abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143034462
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 22:54 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Iran is de enige trouwe partner gebleken door alle verschillende tijden heen en voorziet Hamas van kennis en wapens voor het verzet. Opmerkelijk. Saudie Arabie en Egypte willen oa daarom nu ook van Hamas af, zowel omdat ze Moslimbroeders zijn als dat Iran hen steunt al jaren (vooral reden voor Saudie Arabie dit)....ze zitten in zelfde schuitje als Israel dat ook van hen af wilt. Netanyahu heeft teruggetrokken nu met de hoop en het vertrouwen dat hij Hamas kan dwingen tot ontwapening met "partners in de regio" Egypte en Saudie Arabie.

Wat een helden die Arabieren _O_

Laten we weer snel sjieten en Iran gaan afmaken op Saudisch appel :P
Saudi heeft gewoon foute politiek bedreven al deze jaren, nu gaan ze de blaren voelen en zullen ze zien dat ze verkeerd hebben gehandeld. Ik had altijd respect voor het koninklijke saudie maar die respect is weggegaan, vooral nadat zij het noorden van Jemen aan de sjiieten hebben gelaten zonder zich ermee te bemoeien en nu in Syrie hebben ze het sektarisch geweld alleen maar bevorderd. Ik ga KSA niet meer goedpraten, ze hebben verkeerd politiek bedreven en nu zijn ze fucked.
pi_143034519
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 22:54 schreef kurd0w het volgende:
Het midden-oosten, en vooral Koerdisch gebied, is gemixed qua etniciteit en religie. Daar kun je geen kalifaat beginnen. Onmogelijk.
In die regio zijn er al meerdere kalifaten geweest.
-
pi_143034565
@abdullahawez: 15(10 kids and 5 elders) of those who fled from Sinjar to the neighboring mountains have died because of hunger. #Kurdistan
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_143034614
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 22:54 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Wel grappig dat jij een hekel hebt aan ''koerdische anti-religieuzen'' maar dat je zelf niet inziet dat zij juist de beste zijn voor die regio's stabiliteit. Het midden-oosten, en vooral Koerdisch gebied, is gemixed qua etniciteit en religie. Daar kun je geen kalifaat beginnen. Onmogelijk.
Het is daar 1 grote haat en dat werk je niet weg. Kalifaat is op dit moment geen oplossing, maar dictaturen zijn wel nodig. Ik sta zeker achter het Sadaam tijdperk en deze tijdperk bewijst mijn gelijk.
pi_143034635
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:02 schreef mrstylo het volgende:
@abdullahawez: 15(10 kids and 5 elders) of those who fled from Sinjar to the neighboring mountains have died because of hunger. #Kurdistan
Eens kijken of het YPG/Pesh offensief onze doden kan wraken. Hopelijk gaan de haatbaarden weg en blijven ze met hun tengels van de Koerden af. Wat de arabieren onder elkaar doen moeten ze zelf weten.
pi_143034640
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 22:54 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Iran is de enige trouwe partner gebleken door alle verschillende tijden heen en voorziet Hamas van kennis en wapens voor het verzet. Opmerkelijk. Saudie Arabie en Egypte willen oa daarom nu ook van Hamas af, zowel omdat ze Moslimbroeders zijn als dat Iran hen steunt al jaren (vooral reden voor Saudie Arabie dit)....ze zitten in zelfde schuitje als Israel dat ook van hen af wilt. Netanyahu heeft teruggetrokken nu met de hoop en het vertrouwen dat hij Hamas kan dwingen tot ontwapening met "partners in de regio" Egypte en Saudie Arabie.

