abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 oktober 2002 @ 05:55:29 #1
17084 LEiPiE
Waarom makkelijk doen...
pi_6425023
Zo, het is weer vroeg en ik moest weer eens wat StudieOntwijkendGedrag vertonen:
CoverTop
nog lang niet af, maar 't begin is er.
Elke week kan ie de huidige Wanadoo Top40 even doorwerken en nieuwe nummer toevoegen, huidige lijst aanpassen en opslaan of een nummer een stip, alarmschijf of wat dan ook is.
Bedoeling is dit een tijdje vol te houden om bijvoorbeeld te kunnen zien:
- is de zomer echt komkommertijd en komen er alleen covers uit? Of juist rond kerst?
- wat is de verhouding covers/originelen in Alarmschijven en dergelijke
- is het aantal covers toegenomen?
etc.

Dit is een beetje een vervolg van een andere gekte (stageontwijkendgedrag toen ):
skyradio vandaag
waarbij je kunt zien hoe vaak een nummer voorbij komt (Shakira, Celine Dion en Atomic Kitten elk 6 keer vandaag)
en daarbij:
percentage airtime per platenlabel
vond ik bijvoorbeeld wel een leuke
voor de hardcore SQL mensen

(SkyRadio ding loopt nu meer dan een jaar te loggen maar is nog steeds niet gebruiksvriendelijk maar ja hoeveel van die cijfern**kers als ondergetekende hebben er interesse in? )

Nu graag niet allemaal al die lijsten dagelijks tig keer opvragen, er zit maar een Pentium II-233 achter (maar wel op 100mbit)

* LEiPiE hoeft niet verteld te worden dat ie niet helemaal spoort, dat is wel algemeen bekend

pi_6425094
Ik snap het niet maar ik weet zeker dat het een heel erg goed idee is!
pi_6425109
Die sky lijst is oud.. ik hoor voornamelijk andere nummers heeeel veel
  woensdag 23 oktober 2002 @ 09:52:54 #4
13973 ranja
image means nothing
pi_6425723
Ha ha... Dead or alive en Patti Smith uit 1984 Desireless uit 1983
En hoezo lijkt Sugababes op Dead or alive?

Onzin dit

donderdag 24 oktober 2002 @ 03:11:10 #5
17084 LEiPiE
Waarom makkelijk doen...
pi_6442117
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 09:52 schreef ranja het volgende:
Ha ha... Dead or alive en Patti Smith uit 1984 Desireless uit 1983
Volgens mij stond er vrij duidelijk "indicatie", sorry dat ik geen wandelende muziekencyclopedie ben.
Maar goed: officiele jaartallen even opgezocht en vermeld.
Dead or Alive zat ik er wel een heel jaar naast (kwam binnen in de Top 40 op 23-3-1985)
Patti Smith en Desirelees zijn inderdaad een blunder, Smith komt uit m'n geboortejaar ('78) en Desireless uit 't omgekeerd ('87), stom van mij, zal wel aan 't tijdstip hebben gelegen denk ik (en te veel drank ).

maar goed: misschien dat je me ook meteen kan vertellen of Bruce Springsteen misschien nog voor '78 Because The Night zelf heeft uitgebracht op single? Kon er niet echt iets over vinden namelijk.

Jammer dat je de andere grote fouten ook niet ontdekt hebt (zoek die zelf maar ), laat staan even geholpen had.

(nou is het sowieso nog steeds een work in progress en deze info had ik er ff snel uit 't hoofd ingepleurd om te testen of 't werkte. Ben op dit moment ook bezig om een deel van m'n mp3 collectie netjes van de goede jaren te voorzien - nog een stuk of 3000 tracks te gaan helaas - en heb dus al weer veel te veel jaren voorbij zien komen... heb 't Top 40 dossier van 11000 tracks er bij namelijk)

quote:
En hoezo lijkt Sugababes op Dead or alive?
Nou... dat is 't idee wat ik er bij heb, melodielijn komt wel verdomd veel overeen. Daarnaast hebben ze al wel vaker melodieen "geleend". Ik sta open voor argumenten waarom 't niet zo zou zijn (ik had zelf eerst ook niet het idee dat de basslijn uit Overload een kopie was van Jefferson's Airplane's White Rabbit, maar ben er nu wel zeker van)
quote:
Onzin dit
Tja, je hoeft er ook helemaal niet naar te kijken hoor Leek mij wel leuk m'n beginnend hobbyprojectje te delen met MUZ, in de hoop op opbouwende kritiek
  donderdag 24 oktober 2002 @ 03:17:19 #6
17084 LEiPiE
Waarom makkelijk doen...
pi_6442143
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 07:22 schreef dennisdotcom het volgende:
Die sky lijst is oud.. ik hoor voornamelijk andere nummers heeeel veel
Erm... de lijst wordt elke dag geparsed. Het is dus de lijst van vandaag.
om 5:05 en om 17:05 (voor de zekerheid, Sky ligt wel es plat) wordt de lijst van die dag verwerkt.
de lijst op http://zielknijper.student.utwente.nl/leipie/skyradio2.phtml is bijvoorbeeld dat wat je vandaag allemaal gaat horen (heb 'm net ff handmatig geparsed, anders duurt dat nog 2 uur ).
Top 5 van de komende dag:
Atomic Kitten The Tide Is High 6
Avril Lavigne Complicated 6
Celine Dion I'm Alive 6
Shakira Underneath Your Clothes 5
In-grid Tu Es Foutu 5

daarnaast kun je wel zoeken (met een berg moeite op dit moment) in 't archief dat sinds 17-11-2001 operationeel is en slechts een paar dagen mist (1/9/02 en 10-14/9/02 missen, cron script was kaduuk )

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')