quote:Op zondag 3 augustus 2014 07:20 schreef detulp050 het volgende:
Blauw heeft voorrang, want die parkeerstrook is geen onderdeel Vd rijbaan. Alleen rood heeft dus een obstakel en moet derhalve wachten. Blauw kan gewoon rechtdoor rijden.
quote:Op zondag 3 augustus 2014 07:20 schreef detulp050 het volgende:
Blauw heeft voorrang, want die parkeerstrook is geen onderdeel Vd rijbaan. Alleen rood heeft dus een obstakel en moet derhalve wachten. Blauw kan gewoon rechtdoor rijden. Hoe smal de rijbaan is na de wegsplitsing is niet relevant.
Het kan heel goed dat jij dat niet inziet maar de verkeersregels zien dat wel in en dat is het enige dat echt telt.quote:Op zondag 3 augustus 2014 08:59 schreef CafeRoker het volgende:
Wat markeringen betreft is die parkeerstrook gewoon weg. Er is niets van parkeervakken geschilderd of borden geplaatst. Ik zie niet in waarom die driekhoekjes van een vierkante meter aan het begin en het einde niet gewoon zelf obstakels zijn op een weg waar je gewoon aan beide kanten mag parkeren.
Op basis waarvan zou je precies kunnen bepalen hoe je dit moet zien?
ok, zo'n paint is natuurlijk maar een benadering. Zie ook m'n toevoeging..quote:Op zondag 3 augustus 2014 09:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het kan heel goed dat jij dat niet inziet maar de verkeersregels zien dat wel in en dat is het enige dat echt telt.
Blauw heeft voorrang, en daar is geen discussie over mogelijk met oom agent.
Nee want het is nog altijd een parkeervak, de weg wordt breder.quote:Op zondag 3 augustus 2014 09:15 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
ok, zo'n paint is natuurlijk maar een benadering. Zie ook m'n toevoeging..
Kijk er met die bril nog eens naar. Verandert dat nog iets? Zo nee, waarom niet?
Voor een parkeervak heb je lijnen op de weg nodig..quote:Op zondag 3 augustus 2014 09:16 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nee want het is nog altijd een parkeervak, de weg wordt breder.
Voor een parkeervak heb je geen lijnen op de weg nodig.quote:Op zondag 3 augustus 2014 09:17 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Voor een parkeervak heb je lijnen op de weg nodig..
dat zou de situatie ook heel anders maken en in dat geval zou het wat mij betreft ook geen discussie zijn
Dit.quote:Op zondag 3 augustus 2014 07:20 schreef detulp050 het volgende:
Blauw heeft voorrang, want die parkeerstrook is geen onderdeel Vd rijbaan. Alleen rood heeft dus een obstakel en moet derhalve wachten. Blauw kan gewoon rechtdoor rijden. Hoe smal de rijbaan is na de wegsplitsing is niet relevant.
Neuh, ik wil weten wat ervoor zorgt dat het deel van de weg waar de auto's aan rechterkant parkeren op de foto links niet bij de rijbaan laat horenquote:Op zondag 3 augustus 2014 09:42 schreef bonke het volgende:
volgens mij is ts alleen blij als er iemand is die iets anders zegt dan blauw heeft voorrang
borden die zeggen dat je er niet mag parkeren of een gele lijn aan de stoeprandquote:Op zondag 3 augustus 2014 09:46 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Neuh, ik wil weten wat ervoor zorgt dat het deel van de weg waar de auto's aan rechterkant parkeren op de foto links niet bij de rijbaan laat horen
Dat komt vooral door je paint, die de suggestie wekt dat het een parkeervak is, terwijl het in werkelijkheid wellicht eerder een weg met diverse obstakels is, waar aan beide kanten geparkeerd wordt.quote:Op zondag 3 augustus 2014 09:46 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Neuh, ik wil weten wat ervoor zorgt dat het deel van de weg waar de auto's aan rechterkant parkeren op de foto links niet bij de rijbaan laat horen
Klopt.quote:Op zondag 3 augustus 2014 09:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat komt vooral door je paint, die de suggestie wekt dat het een parkeervak is, terwijl het in werkelijkheid wellicht eerder een weg met diverse obstakels is, waar aan beide kanten geparkeerd wordt.
In dat geval is het een kwestie van onderling oplossen, beleefdheid zeg maar. En dat laatste zorgt voor de ongelukkenquote:Op zondag 3 augustus 2014 09:51 schreef CafeRoker het volgende:
Klopt.
Dit doet meer recht aan de echte situatie.
[ afbeelding ]
Vooral het gebrek aan dat laatstequote:Op zondag 3 augustus 2014 10:04 schreef Rewimo het volgende:
[..]
In dat geval is het een kwestie van onderling oplossen, beleefdheid zeg maar. En dat laatste zorgt voor de ongelukken
Jij snapt 'mquote:
In dit soort situaties is dominantie net zo killing als twijfelkontgedrag.quote:Op zondag 3 augustus 2014 10:26 schreef spijkerbroek het volgende:
Degene die een obstakel voor zijn neus heeft, moet de ander voorrang verlenen. De ander kan immers, zonder uit te (moeten) wijken, zijn richting vervolgen.
Als beide partijen een obstakel voor hun neus hebben waarvoor ze moeten uitwijken, moeten ze het onderling oplossen. Als beiden dan zo nodig hun dominantie moeten laten gelden en zo kansloos zijn dat er een botsing komt, dan is dat hun beider schuld. 30km/u en dan nog tegen elkaar aan rijden. Dan ben je wel een gigantische tokkie
Klopt, en volgens mij is het stomme dat een van de twee denkt geen obstakel voor de neus te hebben en daarom doorrijdt. Eigenlijk vond ik het ook nooit zo spannend tot ik in korte tijd twee keer een fiets bijna onderuit heb zien gaan omdat een auto ineens het stuur omgooide.quote:Op zondag 3 augustus 2014 10:26 schreef spijkerbroek het volgende:
Degene die een obstakel voor zijn neus heeft, moet de ander voorrang verlenen. De ander kan immers, zonder uit te (moeten) wijken, zijn richting vervolgen.
Als beide partijen een obstakel voor hun neus hebben waarvoor ze moeten uitwijken, moeten ze het onderling oplossen. Als beiden dan zo nodig hun dominantie moeten laten gelden en zo kansloos zijn dat er een botsing komt, dan is dat hun beider schuld. 30km/u en dan nog tegen elkaar aan rijden. Dan ben je wel een gigantische tokkie
Bij twijfelkontgedrag staat men stil.quote:Op zondag 3 augustus 2014 10:34 schreef danos het volgende:
In dit soort situaties is dominantie net zo killing als twijfelkontgedrag.
Ja om totaal onverwacht op het gas te gaan. Zelfde als bij zebrapaden, twijfelkonten gaan niet lopen en blijven een beetje heen en weer wiegen, dan ga je als automobilist toch maar rijden en dan beginnen ze opeens te lopenquote:Op zondag 3 augustus 2014 10:34 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Bij twijfelkontgedrag staat men stil.
En dan rij je dus zo langzaam dat een tikje op de rem genoeg is om stil te staan.quote:Op zondag 3 augustus 2014 10:37 schreef danos het volgende:
Ja om totaal onverwacht op het gas te gaan. Zelfde als bij zebrapaden, twijfelkonten gaan niet lopen en blijven een beetje heen en weer wiegen, dan ga je als automobilist toch maar rijden en dan beginnen ze opeens te lopen
Geel hesje aan en niemand die je ook maar vraagt waar je mee bezig bent.quote:Op zondag 3 augustus 2014 11:26 schreef Wespensteek het volgende:
Creatief oplossen. 's Nachts met een pot verf de strepen van de parkeervakken op de weg schilderen die ze vergeten zijn.
Als we het hebben over ongevallen met 30km/uur, denk ik dat er weinig statistieken te vinden zullen zijn.quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:09 schreef CafeRoker het volgende:
Nja, het heeft natuurlijk geen zin om problemen te zoeken die er niet zijn. Ik ga eerst eens bij de gemeente de ongevalstatistieken van die weg opvragen, voor en na de herinrichting.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het effect van een dergelijke herinrichting.
Nee. Dan ga je er volgas langsquote:Op zondag 3 augustus 2014 10:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En dan rij je dus zo langzaam dat een tikje op de rem genoeg is om stil te staan.
En daar komen dus ongelukken van. Niet doordat die twijfelkonten langzaam zijn, maar omdat debielen vol gas doorkarren.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:09 schreef NieuweNier het volgende:
Nee. Dan ga je er volgas langs
Het gebeurde een keer. Ik reed op een 80 weg met zebrapad. Ik zag dat de mensen begonnen te lopen.
Ik had eigenlijk geen zin te stoppen. Ik was al super te laat.
Toen volgas met 130 over dat zebrapad heen gescheurd. Ik schaamde me best wel
Ik zie toch dat er ruimte over was? Ander zou ik het andere pedaaltje intrappenquote:Op zondag 3 augustus 2014 14:11 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En daar komen dus ongelukken van. Niet doordat die twijfelkonten langzaam zijn, maar omdat debielen vol gas doorkarren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |