abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143001091
Ik Vertrek
Serie reportages waarin Nederlanders, die hun geluk in het buitenland gaan beproeven, worden gevolgd. Om uiteenlopende redenen vertrekken steeds meer mensen uit Nederland. De zon, de vrijheid, de mentaliteit of ouderwets ondernemersschap spelen een rol in de verstrekkende beslissing om je voorgoed in het buitenland te vestigen en hier huis en haard op te zeggen. Ook dit seizoen volgen we uiteenlopende gezinnen en stellen. Waar gaan ze naar toe? Waarom en wat laten ze achter? We zien de laatste voorbereidingen in Nederland, het emotionele afscheid van vrienden en familie en de eerste onzekere stappen in het land van bestemming. Van alle voorspoed en tegenslag is de kijker direct getuige gedurende de eerste spannende maanden in het nieuwe thuisland.

Elke zaterdag vanaf uur 21.45 op Nederland 1.
Vorige topics: Topicreeks: Ik vertrek

De Ik Vertrek-bingokaart: https://bingobaker.com/play/111385
pi_143001107
Ze zijn gescheiden en het resort staat te koop:

quote:
Update Hélène
Het resort is helemaal klaar en de boekingen lopen naar tevredenheid, maar in de relationele sfeer gaat het minder goed en na veel overwegingen hebben Paul en ik uiteindelijk besloten dat het beter is dat we ieder onze eigen weg zouden gaan. Met pijn in mijn hart heb ik het resort en Paul verlaten en ben na wat omzwervingen gaan werken bij een auto verhuurbedrijf en gaan wonen in een appartementje niet ver van het resort. Uiteindelijk ben ik voor mezelf begonnen met een kleine horecagelegenheid en krijg ik met kleine stapjes mijn leven weer op de rit, het is vaak moeilijk en het verdriet dat we onze plannen niet samen hebben kunnen doorzetten is er bij mij nog steeds. Ondanks alles ben ik nog steeds blij dat ik op Curaçao ben en nooit heb overwogen om terug te gaan naar Nederland, ben daar ook nooit meer geweest sinds de verhuizing, ondanks dat Max daar sinds oktober 2013 weer woont. Het leven hier is hard, maar ook mooi en ik voel me hier erg op mijn plek, dus ik zie mezelf hier niet snel vertrekken!

Update Paul
Ondanks dat het leven op Curaçao ons goed bevallen is, hebben wij helaas een onvoorziene kink in de kabel gehad: Hélène en ik zijn vorig jaar gescheiden. Dit heeft wel grote gevolgen voor mijn verblijf op Curaçao in de toekomst. De bedoeling was dat Hélène zich bezig zou houden met het resort en ik mij zou richten op boottrips. Nu Hélène weggevallen is, had ik 2 bedrijven te runnen en dat ging mij niet goed af. Ik heb getracht een partner te vinden voor de boottrips, maar dit bleek geen gelukkige keuze. Daarom heb ik besloten de boottrips per 1 april 2014 te staken en mij te richten op het verder uitbouwen van het resort. De boot ligt momenteel te koop.

Vanaf het begin loopt het resort goed, maar voor een beter rendement zou het uitgebreid moeten worden met 10 bungalows en/of safaritenten. Mijn huidige vriendin Yvette en ik hebben besloten dat wij in de toekomst graag een zeilend bestaan in de Caribbean willen leiden, dus staat het resort nu ook te koop. Omdat wij beseffen dat op korte termijn het resort verkopen in deze tijd moeilijk zal zijn, willen wij het eerst verder uitbouwen en hopen wij t.z.t. een heel goed draaiend resort op de markt te kunnen zetten. Sam heeft het naar zijn zin op Curaçao, maar wil ook graag wat meer van de wereld zien. Hij is van plan dit najaar in Amerika te gaan werken en daarna wil hij een tijdje naar het verre oosten en/of Australië. Max heeft het weer helemaal naar zijn zin in Almere en is daar gelukkig. Hij zal wel verder gaan studeren en zijn leven waarschijnlijk in Nederland opbouwen. Zie voor meer informatie: http://www.thenaturalcuracao.com/nl/
pi_143001127
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 22:14 schreef TargaFlorio het volgende:
Ze zijn gescheiden en het resort staat te koop:

[..]

Enorm voorspelbaar. Heb je die net van de site? Het irriteert me dat ik de site niet kan openen xD
pi_143001135
Op een subtropisch eiland de Telegraaf lezen, de horror.
pi_143001164
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 22:15 schreef Eerin het volgende:

[..]

Enorm voorspelbaar. Heb je die net van de site? Het irriteert me dat ik de site niet kan openen xD
Nee van: http://www.tros.nl/tros-tips/ikvertrek/#
pi_143001204
quote:
Mijn huidige vriendin Yvette en ik hebben besloten dat wij in de toekomst graag een zeilend bestaan in de Caribbean willen leiden
:')
pi_143001233
quote:
Aah oke, makes sense.
Ik gok dat Yvette bij de erotische feesten toch viel op het geweldige lichaam van Paul. Wie kan dat nou weerstaan, zoveel sex appeal?
pi_143001266
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 22:15 schreef Eerin het volgende:

[..]

Hun website is erg buggy. Net kon ik er wel op maar werkten de meeste sub pagina's niet, nu is de website weer down.
pi_143001701
Waar staat dat van die erotische feesten? Op hun site zag ik het niet staan.
٩๏̯͡๏)۶
pi_143031702
Liever toch op de Antillen dan in de smeer in Noord Groningen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_143090822
Ze biodanza-en nog voort:

Natuurvakantie in denemarken

26 juli

agelopen dinsdag kregen we toch de vraag om een keer Biodanza te doen,oke dus woensdag avond een Biodanza workshop.er kwamen zo 10 mensen bij ons in de tuin en hebben we een prachtige Biodanza workshop gegeven. zo mooi hoe snel mensen die dit nog nooit gedaan hebben er in mee gingen . het plezier de vrijheid en verbondenheid, was een groot cadeau voor mij en voor de dansers. wat is Biodanza toch mooi.

Eerlijk is eerlijk, ik had niet verwacht dat ze de boel nog steeds draaiende zouden hebben.
Mooi voor ze dat ze een fantastische zomer hebben.
pi_143236295
Vanavond wordt weer n gouwe ouwe hoop ik!
  Moderator / Miss SHO zaterdag 9 augustus 2014 @ 18:22:03 #13
22592 crew  Ole
pi_143236379
quote:
(herhaling van 10 maart 2012)

Van vier restaurants -die op de rand van de afgrond stonden- maakte Luuk een succes. Maar na zestien jaar hard werken is hij de druk zat en klaar met alle regeltjes in Nederland die ondernemen voor hem onmogelijk maken. Samen met zijn vriendin Jacqueline gaat hij een hotel runnen in het Duitse Sauerland.

Jacqueline en Luuk zijn nog maar een paar jaar samen en sindsdien staat Jacqueline's leven op z'n kop. Etentjes, weekendjes weg, vakanties, voor Luuk is niets te gek. En ook voor deze grote stap de grens over, zegt Jacqueline maar al te graag haar baan als ambtenaar bij de burgerlijke stand op.

Eenmaal in Duitsland aangekomen blijkt de vergunning niet 'slechts een formaliteit', maar krijgt Luuk nu te maken met de Duitse regels. Er moet een hoop worden aangepast in het hotel. De huismeester, die al in het pand woonde, werkt ook niet erg mee. Terwijl er geen geld binnenkomt, lopen de kosten hoog op. Lukt het ze om de vergunning te krijgen en van het hotel een succes te maken?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_143236447
Topshow dus!
  Moderator / Miss SHO zaterdag 9 augustus 2014 @ 18:34:32 #15
22592 crew  Ole
pi_143236723
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 18:24 schreef Adrie072 het volgende:
Topshow dus!
Minder regels willen en dan naar Duitsland gaan :')
  Moderator / Miss SHO zaterdag 9 augustus 2014 @ 19:52:42 #16
22592 crew  Ole
pi_143238958
voorstukje belooft veel goeds
pi_143241907
Heb deze nog niet gezien volgens mij. ^O^
  † In Memoriam † zaterdag 9 augustus 2014 @ 21:26:15 #18
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_143241998
showtime :P
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_143242055
Ook ff kijken :)
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 21:35:10 #20
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_143242354
Zoveel investeren in een huurpand :')
pi_143242359
Ik snap nooit waarom ze aan het begin van de uitzending al een samenvatting van de aflevering geven. :') :{
  † In Memoriam † zaterdag 9 augustus 2014 @ 21:36:55 #22
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_143242431
Zauerland?? Kunnen ze geen S uitspreken :?
pi_143242447
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 21:36 schreef Snowsquall het volgende:
Zauerland?? Kunnen ze geen S uitspreken :?
Op zijn Duits spreek je dat uit als je Z ja.
know'm sayin?
word? word.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 9 augustus 2014 @ 21:37:40 #24
22592 crew  Ole
pi_143242460
Zeuren over regels :D
  † In Memoriam † zaterdag 9 augustus 2014 @ 21:39:56 #25
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_143242546
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 21:37 schreef alors het volgende:

[..]

Op zijn Duits spreek je dat uit als je Z ja.
Dat was dan de enige letter die hij op z'n Duits uitsprak :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')