Weet ik. Heb er ook paar in mijn familie. Maar is niet in de meerderheid.quote:
Veel koerden zijn communistisch en seculier, dat ik reden genoeg voor mij om hun als anti religie te zien.quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:01 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ze slaan elkaar de koppen niet in vanwege religieuze verschillen = anti-religie?
...Maar ondertussen is er in Noord-Iraaks Koerdistan meer religieuze vrijheid dan bijv bij ISIS-broeders. In Iraaks Koerdistan kan de sjiet zijn ding doen, soenniet, yazidi, christen en zelfs....ja ook...zelfs de salafi. Heb keer zo'n artikel over zo'n kereltje voorbij zien komen die "imam" was.quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:04 schreef De_Ilias het volgende:
Veel koerden zijn communistisch en seculier, dat ik reden genoeg voor mij om hun als anti religie te zien.
Maar leven die ook door elkaar heen? Zijn volgens mij nog steeds allemaal aparte stammenquote:Op zondag 3 augustus 2014 21:06 schreef Aloulou het volgende:
[..]
...Maar ondertussen is er in Noord-Iraaks Koerdistan meer religieuze vrijheid dan bijv bij ISIS-broeders. In Iraaks Koerdistan kan de sjiet zijn ding doen, soenniet, yazidi, christen en zelfs....ja ook...zelfs de salafi. Heb keer zo'n artikel over zo'n kereltje voorbij zien komen die "imam" was.
Nee, als de Koerden anti-religie zijn zijn ISIS koeffaar.
Ik denk niet dat je salafist kan zijn bij de Koerdische extremisten.quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:06 schreef Aloulou het volgende:
[..]
...Maar ondertussen is er in Noord-Iraaks Koerdistan meer religieuze vrijheid dan bijv bij ISIS-broeders. In Iraaks Koerdistan kan de sjiet zijn ding doen, soenniet, yazidi, christen en zelfs....ja ook...zelfs de salafi. Heb keer zo'n artikel over zo'n kereltje voorbij zien komen die "imam" was.
Nee, als de Koerden anti-religie zijn zijn ISIS koeffaar.
Dat maakt toch niet uit? In Amerika leven ook veel groepen in hun eigen gemeenschappen. Zolang de Iraaks-Koerdische overheid de groepen de ruimte geeft voor religieuze invulling etc kan je ze niet anti-religie noemen. Dat het dan een van oorsprong marxistische partij is die er regeert zegt niet zoveel, gaat om het beleid in praktijk.quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Maar leven die ook door elkaar heen? Zijn volgens mij nog steeds allemaal aparte stammen
Hier stopte ik met lezenquote:
Hier hebben ze een salafi-imam van een moskee geliquideerd. Wie erachter zit is onbekend maar er zijn wat ik eerder heb gelezen wel salafi-imam's. Als hij een imam kon zijn is er blijkbaar geen repressief beleid:quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:09 schreef De_Ilias het volgende:
Ik denk niet dat je salafist kan zijn bij de Koerdische extremisten.
Aangezien het om stammen gaat kijkt men het liefst naar hun eigen regio/gebied. Aangezien het bij ISIS niet om stammen gaat is de situatie anders.quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:09 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dat maakt toch niet uit? In Amerika leven ook veel groepen in hun eigen gemeenschappen. Zolang de Iraaks-Koerdische overheid de groepen de ruimte geeft voor religieuze invulling etc kan je ze niet anti-religie noemen. Dat het dan een van oorsprong marxistische partij is die er regeert zegt niet zoveel, gaat om het beleid in praktijk.
Niemand durft te kiezen, als je anti ISIS bent en ISIS wint heb je een probleem en andersom etc.quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
Heeft iemand hier enig idee waarom het westen zich niet lijkt te bemoeien met wat er daar in die zandbak allemaal gaande is? Normaliter zijn we niet vies van een beetje inmenging in interne zaken van andere landen, maar nu is het stil.
Why?
Hoezo probleem?quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Niemand durft te kiezen, als je anti ISIS bent en ISIS wint heb je een probleem en andersom etc.
Je bent vergeten dat er olie is in die regio?quote:
Gozer leuk allemaal, maar waar zijn jouw bronnen? PDK doet graag aan propaganda. Jouw partij zijn de grootste pussys van heel Koerdistan.quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:22 schreef barzani het volgende:
De Koerden zijn weg uit Shingal. Er zijn nog 10,000 Arabieren. Peshmerga zijn daarom begonnen met hevige bombardementen. Dit leek wel gepland te zijn, alle Arabische ratten die de Jihadisten toegang verleenden, worden nu aan flarden geschoten!
Bedoel je deze man?quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:26 schreef barzani het volgende:
Her biji Serok me Barzani!
Bezorgen de Arabieren en Perzen al sinds 1930 hartaanvallen. Briljante politieke en militaire strategen, de Iran-Irak oorlog, bijvoorbeeld, was een gevolg van Barzani's revolutie. Resultaat: meer dan 1.5 miljoen Arabische & Perzische doden (vijanden van Koerdistan).
Het zou mij NIETS verbazen als heel dit ISIS gebeuren ook gepland is door Serok Barzani.
Lekker profiteren van het leed van onze vijanden, speel ze tegen elkaar uit, en breidt Koerdistan beetje bij beetje uit.
Kurdistan, yan naman!
Mosul zal binnenkort geannexeerd worden, en de Arabieren die ISIS toegang verleenden, zullen of gedeporteerd worden naar de zandbakken van Arabië, of vervolgd worden voor hun verraad.
Ja, ik bedoel die man. Weet je wat het leuke is? Dat is een foto van het bestand van 1970. De Arabieren besloten tot onderhandelingen over te gaan omdat Barzani, de man op die foto, bijna het gehele Iraakse leger had afgeslacht.quote:
Wat moet Hezbollah precies klaren?quote:Op zondag 3 augustus 2014 20:36 schreef Aloulou het volgende:
Het is tijd geworden dat Nasrallah gaat ingrijpen in Irak. Laat Hizbullah de klus maar klaren, dat kunnen ze wel![]()
En we hoeven niet bang te zijn voor MHP in Turkije, Sultan Erdogan de beste koerdenvriend in de historie van de Turkse republiek ooit geeft die elitaire linkse Ataturk-aanbidders elke verkiezingen maar weer een flink pak slaagZe liggen bij de schroothoop van de Turkse geschiedenis en dankzij dat kunnen de Koerden weer beetje ademhalen.
Ja, dat hebben zij.quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat moet Hezbollah precies klaren?
alsof ze in Syrie zoveel hebben bereikt...
quote:Stille tocht tegen ISIS-onderdrukking
zondag 3 aug 2014, 21:07 (Update: 03-08-14, 21:14)
In Enschede hebben zo'n 4500 mensen meegelopen in een stille tocht om aandacht te vragen voor christenen in Irak en Syrië. Christenen in het Midden-Oosten komen steeds meer onder vuur te liggen door de opmars van radicale moslims.
Het protest was georganiseerd door de Syrisch-orthodoxe gemeenschap. In de regio wonen veel Syrisch-orthodoxen doordat er in de jaren 60 veel gastarbeiders in de textielindustrie kwamen werken.
Patriarch Moran Mor Ignatius Ephrem II had alle geloofsgenoten wereldwijd opgeroepen vandaag aandacht te vragen voor de misstanden. "De wortels van het christendom worden uitgerukt en voorgoed kapotgemaakt", aldus een woordvoerder.
Zuivering
Aanleiding voor de stille tocht was de etnische zuivering van de stad Mosul door moslim-extremisten van ISIS. Afgelopen weken is de christelijke gemeenschap uit Mosul verdreven. Slechts een handjevol durfde nog in de Iraakse stad te blijven.
De tocht werd besloten met een dienst in de Jacobuskerk in Enschede.
Oh ja. Hij had bijna iedereen afgeslacht en die overbleef kon wel ff 240000 Koerden in 1 maand doden?quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:29 schreef barzani het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel die man. Weet je wat het leuke is? Dat is een foto van het bestand van 1970. De Arabieren besloten tot onderhandelingen over te gaan omdat Barzani, de man op die foto, bijna het gehele Iraakse leger had afgeslacht.
Niets mis met die foto. Straalt overwinning uit. De machtigste Arabier (Saddam Hussain), en een van de machtigste Arabische legers ter wereld, werd op zijn knieën gebracht door de briljante generaal Barzani.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |