abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143159846
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik reageerde inhoudelijk, ik zei dat Beatrix zich met zaken bemoeide die haar niet aangingen, als in, buiten haar mandaat lagen, ongrondwettelijk handelen.
Jij gaat daar aan voorbij met "dat de politiek haar maar lastig vond"
Alsof het een fout is van de politiek.
Ik heb letterlijk gezegd wat ik vind van de grondwet en democratie, troll, en welke rol de Koning of Koning daarbij heeft. Ik vind dat Beatrix het fantastisch heeft gedaan, en inderdaad de politiek vond haar maar lastig, nu hebben ze een soort marionet genaamd Koning Willem-Alexander, dat jij dat prefereert is jouw keuze, ik ga daarin niet mee verder.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 12:21:10 #177
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143159886
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:19 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Ik heb letterlijk gezegd wat ik vind van de grondwet en democratie, troll, en welke rol de Koning of Koning daarbij heeft. Ik vind dat Beatrix het fantastisch heeft gedaan, en inderdaad de politiek vond haar maar lastig, nu hebben ze een soort marionet genaamd Koning Willem-Alexander, dat jij dat prefereert is jouw keuze, ik ga daarin niet mee verder.
Ga vooral niet in op wat ik zeg en lekker door met schelden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143159907
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ga vooral niet in op wat ik zeg en lekker door met schelden
Je kan naar boven scrollen en op de daar uitgebreide stukken tekst reageren, troll, tot dat moment heb je nauwelijks recht van spreken wat betreft niet reageren op antwoorden.
pi_143160233
WILLY

w/ *O* *O* *O* *O* _O_

In ieder geval niet zo een armoedige zeilboot
  donderdag 7 augustus 2014 @ 12:33:23 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143160248
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:22 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Je kan naar boven scrollen en op de daar uitgebreide stukken tekst reageren, troll, tot dat moment heb je nauwelijks recht van spreken wat betreft niet reageren op antwoorden.
Gedraag je eens even, of ga wat anders doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_143160312
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Gedraag je eens even, of ga wat anders doen.
Bemoei je met je eigen zaken.
Als je context wil kan je naar boven scrollen, zie je mijn uitgebreide reacties op verwijten van Pietverdriet, en vervolgens zijn trollreacties, dan mag ik mij gedragen zoals ik hierboven doe, en mijn verzoek aan jou is om je eerst te verdiepen in een situatie voordat je reageert.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 12:38:56 #182
45206 Pietverdriet
pi_143160439
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:22 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Je blijft eraan voorbij gaan dat Beatrix zich haar grondwettelijke mandaat schond. Je noemt het "de politiek vond haar maar lastig" alsof het de fout van de politiek is.
Dit is de hete brij waar je omheen draait en niet op reageren wil
pi_143160555
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je blijft eraan voorbij gaan dat Beatrix zich haar grondwettelijke mandaat schond. Je noemt het "de politiek vond haar maar lastig" alsof het de fout van de politiek is.
Dit is de hete brij waar je omheen draait en niet op reageren wil
Zoals ik hierboven al heel duidelijk heb gezegd vind ik dat Beatrix moet opkomen voor Nederlandse normen en waarden, deze dient te beschermen en daarmee een Koningin is van haar volk, sterker nog op die manier beschermt ze dus zowel de democratie als de Grondwet van Nederland. Koning Willem-Alexander laat zich echter gebruiken door de politiek, hij beschermt weinig en komt alleen opdraven als bepaalde politici dat willen, dan ben je geen Koning meer van je volk, dan ben je een soort marionet, dat is verwerpelijk dus.

En dat is inderdaad de fout van de politiek, een Koning of Koningin moet haar rol vandaag de dag invullen ongeveer zoals Beatrix dat deed, en als dat ingaat tegen wat de politiek wil, dan is dat niet haar probleem, immers komt zij op voor haar volk waar de politici dat niet doen.

Dit heb ik dus al eerder gezegd waar jij simpelweg niet op hebt gereageerd.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 12:49:24 #184
45206 Pietverdriet
pi_143160735
Je draait er nog steeds om heen of je snapt niet wat ik schrijf.
Beatrix schond haar grondwettelijke positie, ze ging haar mandaat als staatshoofd te buiten
  donderdag 7 augustus 2014 @ 12:52:36 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143160821
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:35 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Bemoei je met je eigen zaken.
Als je context wil kan je naar boven scrollen, zie je mijn uitgebreide reacties op verwijten van Pietverdriet, en vervolgens zijn trollreacties, dan mag ik mij gedragen zoals ik hierboven doe, en mijn verzoek aan jou is om je eerst te verdiepen in een situatie voordat je reageert.
Je diskwalificeert jezelf door een ander als Troll weg te zetten, want je mag het niet met Piet eens zijn, maar hij is zeker geen Troll.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143161109
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je diskwalificeert jezelf door een ander als Troll weg te zetten, want je mag het niet met Piet eens zijn, maar hij is zeker geen Troll.
Beter lezen, het maakt me niet uit of hij het wel of niet eens is met wat ik hierboven zeg dus, het gaat erom dat hij niet serieus reageert op wat ik schrijf.
pi_143161128
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Je draait er nog steeds om heen of je snapt niet wat ik schrijf.
Beatrix schond haar grondwettelijke positie, ze ging haar mandaat als staatshoofd te buiten
Zoals ik al zei, of bedoelde, moet je dat soms doen om diezelfde Grondwet te beschermen.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 13:03:07 #188
45206 Pietverdriet
pi_143161180
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 13:01 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, of bedoelde, moet je dat soms doen om diezelfde Grondwet te beschermen.
:')
In order to save the village we had to destroy it
pi_143161801
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 13:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

:')
In order to save the village we had to destroy it
Volgens mij is de Grondwet er anders nog steeds.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 13:31:19 #190
45206 Pietverdriet
pi_143162147
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 13:21 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Volgens mij is de Grondwet er anders nog steeds.
En Beatrix geen koningin meer
pi_143162162
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 13:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En Beatrix geen koningin meer
Denk niet dat dit iets te maken heeft met het bovenstaande.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 17:45:46 #192
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_143170688
quote:
15s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:48 schreef Synthercell het volgende:
De Telegraaf die je laat weten dat de koning een peperdure boot heeft gekocht van de 'slaven hun belastingcenten'. Dit gaat weer zorgen voor een anti houding in vele 'slaven', dus groei van een verzetsbeweging of 'republikeinen'.
Dat zou tenminste een goede zaak zijn!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_143368751
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:07 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ach hij heeft groot gelijk.

Mooi bootje erbij, ons Koningshuis is al zo "normaal" vergeleken met de rest, mag best eens wat leuks bij.
Dat is gelul. Het Britse koningshuis kost de belastingbetaler aanzienlijk minder.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 13 augustus 2014 @ 08:58:52 #194
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_143368801
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 08:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is gelul. Het Britse koningshuis kost de belastingbetaler aanzienlijk minder.
Dat kun je onderbouwen / aantonen?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_143368836
Prima toch, Nederlandse werf ook weer blij met de aandacht... Goed voor de schatkist en de werkgelegenheid.
pi_143368851
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 08:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Kwestie van veel meer onderdanen.
pi_143368895
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 09:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Kwestie van veel meer onderdanen.
Dus belgie binnen vallen? Fusies en overnames zijn de normaalste zaak van de wereld. Waarom Belgie dan niet overnemen en het oude bestuur er uit zetten. Ik denk dat we dan veel effiecienter kunnen werken. Scheelt in elk geval een hoopleidingevende in de top en middenlaag.
pi_143368919
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 08:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wanneer alle kosten worden meegeteld:
quote:
De Britten, aldus een berichtje dat afgelopen week vanuit Engeland de wereld overging, zijn per inwoner nog geen euro per jaar kwijt aan hun koningshuis. Het hof van koningin Elizabeth II staat (omgerekend) voor zo’n 50 miljoen euro per jaar op de begroting. Het is een koopje, vergeleken bij wat Nederland kwijt is aan zijn koningshuis. De Oranjes staan voor bijna 114 miljoen euro in de boeken, meer dan twee keer zo veel.

Berekend per inwoner is het verschil tussen beide landen nog veel groter. Elke Nederlander is 7 keer zo veel kwijt aan het koningshuis als iedere Britse onderdaan. Waar dat verschil in zit, is lastig aan te geven. Het is nog niet eens helemaal duidelijk waar de bijna 114 miljoen euro voor het Nederlandse koningshuis precies aan opgaan, laat staan dat een zuivere vergelijking te maken is met buitenlandse vorstenhuizen.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)et-koningshuis.dhtml

Veel vergelijkingen die de ronde doen tellen lang niet alles mee:
quote:
Eerder dit jaar werd bekend dat het Britse koningshuis het duurste is van Europa, gevolgd door de Nederlandse koninklijke familie. Koningin Beatrix en haar gevolg zijn verantwoordelijk voor 39,6 miljoen euro aan kosten per jaar. In de berekeningen zijn de kosten voor beveiliging, staatsbezoeken en het onderhoud van de paleizen niet meegerekend. Worden deze wel meegeteld, dan stijgen de jaarlijkse kosten van het Nederlandse koningshuis tot meer dan 100 miljoen euro per jaar.
http://www.telegraaf.nl/b(...)st_46_miljoen__.html

Ook onderstaand lijstje van Quest telt enkel het noodzakelijke.
http://www.powned.tv/nieu(...)_duurste_koning.html

Komt nog bij dat alhoewel de Britse monarchie uitzonderingen kent tav de belastingafdracht, deze uitzonderingen minder verstrekkend zijn als de Nederlandse situatie. De Britse Koningin betaalt inkomstenbelasting.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_143369018
Lekker met uw belastinggeld
  woensdag 13 augustus 2014 @ 09:24:04 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143369178
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 09:14 schreef NickGrouwen het volgende:
Lekker met uw belastinggeld
En een student zit met mijn belastinggeld aan het bier, de bijstandsmoeder gaat met mijn belastinggeld naar de Julianatoren.

Het probleem is?
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')