Vanuit Europees perspectief waren het helden, en met het oog op WOII ook, maar vergeet niet dat de geschiedenis wordt geschreven door overwinnaars en dat natuurlijk ten faveure van hun eigen positie. Mijn overgrootvader is zo rond 1900 geboren (grootvader 1930/31). Toen ze het niet konden winnen, hebben ze uiteindelijk gifgas ingezet (afkomstig uit Duitsland) en tijdens geweldloze demonstraties tegen hun expansie schoten ze rustig honderden mensen dood terwijl ze de publieke opinie in Frankrijk voorlogen om zelf in een goed daglicht komen te staan. Ik zal straks even artikelen plaatsen. Ik vertel heel kort dus iets vanuit niet-Europese ogen gezien.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 18:42 schreef Gewas het volgende:
[..]
Vertel? (als je wil)
Mijn opa heeft voor de Duitsers bunkers moeten bouwen in Normandië. De Fransen was hij altijd erg positief over.
spaanse muziek is de bestequote:Op zaterdag 2 augustus 2014 18:56 schreef Gewas het volgende:
Franse muziek.
Beter is er nooit geweest.
Dat wist ik niet. Ben benieuwd naar je artikelen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 18:56 schreef Vergo het volgende:
[..]
Vanuit Europees perspectief waren het helden, en met het oog op WOII ook, maar vergeet niet dat de geschiedenis wordt geschreven door overwinnaars en dat natuurlijk ten faveure van hun eigen positie. Mijn overgrootvader is zo rond 1900 geboren (grootvader 1930/31). Toen ze het niet konden winnen, hebben ze uiteindelijk gifgas ingezet (afkomstig uit Duitsland) en tijdens geweldloze demonstraties tegen hun expansie schoten ze rustig honderden mensen dood. Ik zal straks even artikelen plaatsen. Ik vertel heel kort dus iets vanuit niet-Europese ogen gezien.
De Oostenrijker of de band?quote:
WeZley.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:48 schreef Mo_Muffin het volgende:
En wat te denken van al die Hermannen, Jannen, Hanzen en Fonzen. Ben overigens nu best benieuwd hoe TS op zijn paspoort/ID-kaart heet...
Ik ben nie in frankrijkquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 21:05 schreef Aiciu het volgende:
Nederlanders die haten op Fransen terwijl ze ze wel opzoeken op vakantie
Ik weiger uit het raam te kijken als ik boven Frankrijk vlieg. Kut land
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |