Oogsten wat je zaait.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:02 schreef lDDQD het volgende:
Je kan beter stil zijn en je land afgepakt zien worden ja. Israel ff naar Duitsland verhuizen.
Ja ik ben dat wel deels met je eens, Hamas is een verwerpelijke en oerdomme (fundamentalisten, ja wat kun je verwachten) organisatie. Maar...quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:01 schreef Tomansss het volgende:
Zien ze nou echt niet dat de oorzaak van alle doden en chaos in gaza bij hun "eigen volk" ligt? Hamas blijft maar vuren tegen een veel groter land waar van toch niet te winnen valt. In plaats van hun gelijk halen kunnen ze veel beter aan hun eigen volk denken en niet hun volk als schild gebruiken en daarna gaan janken dat er weer zoveel 100en dood zijn. Zien de Palestijnen dit nou echt niet? Kunnen ze hun Haat niet aan de kant zetten voor hun geliefden? Leer toch is van het verleden.
Van dittum.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:08 schreef WJMW het volgende:
[..]
Ja ik ben dat wel deels met je eens, Hamas is een verwerpelijke en oerdomme (fundamentalisten, ja wat kun je verwachten) organisatie. Maar...
Het probleem is dat Israël keihard over de inwoners van Gaza heenloopt, ze creeëren daar al jaren bewust een humanitaire crisis door alle grenzen af te sluiten (dus er kunnen geen goederen in of uit, dus de economie wordt de nek omgedraaid) en door alle vruchtbare grond en viswateren tot no-go zone te verklaren (als je daar komt wordt je door militairen zonder proces neergeschoten). Er is dus altijd te weinig voedsel, te weinig (medische) noodzakelijke goederen en te weinig perspectief in Gaza. Wanneer ze dan eens terugbijten door een paar van die suffe projectielen af te schieten (die werkelijk waar echt de titel raket niet verdienen) dan komt Israël even flink huishouden en roepen ze 'zie je wel, ze zijn slecht!' Eerst tot wanhoop drijven, en als ze dan iets terugdoen ze keihard afstraffen, het is te laag voor woorden eigenlijk.
Wat kunnen de inwoners van Gaza nog doen behalve de wapens oppakken? Gaza is al decennia een openluchtgevangenis. Inwoners mogen niet weg, maar een leven opbouwen is ook onmogelijk door alle sancties en het getreiter van Israël.
Vroeger werden er ook landen afgepakt. En Palestina is niet sterk genoeg om zichzelf te verdedigen. Ze hebben ook geen bondgenoten, dus waarom zou Israël Palestina niet annexeren? Ieder land wil groter en machtiger worden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:02 schreef lDDQD het volgende:
Je kan beter stil zijn en je land afgepakt zien worden ja. Israel ff naar Duitsland verhuizen.
pleur hem dan gelijk op Jeruzalem, extra zwaar zodat Gaza ook gelijk mee gaat.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:24 schreef Infection het volgende:
Gewoon voor eens en voor altijd een einde aan dit conflict maken. Bom op gaza.
liever op Israel...quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:24 schreef Infection het volgende:
Gewoon voor eens en voor altijd een einde aan dit conflict maken. Bom op gaza.
Waarom zou Duitsland Nederland niet annexeren?quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:23 schreef DoubleChoc het volgende:
[..]
Vroeger werden er ook landen afgepakt. En Palestina is niet sterk genoeg om zichzelf te verdedigen. Ze hebben ook geen bondgenoten, dus waarom zou Israël Palestina niet annexeren? Ieder land wil groter en machtiger worden.
Palestina is nooit een staat geweest.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:28 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
liever op Israel...
Dus stel dat Belgie ineens brabant van ons (af) pakt en we vallen dat aan om het terug te krijgen is NL fout?
dus omdat het geen staat is hebben de mensen die daar leven geen rechten meer?quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:34 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Palestina is nooit een staat geweest.
Lees wat over de geschiedenis clown.
Uhm zegt de tweede wereld oorlog je niks? Wij zijn nu bondgenoten met het NAVO gedrag dus dat zou niet gebeuren.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:30 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Waarom zou Duitsland Nederland niet annexeren?
Waarom trap ik jou niet gewoon van je fiets als ik die nodig heb? Vroeger werd er ook genoeg geroofd.
Als ze dat konden dan zouden er genoeg zijn die dat doen. Gaza is hermetisch van de buitenwereld afgesloten zo'n beetje. Leuk dat Israel Palestijnen van tevoren waarschuwt als ze gaan bombarderen, maar die mensen kunnen echt helemaal nergens heen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:18 schreef Tomansss het volgende:
Dan zou vluchten een betere optie zijn dan terug vechten. Ook al gaat dat ten koste van je trots. Je bespaart een hoop doden in je naaste kringen.
Voordat je iemand dom noemt kijk even naar je eigen post gedrag.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:35 schreef Crip het volgende:
TS is dom en denkt dat als Palestina stopt met vuren het hele conflict is afgelopen.
Dat schijf ik toch niet ofwel ?quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:36 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
dus omdat het geen staat is hebben de mensen die daar leven geen rechten meer?
Ik herhaal. TS is dom en denkt dat als hamas ophoud Israël ook opeens ophoud.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:39 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Voordat je iemand dom noemt kijk even naar je eigen post gedrag.
Hamas is schuldig aan + 2000 doden in Gaza.
Israel heeft genoeg gewaarschuwd, Hamas is een terroristische organisatie die helemaal geen oog hebben voor de Palestijnen.
[..]
Dat schijf ik toch niet ofwel ?
En de 1 miljoen moslims in Israel die vredig met de joodse volk leeft ?
Tja het is de vraag hoe lang dat nog duurt.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:39 schreef JayDeeNow het volgende:
Dat schijf ik toch niet ofwel ?
En de 1 miljoen moslims in Israel die vredig met de joodse volk leeft ?
Dan stopt het geweld in ieder geval, Hamas is genoeg gewaarschuwd dus niet gaan huilen over burgerslachtoffers die vallen er in ieder oorlog / conflict.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:40 schreef Crip het volgende:
[..]
Ik herhaal. TS is dom en denkt dat als hamas ophoud Israël ook opeens ophoud.
Dat is waar, maar in een counterinsurgency zijn ze extra funest en komt het politieke doel daardoor geen stap dichterbij.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:45 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Dan stopt het geweld in ieder geval, Hamas is genoeg gewaarschuwd dus niet gaan huilen over burgerslachtoffers die vallen er in ieder oorlog / conflict.
En wat is het politieke doelquote:Op maandag 4 augustus 2014 11:47 schreef Vortix het volgende:
[..]
Dat is waar, maar in een counterinsurgency zijn ze extra funest en komt het politieke doel daardoor geen stap dichterbij.
Dan stopt het geweld? Dat is echt naïef om te denken.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:45 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Dan stopt het geweld in ieder geval, Hamas is genoeg gewaarschuwd dus niet gaan huilen over burgerslachtoffers die vallen er in ieder oorlog / conflict.
Een veilig Israel. Toch? Ik bedoel, dat is wat ze willen. Dat brengen ze door eens in de drie jaar eens een keer flink te knokken daar op de lange termijn geen stap dichterbij.quote:
Dan vallen er op zijn minst geen burgerdoden meer.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:49 schreef Crip het volgende:
[..]
Dan stopt het geweld? Dat is echt naïef om te denken.Israel onderdrukt het volk al jaren, maakt niet uit of ze bij hamas horen aangezien je onschuldige burgers elke dag het leven zuur maken
Als hamas er niet was dan hadden die Palestijnen helemaal niets meer voor zichzelf. Ik rechtvaardig actie's van hamas niet maar als letterlijk Niemand anders op de wereld actie neemt om die Palestijnen gewoon hun eigen stuk te geven vind ik het niet gek dat ze niet opgeven. Het is ook hun land.
Dus dit is allemaal de schuld van hamas wil je zeggen?
http://www.ifamericansknew.org/stat/deaths.html
Palestijnen roepen al jaren om hulp van de omliggende arabische landen. Maar het boeit ze allemaal niet. De Arabische landen houden een bord voor hun kop. Ze hebben de palestijnen aan hun lot overgelaten.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De enige oplossing die ik zie is dat een rijk Arabisch land de Palestijnen adopteert en hen een eigen staat schenkt. Oliegeld en ruimte genoeg. De Palestijnen zijn dan uit de problemen maar moeten dan wel hun huidige plek opgeven. Maar als ze daarvoor veiligheid en meer ruimte terugkrijgen is het dat dubbel en dwars waard lijkt me.
Ik heb het hier niet over wat wel of niet eerlijk or rechtvaardig is (want daar komen we toch niet uit) maar puur over een praktische oplossing om het moorden over en weer te beëindigen zonder nog meer bloedvergieten.
De mensen die dan alsnog op hun strepen gaan staan vallen dan wat mij betreft keihard door de mand en hebben een vreedzame oplossing van het conflict niet als prioriteit.
De omliggende Arabische landen hebben helaas allemaal boter op hun hoofd. Niet dat ze verplicht zijn om de Palestijnen op te nemen of uberhaupt wereldverbeteraars moeten zijn, maar dit conflict is zo groot en zo langdurig en zo drukkend op de hele regio dat je zou verwachten dat als ze echt om de Palestijnen gaven er allang iemand op had moeten staan om dit te doen. Gehuil om hun "Palestijnse broeders en zusters" is moeilijk serieus te nemen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:55 schreef Crip het volgende:
[..]
Palestijnen roepen al jaren om hulp van de omliggende arabische landen. Maar het boeit ze allemaal niet. De Arabische landen houden een bord voor hun kop. Ze hebben de palestijnen aan hun lot overgelaten.
Bovendien is het bijna onmogelijk om palestina in te komen en te vertrekken.
Dat.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:08 schreef WJMW het volgende:
[..]
Ja ik ben dat wel deels met je eens, Hamas is een verwerpelijke en oerdomme (fundamentalisten, ja wat kun je verwachten) organisatie. Maar...
Het probleem is dat Israël keihard over de inwoners van Gaza heenloopt, ze creeëren daar al jaren bewust een humanitaire crisis door alle grenzen af te sluiten (dus er kunnen geen goederen in of uit, dus de economie wordt de nek omgedraaid) en door alle vruchtbare grond en viswateren tot no-go zone te verklaren (als je daar komt wordt je door militairen zonder proces neergeschoten). Er is dus altijd te weinig voedsel, te weinig (medische) noodzakelijke goederen en te weinig perspectief in Gaza. Wanneer ze dan eens terugbijten door een paar van die suffe projectielen af te schieten (die werkelijk waar echt de titel raket niet verdienen) dan komt Israël even flink huishouden en roepen ze 'zie je wel, ze zijn slecht!' Eerst tot wanhoop drijven, en als ze dan iets terugdoen ze keihard afstraffen, het is te laag voor woorden eigenlijk.
Wat kunnen de inwoners van Gaza nog doen behalve de wapens oppakken? Gaza is al decennia een openluchtgevangenis. Inwoners mogen niet weg, maar een leven opbouwen is ook onmogelijk door alle sancties en het getreiter van Israël.
Die doden aantallen zouden hoogt waarschijnlijk niet zo hoog zijn geweest als er geen Hamas was.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:49 schreef Crip het volgende:
[..]
Dan stopt het geweld? Dat is echt naïef om te denken.Israel onderdrukt het volk al jaren, maakt niet uit of ze bij hamas horen aangezien je onschuldige burgers elke dag het leven zuur maken
Als hamas er niet was dan hadden die Palestijnen helemaal niets meer voor zichzelf. Ik rechtvaardig actie's van hamas niet maar als letterlijk Niemand anders op de wereld actie neemt om die Palestijnen gewoon hun eigen stuk te geven vind ik het niet gek dat ze niet opgeven. Het is ook hun land.
Haat tegen joden wordt ze met de paplepel ingegoten. Staat in hun studieboeken, en zowel ouders als onderwijzers leren het de kinderen. Dus nee, dat gaat nooit veranderen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:01 schreef Tomansss het volgende:
Zien ze nou echt niet dat de oorzaak van alle doden en chaos in gaza bij hun "eigen volk" ligt? Hamas blijft maar vuren tegen een veel groter land waar van toch niet te winnen valt. In plaats van hun gelijk halen kunnen ze veel beter aan hun eigen volk denken en niet hun volk als schild gebruiken en daarna gaan janken dat er weer zoveel 100en dood zijn. Zien de Palestijnen dit nou echt niet? Kunnen ze hun Haat niet aan de kant zetten voor hun geliefden? Leer toch is van het verleden.
Godsamme, wat sla je de plank volledig mis. Oja het is internet, mensen hebben hun uitgesproken mening klaar over dingen zonder dat ze er iets van weten.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:48 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Haat tegen joden wordt ze met de paplepel ingegoten. Staat in hun studieboeken, en zowel ouders als onderwijzers leren het de kinderen. Dus nee, dat gaat nooit veranderen.
Je zou het zelfs kunnen omdraaien: hoe lang staat Israel nog toe dat een stel terroristen hun inwoners blijven opblazen, terwijl Israel stomweg de mogelijkheid heeft om de hele gazastrook met de grond gelijk te maken. Als het andersom was geweest, hadden de palestijnen allang Israel met de grond gelijkgemaakt.
En ondertussen willen ze allemaal in hetzelfde stukje "heilige woestijn" wonen![]()
Aantal dagen geleden zat bij Knevel en van de Brink ook een palestijn aan tafel (die overigens Frits Barend totaal niet liet uitpraten. Frits Barend wie een Jood is). En die palestijn had als voorstel dat Israel zich liet ontwapenen. Dat er dan vrede zou komen. Alsof iedereen zo dom is en niet zou weten dat israel dan plat wordt gebombardeerd.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:48 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Haat tegen joden wordt ze met de paplepel ingegoten. Staat in hun studieboeken, en zowel ouders als onderwijzers leren het de kinderen. Dus nee, dat gaat nooit veranderen.
Je zou het zelfs kunnen omdraaien: hoe lang staat Israel nog toe dat een stel terroristen hun inwoners blijven opblazen, terwijl Israel stomweg de mogelijkheid heeft om de hele gazastrook met de grond gelijk te maken. Als het andersom was geweest, hadden de palestijnen allang Israel met de grond gelijkgemaakt.
En ondertussen willen ze allemaal in hetzelfde stukje "heilige woestijn" wonen![]()
Er is in dat gebied vaak een Joodse staat geweest, de Joden leefde ook in het midden Oosten in de tijd van Jezus. Dus daar heb je gelijk ja. Want bij Jezus waren het de Joden die rond Jeruzalem zaten en niet de Palestijnen .quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:34 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Zou Hamas ze gewoon accepteren en zouden andere Arabische volken Israël accepteren en zou er geen geweld zijn vanuit Moslim gronden, dan werd Israël echt wel op de vingers getikt wereldwijd als het ging schieten zonder reden, maar nu heeft het een reden want tja Hamas vuurt raketten en shit.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:49 schreef Crip het volgende:
[..]
quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:34 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Als je goed bij je hoofd bent ben je ook niet zo debiel om een expansiedrift van de Joodse staat om gebieden waar de Islam de grootste religie is goed te praten.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:37 schreef DoubleChoc het volgende:
en als je goed bij je hoofd bent sla je niemand van een fiets af.
Wie heeft de garantie dat hetzelfde niet voor Hamas/Palestina geldt?quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:54 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Aantal dagen geleden zat bij Knevel en van de Brink ook een palestijn aan tafel (die overigens Frits Barend totaal niet liet uitpraten. Frits Barend wie een Jood is). En die palestijn had als voorstel dat Israel zich liet ontwapenen. Dat er dan vrede zou komen. Alsof iedereen zo dom is en niet zou weten dat israel dan plat wordt gebombardeerd.
Veroveren is er altijd geweest, en zal altijd blijven. Waarom helpen de omliggende rijke Arabische landen Palestina niet? Zoals ik in een eerder post beschreef: Palestina heeft geen bondgenoten, grondstoffen die belangrijk zijn, en een te zwak leger. Dus het is logische dat Israël Palestina annexeert. Het is misschien niet leuk, maar wat doe je eraan? Antwoord:gebruik ouderen, vrouwen, en kinderen als menselijk schild om zo steun te krijgen van de rest van de wereld.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:11 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Als je goed bij je hoofd bent ben je ook niet zo debiel om een expansiedrift van de Joodse staat om gebieden waar de Islam de grootste religie is goed te praten.
Sja, beetje eigen schuld, moet je je maar niet als barbaar uit 937 vc gedragen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:36 schreef RM-rf het volgende:
ik zou zelfs zeggen dat de Palestijnen een enorme betonnen plaat voor hun kop hebben:
deze om exact te zijn:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |