, niet al te lang geleden in New York - u weet wel, de US Open (tennis). Daar schreef iemand 'Statistically, you know it's impossible to win every match...' Daar klopt natuurlijk geen reet van. Dat wil zeggen: dat is - statistisch gezien - helemaal niet onmogelijk. Als je daar al uitspraken over wil doen, met betrekking tot de statistiek, dan lijkt me het beste om te zeggen dat het hoogst onwaarschijnlijk is.
Allemaal niet zo interessant natuurlijk, wat het lezen daarvan met mij doet wellicht wel. Dat wekt wel zo'n woede in mij op, zo'n vreselijke nijd en haat, die ik dan weer onderdrukken moet omdat ik helaas begrijp dat er maar weinig mensen begrip voor zullen hebben als ik enkele glazen tegen de muur zou smijten waarbij ik: 'Godsallejezus' uitkerm omdat iemand op een internetpagina aan meneer Raonic geschreven heeft dat hij weet dat het statistisch gezien onmogelijk is elke wedstrijd te winnen. Waar laat ik die woede? Daar heb ik jullie hulp bij nodig.
Een vergelijkbaar probleem: gisteren zat ik met een vriendin op een terras in Haarlem cappuccino te drinken (eigenlijk was het in Den Haag en dronken we bier, maar dat doet er niet toe). Zij ging die avond bij een vriendin van haar eten die ik slechts een enkele keer heb ontmoet toen ze bij haar thuiskwam om daar, onder andere, haar pot vol te schijten. Daar kwam wel zulke verschrikkelijke stank vanaf, dat ik sindsdien niet alleen grote waardering en bewondering voor haar heb - je moet het maar kunnen - maar me ook zorgen maak dat ze weleens darmkanker of een andere verschrikkelijke ziekte zou kunnen hebben. Dat heb ik toen opgemerkt. Dat heb ik schijnbaar eens eerder gedaan, want toen ik weer over die kak van haar begon zei die vriendin van me: 'Niet weer hè.'
Zij heeft nogal een lage tolerantie voor stront, zeker de stront die uit de kont van haar vriendin gekakt wordt, schijnbaar is dat een onderwerp wat ik niet aan had mogen roeren, want ze werd er werkelijk chagrijnig van. Hoe chagrijniger zij werd, hoe vrolijker ik - zo werkt dat nu eenmaal - zodoende dat ik daar nog een hele tijd op heb door zitten hameren. Uiteindelijk liep het tegen zessen en vertrok ze met een werkelijk zwaar gemoed, op naar die schijtmolen, om daar een hapje te eten. Die vraagt haar natuurlijk: 'Wat is er? Waarom ben je zo chagrijnig?', waarop zij dan moeilijk kan zeggen: 'Weet je nog die ene keer dat je mijn pot volgescheten had?', want daar praten ze schijnbaar niet over. 'Ach, het is niets, het is niets.', zegt ze daarentegen, maar ondertussen precies dezelfde haat en nijd als ik jegens 'Statistically, you know it's impossible to win every match...' Wat te doen? Goede raad is duur.
pi_144106568
Of all people beneath the skies,
the shit house wit I most despise.
He comes in here to write his wit,
while men with brains come here to shit.
  dinsdag 2 september 2014 @ 18:10:31 #291
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144107352
Statistisch gezien kan ik 12 partijen schaak (of 144 of 1440) achter elkaar winnen van de wereldkampioen terwijl ik over iedere zet niet langer dan 3 seconden nadenk. Statistisch gezien dan.
The End Times are wild
pi_144108065
Niet als de kans 0 is dat je überhaupt kan winnen.
Aldus.
  dinsdag 2 september 2014 @ 20:01:49 #293
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_144111531
Als de statistieken uitwijzen dat het nog nooit eerder is voorgekomen dan is het statistisch onmogelijk, toch?
Of werkt het zo niet? Theoretisch is alles mogelijk, natuurlijk.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_144111795
Statistieken voorspellen en concluderen niet. Statistieken kunnen gebruikt worden voor een voorspelling, een theorie.
  dinsdag 2 september 2014 @ 20:16:45 #295
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144112167
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 september 2014 18:34 schreef Z het volgende:
Niet als de kans 0 is dat je überhaupt kan winnen.
Die kans is niet nul, want ik heb steeds zo'n 50 mogelijkheden om te zetten, dus een kans van 1/50 om de perfect zet te doen. De kans dat ik 30 volmaakte zetten achter elkaar doe is 1/50^30. Die kans is heel klein, maar gaat nooit naar nul.
The End Times are wild
  dinsdag 2 september 2014 @ 20:17:48 #296
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144112220
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 september 2014 20:01 schreef DO2 het volgende:
Als de statistieken uitwijzen dat het nog nooit eerder is voorgekomen dan is het statistisch onmogelijk, toch?
Of werkt het zo niet? Theoretisch is alles mogelijk, natuurlijk.
Theoretisch is alles mogelijk. Er heeft nog nooit iemand 1 miljoen keer achtereen een zes gegooid met een dobbelsteen. Maar theoretisch is die kans 1/6^1.000.000 Niet eens zo'n hele kleine kans, kosmologisch gezien wordt er wel met grotere getallen gerekend.
The End Times are wild
  dinsdag 2 september 2014 @ 20:20:42 #297
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144112346
Zo is er een theorie die er vanuit gaat dat het heelal oneindig groot is. Mocht dat zo zijn, dus echt oneindig, dan komt iedere combinatie van atomen en andere deeltjes een keer voor in het heelal. Sterker nog, oneindig vaak.
Dus ergens is er precies zo'n plek als hier, waarop wij op FOK! zitten. En ergens is er ook precies zo'n plek als hier, met precies dezelfde mensen, maar daar is mijn username geen LXIV maar LXVI. En alle mogelijke denkbare en ondenkbare combinaties samen.
Dit is natuurlijk niet zeker. Dat is alleen zeker als het heelal oneindig is en dat weten we niet.

Wat we wel weten is dat in het getal pi zeker een beschrijving van alle mogelijke werelden in alle mogelijke configuraties beschreven staat tot in het kleinste detail. Inclusief een wereld waarin JAM samenwoont met Claudia_X in Almere.
The End Times are wild
  dinsdag 2 september 2014 @ 20:26:08 #298
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_144112557
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 20:20 schreef LXIV het volgende:
een wereld waarin JAM samenwoont met Claudia_X in Almere.
Ik word gewoon een beetje geil van het idee.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 2 september 2014 @ 20:27:14 #299
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144112601
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 september 2014 20:26 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik word er gewoon een beetje geil van als ik me die wereld voorstel.
Ook jij woont ergens met Claudia samen. En met Sigme en met Mane en met alledrie tegelijkertijd. Maar ook met JAM en met mij. Als het heelal oneindig is tenminste. En anders staat er nog altijd een nauwkeurige beschrijving hiervan in het getal pi.
The End Times are wild
  dinsdag 2 september 2014 @ 20:27:37 #300
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144112620
Heel FOK!, met alle topics van nu en in de toekomst staat ook in pi trouwens. Als je het weet te vinden.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')