Wat een helden die Arabieren _O_

Laten we weer snel sjieten en Iran gaan afmaken op Saudisch appel :P
Tja, Arabieren he.
pi_143034657
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:03 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Het is daar 1 grote haat en dat werk je niet weg. Kalifaat is op dit moment geen oplossing, maar dictaturen zijn wel nodig. Ik sta zeker achter het Sadaam tijdperk en deze tijdperk bewijst mijn gelijk.
Deze discussie hebben we eerder al gehad en begin ik niet alweer :') Ilias Chemicali :')
pi_143034686
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:01 schreef Charismatisch het volgende:
In die regio zijn er al meerdere kalifaten geweest.
Als er iets blijkt vandaag de dag is dat het (kalifaat)verleden absoluut niets zegt over het heden. Je kan de Ottomanen onmogelijk vergelijken met de koppensnellers die net in Irak een eigen "kalifaat" hebben uitgeroepen zogenaamd. Dit kan jij toch ook wel inzien lijkt me?
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_143034733
Bijna geen enkele moslim sheiyk heeft het kalifaat van ISIS erkend, zelfs de Taliban heeft het niet eens erkent. Dus hoe serieus kunnen we deze "kalifaat" nou nemen?
pi_143034821
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:00 schreef De_Ilias het volgende:
Ik ga KSA niet meer goedpraten, ze hebben verkeerd politiek bedreven en nu zijn ze fucked.
Jij zegt het nu. Die hele Saoed familie en monarchie is vanaf het ontstaan en zeker toen er olie werd gevonden pure ******.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_143034839
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:05 schreef Aloulou het volgende:
Als er iets blijkt vandaag de dag is dat het (kalifaat)verleden absoluut niets zegt over het heden. Je kan de Ottomanen onmogelijk vergelijken met de koppensnellers die net in Irak een eigen "kalifaat" hebben uitgeroepen zogenaamd. Dit kan jij toch ook wel inzien lijkt me?
Hij zegt dat een kalifaat onmogelijk is. Ik geef aan dat het verleden iets anders laat zien.
-
pi_143034913
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:08 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Jij zegt het nu. Die hele Saoed familie en monarchie is vanaf het ontstaan en zeker toen er olie werd gevonden pure ******.
Betekent niet dat ik Iran steun en goedpraat, ik nog namelijk nog meer een hekel aan Iran dan Israel. Ayatollags zijn de grootste evils op deze aardbol, zij steunen Hamas gewoon zodat ze atashayo3 (التشيع) kunnen bevorderen in die regio. Net zoals zij in Libanon met hezbollaat hebben gedaan.
pi_143035207
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:08 schreef Charismatisch het volgende:
Hij zegt dat een kalifaat onmogelijk is. Ik geef aan dat het verleden iets anders laat zien.
Hij zegt dat het onmogelijk is omdat het Koerdistan (in 2014) verdeelt is in vele verschillende etnische en religieuze (sub)groepen. Hij verwijst naar Koerdistan nu en spreekt over vandaag de dag lijkt me. Kijk om je heen welke groepen zo'n Kalifaat uitroepen en je weet dat de vergelijking met het verleden totaal niet opgaat. Overigens waren de overgrote meerderheid van de kalifaten vroeger gewoon monarchieen. Te beginnen met de meest recente het Ottomaanse "kalifaat".
pi_143035272
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:16 schreef Aloulou het volgende:
Hij zegt dat het onmogelijk is omdat het Koerdistan (in 2014) verdeelt is in vele verschillende etnische en religieuze (sub)groepen. Hij verwijst naar Koerdistan nu en spreekt over vandaag de dag lijkt me. Kijk om je heen welke groepen zo'n Kalifaat uitroepen en je weet dat de vergelijking met het verleden totaal niet opgaat. Overigens waren de overgrote meerderheid van de kalifaten vroeger gewoon monarchieen. Te beginnen met de meest recente het Ottomaanse kalifaat.
Ja, maar bestonden al die etnische en religieuze (sub)groepen niet ten tijde van het vorige kalifaat?
-
pi_143035458
Waarom staat er niemand op die ISIS echt weg wil vagen?
pi_143035495
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:18 schreef Charismatisch het volgende:
Ja, maar bestonden al die etnische en religieuze (sub)groepen niet ten tijde van het vorige kalifaat?
Tuurlijk wel. Dat is mijn punt niet. De ideologie waarmee het "kalifaat" werd geregeerd was echter niet de extreem sektarische en vernietigende ideologie van groepen die nu een Kalifaat uitroepen. En daarmee kan je dus het verleden (veel toleranter en pragmatischer naar etnische en religieuze verschillen) niet vergelijken met het heden en de mensen die het uitroepen zoals ISIS (allesvernietigend en extreem sektarisch). Daarnaast zijn tijden ook veranderd, en dus ook de tijdsgeest van mensen bijv in hoe zij naar een staat kijken en wat zij verwachten. Maar dat is secundair. De vergelijking van "kalifaten" in het verleden en de groepen die er nu voor vechten gaat toaal niet op.
  zondag 3 augustus 2014 @ 23:24:41 #167
432160 barzani
Kurdistan, yan naman.
pi_143035589
Islam zal op de lange termijn verdwijnen uit Koerdistan. Honderdduizenden nieuwe atheistische Koerden over de afgelopen jaren. Er is steeds minder begrip voor Islamitische extremisten, er zijn meer dan 400 Mullahs ontslagen, en honderden gearresteerd. Ik verwacht dat de volgende stap is: verbieden van religieuze Islamitische partijen.

Islam = Arabieren religie. Koerden zijn destijds na honderden jaren met moeite, met geweld en economische onderdrukking, bekeert tot Arabische religie van dood en verderf (Islam). Islam heeft zich nooit volledig kunnen ''vestigen'' in Koerdistan, zoals in andere delen van het Midden-Oosten waar 95-100% van de bevolking moslim is. Rond 65% van de Koerden is Islam (althans, op papier), 35% is dat niet (Joods, Christen, Mandean, Shabbak, Yezidi, Yarsan, Zardashti, Ishikism, etc.).

ISIS is een zegen. Nu zullen meer Koerden zich keren tegen de Islam :).

Slechts 8-9% van de Koerden in Zuid-Koerdistan stemde op Islamitische partijen (en het blijft afnemen, 1 of 2 verkiezingen geleden was dat nog 12 of 13%). In de rest van het Midden-Oosten (op een/misschien 2-3 landen na) halen ze bijna altijd de meerderheid :').
pi_143035742
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:22 schreef Aloulou het volgende:
Tuurlijk wel. Dat is mijn punt niet. De ideologie waarmee het "kalifaat" werd regeert was niet de extreem sektarische en vernietigende ideologie van groepen die nu een Kalifaat uitroepen. En daarmee kan je dus het verleden (veel toleranter en pragmatischer naar etnische en religieuze verschillen) niet vergelijken met het heden. Daarnaast zijn tijden ook verandert, en dus ook de tijdsgeest van mensen bijv in hoe zij naar een staat kijken en wat zij verwachten. Maar dat is secundair. De vergelijking van "kalifaten" in het verleden en de groepen die er nu voor vechten gaat toaal niet op.
Maar dat was niet mijn punt. Hij zei dat een kalifaat onmogelijk is. Jezidi's zijn niet 30 jaar geleden ontstaan, ze bestonden ook ten tijde van het vorige kalifaat. Als men toen al in staat was om "tolerant en pragmatisch" te zijn tegenover etnische en religieuze verschillen, dan hoeft dit in de 21ste eeuw al helemaal geen probleem te vormen.
-
pi_143035817
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:10 schreef De_Ilias het volgende:
Betekent niet dat ik Iran steun en goedpraat, ik nog namelijk nog meer een hekel aan Iran dan Israel. Ayatollags zijn de grootste evils op deze aardbol, zij steunen Hamas gewoon zodat ze atashayo3 (التشيع) kunnen bevorderen in die regio. Net zoals zij in Libanon met hezbollaat hebben gedaan.
Iran heeft een softe expansiepolitiek. Maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat elke regionale grootmacht dat heeft (Turkije, Saudie Arabie, Rusland, Amerika etc). Maar feit is wel dat Iran een grote vriend van de Palestijnen is geweest die voor gewapend verzet kiezen tegen de bezetting en kolonisering van Israel.

Net zoals jij als salafist jouw waarheid graag wil verkondigen aan andere niet-salafi's doen anderen dat ook. Het is niet ongewoon dat dus sjieten dat ook naar niet-sjieten willen doen. Alleen is de steun aan Hamas echt niet vanwege die reden voornamelijk. Dat is gewoon onzin. Het laat overigens ook zien dat Iran in internationale politiek wel gewoon zaken kan doen met soennieten en ook met soennieten van "Islamistische inslag". Dat hele vijandsbeeld van sjieten en soennieten zoals de Saudische slaven graag mensen willen verkopen (omdat ze doodsbang zijn voor Iran) gaat voor Hamas totaal niet op. Zij zien in Iran het enige land dat hen altijd steunt terwijl andere (Arabische) machthebbers Israel graag mee willen helpen om Hamas een kop kleiner te maken. Netanyahu zal wel in zijn handjes wrijven zeg met zo'n Sisi en Saudische "partners for peace" (ze weten het altijd in mooie woorden te verstoppen :D).
pi_143035922
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:29 schreef Aloulou het volgende:
Maar feit is wel dat Iran een grote vriend van de Palestijnen is geweest die voor gewapend verzet kiezen tegen de bezetting en kolonisering van Israel.
Sinds 1979, daarvoor had Iran goede banden met Israël. En waarom levert Iran niet betere wapens aan Hamas?
-
pi_143036047
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:27 schreef Charismatisch het volgende:
Maar dat was niet mijn punt. Hij zei dat een kalifaat onmogelijk is. Jezidi's zijn niet 30 jaar geleden ontstaan, ze bestonden ook ten tijde van het vorige kalifaat. Als men toen al in staat was om "tolerant en pragmatisch" te zijn tegenover etnische en religieuze verschillen, dan hoeft dit in de 21ste eeuw al helemaal geen probleem te vormen.
Ik bekijk het anno 2014 niet theoretisch (dan "hoeft het in principe geen probleem te vormen") maar praktisch. Maar laat ik het anders vragen, zijn ISIS én andere groepen die door middel van wapens een "kalifaat" willen uitroepen tolerant en pragmatisch tegenover etnische minderheden als Jezidi's?
pi_143036117
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:31 schreef Charismatisch het volgende:
Sinds 1979, daarvoor had Iran goede banden met Israël.
Het mag logisch zijn dat ik het over het huidige regime heb. Dus na wat men de revolutie noemt.

quote:
En waarom levert Iran niet betere wapens aan Hamas?
Doen ze dat niet?
pi_143036118
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:34 schreef Aloulou het volgende:
Ik bekijk het anno 2014 niet theoretisch (dan "hoeft het in principe geen probleem te vormen") maar praktisch. Maar laat ik het anders vragen, zijn ISIS én andere groepen die door middel van wapens een "kalifaat" willen uitroepen tolerant en pragmatisch tegenover etnische minderheden als Jezidi's?
Nee, dat zijn ze niet. En de Jezidi's zijn een religieuze bevolkingsgroep.
-
pi_143036149
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:36 schreef Aloulou het volgende:
Doen ze dat niet?
Nee, Hamas krijgt niet het beste wat de Iraniërs te bieden hebben.
-
  zondag 3 augustus 2014 @ 23:37:33 #175
432160 barzani
Kurdistan, yan naman.
pi_143036171
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:36 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Nee, dat zijn ze niet. En de Jezidi's zijn een religieuze bevolkingsgroep.
Ethnoreligious.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')