abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143051009
Wat is in jullie ogen de minimale afmeting van een bijkeuken voor wasmachine, droger, koelkast en een opbergkast welke ook nog goed begaanbaar is.
Ik kijk naar de opties van interne verbouw of aanbouw van een aan te schaffen huis, maar heb zelf momenteel geen bijkeuken dus kan lastig vergelijken ;)
pi_143051178
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:05 schreef sittingtuck het volgende:
Wat is in jullie ogen de minimale afmeting van een bijkeuken voor wasmachine, droger, koelkast en een opbergkast welke ook nog goed begaanbaar is.
Ik kijk naar de opties van interne verbouw of aanbouw van een aan te schaffen huis, maar heb zelf momenteel geen bijkeuken dus kan lastig vergelijken ;)
Minimaal is niet zo moeilijk. In de lengte heb je 3x60cm nodig (wasmachine+droger=60, koelkast=60, opbergkast=60). In de breedte heb je nog 80cm nodig om te lopen. Dus minimaal lijkt me 180x140. Of minimaal genoeg is voor jou kan je alleen zelf beantwoorden, lijkt me.
pi_143051230
De machines zijn rond de 60 centimeter in het vierkant. Dus daarvoor moet je 2x1 meter voor rekenen.
Kast is te bouwen zoals je dat zelf wilt. En je wilt denk ik anderhalve meter loopruimte hebben.
Optellen: 2.5 bij 2.5 meter minimaal?
pi_143051353
1800 x 2400 mm. (uitgaande van 600 mm brede apparatuur en de breedte van 900 mm alwaar je kan lopen)
  maandag 4 augustus 2014 @ 14:19:05 #5
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143051403
Hangt ook van meer dingen af. Ben je er altijd alleen? Apparatuur/keuken aan een kant of aan beide kanten? Is het ook een doorloopruimte? 1,5 meter 'loopruimte' in de diepte klinkt veel, maar als je er met meerdere mensen bezig bent loop je elkaar continu in de weg. Vergeet ook de deur(en) niet, als die naar binnen open slaan.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_143051422
edit: samengevoegd
pi_143051743
Vergeet ook niet plek voor de wasmand!
Ik denk dat 2x2.5 wel het minimum is maar dat ligt ook voor een groot deel aan de positie van de deur(en).
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 4 augustus 2014 @ 14:40:20 #8
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_143052059
Naast die 3x 60x60 raad ik je aan om daarnaast nog een hoekje te hebben waar je een kleine tafel/werkblad neer kunt zetten. Hier kun je je wasmand opzetten, eventueel je was vouwen, gewoon handig. Je zou er ook een bescheiden werkplekje van kunnen maken.
pi_143074425
Het idee is ongeveer een rechthoek in de breedte met een achterdeur in de achterwand in het midden en de apparatuur links tegen de zijmuur. Dan een nog een deur in rechter zijwand naar de keuken.
Ergens in de ruimte moet ik dan nog een cvketel, fikse kapstok en een kast/werkhoek kwijt.
pi_143078007
En ruimte om te strijken...
Laat die handjes wapperen!
pi_143079653
Je kan de ruimte in je woonkamer namaken met wat grote dozen als apparaten, op die manier kan je de ruimte wat meer ervaren en een goede afweging maken.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_143081371
Een droger en wasmachine kunnen ook op elkaar staan, dat scheelt ruimte. Aan de andere kant, als je ze naast elkaar zet kun je er een stuk werkblad overheen maken, heb je meteen een werkplek.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 11:54:58 #13
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_143082781
Hangt ook weer van voorlader of bovenladermodellen af natuurlijk.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_143094484
Mijn bijkeuken is 4,5 bij 2,5 meter. Een wand heeft de deur naar de achtertuin (gaat naar buiten open) De keukendeur gaat open de bijkeuken in. En tegenover de buitendeur een deur naar de garage (schuifdeur) met daar naast een vaatwasser. Voor de rest heb ik er een vriezer in en een kapstok aan de muur naast de schuifdeur. verder een groot stuk lege vloer waar niets op staat.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:08:14 #15
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_143104285
Mij bijkeuken is ongeveer 2.4x2.4. Daarin heb ik naast elkaar een wasmachine, wasdroger en uitstortgootsteen (en daarboven twee kastjes en een raam). Om de hoek heb ik een dubbele hoge kast met daarin voorraad, combi-oven, koelkast en vrieskast. De overige muren zijn gevuld met een buitendeur en een (schuif)deur naar de keuken. Is vrij volgebouwd, maar niet krap. Veel kleiner had de ruimte niet moeten zijn, al had het met vrije keuze van deuren en raam misschien in nog wat minder ruimte gepropt kunnen worden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')