Hallon Boyz en Meidz, MC Autist aan de mic.
Mijn klacht gaat over de film van Eminem, je weet wel, 8 Mile.
Al sinds jaar en dag luister ik graag naar klassieke muziek, klassieke rap en natuurlijk polka. Vooral klassieke muziek nodigt mij uit om met een kritische noot (snap je hem

) te luisteren naar andere muziek.
Rap is altijd al de stijl geweest die mij zelf bewogen heeft om ook muziek te maken. Eminem, Grand Masterflash, Biggie, 2Pac, NWA, Sean Kingston, The Opposites, Public Enemy enzovoort. Geweldig gewoon

.
Afijn nu door naar de klacht: in de film 8 Mile, waarin de opkomst van rapper Eminem wordt gekenschetst vindt eigenlijk vrij weinig plaatst behalve een mislukte battle (begin), vervolgens wat trieste gebeurtenissen, een paar losse battles tussendoor (waaronder tegen Fruitcake bij de lunchtruck

Zwaaar gepowned G) om vervolgens door te gaan naar de final battles. Hier gebeurt het: er zijn weinig blanken in de Shack en veel Afro-Amerikanen. So far so good, want geen racizzle

. De battles zijn zwaar en er wordt ook goed gestreden door de deelnemers, maar in de battles komen veel racistische uitspraken voor als 'white trash', 'black brades', 'wallace' en natuurlijk en paar moederbeledigende teksten: 'fuck the 7 digits of ya momma for a dolla'.

Videobewijs:
Klacht: racistische leuzen, moederbeledigende teksten en het verheerlijken van geweld, geld en vrouwen. Alles waar de ekte ekte rap niet voor bedoeld was en dat nu door nieuwe hiphopartiesten finaal kapot gemaakt wordt.